English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Hamarkameratene - RBK
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 15, 16, 17

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Markussen
Junior

PostPosted: 17.10.2006 11:19    Post subject: Reply with quote

Tar med Fotballmagasinet.nos referat fra kampen:
http://www.fotballmagasin...mp;id=4597
Back to top
View user's profile Send private message
mcmort
Senior

PostPosted: 17.10.2006 11:34    Post subject: Reply with quote

Roamer wrote:
Kan ikke være mer uenig - en spiller som scorer et mål har automatisk gjort en god kamp?! Det er sant nok at mål er det som teller i fotball, men det betyr lite hvem som scorer. Så når Solli ødelegger dusinvis av potensielle og reelle angrep med sin dårlige pasningspresisjon og bevegelse, hjelper det lite at han hadde en god avslutning.

Tja.. hva med de gangene Brattbakk var usynlig, slapp og likegyldig i 80 minutter, men likevel scora 2 mål? Var han da bra eller dårlig?

Av og til spiller noen dårlig, fordi de ikke har dagen, andre ganger fordi de er giddalause, og andre ganger fordi de ikke fått de rette ballene å jobbe med.

At Solli ikke har hatt noen stor sesong er det vel ingen tvil om, men når folk her inne skriver at 'Solli spiller rævva. Bytt.. Bytt...' etter 5 minutter av kampen blir det for dumt.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 17.10.2006 11:44    Post subject: Reply with quote

Opplegget med Solli i går (og ofte ellers) er at han ikke er usynlig, men derimot "bidrar" med balltap og dårlige innlegg.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 17.10.2006 11:52    Post subject: Reply with quote

mcmort wrote:
Tja.. hva med de gangene Brattbakk var usynlig, slapp og likegyldig i 80 minutter, men likevel scora 2 mål? Var han da bra eller dårlig?

Brattbakk sin jobb var å skåre mål. Noe han er tidenes beste i norsk tippeliga på. Det er ikke Solli. Solli sin hovedjobb er å være med å bygge angrep så folk som Bratbakk kan gjøre jobben sin - å skåre mål. At Solli skårer litt i tillegg er ingen ulempe, men han er ikke god nok på dette heller til å forsvare en plass på laget. Han har skårt litt i det siste, riktignok, men han er langt fra noen målfarlig ving. Når han da ikke yter jobben med å servere de som er målfarlige heller, så blir det tynt. Solli sølte sjøl bort mange angrep og potensielle målsjangser i går med elendige skudd og dårlige paninger/pasningsvalg.

Jeg er klar over at det er merkelig å blindt kritisere mannen som sørga for at vi ikke tapte i går, men bottom line er at Solli er langt fra god nok til å spille på RBK. Han har aldri vært det, og kommer aldri til å bli det.
Geir_Brann
Proff

PostPosted: 17.10.2006 11:56    Post subject: Griseflaks Reply with quote

Dere har den nødvendige griseflaksen for å få med dere poeng.

Ingen tvil om at RBK var gode i går, og klarte å bekjempe Ham Kam i deres spillestil, men så "overså" dommeren ihvertfall et helt klart straffe når Dosin handset innenfor 16 meteren...

Det var snakk om at det også ble "Oversett" enda en hands situasjon innen egen 16 meter, men den synes jeg faktisk var så uklar, at det var korrekt å ikke blåse.
-I reprisen så det ut som ballen traff mer i skulderen/brystet enn armen..

Hadde Ham Kam fått riktig dommeravgjørelse, ville de ledet 2-0 til pause..men sånn er dette spillet.

Noen ganger har man flaks og dommeravgjørelser med seg, andre ganger ikke og alt går imot.
trondh
Veteran

PostPosted: 17.10.2006 11:59    Post subject: Reply with quote

Synes det blir litt feil å sammenligne med Brattbakk. Solli er ikke en goalgetter. PUNKTUM. Brattbakk scoret (med unntak av de første og siste sesongene da han ikke spilte fast) mellom 15 og 28 mål i serien for RBK.
Solli spilte i går faktisk sin 80. seriekamp for RBK og scoret sitt 3. seriemål totalt...
Og det hadde vært helt greit at han hadde så lite mål hvis han hadde bidratt med det han skulle vært god på.
NÃ¥r HMB ikke fikk ballen var det som oftest pasningsleggeren sin skyld fordi han var for treg og HMB gikk i offside eller forsvaret fikk ryddet opp.
Når Solli ikke får ballen er det fordi han ikke starter i det rommet han kan starte. Og når han får ballen ender det ofte med et dårlig innlegg eller en feilpasning.
Men for all del scoringa var fin, men det var mer et indreløperløp enn et vingløp og der har vi 3-4 bedre alternativer...
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 17.10.2006 12:01    Post subject: Reply with quote

Naturligvis kunne HamKam ha fått to straffespark, men summasumarum tror jeg de fleste syns at en straffe totalt på de to litt tvilsomme situasjonene var greit nok.

Nesten fristende å kontre med denne: Feil å gi straffe?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Henri
Legende

PostPosted: 17.10.2006 12:05    Post subject: Reply with quote

Synes straffen så klar ut fra der jeg sto i går, men etter å ha sett den på TV så ser den veldig billig ut
Back to top
trondh
Veteran

PostPosted: 17.10.2006 12:12    Post subject: Re: Griseflaks Reply with quote

Geir_Brann wrote:
Ingen tvil om at RBK var gode i går, og klarte å bekjempe Ham Kam i deres spillestil, men så "overså" dommeren ihvertfall et helt klart straffe når Dosin handset innenfor 16 meteren...

Det var snakk om at det også ble "Oversett" enda en hands situasjon innen egen 16 meter, men den synes jeg faktisk var så uklar, at det var korrekt å ikke blåse.

Hadde Ham Kam fått riktig dommeravgjørelse, ville de ledet 2-0 til pause..men sånn er dette spillet.

Noen ganger har man flaks og dommeravgjørelser med seg, andre ganger ikke og alt går imot.

Punkt 1... Det hadde ikke blitt 2 slike situasjoner hvis den første hadde blitt dømt. Etter scoringen trakk Ham-Kam seg noe bakover for å trygge inn til pause. Tror ikke det hadde blitt annerledes om de hadde fått mål 2-3 min. tidligere.

Punkt 2... Det heter seg i regeltolkningene at hånda skal søke ballen.
http://www.fotball.no/t2....;cat=51834
Videre at slike ting som naturlig posisjon på arma og slikt skal vurderes og ikke minst AVSTAND OG TID I FORHOLD TIL DER BALLEN KOMMER FRA. Det var på kloss hold. Måten Dorsin beveger seg på naturliggjør håndbevegelsen. Det finnes ingen link mellom hands og at ballen er på vei mot mål. Det som finnes er at dersom det er hands og denne hindrer en opplagt scoring eller scoringssjanse så er det rødt kort.
Back to top
Geir_Brann
Proff

PostPosted: 17.10.2006 13:19    Post subject: Dummeste jeg har hørt.. Reply with quote

I første omgang, skudd mot mål innenfor 16 meter, Dorsin sin hånd står rett utefra kroppen og stopper ballen, som var på vei mot netmaskene.

Armen gjorde kroppen større, den stod rett ut, og stoppet ballen.

Jeg forstår hva du mener med at ballen søkte armen og ikke motsatt, men ballen gikk ikke opp i armen, men rett frem mot mål...Dorsin løftet armen, hadde 90 graders vinkelt og stoppet den.
-Sikkert ikke bevisst, men bare en refleks i det han snur seg for å avverge situasjonen...

Det er straffe ! En klar straffe... den andre var tvilsom.

Mange straffer er blitt dømt på dette i Tippeligaen i år.... det er et faktum.
At dommerene klarer å variere så mye som de gjør i prestasjonene sine, og ha så ulike dømminger, får meg til å ønske at de blir mer profesjonelle og at kravene økes til å få dømme Tippeliga kamper.

Terje Hauge, som muligens er Norges beste dommer, og som får dømme store internasjonale kamper, som Champions Leage kvartfinaler/semi finaler etc... ga Sandefjord straffe mot LSK nå i helgen på akkurat en slik situasjon.
Den var tvilsom, men det var berøring.

Kasey Wehrman var selvfølgelig helt uenig, og Sandefjord bukket og takket.

Hadde han dømt i går, ville det sikkert vært gitt 2-3 straffer til Ham Kam.

Så stor forskjell er det på dømmingen.

MEN, når sant skal sies, så blir det rettferdig totalt sett, da alle lag i løpet av sessongen jevnt fordelt vil få dømmingen med seg, som mot seg.
Likt for alle !
mcmort
Senior

PostPosted: 17.10.2006 13:57    Post subject: Reply with quote

trondh wrote:
Synes det blir litt feil å sammenligne med Brattbakk.

Var aldri snakk om en sammenligning.

Det jeg mener er at enkelte kritiserer enkeltspillere (akkurat nå er det Solli det går ut over) nesten uansett hva som skjer. Og når folk akker seg over at Solli scorer blir det bare patetisk.

Når det er sagt ser jeg gjerne en annen på flanken enn han, men det hadde heller ikke gjort meg noe om han hadde fått ut potensialet sitt (ja, jeg vet vi har ventet i 2 år Surprised )
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 17.10.2006 14:01    Post subject: Reply with quote

Over 3 år faktisk
Back to top
mcmort
Senior

PostPosted: 17.10.2006 14:18    Post subject: Reply with quote

I stand corrected.
Back to top
Pirlo
Veteran

PostPosted: 17.10.2006 14:48    Post subject: Reply with quote

Riktig at den første situasjonen, da Dorsin handset skulle vært straffe, men dommeren sto ikke godt nok plassert, og dømmer ikke straffe. Man kan ramse opp hundrevis av situasjoner som "burde" vært straffe, men ikke blitt.

Og da blir det feil av dommeren og gi straffespark til HamKam etterpå, da de fleste dommere ikke ville dømt straffe.
Back to top
Makkverk
Veteran

PostPosted: 17.10.2006 14:50    Post subject: Reply with quote

Erik wrote:
Makken wrote:
Er det noen interresse av en torrent? Det er med reklame, på grunn av trening. Trenger minst en interresert.

Da er du en knupp. Var på jobb og fikk det bare med meg via tekst-tv

Da kommer det en torrent i kveld, dersom ikke noe alvorlig galt skjer.
fubar
Veteran

PostPosted: 17.10.2006 15:03    Post subject: Re: Griseflaks Reply with quote

Geir_Brann wrote:
Dere har den nødvendige griseflaksen for å få med dere poeng.

A) Det er straffe når dommeren dømmer straffe

B) Det er offside når dommeren dømmer offside

C) Straffe er stor målsjanse, men ikke nødvendigvis mål (det vet vi i Trondheim temmelig godt...)

E) Det var ingen 100% klare straffesituasjoner i denne kampen, men helt greit at HamKam fikk en straffe. Dessuten ER det jo straffe når dommeren har dømt det.

D) Flaks eller ikke flaks... Det hadde ikke vært noe å si på om Rosenborg hadde ledet 3-0 til pause.

E) Hyggelig at du etter å ha sett reprisen der ballen klart og tydelig treffer brystet/skulderen til Basma synes at den var såpass uklar at det faktisk var greit å ikke dømme straffe.

F) Hvis du synes det var griseflaks(!) at Rosenborg fikk med seg poeng fra denne kampen, så anbefaler jeg at du følger med på ballen og spillet istedet for dommeren og repriser. Kanskje et tips til flere i Bergen? Hvem vet - dere kan jo lære noe?

G) Hvorfor i all verden gidder jeg å engasjere meg i dette?
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 17.10.2006 15:19    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Opplegget med Solli i går (og ofte ellers) er at han ikke er usynlig, men derimot "bidrar" med balltap og dårlige innlegg.

he,he... Det er også en måte å se det på, jeg kaller han bare "motstanderlaget's 12 mann"
Roamer
Veteran

PostPosted: 17.10.2006 16:50    Post subject: Reply with quote

Noen som vet hvorfor Sapara fikk gult kort? Jeg fikk ikke med meg situasjonen, men det virket veldig rart at han fikk gult kort i etterkant. Tror neppe det var for å diskutere med dommeren...
bullfrog
Junior

PostPosted: 17.10.2006 17:02    Post subject: Reply with quote

Dette er vel så vidt jeg kan huske min første melding her, så får vel starte med å si hei til alle!

Før kampen hadde jeg vært strålende fornøyd med uavgjort! Kamma borte er en utrolig ekkel kamp, noe mange lag har fått erfare gjennom sesongen. Ett poeng var uhyre viktig som vi alle vet. Synes laget gjorde en god kamp etter omstendighetene og jeg ser virkelig fram til Brann kampen etter dette. Når det er sagt, tror jeg RBK vinner serien selv med tap i Bergen, for jeg tviler sterkt på at Brann står Viking borte.

Jeg ser en Brann supporter her inne klage på dommeren. Det er bare patetisk. Hadde Kamma fått to straffer, hadde det vært meget strengt idømt, ettersom den andre situasjonen etter mitt syn ikke var straffe. Skyld på dere selv hvis dere ikke vinner serien. Dere ledet med 10(?) poeng og presterte å rote bort dette på noen få kamper, men kjenner jeg bergenserne rett, var vel det også dommerenes skyld..

Forresten meget tøft gjort av Tørum å slippe til Jamtfall i denne kampen. Tror ikke jeg ville hatt baller til å gjøre det samme i hans situasjon!
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 17.10.2006 17:22    Post subject: Reply with quote

Roamer wrote:
Noen som vet hvorfor Sapara fikk gult kort? Jeg fikk ikke med meg situasjonen, men det virket veldig rart at han fikk gult kort i etterkant. Tror neppe det var for å diskutere med dommeren...

Konrad4ever wrote:
Han sparket bort ballen etter at Koppinen hadde laget frispark
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 17.10.2006 18:43    Post subject: Reply with quote

Velkommen til forumet, bullfrog!
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 15, 16, 17
Page 17 of 17

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb