English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 385, 386, 387 ... 778, 779, 780  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
toreinar
Veteran

PostPosted: 21.12.2018 12:26    Post subject: Reply with quote

Må døpes om til Zorkulør...
ZOOlander
Veteran

PostPosted: 21.12.2018 12:28    Post subject: Reply with quote

Holder med en 'g' da..
IskaldDahls
Junior

PostPosted: 21.12.2018 12:29    Post subject: Reply with quote

Navn som hadde vært årets julegave å se på forsiden av adressa:

Martin Schmidt

Mauricio Pellegrino

Thomas Tuchel

Peter Bosz

Frank de Boer

Men frykter Horneland
oskisjunior
Rutinert

PostPosted: 21.12.2018 12:29    Post subject: Reply with quote

Det er vel fortsatt slik at den mest sannsynlige løsningen som inkluderer Horneland er en hvor han er trener/assistent, altså sammen med en "manager"?

Var jo blant andre VG-Svea som meldte at det Hjulmand+Horneland var en diskutert konstellasjon på Brakka.
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran

PostPosted: 21.12.2018 12:40    Post subject: Reply with quote

Uansett er Horneland en gedigen nedtur og nesten et komisk valg i lys av de forventningene Koteng skapte ved KI avgangen.

Edit: som hovedtrener vel og merke.
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 21.12.2018 12:51    Post subject: Reply with quote

Hvis det er "Horneland frem til sommeren" er det helt ok for meg.

Og selv om jeg gjerne vil ha Horneland i klubben har vel jeg også sett for meg et større navn til toppstillingen, ja.

Men det tror jeg også at vi får - Horneland er jo ikke en person som trives med å være frontfigur, så det ville være merkelig på mange måter om det skulle være ham som er påtenkt som endelig hovedtrener.
niccolai
Veteran

PostPosted: 21.12.2018 13:04    Post subject: Reply with quote

Er vel veldig tydelig at de ikke har kontroll, slik ståa er nå.

Først sa de at de skulle ha på plass en ny trener før 1.desember.
Så sa de før jul
Så sa de før nyttår
Nå sier de etter nyttår, men i løpet av uke 1.

Jeg er svært oppgitt.
Hadde de hatt noe, så hadde de meldt om det.
F.eks " Vi jobber med formaliteter, og vi jobber med å få på plass et team"
Men de sier absolutt ingenting.. Lander på en Horneland eller noe i den duren, så har de feilet så til de grader.

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
Zarm93
Veteran

PostPosted: 21.12.2018 13:07    Post subject: Reply with quote

Velger å avvente med de største reaksjonene til ting er på plass.
Ikke noe vits i å ta skuffelsen på forskudd.

God jul!
Back to top
Thulian
Veteran

PostPosted: 21.12.2018 13:30    Post subject: Reply with quote

Som enkelte har sagt så er det ikke noe vits i å ta sorgene på forskudd, og heller kose seg med at det straks er jul:)

Horneland er en dyktig trener, og har autoritet og et tankesett som er noe vi har savnet i RBK.
Det sagt så har han ikke forutsettningene etter min mening til å være hovedtrener/manager hos oss, og dermed så har jeg vanskelig også for å se for meg at det er det han er tiltenkt som.

Skulle det allikevel bli ham, så får han selvsagt en fair sjangse til å prestere å vise hva han er god for.
Men for styret så er det jo en total fiasko da om han feiler, selv om det strengt tatt er en aldri så liten fiasko om det er han de kommer opp med etter 6 måneders prosess også.

Er vel ingen Die Hard tilhenger av Hjulmand heller jeg, ønsket meg noe mer i rettning av en trener med erfaring fra tyskland/nederland.
Og før nå alle skyter ned at disse koster penger i bøtter og spann, ja de gjør nok det men det er også høyst sannsynlig verdt d.
I tillegg så er det ikke slik at det nødvendigvis skal være en trener fra en av toppklubbene i nevnte nasjoner.
Det gror godt i både tysk og nederlandsk fotball, og de har også mange særs dyktige fagfolk nedover i divisjonene.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 21.12.2018 13:31    Post subject: Reply with quote

niccolai wrote:
Er vel veldig tydelig at de ikke har kontroll, slik ståa er nå.

Det kan også hende at det er nettopp det de har, men at de venter på gitte "frister" fra andre siden av bordet før de går ut med fasit. Det er ikke slik at mangel på nyheter er gode nyheter, men det er definitivt ingen grunn til å grave seg ned fordi vi ikke har fått presentert kabalen ennå.

Så er det to faktorer i spill her; prosessen og konklusjonen. Man kan være fornøyd med trenerteamet vi havner på og samtidig være kritisk til prosessen - eller omvendt. Det var eksempelvis en elendig prosess som gjorde at vi endte med Ingebrigtsen i utgangspunktet, men det er vanskelig å se for seg at vi kunne havnet på noe særlig bedre alternativ.
ballbingen
Veteran

PostPosted: 21.12.2018 13:32    Post subject: Reply with quote

Personlig gidder jeg ikke bruke energi på å klage på prosess og utfall i forkant. Jeg kommer også til å drite fullstendig i hvordan prosessen har vært, hvis vi til syvende og sist ender opp med et godt resultat. Det eneste man kan med sikkerhet si om prosessen er at de ikke har vært særlig mange lekkasjer, og i så måte synes jeg det er merkelig at så mange her inne ser ut til å tolke hvert eneste signal som slipper ut som noe negativt.

Styret har uttalt at de ønsker en klar forbedring fra de 2 siste årene med KI. De har sagt at klubben tar seg råd til å investere penger for å få til dette. Sportslig framgang og begeistrende fotball er kravspesifikasjonen for den nye treneren, og det er ikke nødvendigvis tenkt langsiktig (dvs en trener som er sterk nok til å skape resultater fra dag 1). Alt dette ble uttalt av Koteng dagen KI ble sparket. I tillegg ble det antydet at man ville ta seg god tid. Årsskiftet var en veiledende dato for prosessen. Noe særlig annet har faktisk ikke blitt sagt, verken i den ene eller andre retningen.

2 navn har blitt lekket av deres nåværende klubber, Bakke og Horneland. Det er lov å spekulere i om Bakke kunne vært aktuell som hovedtrener. Jeg er usikker på om han ville ha begreistret RBK-folk hvis det var som hovedtrener, men samtidig er han en av de beste norske kandidatene. Er han spurt om å være en del av et team, så sikter vi kanskje enda høyere enn jeg hadde trodd. Horneland lukter mye mer "assistent" enn hovedtrener. Hadde han vært aktuell som hovedtrener, tror jeg ikke prosessen hadde drøyd ut heller.

Det faktum at ingen ting er presentert enda klarer jeg ikke å tolke i andre retninger enn at ansettelsesgruppa er tro mot det som styret har uttalt tidligere. Det finnes nok av trenere på Kåre-nivå som hadde reagert omtrent som OGS gjorde da han fikk telefon fra England hvis de hadde blitt tilbudt hovedtrenerjobben i Norges desidert største klubb. Dette synes vi å ha unngått.

Kan godt hende noe blir presentert i romjula, men jeg tipper det drøyer til over nyttår.

Lavest odds hos meg får du på Hjulmand + Horneland, og at det drøyer fordi det jobbes med å få fristilt Hjulmand fra årsskiftet, istedet for at Horneland må gjøre jobben alene fram til sommeren. Det siste er nok en løsning jeg kan leve med, selv om det er uheldig å ikke ha en evt Hjulmand på plass i oppkjøringen. Det er ting som skal røskes opp i foran årets sesong, og da er oppkjøringen ekstra viktig. Jo mer jeg tenker på det, jo mer overbevist blir jeg om at det mest kritikkverdige styret har gjort i 2018 er at Kåre ikke fikk sparken et halvår før det skjedde. Men med all respekt så hadde han nok gjort seg fortjent til både en og to ekstrasjanser før Koteng sendte "dødens SMS".
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 21.12.2018 13:35    Post subject: Reply with quote

Jeg kan ikke se den helt store logikken strategisk heller. En ting er at han er fullstendig umerittert, uten internasjonal erfaring og heller aldri har ledet en stor klubb med vinnerkultur.

En annen ting er filosofi. Jeg hadde inntrykk av at det nå var et fokus å få inn en trener med solide røtter i 433, Nederland, Ajax-modellen osv.

For meg fremstår dette som panikk lang veg dersom det er snakk om hovedtrenerjobben. Dersom han presenteres som midlertidig hovedtrener kan det svelges med store mengder fiskeolje. Men jeg stiller store spørsmålstegn til styret og Bjørnebyes jobb i så fall, når de ikke har klart å finne en trener på et halvt år. Det er så slett at det bør få konsekvenser.
kristobal
Legende

PostPosted: 21.12.2018 13:49    Post subject: Reply with quote

Etter det jeg hører så ble Bakke faktisk tilbudt en hovedtrenerjobb, men takket nei av familiære årsaker fordi de har flyttet veldig mye rundt.

I så fall er det mindre som tilsier at Horneland var/er tiltenkt en assistentrolle også, sett bort fra at Koteng & co sikkert får med seg den store misnøyen et valg av ham som hovedtrener vil føre til, og derfor har igangsatt et parallelt arbeid for å finne et større navn/mer typisk 4-3-3-trener som kan styre sammen med ham eller være hovedtrener.

