View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 21.12.2018 22:01 Post subject: |
|
|
Nja, hvis De Boer sa Norge så ville vel alle skjønt hvor han var på vei. Så det kan bety alt mulig. |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 21.12.2018 22:17 Post subject: |
|
|
Det er Atlanta og ikke RBK det er snakk om. Sjekk nederlandsk presse. _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
Dantell Proff

|
Posted: 22.12.2018 00:32 Post subject: |
|
|
libido wrote: | Haha,
ja hvis Frank De Boer lander på værnes skal jeg klype meg i armen/nikke anerkjennende. Bare Wenger hadde toppet det |
Wenger har vært ferdig som trener i 10 år. Zidane derimot *sikle sikle*
Fra spøk til alvor; helvete my bryte løs dersom vi ender med en permanent Horneland! |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 22.12.2018 00:34 Post subject: |
|
|
Vi snakker her om en klubb som ansatte Per Joar Hansen som hovedtrener to ganger. Jeg klarer ikke fatte hva som får presumtivt oppgående mennesker til seriøst å tro at Horneland er tenkt som noe annet enn hovedtrener. _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
Mestalla Senior
|
Posted: 22.12.2018 00:51 Post subject: |
|
|
Det var et litt annet styre som ansatte Perry 2 ganger. Horneland er ikke et navn utenom landegrensene, allikevel betyr jo ikke det at han ikke kan "trylle" med Rosenborg. Selv om de har noen års erfaring fra Nederland/Belgia/England betyr jo ikke det at de er bedre enn Horneland. Det var vell en grunn til de fikk sparken Er rimelig sikker på at en nederlenderen/annen nasjonalitet i en middels klubb i en topp 7 liga ikke tenker "nå hadde det vært gøy med noen nye utfordringer! Jeg har lyst å få Rosenborg inn i Champions Leauge gruppespillet og nå minimum åttendelsfinalen, slik at de aller beste klubbene i verden gjør det samme med meg som med Jose Mourinho i 04.
Er Horneland tiltenkt fast jobb som hovedtrener har nok styret forhørt seg med folk som kjenner Horneland, og sannsynligvis dobbelt sjekket informasjonen med fagkyndig personal. |
|
Back to top |
|
 |
Francisco Clementine Veteran
|
Posted: 22.12.2018 01:28 Post subject: |
|
|
https://www.nrk.no/sport/...1.14352433
SÃ¥vidt jeg kan se har ikke denne blitt postet her?
Quote: | RBKs styreleder Ivar Koteng bekreftet fredag til NRK at en ny hovedtrener er på plass |
|
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 22.12.2018 01:35 Post subject: |
|
|
Bortsett fra saken på forsiden og 15-20 posts? Nope |
|
Back to top |
|
 |
Francisco Clementine Veteran
|
Posted: 22.12.2018 08:57 Post subject: |
|
|
Her har jeg virkelig sovet i timen ja. |
|
Back to top |
|
 |
Xerxes Junior
|
Posted: 22.12.2018 10:03 Post subject: |
|
|
Mye enig med Haavari, i Horneland kan vi få en ny Bjørn Hansen. Og glem ikke hvor viktig Bjørn Hansen var for Eggens suksess. Uten Hansen hadde RBK aldri nådd det nivå de gjorde i glansdagene. Hansen limte igjen bakover, noe som, enten vi liker det eller ikke, er nødvendig i dagens fotball. Så krysser også jeg det jeg har for at vi i tillegg til Horneland får inn en makker som er drivende god i det offensive spillet.
Men blir det likevel Horneland alene, ønsker jeg ham velkommen, han er en av Norges mest anerkjente trenere. At han har gått under radaren for mange her på forumet, sier vel mer om at ikke alle følger like godt med som det de ønsker å gi uttrykk for  _________________ Xerxes |
|
Back to top |
|
 |
ErdoganLomas Proff
|
Posted: 22.12.2018 10:31 Post subject: |
|
|
Det handler ikke at Horneland er en dårlig trener, for det er han ikke. Men det handler om at du går fra Kåre til Horneland. Da har etter min mening, styret gjort en alt for dårlig jobb. De lander på en måte med begge føttene, men de lander på Coolen (les kulen). |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 22.12.2018 11:14 Post subject: |
|
|
Går man derimot fra Hoftun til Horneland, er det etter alt å dømme gjort et solid steg opp. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 22.12.2018 11:20 Post subject: |
|
|
hvis du mener Kåre er en så god trener, sett deg ned å se på kampene mot Valur. hvis det ikke er nok, se de kampene han ledet i 2018. hele 2017 er det samme greiene som 2018.
Horneland har en bedre CV enn hva Kåre hadde. greit nok at folk ser på uttalelser om defensiv fotball, men det er som Haugesund trener. det blir helt andre forutsetninger som RBK trener. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 22.12.2018 11:45 Post subject: |
|
|
Får vi Horneland så får vi noe helt annet enn "slapt treningsregime" for spillerne. Og vi får noe annet enn "dårlig press som lag". Kjenner at dette er to ting jeg er veldig klar for.
(Så er det det der med offensiv, attraktiv fotball, samhandling og samtidige bevegelser. Der er jeg mer usikker. Han har i det minste trent yngre-landslag i 4-3-3, men er vel ikke noen Eggen av omtale på det området.) _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 22.12.2018 12:00 Post subject: |
|
|
haavarl wrote: | SÃ¥ er det det der med offensiv, attraktiv fotball, samhandling og samtidige bevegelser. Der er jeg mer usikker. |
Ingen grunn til å være usikker når det kommer til offensiv fotball, han sier jo selv at han står for defensiv fotball. Han kan sikkert være genial på defensiv organisering, og det er flott, men da må det være i to-spann med noen som ønsker offensiv fotball. |
|
Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 22.12.2018 12:08 Post subject: |
|
|
Henning wrote: | Han kan sikkert være genial på defensiv organisering, og det er flott, men da må det være i to-spann med noen som ønsker offensiv fotball. |
To-spann? Er det virkelig så klokt å ansette to trenere, som begge er helt nye i RBK, med helt forskjellig fotball filosofi og som aldri har jobbet sammen før og bare håpe på det beste? Jo flere kokker jo mere søl... _________________
Peter Storey wrote: | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 22.12.2018 12:09 Post subject: |
|
|
Det var en ting som over alt annet var viktig i denne prosessen, finne en god trener som er opptatt av offensiv fotball. Horneland lyser FEIL i alle varsellamper. _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 22.12.2018 12:15 Post subject: |
|
|
PauloSilas wrote: | To-spann? Er det virkelig så klokt å ansette to trenere, som begge er helt nye i RBK, med helt forskjellig fotball filosofi og som aldri har jobbet sammen før og bare håpe på det beste? Jo flere kokker jo mere søl... |
Hehe, nei, ser den...men det er teoretisk mulig at en offensivt og defensivt anlagt trener kan utfylle hverandre. Mulig Bjørn Hansens defensive tilnærming har blitt overdrevet i ettertid, men Hansen og Eggen kan jo være et eksempel. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 22.12.2018 12:20 Post subject: |
|
|
eksil wrote: | Det var en ting som over alt annet var viktig i denne prosessen, finne en god trener som er opptatt av offensiv fotball. Horneland lyser FEIL i alle varsellamper. |
Som eneste trener virker det ikke offensivt nok, nei. Men målet med prosessen må vel ha vært å sette sammen det best mulige trenerteamet. Jeg er overhodet ikke i tvil om Hornelands styrker inn i et helhetlig bilde. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 22.12.2018 12:23 Post subject: |
|
|
http://rbkmedia.no/statis...esong=2015
Min julegave til dere som liker å se litt bak resultater og prestasjoner både spillemessig og blant trenere.
Sammenlign med nærliggende sesonger og se på antall kamper og mål de forskjellige spillere presterte osv.
Utskjelte Skjelvik og Mikkelsen,Midtsjø,Selnæs,Jonas,Helland litt mindre skadet etc. var helt greie spillere å skape noe med.
Fravær av friske vinger mye av 2018 har ikke gjort arbeidsforholdene enkle hverken for Kåre eller Coolen evnt. Gardiola.
Flytt på pilene, skap noen teorier inni hodet,sammenligne litt og veie påstander frem og tilbake og danne deg noen meninger om hva som har vært godt og dårlig og hva som trenges på spiller og trenerfronten.
De som ikke har evner til noe av dette kan bare fortsette å slenge dritt til hverandre og rakke ned på trenere og styret og spillere.
GOD JUL! _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 22.12.2018 12:27 Post subject: |
|
|
Henning wrote: | PauloSilas wrote: | To-spann? Er det virkelig så klokt å ansette to trenere, som begge er helt nye i RBK, med helt forskjellig fotball filosofi og som aldri har jobbet sammen før og bare håpe på det beste? Jo flere kokker jo mere søl... |
Hehe, nei, ser den...men det er teoretisk mulig at en offensivt og defensivt anlagt trener kan utfylle hverandre. Mulig Bjørn Hansens defensive tilnærming har blitt overdrevet i ettertid, men Hansen og Eggen kan jo være et eksempel. |
Sant det, men begge disse hadde vel fartstid i RBK og tipper Nils Arne hadde et ord med i laget da Hansen ble ansatt. Men det hadde vært fint med et nytt radarpar, det hadde det! _________________
Peter Storey wrote: | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 22.12.2018 14:57 Post subject: |
|
|
Bild hevder at Bosz havner i Leverkusen. |
|
Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 22.12.2018 15:49 Post subject: |
|
|
Skal stemme det, chatta med min tidligere kollega på SK fronten der nede for to dager siden og Herrlich er på vei ut og Bosz inn. Så den ballen tror jeg vi kan legge død.
Her er forvrig litt mer om dette som ikke er bak betalingsmur https://fussball.news/art...KPPhYoAYiA _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 22.12.2018 17:52 Post subject: |
|
|
Next. Hvem vil vi ha som Hornelands erstatter i 2020? |
|
Back to top |