View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 23.12.2018 18:30 Post subject: RUSK - RBKweb Ultimate Survival Kit |
|
|
Velkommen til RUSK!
RUSK er en utvidelse for webleseren Google Chrome, og forhåpentligvis snart også Firefox. Den er lett å installere og øker funksjonaliteten på den noe aldrende forumsoftwaren RBKweb kjører på ganske vesentlig.
RBKweb jobber vinteren 2018/2019 med å oppgradere til nyere forumsoftware med mer oppdatert funksjonalitet, men det er forventet at RUSK vil fortsette å eksistere her, da det alltids er mulig å gjøre websider bedre med litt tweaking.
Installer RUSK herfra: https://chrome.google.com...fdhbejfeha
Status på RUSK-utviklingen
Første publisering: 23/12-2018 v0.0.6.
RUSK er fortsatt i alpha - det er MYE funksjonalitet som mangler eller er uferdig, men det er også allerede en god del på plass.
Hva slags funksjonalitet har RUSK
Dette er allerede vanskelig å holde styr på, og lista vil bare øke.
- Trolls-be-gone-funksjonaliteten er flyttet inn i RUSK.
- Nytt i RUSK er at man kan filtrere ut et troll lokalt i tråden i 48 timer.
- Tråder du ikke gidder å se kan filtreres ut.
- Kampoversiktene på RBKweb blir oppdatert som i separat script.
- Tabs (faner?) får titlene skrevet om, tilpasset mindre plass.
- Tweets, youtube-videoer, instagram posts og mye annet blir automatisk embeddet når kun en link ligger i innlegget.
- Utvidelsen cacher en god del av bildene som brukes for å bygge RBKweb og erstatter linker ved sidelasting, som bør gi en solid boost i ytelse når RBKweb-serveren er treg.
- Du får en mye tydeligere varsel på at du har uleste PM i Innboksen.
- Søkeresultater blir uthevet i en mer synlig farge. I tillegg til å søke med forumets egen søkemotor kan du nå også søke med Google og DuckDuckGo.
- Scriptet tracker endringer i brukernavn på forumet, og sier fra hva "nye" brukere var kjent som før.
- Å lage polls på forumet går mye raskere, og man kan lagre faste poll-oppsett (f.eks. til banens beste-avstemninger) for ytterligere produktivitet.
- Når du skal legge til/redigere innlegg blir riktig felt (emne/innlegg) automatisk fokusert på. Tekstområdet man skriver i vokser automatisk for å tilpasse seg innholdet. Man kan legge inn innlegget ved å trykke Ctrl-Enter.
- Man kan filtrere ut signaturer og avatarer for brukere man vil slippe å se.
- RUSK skriver om linkene på diskusjonstråder slik at de fører til nyeste poster, ikke side 1 (mye mer kommer senere for å forbedre dette!).
- Uleste forum/tråder/innlegg blir fargelagt i en smågrell grønn farge, så du lett kan se hva som er nye innlegg for deg.
- Forum, tråd og innleggslista har nå tastaturnavigasjon for å raskt kunne flytte seg rundt på forumet uten å bruke mus e.l. RUSK velger et forum, en tråd eller et innlegg som "valgt" hver gang man kommer til en side. J går til neste forum/tråd/innlegg, K går til forrige. Shift+J/K går til neste/forrige side der det gir mening. H går opp til trådliste/forumliste der det gir mening, L/Enter går "inn" i forum/tråd.
- Man kan trykke R for å svare på et innlegg/en tråd, Q for å sitere valgt innlegg. E for å editere innlegg man har lov til. Del for å slette innlegg. I tillegg finnes noen funksjoner for moderatorer.
Dette høres skummelt ut!
RUSK er åpen kildekode, alt vi driver med kan inspiseres her:
https://github.com/Rosenb...tware/RUSK
Man kan også logge buggrapportert og forespørsler om ny funksjonalitet på denne siden. For å diskutere med utviklerne og andre brukere kan man også finne oss på Gitter her:
https://gitter.im/Rosenbo...tware/RUSK
RUSK kan selvfølgelig også gjerne diskuteres i denne tråden.
Hvem står bak RUSK?
Prosjektet er satt igang av dine vennligsinnede forumgeeks larsarus og OrionPax. Og andre som har utviklingskompetanse er hjertelig velkommen til å bidra. Sannsynligvis kan du hjelpe med ting om du ikke kan programmere også. All hjelp mottas med stor takk!
Hva nå?
Vi har MASSE planer for mer funksjonalitet i RUSK, men kom gjerne med forslag. Dette er bare begynnelsen! _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 23.12.2018 19:27 Post subject: |
|
|
Tror du skremte bort folk med TLDR
Følg link. Se på skjermbilder. Trykk Installer eller lukk. |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 23.12.2018 19:31 Post subject: |
|
|
Høres ut som noe jeg kunne finne på.
Også verdt å huske: Om du bruker et av de andre scriptene med delvis overlappende funksjonalitet kan du med fordel skru av de når du installerer RUSK. Det blir en bedre opplevelse. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
JohnnyLoveLo Junior

|
Posted: 23.12.2018 19:40 Post subject: |
|
|
Kommer ikke til å bruke dette
Johnny |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 23.12.2018 19:48 Post subject: |
|
|
Det er helt greit. Beklager at det ikke fremgikk av første innlegg, men det er helt frivillig.  _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
Stubbelur Veteran

|
Posted: 23.12.2018 20:32 Post subject: |
|
|
Fantastisk, mangler bare muligheten til å banne folk fra forumet nå, så hadde extension vært perfekt. |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 23.12.2018 20:46 Post subject: |
|
|
Herlig initiativ!  |
|
Back to top |
|
 |
uptherosens Junior
|
Posted: 23.12.2018 21:32 Post subject: |
|
|
Fikk umiddelbart mye bedre oversikt … over trenersituasjonen . Supert initiativ, OrionPax! |
|
Back to top |
|
 |
uptherosens Junior
|
Posted: 23.12.2018 21:34 Post subject: |
|
|
… og larsarus! |
|
Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 23.12.2018 21:52 Post subject: |
|
|
Vil ha en funksjon som gjør at vi får tilbake SHIJNNWÆST. |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 23.12.2018 21:58 Post subject: |
|
|
Stubbelur, Knowrud og uptherosens: Takk for det!
This Is Anfield: Tror den funksjonen heter noe med notorisk something. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 25.12.2018 17:41 Post subject: |
|
|
Det er vel ikke nevnt at når RUSK er installert, så vil den auto-oppdatere med utvidet funksjonalitet etterhvert som det kommer.
Man slipper altså å oppdatere manuelt slik som med TamperMonkey-scriptene vi holdt på med tidligere. |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 25.12.2018 17:44 Post subject: |
|
|
Selv har jeg sverget til RUSK i lang tid nå. Har ikke angret et eneste sekund. Forøvrig mener jeg at hardware ban er undervurdert. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
FanFraSør Rutinert
|
Posted: 25.12.2018 18:07 Post subject: |
|
|
Har RUSK også funksjonen som gjør at jeg kan bruke smil med solbriller OG 8 med parantes i samme innlegg? Vil gjerne ha muligheten til begge ting samtidig uten å måtte velge. Det vil gjøre livet mitt så utrolig mye bedre  _________________ Når Nils Arne snakker, lytter man! (Gammelt visdomsord fra Brakka) |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 25.12.2018 18:14 Post subject: |
|
|
Der sa du noe - 8+sluttparentes er et irritasjonsmoment også for meg... |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 25.12.2018 23:06 Post subject: |
|
|
Nytt i v0.0.7
Nye funksjoner:
- Rød bullet i trådlista byttet ut med context meny ved trådtittel
- Støtte for flere forumspråk i context-menyer
- Bokmerking av innlegg (max 25 i lista foreløpig)
Feilrettelser:
- Bugfix i signaturfilteret
Alle brukere bør ha v0.0.7 hos seg innen kort tid, erfaringsmessig går disse oppdateringene ganske kjapt ut. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 26.12.2018 01:22 Post subject: |
|
|
Kan vi få en funksjon inn som gjør at vi kan stikke hånda igjennom skjermen og bitchslappe folk? Savner den til tider på alle forum _________________ Grilldress er også en dress:)
Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 26.12.2018 01:26 Post subject: |
|
|
Hadde vi hatt en måte å gjøre det på, hadde vi vært dødsmilliardærer.  _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
Stubbelur Veteran

|
Posted: 26.12.2018 01:32 Post subject: |
|
|
To ting jeg savner (som jeg forsåvidt kan se på selv) er dark mode og widescreen-støtte. Er dette noe som er interessant for andre?
Bruker Dark Reader for Chrome fra før av, men det er nok flere som ikke har den. Anbefales på det sterkeste. |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 26.12.2018 01:37 Post subject: |
|
|
Vi tar imot flere kontributører med åpne armer. Har oppigjennom irritert meg over den smale fixed-width-begrensningen i forumet ja. Hadde vært en kjekk funksjon flere hadde satt pris på regner jeg med. Og samme med dark theme. |
|
Back to top |
|
 |
Stubbelur Veteran

|
Posted: 26.12.2018 01:47 Post subject: |
|
|
Har dere en discord/slack eller noe, der det er enklere å føre kontinuerlig dialog?  |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 26.12.2018 01:53 Post subject: |
|
|
Vi er på Gitter. Følg link på github-siden  |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 26.12.2018 12:47 Post subject: |
|
|
FanFraSør wrote: | Har RUSK også funksjonen som gjør at jeg kan bruke smil med solbriller OG 8 med parantes i samme innlegg? Vil gjerne ha muligheten til begge ting samtidig uten å måtte velge. Det vil gjøre livet mitt så utrolig mye bedre  |
Fant ut at om 8) autocompleter til 8), sÃ¥ kan du skrive 8) på tastaturet uten at det blir seende ut som . Er det en levelig løsning? |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 31.12.2018 17:53 Post subject: |
|
|
RUSK-teamet har publisert årets siste alpha av RUSK - og ønsker med det alle våre brukere og andre et godt nytt år!
RUSK v0.0.8 Release Notes
Nye funksjoner:
- RBKweb (forumet) vil nå fylle bredden på browseren din, innen visse rammer. Takk, Stubbelur!
- Embedding av Streamable-linker.
- Fjerning av linker som embeddes.
- Embedding av MP4 og webm-filer vha. video-tag.
- Når man svarer i en tråd får man opp emnet som en påminnelse om å holde seg til det.
- Tråder du har skjult blir nå markert som lest når vi ser de har uleste meldinger på en side.
- Menyvalg for å åpne et innlegg i eget vindu (f.eks. for å se video mens du surfer videre på RBKweb).
- Fjerning av enkelte meldinger som ikke er relevante for registrerte brukere for mer tilgjengelig skjermplass.
- Parsing av sidedata fra RBKweb som brukes av flere moduler har blitt samlet og gjøres nå kun én gang pr. side.
Bugfixes:
- Bedre gjenkjenning av hvilke sider vi er på.
- Finner poster id for gjesteposter korrekt.
- Bedre gjenkjenning av signaturer.
- Bokmerker funker nå bedre med norske foruminnstillinger. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 04.01.2019 20:09 Post subject: |
|
|
Funksjonaliteten jeg ser etter er en kombinasjon av bruker, tema, lengde på innlegg som jeg gjerne skulle hatt (...) på i stedet for innlegget, og så kunne jeg trykket (...) dersom det passet for å lese.
Skulle også hatt en personlig rating på brukere der jeg kunne klikke pluss og minus etter egen smak, og som var koplet til ovenstående funksjonalitet. |
|
Back to top |
|
 |
|