View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Konesseur Veteran
|
Posted: 11.12.2018 20:02 Post subject: |
|
|
Sløvsekken wrote: | Må være morsomt for Coolen å se den ene middelmådigheten etter den andre bli linket i media... |
For ikke å snakke om Kåre, trønder og rosenborger, med meritter å snakke om. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7263 Location: South-west coast exile
|
Posted: 11.12.2018 20:02 Post subject: |
|
|
Pust med magen nå, jeg skrev ordet åpenbart ironisk. Poenget er uansett at slik jeg ser det er sjansen stor for at vi har en hovedtrener klar, og at den nye hovedtreneren ønsker seg en norsk, profilert trener med erfaring. Gitt at det stemmer er det interessant at Horneland i det hele tatt er observert på Værnes. Det betyr fort at det frister såpass å jobbe under den hypotetiske hovedtreneren at han er villig til å gå fra jobben i Haugesund, hvor han har gjort det sterkt forutsetningene tatt i betraktning (Nei, jeg vil så klart ikke ha Horneland som hovedtrener). Jeg velger i hvert fall å holde meg rolig enn så lenge, så får jeg heller grine meg selv til søvn når ting er offentliggjort. |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 11.12.2018 20:03 Post subject: |
|
|
FanFraSør wrote: | KitWalker jeg føler at jeg er veldig ambivalent og lett å påvirkes i positiv og negativ retning i forhold til hva jeg tror om den nye treneren. Fint om du og andre ikke prøver å stikke hull på den fine, posivite boblen jeg nå befinner meg i. Dette blir bra dere, Trollmannen har til og med kryptert svaret, så sikker er han i sin sak. Nå er det bare å vente på at Coolen har ledet sin siste kamp så får vi nok svaret på fredag. |
Ikke sant. Men her har vi som har ment at de leter etter en assistenttrener blitt ledd oppetter trynet.
Jeg er rimelig sikker på at hovedtreneren er klar og at Horneland nok vil få en rolle i støtteaparatet.
Som sagt har jeg vært rolig på dette hele tiden. Den som lever får se, den som ler sist, ler best osv. |
|
Back to top |
|
 |
Zarm93 Veteran
|
Posted: 11.12.2018 20:04 Post subject: |
|
|
Føler at vi likeså gjerne kunne ha beholdt Coolen som hovedtrener, hvis det er dette vi ender opp med.
Vanskelig for å se at Horneland skal løfte dette laget noe ytterligere. |
|
Back to top |
|
 |
FanFraSør Rutinert
|
Posted: 11.12.2018 20:08 Post subject: |
|
|
Sjt. Wiseth wrote: | Natta og mørkt. Nå blir til og med Rekdal spiselig. Kan jo ikke annet enn å le. Hvordan i huleste havnet vi her?!?
Forøvrig de som tror at en Hovedtrener i samme liga er villig til å være noe annet enn hovedtrener kan ta seg en bolle. |
Ingen som har fortalt RBKstyret det, for det virker jo som det er det de prøver seg på. Sier Bakke nei og dersom også Horneland sier nei styrker jo det bare teorien om at de har blitt spurt om andre roller enn hovedtrener. Veldig merkelig om to trenere fra mye mindre klubber blir spurt om å bli hovedtrener med 3 - 4x mer i lønn sier nei. _________________ Når Nils Arne snakker, lytter man! (Gammelt visdomsord fra Brakka) |
|
Back to top |
|
 |
spællåtmæ Veteran
|
|
|
MÃ¥ være som assistent. Storfisken er allerede klar 🎣 |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
|
|
Skeptix wrote: | KitWalker wrote: |
Manager i RBK? Det blir ingen strukturelle endringer |
Enig med deg i at det høres rart ut, men nå skriver Adressa at ulike løsninger har vært på bordet i høst - og at det kan bli endring. |
Skjønner at du kaller deg Skeptix
Dette er spøk fra min side. Hovedtreneren har vært klar en stund, nå jobber de med støtteaparatet.
Det kan se ut som at det blir strukturelle endringer ja.
Spennende. |
|
Back to top |
|
 |
Ræven Rutinert
|
Posted: 11.12.2018 20:10 Post subject: |
|
|
Høres totalt usannsynlig ut at de skal forsøke å ansette hovedtreneren fra klubben som ble nummer fire i serien som assistenttrener. En mann som trener sin lokale klubb, og som nylig har gjort sin beste sesong siden Svartedauden.
Geir Bakke som tok Sarpsborg til tredjeplass i fjor, i år har tatt laget inn i Europa League og fortsatt har muligheten til å gå videre før siste kamp, var også tiltenkt rollen som assistenttrener?
Virker opplest og vedtatt at de forsøkte å hente Hjulmand, men fikk nei. Var han også tiltenkt rollen som assistent? Eller har de plutselig fått tak i en storfisk etter at Hjulmand takket nei, og trenger en norsk assistent?
Bare å innse at dette er så langt ned på listen Rosenborg har kommet. For en jobb de ansvarlige har gjort. |
|
Back to top |
|
 |
Sjt. Wiseth Veteran

|
Posted: 11.12.2018 20:11 Post subject: |
|
|
@kamerat ola
Hva som får deg til å tro at en Hovedtrener for et lag som havnet på 4.plass ønsker å være trener under en hovedtrener i Samma liga?
Som å gå fra daglig leder i en bedrift til å være mellomleder i en konkurrerende bedrift fordi den daglige lederen der er så flink. Henger ikke på greip  _________________ Å du din forbainna skiitsækk, gi mæ tohoinner..TUSEN pushups |
|
Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
|
|
KitWalker wrote: | Neida. Han blir jo selfølgelig ikke assistenttrener hos RBK når han er HOVEDTRENER i Haugesund.
Det må nå dere også forstå. Han er i samtale med RBK om hovedtrenerjobben. Det var også Bakke. Helt hinsides å tro at de har blitt forespurt om assistentjobb eller annen rolle i støtteaparatet.
Nå må folk her inne stikke fingeren i jorda her. |
Kanskje han får muligheten til å være assistenttrener/læregutt under Bosz, og ser på det som mer spennende enn å være hovedtrener for Haugesund  |
|
Back to top |
|
 |
Standarn og Crick Veteran

|
|
|
Horneland? Han må vel i såfall være tiltenkt Bjørn Hansen-rollen? FKH har vel spilt 4-4-2/4-4-1-1 hele sesongen i tillegg til at han har en ganske så defensiv tilnærming til spillet.
Bosz og Horneland i tospann? Høres mer logisk ut det enn at Horneland blir vår nye hovedtrener. Velger å leve i håpet enn så lenge. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 11.12.2018 20:12 Post subject: |
|
|
KitWalker wrote: | Dette er spøk fra min side. |
Ooops ironiradaren min var dårlig innstilt. Sorry. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 11.12.2018 20:13 Post subject: |
|
|
Så hvem er det som skal være glorifisert sportsdirektør, og hva skjer med Bjørnebye? |
|
Back to top |
|
 |
IskaldDahls Junior

|
Posted: 11.12.2018 20:13 Post subject: |
|
|
Jeg brakk meg nettopp, hva i alle dager er det styret tenker med om de skal ansette Horneland?
De sparker Kåre for å ansette Horneland?
NÃ… er de desperate.
Vær så snill hold heller på Coolen til vi klarer å få en større fisk enn som så.. _________________ Oh Ah Sapara |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 11.12.2018 20:14 Post subject: |
|
|
Jeg tror det er Koteng selv som skal gå inn i manager-rollen, og så trenger han noen som forstår offside og sånn. |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
|
|
Gledelige nyheter. Må bety at hovedtrener/manager er på plass og at Horneland er tiltenkt som assistent  |
|
Back to top |
|
 |
Sjt. Wiseth Veteran

|
|
|
FanFraSør wrote: | Sjt. Wiseth wrote: | Natta og mørkt. Nå blir til og med Rekdal spiselig. Kan jo ikke annet enn å le. Hvordan i huleste havnet vi her?!?
Forøvrig de som tror at en Hovedtrener i samme liga er villig til å være noe annet enn hovedtrener kan ta seg en bolle. |
Ingen som har fortalt RBKstyret det, for det virker jo som det er det de prøver seg på. Sier Bakke nei og dersom også Horneland sier nei styrker jo det bare teorien om at de har blitt spurt om andre roller enn hovedtrener. Veldig merkelig om to trenere fra mye mindre klubber blir spurt om å bli hovedtrener med 3 - 4x mer i lønn sier nei. |
Skjønner logikken i det du skriver. Men får det ikke til åstemme i mitt eget hode. Om så du sier er sant så er det ganske dumdristig av styret å henvende seg til hovedtrenere for å høre om de vil være kjegleflyttere og leve i skyggen. _________________ Å du din forbainna skiitsækk, gi mæ tohoinner..TUSEN pushups |
|
Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
|
|
Sjt. Wiseth wrote: | Som å gå fra daglig leder i en bedrift til å være mellomleder i en konkurrerende bedrift fordi den daglige lederen der er så flink. Henger ikke på greip  |
Mer som å gå fra å være daglig leder i det lokale snekkerfirmaet med 800.000 kr i lønn til å bli mellomleder i Skanska med 1.500.000 kr i lønn ser jeg på det som. |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 11.12.2018 20:16 Post subject: |
|
|
Aldri i verden om så fotball flinke folk som sitter i styre,Som har vært så misfornøyd med sesongen at de ansetter horneland som hovedtrener.
MÃ¥ ligge noe bak. |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 11.12.2018 20:16 Post subject: |
|
|
KitWalker wrote: | Dette er spøk fra min side. |
Landinga på jorda etter å ha besøkt en fremmed galakse kom litt brått ja. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 11.12.2018 20:17 Post subject: |
|
|
Sjt. Wiseth wrote: | Skjønner logikken i det du skriver. Men får det ikke til åstemme i mitt eget hode. Om så du sier er sant så er det ganske dumdristig av styret å henvende seg til hovedtrenere for å høre om de vil være kjegleflyttere og leve i skyggen. |
Hvis man får en utlending på topp vil man vel ha en best mulig norsk assistenttrener? Geir Bakke sa nei, men Horneland har landet på Værnes. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
Kommandør Junior

|
Posted: 11.12.2018 20:18 Post subject: |
|
|
Scener når Geir Bakke, Ræka og alt virravarret var ett stort smokescreen og at Bosz presenteres i morgen sammen med Horneland. |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 11.12.2018 20:18 Post subject: |
|
|
oyvindh wrote: | Dessuten bakes det kake når noen signeres. Nå har det blitt bakt kake. Altså har noen signert. |
Det forumet her ass, lyser opp i traurige den tilværelsen på lesesalen  |
|
Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 11.12.2018 20:19 Post subject: |
|
|
Altså de som tror at Horneland med 76 kamper som trener i Haugesund og et poengsnitt på 1,61 skal være aktuell som hovedtrener i RBK...
God jul da, nissen kommer snart:D
Til alle oss andre, God Jul, blir pakke snart  |
|
Back to top |
|
 |
orkdal,n Rutinert

|
Posted: 11.12.2018 20:19 Post subject: |
|
|
Bakke var tiltenkt hovedtrenerjobben i RBK. Dette forteller han til Tidens Krav:
Quote: | For første gang forteller Geir Bakke hvorfor han ikke lot seg friste av hovedtrenerjobben i Rosenborg: – Vi er på en lang reise her i Sarpsborg, og det er en reise jeg vil være med på videre. |
|
|
Back to top |
|
 |
|