English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ognjen Ožegovic
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 11, 12, 13  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kent
Veteran


Joined: 11 May 2007
Posts: 1102

PostPosted: 19.08.2019 17:55    Post subject: Reply with quote

Driblevækk wrote:
Positiv jeg! Virker som en kjappere og mer teknisk spiller enn Søderlund!


Hvis det stemmer, er jeg særdeles positiv jeg også.
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 19.08.2019 17:55    Post subject: Reply with quote

Bye wrote:
Det er mye som sies uten at det nødvendigvis blir sånn.

Hmm. Ja. Er det litt rart at ingen norske medier har skrevet noe om dette? Pleier det ikke i det minste å dukke opp saker som "serbiske medier hevder spiller signerer for RBK"? Nå har det jo gått noen timer.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21962

PostPosted: 19.08.2019 17:58    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
Rart å lese at enkelte er forbanna for at vi ikke kjøper.
Forbanna for at vi ikke har et annet spissalternativ.
Forbannet for at vi overbetaler for spillere,
Og nå også, forbanna for at vi henter en relativ ung serber med videresalgspotensialet for en slikk og ingenting fra en av de største øst europeiske klubbene ..

forstå det den som kan...

Ro deg ned. Det er ingen som er forbannet. Hvor tar du det fra?
Hvorvidt han har videresalgspotensiale eller ikke vet nok du bedre enn meg, men spesielt ung er han jo ikke.

Hvis han før tre millioner i lønn, slik enkelte hevder, forventer jeg at han kommer inn som et nytt soleklart førstevalg på topp, så vi vil ganske raskt finne ut om dette ble suksess eller en svindyr fiasko.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3338
Location: Sandnes

PostPosted: 19.08.2019 18:14    Post subject: Reply with quote

En spiss som har vært i en rekke klubber ser jeg. Gøy at det skjer noe på overgangsfronten.

Hvis 4 millioner stemmer så er det nokså billig - vi sprenger ikke budsjettet i hvert fall. Så krysser jeg fingrene og håper på at han bøtter inn med mål.

Er det en Prica så er det flott. Er det en Malec så er det ikke fullt så flott.
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2881

PostPosted: 19.08.2019 18:19    Post subject: Reply with quote

BalleK wrote:

Er det en Prica så er det flott. Er det en Malec så er det ikke fullt så flott.

Tror det er Ognjen Ozegovic! 😉
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 19.08.2019 18:21    Post subject: Reply with quote

Blir spennende med ny spiss. Så får vi se hvor god han er etterhvert! La nå mannen få en sjanse haha Very Happy

Men jeg lo godt når jeg så at han hadde vært lagkompis med Denic Very Happy
Ligner jo litt på at det er Denic som er speidern til Sib her Laughing

Ikke krim-Jim spiller i alle fall og det er jo bra Cool
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 19.08.2019 18:27    Post subject: Reply with quote

Tror Balkan kan være et sted hvor vi kan finne kvalitet til en overkommelig pris hvis vi trenger sånn og sånn type spiller og ikke har noe tilgjengelig fra yngre rekker. Og arbeidsinnsatsen pleier vel å være ganske upåklagelig.

At han har spilt en god del for Partizan og levert målpoeng er positivt, at han ikke har mer enn et år av kontrakten tyder på at prisen nok er lavere enn vi normalt må ut med for tilsvarende. Skulle vi prøvd å handle inn en spiller som kan utfordre Søderlund fra en norsk klubb så ville vi vel fått et prisforlangende på 20 mill. Jeg antar at de mener han er såpass god, tror ikke de ville sett poenget med å hente inn noen som er litt bedre enn Botheim.
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3562
Location: Drammen

PostPosted: 19.08.2019 18:36    Post subject: Reply with quote

Men er dette en spiss eller ving (/sidespiss). 180 høy (vet riktignok ikke hvor sterk han er) høres ikke ut som tankspiss ala Søder. Er dette erstatning for Akintola (greit for meg), Søder (skeptisk) eller er planen å bruke han sammen med Søder (negativ - tviler på at det skjer, men).

I det minste et mer spennende navn enn f.eks Lehne Olsen. Riktignok betyr ikke et spennende, ukjent navn, at spilleren er bedre enn kjente, "kjedelige" spillere.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6681

PostPosted: 19.08.2019 18:39    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Ro deg ned. Det er ingen som er forbannet. Hvor tar du det fra?
Hvorvidt han har videresalgspotensiale eller ikke vet nok du bedre enn meg, men spesielt ung er han jo ikke.

Hvis han før tre millioner i lønn, slik enkelte hevder, forventer jeg at han kommer inn som et nytt soleklart førstevalg på topp, så vi vil ganske raskt finne ut om dette ble suksess eller en svindyr fiasko.


hvor har jeg det ifra? er jo bare å lese tråden og forum det... Var ikke mytet på den subjective generelle mening. Men noen har det jo langt oppi....

Mulig forbanna var for sterkt uttrykk, men "missfornøyd" kanskje er mere passende :p
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Hakkespett
Veteran


Joined: 23 Nov 2011
Posts: 2631

PostPosted: 19.08.2019 19:08    Post subject: Reply with quote

En kompis fra Serbia beskriver som så:

"He's a striker, a classic center forward, get the ball to him. He's got physical skills, ok speed and some flair. Not world class, not useless. Only recently last two years started scoring goals, might be finding his form. Can be very good depending on how the coach use him and the players around him. I think it's a good signing for Rosenborg for the price."

Basert på dette vil jeg ikke påstå at vi har skutt katta i sekken enda.
_________________
Selv solen går ned i svarthvitt.
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 19.08.2019 19:14    Post subject: Reply with quote

Horneland fan account wrote:
Bye wrote:
Det er mye som sies uten at det nødvendigvis blir sånn.

Hmm. Ja. Er det litt rart at ingen norske medier har skrevet noe om dette? Pleier det ikke i det minste å dukke opp saker som "serbiske medier hevder spiller signerer for RBK"? Nå har det jo gått noen timer.

Nå har jeg fått hørt Rasmus&Saga som ble publisert for 4 timer siden. Der sa Sagbakken at de ikke hadde hørt om interesse for fyren før han leste om det under opptak, og at de skulle finne ut av om det var noe i det etterpå. Fortsatt ingenting om det fra noen i Adressa.


Last edited by Undergangen er nær on 19.08.2019 19:16; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
oxbailla
Veteran


Joined: 26 Apr 2005
Posts: 1121
Location: Trondheim

PostPosted: 19.08.2019 19:15    Post subject: Reply with quote

Litt skeptisk til at RBK ser ut til å være hans tolvte klubb.
Ser at det er mye utlån osv., men likevel.
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3562
Location: Drammen

PostPosted: 19.08.2019 19:16    Post subject: Reply with quote

Edit:
Hakkespett wrote:
En kompis fra Serbia beskriver som så:

"He's a striker, a classic center forward, get the ball to him. He's got physical skills, ok speed and some flair. Not world class, not useless. Only recently last two years started scoring goals, might be finding his form. Can be very good depending on how the coach use him and the players around him. I think it's a good signing for Rosenborg for the price."

Basert på dette vil jeg ikke påstå at vi har skutt katta i sekken enda.


Så - en serbisk Gytkjær?
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2881

PostPosted: 19.08.2019 19:24    Post subject: Reply with quote

Gytkjær scoret bra med mål han. En av de bedre avsluttende som har vært i klubben. At denne spissen «bare» er 1.80 er ikke et problem. Må ikke ha en kopi av Søderlund heller. Iversen var vel 1.85 på strømpelesten, og mest sannsynlig den beste hodespilleren RBK har hatt i nyere tid. Skal man ha to spissalternativ i en klubb, så bør de ha litt ulike styrker.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.08.2019 19:31    Post subject: Reply with quote

Mulder wrote:
Spilte faktisk for Rad i 13/14-sesongen, men da var vel Denic bare guttungen.


Like fullt debuterte Denic for Rad den høsten, så jeg regner med at de trente sammen hele våren 2014.

Hedon wrote:
Tviler på hele overgangen inntil Adressa eventuelt bekrefter. De velger konsekvent å holde seg unna slike rykter om de vet de ikke stemmer, og de har ikke vært på ballen enda.