Spørs vel også om Horneland er så gira på en assistentrolle, i hvert fall ikke under hvem som helst.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Pucken
Junior

PostPosted: 21.12.2018 13:51    Post subject: Reply with quote

Hei
Fant ut at det var på tide å registrere seg som bruker her etter å bare sittet og lest og kost meg i lange tider. Jeg har nå nyheter å komme med. Noe er nok bekreftet en eller annen plass da Betsafe i dag senket oddsen på Horneland fra 6.00 til 1.02 i formiddag. Dette angivelig pga av mye spill fra Haugesund området. Dette kommer fra Betsafe bloggen.
Back to top
Pucken
Junior

PostPosted: 21.12.2018 13:54    Post subject: Reply with quote

Kan jo legge ut link også Smile
https://www.betsafe.com/n...rosenborg/
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 21.12.2018 13:58    Post subject: Reply with quote

Var vel ute i aviser i går, så fint lite nytt over det.
Usikkerheten går på hvorvidt han er leder av eller del av trenerteamet
Back to top
Pucken
Junior

PostPosted: 21.12.2018 14:01    Post subject: Reply with quote

Ok, jeg som ikke er helt oppdatert da skjønner jeg Embarassed
Venter ihvertfall i spenning RBK
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 21.12.2018 14:01    Post subject: Reply with quote

Velkommen til forums, Pucken!

(Resten er ikke svar til deg)

Dette går på nervene og alt sammen løs - for all del, det er ikke i jula vi har det sterkeste behovet for en trener, men det MÅ en løsning på plass og det er tross alt klubbens fremtid på kort og mellomlang sikt som står på spill. Skulle fasit bli Horneland, 4-4-2 og defensiv kriging vil det nok være mange som er skeptiske til i hvilken grad styret har lagt til rette for sportslig suksess. Da blir det spennende på årsmøtet.

Jeg forstår forsåvidt at dette ikke er lett; Litt som når du kjøper hus kan man vel kanskje ikke bare legge inn masse bud overalt og satse på at ingen blir grimme når man får tilslag på ett og prøver å komme seg ut av de andre. Vi har nok forsøkt seriøst på ganske høye hyller, og helt sikkert fått noen høflige "Takk, men nei takk".

Det er ingen rasjonell grunn til å eksplodere før vi får vite om totalen fra klubben, selvfølgelig. Men selv om jeg kommer til å gjøre det lille jeg kan for å støtte laget uansett, så er jeg ikke HELT uforstående overfor de som velger å vente med å fornye sesongkort til mer info foreligger. Rett og slett fordi styret har gått ut hardt, og har til gode å vise at de klarer å levere på løftene.

Så vil nå den hvite og svarte drakta uansett være magisk uansett utfall.
Moody
Senior

PostPosted: 21.12.2018 14:25    Post subject: Reply with quote

IskaldDahls wrote:
Navn som hadde vært årets julegave å se på forsiden av adressa:

Martin Schmidt

Mauricio Pellegrino

Thomas Tuchel

Peter Bosz

Frank de Boer

Men frykter Horneland

Her er det i alle fall viktig at vi velger riktig Martin, slik at vi ikke ender opp med skihopper Martin Schmitt. Skal sies at han tok sin første mesterskapsmedalje i 1997 under Ski VM i Trondheim, så han har en fin relasjon til klubben Smile
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 21.12.2018 14:39    Post subject: Reply with quote

Haha, var det ikke Odd Grenland som hentet Zbynek Pospech i den tro at det var Zdenek Pospech?
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
quentez
Veteran

PostPosted: 21.12.2018 15:26    Post subject: Reply with quote

"– Jeg får angst av foreldremøter. Det er min kone (Tine) som tar seg av det, sier Horneland."

Naturlig autoritet i RBK-garderoben der altså.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 21.12.2018 15:42    Post subject: Reply with quote

Det kan vel gjerne repeteres at det har kommet frem at Horneland slett ikke er ukjent med 4-3-3, selv om dagens Haugesund ikke bruker den varianten.
Konesseur
Veteran

PostPosted: 21.12.2018 15:45    Post subject: Reply with quote

OrionPax wrote:

Så vil nå den hvite og svarte drakta uansett være magisk uansett utfall.

Det er godt å vite at når det fremstår kun en eneste riktig kandidat igjen (Kåre), så er det godt å vite at det er fornuftige folk som holder med klubben.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 21.12.2018 15:46    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Det kan vel gjerne repeteres at det har kommet frem at Horneland slett ikke er ukjent med 4-3-3, selv om dagens Haugesund ikke bruker den varianten.

Vi kan vel legge bort den krampaktig 'heia horneland'. Han er ikke velkommen som hovedtrener. Ferdig snakka.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 21.12.2018 15:48    Post subject: Reply with quote

Med tanke på at en avskilta bilselger som ble tuppa ut av en drittklubb var velkommen, så er han vel det.

Men enig i at jeg helst skulle sett et større navn med større rutine i hovedtrenersete.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 385, 386, 387 ... 778, 779, 780  Next
Page 386 of 780

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb