English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Sandefjord
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 11, 12, 13  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Sandberg
1%
 1%  [ 1 ]
Reitan
0%
 0%  [ 0 ]
Ceide
2%
 2%  [ 2 ]
Nemcik
40%
 40%  [ 39 ]
Jenssen
0%
 0%  [ 0 ]
Tagseth
0%
 0%  [ 0 ]
Selnæs
29%
 29%  [ 29 ]
Henriksen
1%
 1%  [ 1 ]
Reitan-Sunde
5%
 5%  [ 5 ]
Nypan
6%
 6%  [ 6 ]
Nelson
0%
 0%  [ 0 ]
Sæter
14%
 14%  [ 14 ]
Total Votes : 97

Author Message
fatslick
Senior


Joined: 02 Mar 2024
Posts: 199

PostPosted: 22.03.2024 16:27    Post subject: Reply with quote

ballbingen wrote:
fatslick wrote:

Så det er punkere altså. Folk bør vel aksepteres for de kles og musikk-valg de har


Er vel svært få som har problemer med verken hvilke klær de foretrekker eller hva slags musikk de lytter på.


Det er vel fortsatt noen fordommer hos de som fremholder mer tradisjonelle verdier. Spesielt av den eldre garde

Har en bekjent som liker å iføre seg dameklær. Der er det endel som trekker konklusjonen med at han er homofil. Ikke at det er noe galt om vedkommende hadde vært homofil, men hvem burde bry seg. Martin Luther King Jr i sin: "I have a dream"-tale vektla noe vitalt, nemlig at folk burde bli vudert på deres karakter. Så om noen ifører seg naglehalsbånd, svart sminke og dundrer på med, utfra min smak, vræl som er punkmusikk, be my guest
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.03.2024 00:07    Post subject: Reply with quote

Mot Sandefjord starter Rosenborg sannsynligvis med et lag som ikke har spilt sammen i forsesongen.

- Det har vært utrolig mye rot. Det ble også landslagspause under generalprøven, så vi manglet fem-seks spillere som ville ha vært på banen - om ikke i startelleveren. Det er ikke optimalt, men vi er heldige/uheldige som har mange på landslag, kommenterer Erlend Reitan til rbkweb.no.

- Situasjonen er litt lignende for din egen del: Du har spilt mye høyreback i vinter, men du er like aktuell som midtstopper på mandag.

- Jeg har spilt mye back og syns det har gått fint. Men jeg har ikke fått spilt back sammen med for eksempel Emil, som har vært skadet. Så det har vært litt tut og kjør.

Les mer: - Utrolig mye rot

I utgangspunktet ville jeg ha sagt at Nemcik, Nypan og Sæter inn for Børkeeiet, Tagseth og Sadiku ville bli de tre forandringene på laget i forhold til generalprøven. Litt mer usikker nå, men jeg tror for eksempel at det blir sett på som bedre å starte med Andersson enn Pereira uten kamptrening.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8928
Location: Rosenborg

PostPosted: 26.03.2024 03:24    Post subject: Reply with quote

6 fremste blir vel fort Henriksen, Selnæs, Nypan, Nelson, Sæter, og Frederiksen vil jeg tro ja. Om han da ikke bruker Sunde fremfor Frederiksen pga manglende kamptrening. Kan jo det samme sies om Sæter, men eneste holdbare alternativ for han pr. dato er jo Nypan, og vil helst se han på midtbanen. Sadiku og Holte faller dessverre igjennom.

Større spørsmålstegn bakerst. Nemcik starter garantert. Mistenker kanskje også at Reitan dyttes ut på back igjen og at Ceide eller Volden starter, for å få en viss kontinuitet. Gudene vet hva vi gjør til venstre. Andersson har jo vært ute en stund han også, og er høyrebeint, men er et mindre dårlig alternativ enn Tagseth som back.
Back to top
View user's profile Send private message
Fosningen
Rutinert


Joined: 25 Jun 2009
Posts: 623
Location: Åfjord

PostPosted: 26.03.2024 09:08    Post subject: Reply with quote

Fasit:

Nelson Sæter Frederiksen

Nypan Selnæs Henriksen

Tagseth Nemcik Volden Reitan

Sandberg
Back to top
View user's profile Send private message
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 949

PostPosted: 26.03.2024 09:22    Post subject: Reply with quote

Basert på at Sæter og Frederiksen kommer rett fra skade.
Nypan fungerer som falsk nier, og vi får tiltrengt fotballintelligens, kvalitet, bevegelighet og dynamikk i fremre ledd. Venstreback vanskelig, men Cornic har spilt der før. Sandberg synes jeg rett og slett ikke holder nivået, men vi får håpe det går bra i en hjemmekamp mot Sandefjord.

Sandberg

Reitan - Volden - Nemcik - Cornic

Tagseth - Selnæs - Henriksen

Sunde - Nypan - Nelson
Back to top
View user's profile Send private message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1191

PostPosted: 26.03.2024 13:30    Post subject: Reply with quote

Enig med deg Carl.

Frederiksen og Sæter er ikke i kampform enda. Nypan helt klart beste alternativ sentralt på topp for å få til noe spill der. Sunde har levert såpass bra i oppkjøringa at han fortjener en startplass. Midtbanen gir seg selv. Spørsmålet er den bakre fireren, det er nok det svakeste leddet vårt per nå.
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3597

PostPosted: 26.03.2024 13:42    Post subject: Reply with quote

Cornic er så svak med ballen i beina at det ville være veldig vågalt å sette han på feil side i tillegg. Hvis alternativet er Andersson ville jeg kanskje vurdert det allikevel, men det er alvorlig vondfot.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
Churchill
Proff


Joined: 24 Feb 2011
Posts: 280

PostPosted: 26.03.2024 15:49    Post subject: Reply with quote

Carl wrote:
Basert på at Sæter og Frederiksen kommer rett fra skade.
Nypan fungerer som falsk nier, og vi får tiltrengt fotballintelligens, kvalitet, bevegelighet og dynamikk i fremre ledd. Venstreback vanskelig, men Cornic har spilt der før. Sandberg synes jeg rett og slett ikke holder nivået, men vi får håpe det går bra i en hjemmekamp mot Sandefjord.

Sandberg

Reitan - Volden - Nemcik - Cornic

Tagseth - Selnæs - Henriksen

Sunde - Nypan - Nelson


Med den midtbanen kan det bli stygt, selv mot Sandefjord. De kommer til å bli fraløpt og utspilt.
_________________
Deserve Victory!
Back to top
View user's profile Send private message
Sakshaug
Senior


Joined: 11 Feb 2019
Posts: 102
Location: Trondheim

PostPosted: 26.03.2024 16:51    Post subject: Reply with quote

Basert på pre-season så er det nesten sånn at jeg håper på følgende oppstilling:

Lidal Jamne

Reitan - Volden - Nemcik - UYJ (Chrupalla evt.)

Tagseth - Selnæs - Nypan/Väänänen

Sunde - Sæter/Nypan - Nelson

Jeg har blitt så uimponert av Sandberg til nå¨at jeg nesten foretrekker Lidal Jamne. Det sier jeg med forbehold om at jeg nesten ikke har noen referanser om ferdighetene til Lidal Jamne overhodet.

Det føles som at Reitan-Sunde må prioriteres pga. løpskraften, og at Nelson og Frederiksen pdd. ikke kan spille samtidig fordi det vil svekke oss betraktelig i offensivt press, samt generelt defensivt.

Volden ser ut til å passe best i den ballspillende fasen i RBK (men jeg tror nok motsanderne vil sette opp spillere som tester fysikken og den defensive oversikten til Volden). Håpet er at Ceide plutselig blir god med ballen i kamp.

Reitan og UYJ ser ut til å være de mest stabile backene. Mens Tagseth og Väänänen kan ta med løpskraft i midtbanen.

Selnæs har vært god en gang for 8 år siden, og lever på goodwill. Han er marginalt foran Børkeeiet. Henriksen har mistet goodwillen og må nå kjempe seg opp igjen.

Sæter vil ta med en ny dimensjon i spillet som oppspillspunkt og evne til å binde opp spillere. Tror spesielt kombinasjonen Nypan-Sæter kan bli god, fordi Sæter kan skape rom til Nypan i mellomrommet - der hvor AJ ønsker å ha Nypan.
Back to top
View user's profile Send private message
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 949

PostPosted: 26.03.2024 17:27    Post subject: Reply with quote

Churchill wrote:
Carl wrote:

Sandberg

Reitan - Volden - Nemcik - Cornic

Tagseth - Selnæs - Henriksen

Sunde - Nypan - Nelson


Med den midtbanen kan det bli stygt, selv mot Sandefjord. De kommer til å bli fraløpt og utspilt.


Ikke meg imot å ta klippekortet fra veteranene, men de har spilt alt og er i kapteinsteamet, så jeg ser aldri for meg at noen av dem vrakes. Sandberg spiller nok også, men godt mulig Lidal Jamne allerede er bedre.
Back to top
View user's profile Send private message
Churchill
Proff


Joined: 24 Feb 2011
Posts: 280

PostPosted: 26.03.2024 18:44    Post subject: Reply with quote

Kan ikke skjønne annet enn at det ville vært en fordel å sette både Henriksen og Selnæs ut av laget, slik de lunter rundt nå. De er ikke gode nok, men kan kanskje bli det (igjen) hvis de skjønner at de virkelig må ta seg sammen. Spiller man med begge disse, er det som å spille med ti mann.
_________________
Deserve Victory!
Back to top
View user's profile Send private message
Frank1
Junior


Joined: 10 Mar 2024
Posts: 38

PostPosted: 26.03.2024 19:45    Post subject: Reply with quote

Problemet er bare at alternativene er enda dårligere, sier litt om hvor svak stallen er. Alternativet er Tagseth…….
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10945

PostPosted: 26.03.2024 20:17    Post subject: Reply with quote

Tagseth har vært beste på midtbanen vår i pre season. Tobias er også en god spiller som skal kunne konkurrere med Selnæs om han ikke presterer.
Back to top
View user's profile Send private message
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 949

PostPosted: 26.03.2024 20:59    Post subject: Reply with quote

Det mener jeg også. Det har vært feil retning å hente ex-rbkere i den tro at de skal heve laget betydelig. Mye nostalgi, men lite resultat. Ikke et det fornuftig økonomisk heller.
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1186
Location: Trondheim

PostPosted: 26.03.2024 21:34    Post subject: Reply with quote

Tipper trenerne satser på at Selnæs og Henriksen løfter seg når det blir tellende kamper. Men leverer de like dårlig første 2-3 seriekampene, ryker de fort ut av laget.
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3562
Location: Drammen

PostPosted: 26.03.2024 21:53    Post subject: Reply with quote

Gleder meg noe helt utrolig til kamp og Eliteseriestart. Lite oppløftende generalprøve og generelt en ganske skuffende sesongoppkjøring med mye skader og lite scorede mål. Men, lenge siden jeg har hatt like stor tro på en trener som jeg har nå.

Tror ikke det blir noe overkjøring, men håper vi får se fremgang fra Vikingkampen (ikke at det skal for mye til).
_________________
“Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”
― Friedrich Nietzsche
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3478
Location: Trondheim

PostPosted: 26.03.2024 22:18    Post subject: Reply with quote

Sandefjord prøver vel å spille seg ut bakfra med spillere som ikke er gode nok til det. Det vil gi oss noen brudd som kan gi mål. i følge ullsokk sier statistikken at vi må spille oss ut bakfra 400 ganger før det blir mål så da får vi presse høyt og hardt.

Mitt lag blir slike

Ola By Rise
Reitan - Ceide - Nemcik - UYJ
Henriksen - Selnæs - Nypan
Sunde - Sæter - Nelson.

Jeg ser jo at dette laget skal slite med topp 4.
Vi får fylle med på talenter etterhvert fra egne rekker.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
BDESupermanStrand
Proff


Joined: 13 Oct 2022
Posts: 302

PostPosted: 26.03.2024 22:47    Post subject: Reply with quote

Vi får heller fylle på med en og en kvalitetspiller som kan forsterke laget. Ellers kan vi ha de vi har
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6257
Location: Skottland

PostPosted: 26.03.2024 23:34    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
. i følge ullsokk sier statistikken at vi må spille oss ut bakfra 400 ganger før det blir mål så da får vi presse høyt og hardt.


Akkurat det der er skitprat fra Ulseth. Han kommer ikke med kilder heller. Jeg fatter ikke at Nidaros tillater at skribenter bare kan finne på alternative fakta på denne måten.
Back to top
View user's profile Send private message
MichaelScarn
Senior


Joined: 31 Jan 2022
Posts: 124

PostPosted: 26.03.2024 23:39    Post subject: Reply with quote

Sakshaug wrote:
Jeg har blitt så uimponert av Sandberg til nå¨at jeg nesten foretrekker Lidal Jamne. Det sier jeg med forbehold om at jeg nesten ikke har noen referanser om ferdighetene til Lidal Jamne.


Sakshaug: Kjapt søk på Lidal Jamne, finner mye her: https://youtube.com/watch...dc9gewIzmn
Back to top
View user's profile Send private message
h b
Veteran


Joined: 13 Nov 2007
Posts: 2080
Location: Lørenskog

PostPosted: 27.03.2024 08:41    Post subject: Reply with quote

Ser RBK melder at Sæter er klar til kamp 1. april. Haha, går ikke på den aprilspøken Cool
_________________
http://www.youtube.com/wa...r_embedded
Back to top
View user's profile Send private message
Pirlo
Veteran


Joined: 05 Feb 2006
Posts: 1259

PostPosted: 27.03.2024 09:58    Post subject: Reply with quote

Vi kan ikke bruke både Selnæs og Henriksen på midtbanen slik vi ønsker å spille, med høyt og aggresivt press. Synes Henriksen gjorde det greit som stopper, og ville ha blitt bedre som spillende stopper med bra coaching.
Back to top
View user's profile Send private message
eksilbaill
Junior


Joined: 23 Oct 2021
Posts: 46
Location: Oslo

PostPosted: 27.03.2024 12:57    Post subject: Reply with quote

Det er vel liten vits i å spekulere rundt alternativer til Henriksen og Selnæs på midtbanen, all den tid de har spilt alt av treningskamper og AJ har gitt de begge roller i kapteinsteamet sitt. De kommer til å spille okke som.

Det som derimot blir den store trilleren for meg, er hvem som bekler rollen som høyre stopper. Volden, Røsten, Ceide eller Reitan. Her har AJ intet mindre enn fire helt plausible alternativ. Jeg holder en knapp på Volden, men det er vel mest fordi det hadde vært sinnsykt gøy om han plutselig ble den neste unge stjerna vår.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 27.03.2024 16:49    Post subject: Reply with quote

Som sagt tror jeg at Cornic og Reitan kommer til å utgjøre høyre halvdel av forsvaret i tre kamp på rad.

Mer spent på venstrebacken. Jenssen trente med laget i dag, og danker muligens ut Andersson om han blir meldt kampklar. Pereira trener fortsatt alternativt, så det begynner nok å bli tvilsomt at han starter på mandag.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
gm
Veteran


Joined: 24 Mar 2006
Posts: 1046
Location: stjørdal

PostPosted: 27.03.2024 16:56    Post subject: Reply with quote

Churchill wrote:
Kan ikke skjønne annet enn at det ville vært en fordel å sette både Henriksen og Selnæs ut av laget, slik de lunter rundt nå. De er ikke gode nok, men kan kanskje bli det (igjen) hvis de skjønner at de virkelig må ta seg sammen. Spiller man med begge disse, er det som å spille med ti mann.


Selvfølgelig starter ikke Rosenborg uten de to på mandag. Heldigvis.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 11, 12, 13  Next
Page 2 of 13

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb