View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
gisp! Legende
|
Posted: 24.12.2018 00:37 Post subject: |
|
|
Keenoir wrote: | Stig Inge Bjørneby var en katastrofe i Start og mye tyder på at hans inkompetanse har blitt skjult av andre i Rosenborg systemet. |
Men han holdt hodet kaldt da omgivelsenes krav var: Saftig trenersignering.
Så total mangel på inkompetanse er det vel ikke? _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 24.12.2018 00:40 Post subject: |
|
|
50prosenNT wrote: | HVIS styret er i ferd med å lande en storfisk og en fantastisk plan må de jo le seg ihjel av det som skrives her inne  |
Med folk som går og avventer sesongkortkjøp mens julegavehandelen avsluttes så er det noe som sier meg at latteren ikke sitter spesielt løst der. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 24.12.2018 00:57 Post subject: |
|
|
Notorisk toilprat wrote: | Videre, hva i all verden tyder på at SIB eller noen i styret har et nettverk og oversikt over potensielle trenere som spiller underholdende angrepsfotball i 4-4-3? |
Enig. Ikke bare SIB, alle han kjenner, styret og alle som hvert enkelt styremedlem kjenner vet for lite om underholdende angrepsfotball i 4-4-3.
Til og med potensielle trenere er inkompetente der tror jeg.
Det hadde jo vært genialt og et betydelig konkurransefortrinn, men ... ingen skjønner noe som helst. Noen må gå. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 24.12.2018 01:05 Post subject: |
|
|
Bratseth bør vel ha god kontroll, og Heggem og Winsnes er vel neppe HELT borti de heller. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 24.12.2018 01:26 Post subject: |
|
|
gisp! wrote: | Notorisk toilprat wrote: | Videre, hva i all verden tyder på at SIB eller noen i styret har et nettverk og oversikt over potensielle trenere som spiller underholdende angrepsfotball i 4-4-3? |
Enig. Ikke bare SIB, alle han kjenner, styret og alle som hvert enkelt styremedlem kjenner vet for lite om underholdende angrepsfotball i 4-4-3.
Det hadde jo vært genialt og et betydelig konkurransefortrinn, men ... ingen skjønner noe som helst. Noen må gå. |
Trur egentlig han ønsker at vi skal være så dominante at vi ikke trenger keeper. Dermed kan vi stille med en ekstra midtbanespiller. _________________ Grilldress er også en dress:)
Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4069 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 24.12.2018 01:52 Post subject: |
|
|
Spørs om det ikke sitter en i Haugesund nå og teller på knappene om han ønsker seg nordover...
Jaja, det er i det minste spennende å være RBK supporter... hehe. _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 24.12.2018 02:24 Post subject: |
|
|
Perfekt som assistent for en merittert trener,men jeg bare nekter å godta om vi signerer Horneland som hovedtrener etter den prosessen klubben har vært igjennom nå. Prøver å ha is i magen på selveste julaften. |
|
Back to top |
|
 |
rail Rutinert
|
Posted: 24.12.2018 03:11 Post subject: |
|
|
Notorisk toilprat wrote: | Mer tull fra kjernen. Hva er det egentlig de vil? Skal vi være uten trener i oppkjøringen? Er så lei av den gjengen der. Hadde de ville oppnådd noe med det brevet kunne de adressert det til Horneland selv. Lettere å overbevise han om at han ikke er rett mann enn det er for klubben å la være å gjøre noe de strengt tatt er tvunget til.
Vi må forstå hvor uattraktive vi er. Vi er sikkert ikke blant topp 5 heteste klubber i skandinavia en gang. Både fck, malmø, brøndby, aik, Hammarby, er nok mer attraktive klubber enn rosenborg i dag Kanskje også molde, nå som de var norges klart beste lag i fjor om vi ser bort fra vårsesongen |
Dette står jo ekstremt godt til signaturen din. Toillprat fra ende til annen. Og ligner til forveksling formatet til en annen signatur som er suspendert i juleferien. Brevet er svært bra skrevet. |
|
Back to top |
|
 |
Garthfunk Junior
|
Posted: 24.12.2018 03:35 Post subject: |
|
|
Mye av kritikken på dette forumet er så sinnsykt snork. Det ser ut som mange tror at det er en automatisk kausalitet mellom et merittert navn og resultater. Med tanke på all kritikken som har kommet internt fra spillergruppa og resten av forumet tidligere vedrørende treningsinnsats og guts syns jeg det er ganske morsomt å kritisere denne ansettelsen uten å ha tatt et skritt tilbake og prøvd å forstå hva som eventuelt kommer av kompetanse.
Jeg skal innrømme at jeg var lunken til ansettelsen når ryktet først dukket opp for ca en mnd siden, men etter å ha lest mer om treningsfilosofi og -krav fra Horneland har jeg troa på at dette kan bli en god match. I hvert fall avventer jeg kritikken til det er noe håndfast å kritisere.
Å nekte å kjøpe sesongkort, og boikotte klubben på bakgrunn av et trenervalg som et styre, med det som kunne antas å være solid erfaring innenfor fotball og fotball-ledelse stiller seg bak. Syns jeg mest av alt vitner om en tynnslitt lojalitet. Som fornekter at denne klubben handler om mer enn hvem som er trener. Det er ikke bare styret, klubben og spillerne som har en jobb og gjøre. Det er også oss som supportere.
Jeg har ikke posta før, men lest i et tiår. Dog blir jeg provosert når jeg ser mediene allerede skrive artikler om hvor fordømmende supportere er mot en trener som ikke engang er formelt ansatt.
Om noe, er det vel så ødeleggende for klubben denne reaksjonen fra supportere. Som den påståtte inkompetansen folk her tidvis hyler at styret sitter på, og mener denne tentative treneren innehar. I en prosess ingen av oss egentlig har et innblikk i.
Eder og galle, eder og galle. La det aldri ta slutt...
Last edited by Garthfunk on 24.12.2018 03:46; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 24.12.2018 03:46 Post subject: |
|
|
Tror ikke det er noen som i UTGANGSPUNKTET vilel vært UTELUKKENDE negativ til å få Horneland ansatt som hovedtrener, kritikken går vell mer på hva koteng har uttalt angående kriteriene for ansettelse av neste hovedtrener (for å si det enkelt).
blir litt sånn som at du ringer hjem til dama og sier du skal kjøpe biff, rødvin og fløtepoteter også kommer du hjem med lapskaus.
solid og godt måltid, men dævven det er ikke biff!!!! _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
Garthfunk Junior
|
Posted: 24.12.2018 03:53 Post subject: |
|
|
Okei, jeg kan relatere til skuffelsen. Dog er den evige gjentagelsen av HVOR JÆVLA DRIT DET VAR at dama kom hjem med noe sub-par sinnsykt kjedelig. Horneland er slik jeg ser det mye mer biff enn mange her har inntrykk av, og mye av kritikken om 4-4-2 og defensiv spillestil ganske ubegrunnet når treneren tross alt har erfaring fra og beviselig har spilt 4-3-3 tidligere. Ofte ser det ut som folk kaster av seg negative analyser lite begrunnet i noe som helst.
Dette burde tross alt være gull i øra med tanke på svakhetene til RBK etter de siste år med Kåre: https://www.youtube.com/w...B87rvho-HY
"Løp og duellkraft"
"Ekstrem oppofrelse"
"Hjelp til å grave dypt nok til å få ut potensiale"
"Spenning mellom trener og spillergruppa"
"Kjærlighet til spillere og enkeltindivider"
Det settes klare krav, og er en mer etablert distanse mellom ledelse og spillergruppe. Samtidig som det er fokus på sosial utvikling og motivasjon / trivsel.
Noe som minner meg om Eggens fruktbare galskap på 90-tallet.
Sammen med endeløse personsjikaner og en irriterende ukonstruktiv debatt, så renner det over til slutt. Så det er kanskje mer det jeg kritiserer og blir lei av enn noe annet, sammen med at Kjernen skal gå ut offentlig med et brev for å kritisere ansettelsen.
Er veldig takknemlig for at moderatorne har ført en strengere linje i det siste tho.
Last edited by Garthfunk on 24.12.2018 04:27; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Spurven Proff

|
Posted: 24.12.2018 04:17 Post subject: |
|
|
Takk for innlegget, Garthfunk. Kunne ikke vært mer enig  |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 24.12.2018 05:44 Post subject: |
|
|
moomoo wrote: | Tror ikke det er noen som i UTGANGSPUNKTET vilel vært UTELUKKENDE negativ til å få Horneland ansatt som hovedtrener |
Joda, det er det A-B-S-O-L-U-T-T |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 24.12.2018 05:56 Post subject: |
|
|
Garthfunk wrote: | Om noe, er det vel så ødeleggende for klubben denne reaksjonen fra supportere. |
Totalt misforstått virkelighetsoppfatning som fører til dogmatisk tankesett i ledelsen av organisasjonen. Skal man få endring må man si ifra. Et styre som styreform er konstruert for å motta kritikk og finne den smale sti gjennom gode beslutningsprosesser. Dermed er kritikk mot styret bestandig positiv. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 24.12.2018 09:47 Post subject: |
|
|
Garthfunk, hvis du hadde lest hva flertallet her inne og Kjernens brev sier så ville du sett at alle trekker frem positive trekk ved Horneland, spesielt at han stiller krav og vil trene hardt. Problemet med Horneland, som du overser, er spilkestilen han står for. Vi ønsker offensiv fotball, ikke NFF-fotball. Det er ikke nok at han i enkelte kamper har satt opp laget i 433. |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 24.12.2018 10:40 Post subject: |
|
|
Garthfunk wrote: |
Å nekte å kjøpe sesongkort, og boikotte klubben på bakgrunn av et trenervalg som et styre, med det som kunne antas å være solid erfaring innenfor fotball og fotball-ledelse stiller seg bak. Syns jeg mest av alt vitner om en tynnslitt lojalitet. Som fornekter at denne klubben handler om mer enn hvem som er trener. Det er ikke bare styret, klubben og spillerne som har en jobb og gjøre. Det er også oss som supportere. |
Du har helt sikkert et annet forhold til fotball enn meg. For min del er fotball underholdning og jeg har klare forventninger til hvordan RBK skal fremstå.
Bortsett fra perioden 2006-2008 da jeg bodde utenlands så har jeg vært på flertallet av RBKs hjemmekamper hver sesong siden 1988 (Det høres mye ut når man skriver det på den måten!). Det er godt mulig det er illojalt av meg å ikke gå på kamp dersom Horneland blir ansatt, men vi snakker tett oppunder 5000 kr i året, et ikke ubetydelig antall timer på Lerkendal i løpet av en sesong. For min del er det enkelt; jeg bruker ikke 5000 kr i året på Semb-fotball.
Og dette handler ikke dette om meritter. Jeg ville gladelig kjøpt igjen plassen min om Maalen ble ansatt. Ikke fordi jeg nødvendigvis forventer bedre resultater med Maalen enn med Horneland, men fordi jeg da ville sett et RBK-lag, ikke et norsk landslag fra 90-tallet. Vi ansetter en trener som har uttalt at det er ingen han har lært mer fotball av enn NJ Semb og som selv har uttalt at han er overveldende mer opptatt av det defensive enn det offensive når han trener lag.
Dette fokuset på tallkombinasjoner (4-4-2 vs 4-3-3 vs 4-5-1 etc) er avsporinger i den sammenhengen. 4-3-3 er ingen garanti for offensiv, risikosøkende angrepsfotball; tvert imot kalles den samme formasjonen 4-5-1 i NFF og alle vi som har passert 25 vet hvordan det ser ut. For å si det på en annen måte så har både Roy Hodgson og Jurgen Klopp brukt 4-4-2, men lagene deres ser ikke spesielt like ut av den grunn.
Det er helt sikkert mange her som har et mye nærere og mer lidenskaplig forhold til RBK enn meg. Ære være dere. For meg er fotball underholdning og på Lerkendal skal RBK underholde. Med Horneland i sjefsstolen så skal det holde hardt. |
|
Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 24.12.2018 11:50 Post subject: |
|
|
hvorfor kunne ikke kjernen bare ha sendt det brevet direkte til Koteng?
trenger ikke gi media enda en runde med artikler der de legge supporter misnøye oppå den uendelige lista med negativt oppgulp som har kommet det siste året.
hva hvis det blir Horneland nå da? da må klubb og trener stå å forsvare seg fra første stund. |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 24.12.2018 11:56 Post subject: |
|
|
Det ville de ha vært nødt til uansett. Bra og viktig innlegg fra kjernen. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 24.12.2018 12:08 Post subject: |
|
|
gisp! wrote: | Notorisk toilprat wrote: | Videre, hva i all verden tyder på at SIB eller noen i styret har et nettverk og oversikt over potensielle trenere som spiller underholdende angrepsfotball i 4-4-3? |
Det hadde jo vært genialt og et betydelig konkurransefortrinn, men ... ingen skjønner noe som helst. Noen må gå. |
Bakklandia wrote: | Bratseth bør vel ha god kontroll, og Heggem og Winsnes er vel neppe HELT borti de heller. |
PÃ¥ 4-4-3? Neppe! _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 24.12.2018 12:16 Post subject: |
|
|
innlegget fra Kjernen kommer for seint til å gjøre noe annet enn å lage bråk, Rosenborg har allerede en muntlig avtale med den nye treneren. |
|
Back to top |
|
 |
Torgeir Rutinert
|
Posted: 24.12.2018 12:20 Post subject: |
|
|
Jondahl wrote: | innlegget fra Kjernen kommer for seint til å gjøre noe annet enn å lage bråk, Rosenborg har allerede en muntlig avtale med den nye treneren. |
Er det bekreftet? Vanskelig å skille rykter fra fakta med alle artiklene som har blitt lagt ut den siste måneden. |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 24.12.2018 12:26 Post subject: |
|
|
Det er bekreftet av Koteng. Uansett, dersom Horneland er løsningen kommer det til å bli et massivt bråk uavhengig av det brevet til kjernen. |
|
Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 24.12.2018 12:32 Post subject: |
|
|
Garthfunk wrote: | Mye av kritikken på dette forumet er så sinnsykt snork. Det ser ut som mange tror at det er en automatisk kausalitet mellom et merittert navn og resultater. Med tanke på all kritikken som har kommet internt fra spillergruppa og resten av forumet tidligere vedrørende treningsinnsats og guts syns jeg det er ganske morsomt å kritisere denne ansettelsen uten å ha tatt et skritt tilbake og prøvd å forstå hva som eventuelt kommer av kompetanse.
|
Det trenger på ingen måte å være et merritert navn, men det bør for min del være noen som har opparbeidet seg litt erfaring fra klubber som er minst like store og helst større enn Rosenborg. Dersom styret har satt all sin lit til at en trener som stiller krav på treningsfeltet er det som skal til for å gjøre Rosenborg til et Europa-lag igjen tror jeg de blir skuffet. Intensitet på treninger er BUNNLINJEN. Hvis dette var det eneste de ville forbedre kunne de bare ansatt en til i trenerteamet til KI (evt fyret ut Hoftun og fått inn en assistenttrener ala Horneland den gang).
Problemet for min del er at det å trene en klubb som Haugesund og det å trene en klubb som Rosenborg er to svært forskjellige ting. Å ansette en ny trener er alltid gambling, og styret sin jobb er å minimere risiko i denne prosessen. Det at Horneland såvidt har erfaring fra seniornivå som trener øker risikonivået her betraktelig etter min mening.
Dette kan selvsagt bli suksess det, men en voldsom risiko. Jeg tror interessen for RBK kommer til å nå et nytt bunnivå vi ikke engang så under Perry/JJ dersom suksessen nå uteblir de neste par årene, rett og slett fordi kontrasten blir så stor og den gjenge supporter kommer til å føle at klubben ble ødelagt innenfra. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 24.12.2018 12:59 Post subject: |
|
|
Jondahl wrote: | innlegget fra Kjernen kommer for seint til å gjøre noe annet enn å lage bråk, Rosenborg har allerede en muntlig avtale med den nye treneren. |
Å varsle litt bråk er innafor i dette tilfellet. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 24.12.2018 13:25 Post subject: |
|
|
Konesseur wrote: | moomoo wrote: | Tror ikke det er noen som i UTGANGSPUNKTET vilel vært UTELUKKENDE negativ til å få Horneland ansatt som hovedtrener |
Joda, det er det A-B-S-O-L-U-T-T |
Selvfølgelig sÃ¥ glemte jeg deg i farta Konesur 😉 jeg mener bare at han har noen kvaliteter vi virkelig har bruk for, men at det ikke passer med den forventningen Koteng har skapt, og DET er uakseptabelt!
Ha en fin Julekveld 🎅 _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
|