English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 258, 259, 260 ... 778, 779, 780  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Frankiefourfingers
Veteran

PostPosted: 06.11.2018 11:36    Post subject: Reply with quote

NilsArneEggenErKongen wrote:
haavarl wrote:
Tom Nordlys?

Tom for ideer?Idea Idea

Har Nordlie noen gang i nyere tid fått forlenget kontrakten med et lag han har redda? Eller fullført kontrakten? Var det ikke noe bråk i det damelaget han trente også? Slik at han gikk før kontraktstida?

Det stemmer, han var innblandet i en metoo sak.
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 06.11.2018 12:21    Post subject: Reply with quote

Tviler på at det hadde skjedd i Rosenborg da. Har ikke akkurat stort som han kan være slibrig mot. For å si det sånn, hadde han lagt seg ut med Tove trur jeg det er hu som hadde blitt hengt ut i metoo for jeg er 100% på at det er mer enn bein i nesa på den dama.

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 06.11.2018 12:22    Post subject: Reply with quote

Hvilke erfaringer er det du egentlig har gjort deg? Razz
KitWalker
Veteran

PostPosted: 06.11.2018 12:35    Post subject: Reply with quote

Et scenario kan jo bli at Coolen får fortsette til sommeren 2019 og at Sollied vil ta over RBK etter at han har fullført kontrakten med Lokeren som jo går ut i sommer.
Men det er jo ikke etter styrets tidsplan og det må da være lov til å gi styret kritikk på hvorfor de ikke evner å holde en tidsplan de lufter offentlig?
Back to top
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 06.11.2018 12:44    Post subject: Reply with quote

Nå må jo de få lov til å komme til desember før vi begynner å klage på at de ikke holder fristen de lufta.

@tr0ndern. Jeg bare går ut i fra inntrykk. Tove høster jo stor respekt i og rundt klubben så hu må være tøff.

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
Bart1
Veteran

PostPosted: 06.11.2018 12:57    Post subject: Reply with quote

Lomaxx wrote:

@tr0ndern. Jeg bare går ut i fra inntrykk. Tove høster jo stor respekt i og rundt klubben så hu må være tøff.

Nåja... Det er vel litt mer varierende enn som så.

Sollied er den eneste riktige treneren for oss. FÃ¥ signert han asap.
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 06.11.2018 13:14    Post subject: Reply with quote

Sollied er øverst på lista mi hvertfall, til og med forran Bosz.
Back to top
doffen
Veteran

PostPosted: 06.11.2018 13:31    Post subject: Reply with quote

MEN; Sollied er opptatt til neste sommer og Bosz er vel å håpe på vel mye. Veien er åpen for Feigermo, Maalen, Geir Bakke eller tilsvarende. Ut fra historikk har jeg svært lite tiltro til at RBK klarer å ansette noen som i dag er et bedre alternativ enn det Kåre var når han ble ansatt.
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 06.11.2018 13:32    Post subject: Reply with quote

Lomaxx wrote:
Nå må jo de få lov til å komme til desember før vi begynner å klage på at de ikke holder fristen de lufta.

Selvfølgelig. Men jeg vil ikke si at om de ansetter Coolen i desember og utad sier at han er vår trener for så avsetter han i sommer for Sollied.
Det ville vært helt spinnvillt.
Da bør det være avtalt mellom alle parter og at offentligheten bør få vite det først som sist.
Back to top
NilsArneEggenErKongen
Proff

PostPosted: 06.11.2018 13:37    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:
Lomaxx wrote:

Selvfølgelig. Men jeg vil ikke si at om de ansetter Coolen i desember og utad sier at han er vår trener for så avsetter han i sommer for Sollied.
Da bør det være avtalt mellom alle parter og at offentligheten bør få vite det først som sist.

Nettopp! Rosenborg har jo prøvd noe liknende før. Hvor Knut Torbjørn var tiltenkt rollen som hovedtrener, men først gikk inn i rollen som Sportslig Leder - og så skulle han ta over etter var det Tørum? i løpet av vår/sommer. Men det skar seg jo. Knut var trener i blodet og ikke laget for administrativt stress, så han sleit seg ut, rett og slett. Trist, men det kan ha vært medvirkende til det valget han tok. Knut Torbjørn ville virkelig ha vært et scoop hadde han fortsatt vært her.
Robert81
Rutinert

PostPosted: 06.11.2018 13:49    Post subject: Reply with quote

Sollied har også vært øverst på min ønskeliste ganske lenge.

Liker ambisjonene styret har vist, men synes ikke handlekraften står i stil. Den eneste potensielle Eggen 2.0 i verden er ledig på markedet samtidig som vi er på jakt etter en ny trener, og så blir han ikke en gang vurdert.

Skulle vi ende opp med Solskjær eller noe i den gaten vitner det om kraftig mangel på nødvendig innsikt hos styret. Da kan vi like godt fortsette med Coolen.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Kings
Senior

PostPosted: 06.11.2018 13:50    Post subject: Reply with quote

NilsArneEggenErKongen wrote:
KitWalker wrote:
Lomaxx wrote:

Nettopp! Rosenborg har jo prøvd noe liknende før. Hvor Knut Torbjørn var tiltenkt rollen som hovedtrener, men først gikk inn i rollen som Sportslig Leder - og så skulle han ta over etter var det Tørum? i løpet av vår/sommer. Men det skar seg jo. Knut var trener i blodet og ikke laget for administrativt stress, så han sleit seg ut, rett og slett. Trist, men det kan ha vært medvirkende til det valget han tok. Knut Torbjørn ville virkelig ha vært et scoop hadde han fortsatt vært her.

Det er sykt at du nesten legger skylden på RBK for at Knut Torbjørn tok sitt eget liv. Tenker du noen ganger over hva du skriver? Rolling Eyes
Brødsmula
Veteran

PostPosted: 06.11.2018 14:02    Post subject: Reply with quote

Selvom Sollied gir vann i munnen, så må jeg innrømme at det er helt greit at RBK ikke signerte han i denne omgang. Det er tross alt 5-6 år siden sist han var trener, så man må få avklart at motivasjonen virkelig er tilbake: det holder ikke at han sier det selv i media, det må vises i Lokeren, før RBK kan hente med kontrakt på flere år.

Men mulig jeg trekker tilbake dette innlegget om vi ender opp med Coolen eller noeni den gata...
Back to top
thomas_katt
Rutinert

PostPosted: 06.11.2018 14:12    Post subject: Reply with quote

Kodalingen wrote:
Ronny Deila har vært min favoritt siden Hamren dro. Burde også begynne å tenke på å skifte ut øvrige i støtteapparatet. Synes det er rart at Hoftun ikke vurderte Bård Wiggen som er beskrevet som norges beste assisent..

Trodde jeg åpna siste side i debatten, og dette var det føste jeg så. Holdt på å falle av stolen. Klarte til slutt å tørke kaffen av tastaturet og se at posten var fra 2012 Very Happy

Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)

@thomas_katt på twitter
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 06.11.2018 14:18    Post subject: Reply with quote

Har vært temmelig lunken til Sollied.

Men hvis det står mellom ham og Solskjær er det Trond for alle penga! Plettfri hedersmann!
Montana
Veteran

PostPosted: 06.11.2018 14:30    Post subject: Reply with quote

Brødsmula wrote:
Selvom Sollied gir vann i munnen, så må jeg innrømme at det er helt greit at RBK ikke signerte han i denne omgang.

Har overbevist meg selv om at det er greit at vi ikke gir Sollied tilbud denne gang selv om Sollied hadde takket ja. Men det var ikke enkelt.

Sollied har revolusjonert Belgisk klubbfotball med offensiv, artig fotball med Eggens playbook på innerlomma, dette er ikke kunnskap som går ut på dato eller som han glemmer. Han er jo egentlig den ultimate kandidaten, sett bort ifra sjefen sjøl. Ender vi opp med en ny middelmådighet nå vil hodet til styret kreves på et fat da man vet at man heller kunne hatt Sollied.
Back to top
AndreasR
Veteran

PostPosted: 06.11.2018 14:32    Post subject: Reply with quote

Sollied er egentlig eneste norske alternativet jeg kunne tenkt meg. Om vi ikke har noe bedre å komme opp med enn Solskjær kan heller Coolen få en hel sesong på seg med sesongoppkjøring og sitt eget preg på alt.
Montana
Veteran

PostPosted: 06.11.2018 14:33    Post subject: Reply with quote

Jeg ville gamblet på Sollied 10 av 10 ganger om alternativet er at det blir Coolen. Men det blir jo ikke Coolen så den kan man legge død.
Back to top
doffen
Veteran

PostPosted: 06.11.2018 14:48    Post subject: Reply with quote

Blir ikke Coolen nei. Hvor har du det fra? Historikken tyder på at det blir det, og jeg er langt fra trygg på at du kan være så bastant på det.

PS: HÃ¥per for guds skyld at du har rett.
Back to top
JohnTiger
Veteran

PostPosted: 06.11.2018 15:01    Post subject: Reply with quote

Klart det blir Coolen.
I serien har han høyere poengsnitt (2.06 vs 2.25) enn Kåre og markant bedre målsnitt (1.63 vs 1.92). Så styret mener nok at det går rette veien.

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 06.11.2018 15:13    Post subject: Reply with quote

doffen wrote:
Hvor har du det fra?

Nei, jeg vet jo ikke mer enn noen andre. Men det kan bare ikke bli Coolen slik saken har utviklet seg fra de annonserte grunnlaget for sparkingen og frem til idag. Det ville ikke vært annet enn en gedigen fallitterklæring.
Styret er opptatt av god angrepsfotball og har fått med seg hvor begredelig vi spiller, de ser jo kamper. Da er ikke Coolen lenger et alternativt rett og slett.

Last edited by Montana on 06.11.2018 15:14; edited 1 time in total
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 06.11.2018 15:14    Post subject: Reply with quote

Det blir jo ikke Coolen; til det har klubben for stort behov for å flagge tydelige ambisjoner og riste litt liv i publikum igjen. Tror heller ikke de har fått de svarene de ønsket fra spillerstallen - det er en lite selvmotivert og selvgående gruppe som trenger en trener de implisitt respekterer.

Men det er jo verdt å merke seg at 2.25 poeng og 1.92 mål er farlig nært bang on de omtrentlige statistiske kriteriene (burde nok score litt mer). Litt rart å få så mye kritikk som Coolen har fått med de resultatene, og dét midt i en skadekrise av dimensjoner, med cirka null kontinuitet i elleveren. Nesten så man skulle tro det lå noe annet bak.
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 06.11.2018 15:21    Post subject: Reply with quote

Serie A- klubben har sparket treneren sin. Et mulig neste destinasjon for Bosz?
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 06.11.2018 15:27    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Litt rart å få så mye kritikk som Coolen har fått med de resultatene, og dét midt i en skadekrise av dimensjoner, med cirka null kontinuitet i elleveren. Nesten så man skulle tro det lå noe annet bak.

Hva da?
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 06.11.2018 15:27    Post subject: Reply with quote

Heldigvis består fotball av mer enn statistikk.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 258, 259, 260 ... 778, 779, 780  Next
Page 259 of 780

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb