English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Eirik Horneland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 335, 336, 337  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 22.12.2018 22:07    Post subject: Reply with quote

Jeg mener bestemt at er det en ting man som Rosenborgsupporter bør ha lært er det at ikke hvem som helst kan vinne gull med Rosenborg.

Hele poenget med å sparke Kåre var jo at vi skulle utvikle oss på alle områder. Det kan godt hende at Horneland er den beste i eliteserien til å gjøre akkurat det, men jeg stiller meg sterkt tvilende til at vi om tre år kommer til å se tilbake på dette og tenkte at det var et steg i riktig retning. Det er iallefall veldig lite som tilsier at Horneland er riktig mann til å ta oss tilbake til europa.

Jeg syns det var litt krise når ryktene om Geir Bakke svirret rundt, men på dette tidspunktet må jo han være en drøm i forhold til Horneland? Han har utallige gull å vise til i klubber han har vært i treneapparatet samt erfaring fra europa. Horneland har virkelig ingenting.
Back to top
View user's profile Send private message
Iziba Jaja
Veteran

PostPosted: 22.12.2018 22:09    Post subject: Reply with quote

Hva er det styret driver med? Perry, Kåre og nå Horneland? Virker merkelig hele denne prosessen. Om dette stemmer blir det ikke sesongkort på meg for første gang på flere år.

Koteng i sommer
Quote:
– Vi vil ikke sette noe tidsangivelse på når ny trener er klar. Vi har ikke jobbet noe med det, sier Ivar Koteng, RBK-styreleder.

– Vi har en liten liste bestandig, men den forandrer seg hele tiden. Vi skal spille angrepsvillig fotball. Helst 4-3-3 og underholde, sier Koteng.

Horneland til VG i fjor høst
Quote:
Eliteseriens kanskje mest anonyme trener innrømmer i dette intervjuet med VG at han helst styrer unna «small talk». Han går ikke på barnas foreldremøter (har to sønner). Og når han skal ha helt fred stikker han til sjøs i en nyinnkjøpt hurtigbåt.

– Jeg får angst av foreldremøter. Det er min kone (Tine) som tar seg av det, sier Horneland.

Jeg er ikke så glad i oppmerksomhet. Du kan godt si at jeg er folkesky. Og jeg går ikke i Haraldsgata

Vi prøver å være annerledes enn de andre i Eliteserien. Og da tenker jeg på måten vi spiller på. Vi er opptatt av defensivt spill, selv om det ikke er lov å snakke så høyt om det i Fotball-Norge lenger, men vi er ekstremt opptatt av dét, sier Horneland.

Jeg trengte å gjøre noe nytt, og jeg kom inn et meget sterk fagmiljø i NFF ledet av Nils Johan Semb (toppfotballsjef), som er en av de jeg har lært mest fotball av på kort tid, sier Horneland.

Last edited by Iziba Jaja on 22.12.2018 22:11; edited 1 time in total
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 22.12.2018 22:10    Post subject: Reply with quote

Hvilket miljø er det Bjørnebye kommer fra igjen? Stemmer det. Var NFF-systemet det, ja.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 22.12.2018 22:13    Post subject: Reply with quote

Stubbelur wrote:
@haavarl
Man må kunne ha diskusjoner hvor man setter Horneland opp mot Kåre, vel?

Ja, hvis det bringer noe nytt til diskusjonen og ikke bare forteller at KÃ¥re leverte over tallerken.
Henri
Legende

PostPosted: 22.12.2018 22:13    Post subject: Reply with quote

Stubbelur wrote:
Hvem pissa i grøten din?

Du kommer med en oppsiktsvekkende positiv forventning til Horneland, da antar man at du har noe å backe det opp med, at du har inngående kjennskap til Horneland. Men nei, du har bare surr å komme med.
Back to top
nastynick
Rutinert

PostPosted: 22.12.2018 22:20    Post subject: Reply with quote

Ikke vet jeg mye om Horneland, men det er neppe tilfeldig at bikkja fikk akutt diaré omtrent samtidig som nyheten om at han vurderes som hovedtrener ble publisert i går.

Det var mitt bidrag i denne debatten.
Wiseblood
Veteran

PostPosted: 22.12.2018 22:25    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Hvilket miljø er det Bjørnebye kommer fra igjen? Stemmer det. Var NFF-systemet det, ja.

Kan ikke det være en bra ting da? Om de to var i systemet samtidig vet Bjørnebye litt mer om hva han står for.

Så hadde det vært gøy om noen som kjenner Haugesund kunne sagt noe lurt, for akkurat nå føles det mest som om forumet har blitt invadert av premenstruelle kvinnfolk som forsøker å mene noe om fotball.
Stubbelur
Veteran

PostPosted: 22.12.2018 22:28    Post subject: Reply with quote

@Henning

Jeg vet man ikke er vant til at folk er optimistiske her inne, så jeg skal tolerere den åpenbare frustrasjonen din.

Jeg glemte at meritter, medaljer og annet edel metall er det eneste som teller når det kommer til treneransettelser. Selvsagt skulle vi blitt forbannet om Molde hadde plukket opp Horneland og vunnet gull med de. Klødd oss i hodet og gannet styret, lagt frem mistillitsforslag og det som verre er, fordi de ikke så trenertalentet tidligere.

"Rosenborg er ikke klubben for å prøve ut nye ukjente trenere". Nei, men faen, når ingen meriterte trenere vil hit da? Hvem skal vi ansette? Spøkelset Casper?

Wiseblood wrote:
for akkurat nå føles det mest som om forumet har blitt invadert av premenstruelle kvinnfolk som forsøker å mene noe om fotball.

Classy. Ingenting gjør seg som hundre år gamle holdninger i 2018.
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 22.12.2018 22:36    Post subject: Reply with quote

nastynick wrote:
Ikke vet jeg mye om Horneland, men det er neppe tilfeldig at bikkja fikk akutt diaré omtrent samtidig som nyheten om at han vurderes som hovedtrener ble publisert i går.

Tommel'n opp!
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 22.12.2018 22:40    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
Føler meg nærmest helt overbevist om at planen har grunnstøtt uventet og vi har endt opp med Horneland som permanent løsning pga det.

Nettopp. Her har nok en internasjonal (dansk?) luremus plutselig sagt nei etter å ha vært i tenkeboksen en stund. Etter å ha lett i et halvt år med gjentatte nederlag så har man da stukket fingeren i jorda og gått for å la Horneland ta over. Å la Coolen gå på nok en prøveperiode etter å ha blitt ditsjet var nok kanskje ikke Coolen så interessert i heller.

Å komme med liten erfaring til et lag som har tatt dobbelt gull sier i alle fall at Horneland ikke er skuddredd. Kan gå flere veier dette. Håper attityden forbedres og at gigantiske klipperkort inndras samt at intensiteten i spillet øker. Blir resultatene så som så så har man nok en ny trener på plass på forsommeren.
Back to top
Loffinj
Junior

PostPosted: 22.12.2018 22:42    Post subject: Reply with quote

Virker som dere som er betinget positive til Horneland er dere som vet lite eller ingen ting om han.. Vi som vet litt mer en ingenting, grøsser..
Håper fakta kommer på bordet snart, for dette tar på humøret gitt.
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 22.12.2018 22:42    Post subject: Reply with quote

snegle wrote:

Ã… komme med liten erfaring til et lag som har tatt dobbelt gull sier i alle fall at Horneland ikke er skuddredd.

Han har ingenting å tape på å ta over RBK. Blir nok et saftig hopp i lønn for Horneland dette.
Back to top
Notorisk toilprat
Junior

PostPosted: 22.12.2018 22:43    Post subject: Reply with quote

nastynick wrote:

Noe av det mer intelligente her inne faktisk. Tommel'n opp!
Back to top
Wiseblood
Veteran

PostPosted: 22.12.2018 22:45    Post subject: Reply with quote

Loffinj wrote:
Virker som dere som er betinget positive til Horneland er dere som vet lite eller ingen ting om han.. Vi som vet litt mer en ingenting, grøsser..

Fortell....
GeirOve
Proff

PostPosted: 22.12.2018 22:58    Post subject: Reply with quote

Eirik Horneland har knapt nok spiller erfaring som ES-spiller, han har stort sett spilt for Haugesund i 1 div

Han har erfaring som assistent, i Haugesund og som G19 landslagstrener. Han har 2!!!!!! sesongers erfaring med å lede et ES lag.

Hva skjer?? Hva skjedde med han Grekeren feks?

Åja, glemte det. Han har slått RBK to ganger i år.........

Last edited by GeirOve on 22.12.2018 23:01; edited 2 times in total
Back to top
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 22.12.2018 22:58    Post subject: Reply with quote

Uttalelsen til Horneland om at han ikke går i foreldremøte fordi han får angst av sånt gjør meg mer og mer overbevist om at han ikke blir øverste leder i trenergruppa. Jeg trur ikke han hadde vært interessert i å lede et Rosenborg som øverste leder med tanke på alle som vil snakke med han, stikke en mic opp i nesa på han og presset som er rundt. Tipper han får en Nils Arne Eggen/Fergie type over seg som veit å ta fokus og kommer til å være den media gnåler på, som motstandersupporterne hater og vi elsker. Ingen som hater å ha folk løpende etter seg kommer til å ta rollen som Rosenborgs media yndling.

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 22.12.2018 23:02    Post subject: Reply with quote

Loffinj wrote:

Jeg er sterkt positiv til Horneland inn i et trenerteam, fordi jeg mener han vil bringe
- Adskillig høyere intensitet inn i treningen
- Sterkt fokus på press-delen av spillet
- Generelt høyere intensitet i spillet (bl.a. mer effektivt press, returløp, gjenvinninger)
- Stram og effektiv organisering defensivt (noe annet enn KÃ¥res mumle mumle bedre en mot en defensivt og frispilling)

Disse egenskapene ønsker jeg hjertelig velkommen inn i RBK. En sterk faglig dyktig trener med kompetanse som vil gjøre oss bedre. All grunn til å være glad for å få ham!

Derimot synes jeg det er uforståelig om han blir "eneste hovedtrener". Det rimer ikke med "offensiv, attraktiv fotball", ei heller med det uttalte ambisjonsnivået; og av personlighet er han ikke en som elsker å stå i front.

Såpass mye mismatch der at jeg inntil videre satser på at trenerteamet byr på annet snadder enn bare Horneland.

Horneland + flere = potensielt veldig bra
Bare Horneland = veldig skuffende; mageplask; nedtur
Stubbelur
Veteran

PostPosted: 22.12.2018 23:07    Post subject: Reply with quote

Mange spør etter konkrete grunner til at Horneland kan være positiv for oss.

Pros:

* I motsetning til hva folk tror; kjent med 4-3-3:
Helge Røksund wrote:
Det er helt riktig vurdert! Horneland står for 4-3-3 dersom han har spillermateriell til det! Oppflaska med 4-3-3 fra Vardtida...

https://twitter.com/helge...9783656448

* Opptatt av å flytte grenser. Vil kjøre hardt på treninger og våge selv om spillere kan bli skadet.
Ref: https://youtu.be/xB87rvho-HY?t=87

* Europakvalikk med et lag med 1/4 av Rosenborgs budsjett.

* Meget aktiv på felt og sidelinje.

* Ut ifra det jeg har sett av intervjuer så er han meget opptatt av offensiv samhandling, og bruker mye tid på det på trening. I tillegg er han ikke unnvikende og redd for å innrømme når de spiller dårlig.

Cons:

* Umerittert.

* Uerfaren (2 år i Eliteserien som hovedtrener, 5 år som assistent. 2 år som hovedtrener for ungdomslandslag.)

* Spilt mest 4-4-2.

Jeg skjønner at folk er skuffet, det er jeg selv, men det er ikke skrevet i stein at det kommer til å gå dårlig med Horneland.

Jeg ville også heller hatt inn et sikrere og mer meritert navn, men jeg føler man må realitetsorientere seg og innse at Rosenborg BK anno 2018 ikke bare kan peke på en trener og si at han være vår hovedtrener.

Alt tilsier at vi har forsøkt oss på mer meriterte trenere uten å få napp. Da må vi ta til takke med noe mer risikabelt.

Last edited by Stubbelur on 22.12.2018 23:10; edited 1 time in total
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 22.12.2018 23:10    Post subject: Reply with quote

GeirOve wrote:
Åja, glemte det. Han har slått RBK to ganger i år.........

Flisespikking, men FKHs to seire over RBK kom vel i 2017-sesongen. Gikk omvendt i år. Smile
larsarus
Legende

PostPosted: 22.12.2018 23:13    Post subject: Reply with quote

Her er fasit:

Nils Arne Eggen blir manager over Horneland via webcam fra Orkdal'n. Horneland får implantert eksperimentelt mindcontrol-utstyr i hodeskallen, og blir Eggens avatar på treningsfeltet. Pga LAG fra Orkdal'n til resten av landet så blir det Sollied som styrer fra sidelinja på bortekampene på Østlandet, gitt at det passer med Kiel- eller danskeferge-tur, samt bortekampene i Europa, minus Island, Finland, og nord-Sverige. De resterende bortekampene i Norge dropper vi til fordel for full treningsuke på Skoglunden og tar 0-3-tap på walkover, med unntak av cup'en som vi prøver avatar-løsningen via ICE.NET på.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 22.12.2018 23:42    Post subject: Reply with quote

Stubbelur wrote:

Pros:

Helge Røksund wrote:
Det er helt riktig vurdert! Horneland står for 4-3-3 dersom han har spillermateriell til det! Oppflaska med 4-3-3 fra Vardtida...

Spilte vel også 4-3-3 med ungdomslandslagene.
Barney
Veteran

PostPosted: 22.12.2018 23:54    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Stubbelur wrote:

Pros:

Helge Røksund wrote:

Spilte vel også 4-3-3 med ungdomslandslagene.

Det heter 4-5-1 i NFF.
Back to top
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 23.12.2018 00:02    Post subject: Reply with quote

NFF kan kalle det 1-1-1-1-1-1-1-1-1-1 for alt vi skal bry oss i grunn

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
Stubbelur
Veteran

PostPosted: 23.12.2018 00:13    Post subject: Reply with quote

Stemmer det, haavarl. Ifølge transfermarkt vinglet han dog en del mellom 4-3-3, 4-4-1-1 og 4-1-4-1. Uten at jeg er sikker på hvor godt statistikken stemmer.
Back to top
WanAn
Proff

PostPosted: 23.12.2018 00:26    Post subject: Reply with quote

Tenker at en god trener behersker flere formasjoner alt etter spillermateriell. Noe annet ville overraske. Da gjenstår det egentlig å finne ut om Horneland er en god trener eller en begrenset trener. Selve trenerjaktprosessen stiller jeg meg tvilende til. Den oppleves særs amatørmessig. Men Horneland skal selvsagt få mulighet til å bevise hva han kan. Noe annen mulighet har vi vel ikke så vi får go with the flow just nu. Men foreløpig skuffet, helt klart.
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 335, 336, 337  Next
Page 10 of 337

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb