View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Torgeir Rutinert
|
Posted: 25.12.2018 22:47 Post subject: |
|
|
haavarl wrote: |
Uten at vi vet noen ting: de siste ryktene sier at vi skal diskutere ferdig med Haugesund når folk er på jobb. Hvem veit når det er klart.
Men forhåpningene om at SIB har en skjult storfisk i ermet begynner å svinne. |
PauloSilas wrote: |
Ifølge Koteng uke 1 2019, kanskje før |
Takker! Storfisken uteblir nok kanskje denne gangen, men håper bare de kan offentliggjøre hvem som skal lede laget snart. |
|
Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 26.12.2018 02:41 Post subject: |
|
|
Hvis det blir Horneland, er det bare helt topp at han starter i minus. Med supportere på nakken fra start. Slik vil vi i alle fall litt raksere se om han takler presset ved å lede RBK.
Min forståelse har likevel hele veien vært at RBK skulle ansette en trener som man VISSTE at taklet presset som kommer i RBK.
Horneland som hovedtrener gir ikke noen mer mening 2. juledag. |
|
Back to top |
|
 |
Garthfunk Junior
|
Posted: 26.12.2018 03:53 Post subject: |
|
|
Takk for både støtte og utfordringer på postene mine noen sider tilbake! Det er kult at det er litt temperatur og ulike oppfatninger om denne ansettelsen. Dog syns jeg det er viktig at det utfordres endel tatt for gitte sannheter om Horneland som jeg ser flere serverer.
Hva vet vi egentlig om hvilken spillestil han kommer til å utvikle om han kommer? Ganske lite. Dessuten syns jeg mange farer med mye guilt by association gjennom sitt arbeid i NFF og de fra organisasjonen som roser fyren. Jeg mener klart at hvilken status tidligere klubber har hatt ikke nødvendigvis sier så mye. Det er nesten som om flere mener at noen som feilet i en klubb på lista over automatisk er mer egnet, enn noen som har hatt suksess med noe på lista under. Det viktigste er kulturen som bygges i en klubb, og det er ingen selvfølge at navn som Bosz, Hjulmand eller De Boer hadde fått til å gjøre det i RBK.Ville motivasjonen dems vært der 100%, og hvor lenge hadde de orka å være her? Enn så lenge er vi uten fasit og farer mest med hypoteser, noe som også gjelder meg selv.
I den store sammenheng er Rosenborg dessverre en klubb med små ressurser i europeisk skala, og jeg er i hvert fall positiv til at vi tilsynelatende får en trener som vet å skape prestasjoner over hva som kan forventes (bygge kultur). Er det ikke dette vi vil ha i RBK? Vi er nødt til å konkurrere med klubber med mye større budsjetter enn det vi har, og da er det en stor kvalitet å ha noen som evner å hente ut mye gjennom det som er gratis. Treningsvilje, guts og naiv tro på egne ferdigheter.
Jeg leste også et ord i lovprisingen av Horneland jeg fikk frysninger av; Lengderetning. Hvor mange ganger har jeg ikke revet meg i håret i mangel av dette siden 2015, og hvor flink var ikke RBK på dette i glansdagene sine?
Og jeg kritiserte ikke innholdet i kronikken til Kjernen nødvendigvis, men midlene som brukes til å kommunisere hva man mener. Det har vært en høst med ekstremt negativt fokus, og media hiver seg gledelig over og forsterker dette ved en hver mulighet. Så hvorfor mate trollet? Adressa lever nok utrolig godt på det, men RBK? Mjæhh!
Jeg har ikke fasit, og ser nok ikke hele bildet. Velger likevel å være optimist. Så kan jeg heller slenge meg med hylekoret hvis det går rett vest. Nå når han tilsynelatende er her, skal jeg gjøre det beste ut av det. Og hvis fotball I ALL HOVEDSAK er underholdning, så setter jeg faen på bra mange ligaer før Eliteserien. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 26.12.2018 11:30 Post subject: |
|
|
Og hvor merittert var ditt onaniobjekt numero uno, KÃ¥re? |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 26.12.2018 11:47 Post subject: |
|
|
Kåre hadde dog et helt annet utgangspunkt. Han overtok et såret dyr, hvor det var fint lite å tape. Etter tåkefyrsten og hesten kunne det ikke gå så mye værre. Nå har vi 4 seriegull på rad, og en stall som har virket litt halvmette det siste året. I tillegg har vi sparket treneren som sto for 3 av de gullene fordi kvaliteten på spillet hadde gått nedover. Horneland, hvis det blir han, vil overta et lag der forventningene vil være på et helt annet nivå enn de var når Kåre overtok. |
|
Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 26.12.2018 11:49 Post subject: |
|
|
Det er jo ikke bare ros han får av Haugesund supporterne heller. Noen synes det er helt ok at han drar, mens flestparten hadde ønsket at han ble.
Når det gjelder erfaring fra Europa, som var jo målet vårt å lykkes der. Jeg trodde også at vi skulle få en trener med erfaring derfra. Nå har han jo internasjonal erfaring i forhold til aldersbestemte landslag, men det er litt annerledes enn å ha hatt en trener som har fått laget sitt til gruppespill i CL eller EL.
Jeg kan egentlig bare bli positivt overrasket. Men, må samtidig få lov til å være veldig skuffet da vi sparket Bruttern for dette.. Det er slik jeg ser det - et skritt ned. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 26.12.2018 13:09 Post subject: |
|
|
Garthfunk wrote: | mange farer med mye guilt by association gjennom sitt arbeid i NFF og de fra organisasjonen som roser fyren. |
Nei. Han sier jo selv at han er mest interessert i defensiv organisering. |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 26.12.2018 13:59 Post subject: |
|
|
Henning wrote: | Garthfunk wrote: | mange farer med mye guilt by association gjennom sitt arbeid i NFF og de fra organisasjonen som roser fyren. |
Jepp, når du tydelig uttaler at defensiv organisering er det klart viktigste for deg som trener og at den du har lært mest fotball av er NJ Semb så stiller du med et selvpåført handikap som trener for Rosenborg. |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 26.12.2018 14:35 Post subject: |
|
|
Sløvsekken wrote: | Kåre hadde dog et helt annet utgangspunkt. Han overtok et såret dyr, hvor det var fint lite å tape. |
I tillegg så var Kåre i motsetning til Horneland en RBK'er og Nils Arne Eggen disippel som stod for å videreføre arven. Et utgangspunkt feks Guardiola også hadde i Barca. |
|
Back to top |
|
 |
Elg Veteran
|
Posted: 26.12.2018 15:16 Post subject: |
|
|
Har ikke fått fulgt med så mye i det siste,..hvorfor drøyer det sånn med bekreftelse fra klubben? _________________ Herremann
https://m.youtube.com/wat...JO5hlp7L6A |
|
Back to top |
|
 |
Bye Veteran
|
Posted: 26.12.2018 21:41 Post subject: |
|
|
Fordi vi mest sannsynlig må kjøpe fri Horneland for mye penger. Det _kan_ være at han ikke er hovedtrener, men mye tyder på det, og i så fall er det vi som må kjøpe ham fri fra Haugesund. Hvis det er en annen løsning (trenerteam/Horneland som assistent/Horneland har sagt nei) er det vel ikke noe klart ennå.
Har jeg forstått det riktig da? _________________ Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 26.12.2018 21:51 Post subject: |
|
|
Én ting er i alle fall sikkert, og det er at RBK selv ikke har sagt noe offisielt fra eller til. Coolen går tilbake til akademiet og ellers er det sagt at de har god fremdrift. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
Stubbelur Veteran

|
Posted: 27.12.2018 00:33 Post subject: |
|
|
Henning wrote: | Garthfunk wrote: | mange farer med mye guilt by association gjennom sitt arbeid i NFF og de fra organisasjonen som roser fyren. |
Det har vært fokus i Haugesund. Betyr ikke at det blir fokus i RBK. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 27.12.2018 01:11 Post subject: |
|
|
Nei, men hvorfor satse på at en trener som har hatt fokus på defensiv organisering plutselig skal bli god på offensiv fotball? Bør vi ikke ansette en hovedtrener som har hatt det som fokus tidligere heller enn at han skal lære det hos oss? |
|
Back to top |
|
 |
Yv89 Veteran
|
Posted: 27.12.2018 01:18 Post subject: |
|
|
Er vel Jostein Grindhaug som har bygget dagens haugesund og spillestil, Eirik Horneland foretrakk 433 før han ble hovedtrener i Fkh. Tror nok han løfter oss noen hakk over de siste års utgaver av rbk, for han er en fin pedagogisk leder med autoritet og struktur på spillet med klare kampplaner osv. _________________ Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på! |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 27.12.2018 01:21 Post subject: |
|
|
Trua kan ingen ta fra deg. |
|
Back to top |
|
 |
Tyholt Proff
|
Posted: 27.12.2018 02:36 Post subject: |
|
|
Etter å ha lest litt, sett litt video, så er jeg faktisk positiv. En ting jeg savner stort, spesielt i europa er fysikk. Vi er ofte fysisk underlegne større lag. Horneland vil kunne bygge et energisk lag, med høyt press og god løpskapasitet. Får man kombinert dette med offansiv samhandling, så kan dette laget ta steg. Bli best på det som er gratis osv..
Horneland fremstår også som en tydelig leder, som setter knallharde krav. Akkurat det vi trenger. Opptrer reflektert, sterk fotballfaglig og gode pedagogiske evner.
Han har ikke merittene osv, men potensialet er meget bra. Kan hende at vi henter «gull» her. |
|
Back to top |
|
 |
rail Rutinert
|
Posted: 27.12.2018 03:20 Post subject: |
|
|
Tyholt wrote: | Horneland vil kunne bygge et energisk lag, med høyt press og god løpskapasitet. Får man kombinert dette med offansiv samhandling, så kan dette laget ta steg. Bli best på det som er gratis osv..
Horneland fremstår også som en tydelig leder, som setter knallharde krav. Akkurat det vi trenger. Opptrer reflektert, sterk fotballfaglig og gode pedagogiske evner. |
Hysh! Ikke ødelegg denne negative hypen nå. "Alle" trøndere unntatt noen yderst få i Kjernen foretrekker Kåre tilbake i manesjen på Lerkendal. |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 27.12.2018 05:32 Post subject: |
|
|
Tyholt wrote: | Etter å ha lest litt, sett litt video, så er jeg faktisk positiv. |
Du så ikke Ranheim-Haugesund. |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 27.12.2018 05:58 Post subject: |
|
|
rail wrote: | Ikke ødelegg denne negative hypen nå. "Alle" trøndere unntatt noen yderst få i Kjernen foretrekker Kåre tilbake i manesjen på Lerkendal. |
Om man foretrekker Kåre eller Horneland (eller hvem som helst) så handler det ikke om positiv eller negativ. Noen som er reflekterte tenker kanskje at vi trenger en merittert hovedtrener. Andre liker å drømme seg bort og håper på et friskt pust fra en uprøvd trener.
Kutt nedlatende holdning! |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 27.12.2018 12:07 Post subject: |
|
|
Konesseur wrote: | Om man foretrekker Kåre eller Horneland (eller hvem som helst) så handler det ikke om positiv eller negativ. Noen som er reflekterte tenker kanskje at vi trenger en merittert hovedtrener. Andre liker å drømme seg bort og håper på et friskt pust fra en uprøvd trener. |
Nei.
Alle ønsker seg en god, merittert hovedtrener som står i stil med klubbens ambisjoner - både de ambisjonene som ligger der implisitt og det styret har signalisert.
Forskjellen ligger i hvordan man oppfører seg når det viser seg at det blir Horneland og ikke Guardiola.
Noen som er reflekterte tenker at da får man jo se hvordan det går med Horneland. Andre liker å drømme seg bort og håper at hvis man bare klager nok så byttes sikkert Koteng ut og slår følge med hele styret, alle medlemmene og gjerne SIB, og så kommer Kåre tilbake, Eggen blir plutselig i toppform og både Hansen og Skoglund står opp for å lede oss inn i evigheten.
Men så er det fremdeles sånn at klubben ikke offisielt har sagt noen ting ennå. Jeg vil ikke si at jeg er overbevist om at det "bare" blir Horneland, siden det rimer så dårlig med alt annet som er sagt. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 27.12.2018 13:05 Post subject: |
|
|
Nils Arne Eggen har sagt at det bare kan være en sjef. Det nytter ikke med flere sjefer.
Horneland har tatt Haugesund fra 4. Plass før han tok over til 10. Plass og så 4. Plass igjen. Det er for lite meritter til at han kan tituleres dokumentert middelmådig, men han har tatt første steg i den retningen.
Det er ikke akkurat å ta i når man karakteriserer trenerjakten som totalkatastrofe. Sånn som det er nå vil vel 98-99% av tilhengerne reversere kåre-sparkinga. Oddsen er ikke spesielt høy på at det er akkurat det som vil skje. |
|
Back to top |
|
 |
Trondhjemsen Proff
|
Posted: 27.12.2018 13:44 Post subject: |
|
|
Konesseur wrote: | Sånn som det er nå vil vel 98-99% av tilhengerne reversere kåre-sparkinga. Oddsen er ikke spesielt høy på at det er akkurat det som vil skje. |
Leser du det som andre skriver her inne eller messer du bare i vei med din egen oppfatning uten vilje til å ta inn over deg andres meninger? |
|
Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 27.12.2018 13:55 Post subject: |
|
|
Hvordan kan man karakterisere trenerjakten som en totalkatastrofe når man ikke veit noenting. Jeg veit ingenting, Konesseur veit ingenting, Haavarl veit ingenting, Snåsamannen veit ingenting, mulig 2mas veit noe, men han holder klokelig kjeft om så. Det eneste vi veit er at media liker å spekulere fordi vi har snakka med Horneland og Haugesund. Eneste som faktisk veit noe sitter og holder klokelig kjeft inne på brakka og eventuelt en av de utallige gudene som muligens fins men sannsynligvis ikke.
Selv gidder jeg ikke avlegge en dom før trener blir annonsert og helst i det minste gi mannen en treningskamp eller to for å vise hva han kan. Uansett hvem om vi ansetter Horneland, Wenger, Ferguson eller, gud forby, meg så skal trener uansett starte på 0. Vi er jævla Rosenborg og ikke Vålerenga hvor annenhver trener skal være Reka.
Så vær så snill folkens, ha litt is i magen. Nyt god mat i romjula og ikke stress for mye over hva som skjer fremover. Som Timbuktu sang så greit for noen år siden "Det løser sej. Det gjør det altid." _________________ Grilldress er også en dress:)
Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 27.12.2018 13:59 Post subject: |
|
|
Trondhjemsen wrote: | Konesseur wrote: | Sånn som det er nå vil vel 98-99% av tilhengerne reversere kåre-sparkinga. Oddsen er ikke spesielt høy på at det er akkurat det som vil skje. |
Leser du det som andre skriver her inne eller messer du bare i vei med din egen oppfatning uten vilje til å ta inn over deg andres meninger? |
Vanskelig å svare uten å være nedlatende dessverre. |
|
Back to top |
|
 |
|