Det er flere av de samme kildene som avslørte kjøpet av Denic - f.eks.
Mozzart, som denne gang hevder å vite både overgangssum, kontraktslengde og lønn.

SÃ¥ personlig blir jeg veldig overrasket om det bare er tull.

Like fullt: Vi kan ikke bruke ham før i gruppespill?

UEFA i § 43.06 i turneringsreglene wrote:
As a rule, a player may not play in the UEFA Champions League and/or UEFA Europa League for more than one club in the course of the same season. Exceptionally, however, a player who has been fielded in the first, second, third qualifying round or the play-offs of the UEFA Champions League or UEFA Europa League is entitled to play in the UEFA Champions League or UEFA Europa League for another club as from the group stage.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Krokodil Dundee
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 1285

PostPosted: 19.08.2019 19:51    Post subject: Reply with quote

Noen som vet når Denic begynte å følge Ozegovic på IG? RBK
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.08.2019 19:52    Post subject: Reply with quote

Interessant observasjon.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 19.08.2019 19:54    Post subject: Reply with quote

Hakkespett wrote:
Basert på dette vil jeg ikke påstå at vi har skutt katta i sekken enda.


Men kanskje vi har kjøpt bjørnen før skinnet er skutt?

Han var på lån til Arsenal forrige sesong. Kan ikke slå feil.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Francisco Clementine
Veteran


Joined: 07 Aug 2018
Posts: 1389

PostPosted: 19.08.2019 19:57    Post subject: Reply with quote

https://en.m.wikipedia.or...govi%C4%87

Quote:
Ognjen Ožegović (Serbian Cyrillic: Огњен Ожеговић, pronounced [ǒɡɲen oʒêɡoʋitɕ, - ǒʒeː-];[1][2] born 9 June 1994) is a Serbian professional footballer who plays as a striker for Norwegian club Rosenborg.


Ognjen selv som har vært inne og endret kanskje?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.08.2019 20:00    Post subject: Reply with quote

Heller tvilsomt. Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9061
Location: Trondheim

PostPosted: 19.08.2019 20:01    Post subject: Reply with quote

Fra en Partizan-fan.

Quote:
Unfortunately for you, nothing good Sad

I am happy that we managed to sold him.

We bought him from Cukaricki in summer 2017 to replace Djurdjevic, but he did not meat expectations... A lot of fans were not happy when he signed because we knew that he can not replace Djurdjevic who scored 20+ goals in 2016/2017 season. After few months, he lost his place in starting 11, but he scored one of most important goals for Partizan in recent history against Young Boys for 2-1... With that win, we qualified for 1/16 EL that season. But after that, he spent most of the time on the bench.

Last season he was loaned to Arsenal Tula, they had option to bought him, but they did not use it. He played only few games for them in whole season.

This season our starting 11 striker is Sadiq... Ozegovic was his replacement and he played few games in domestic league because Sadiq needed to rest between european and domestic games. We are not happy with Sadiq, but still no one did not want to see Ozegovic in starting 11 again, so we are looking for another striker. We signed today Bibras Natkho in midfield position. I thought that we would loan Ozegovic again when we sign another striker, but luckily, we managed to sold him to Rosenborg.

About his skills, his biggest quality is header. Most of his goals comes after long balls from wingers or after corners and set pieces. But in the field, he need so many chances to score. Yesterday against Rad he was starter and he scored goal for 1-0, but before that he missed 2 or 3 great chances. He is not classic executor.

Also, his biggest problem (you will find out soon) is that he is spending so much time on the grass... He falls after every touch (he can physically win the duel, but he simply like to simulate fouls)... He falls at least 7+ times during the game and few times referees did not called for clear penalty because they tought that he was diving. And he is doing that regularly. Really annoying and he is not helping himself or team. So, diving is his biggest flaw.

So, I am really happy that he is gone, like I said at the beginning, I can not say anything nice and good about him or his football skills.

But you never know, some players better adopt far from home. For example, Nikola Djurdjic is one of the best attackers in Sweden. He played half season in Partizan (2016) and he was terrible. One of the biggest failures... But after that, he came back in Sweden and he is again one of the best there... Maybe Ozegovic can be one of the best attackers in Norway, who knows... I mean, he is talented, no doubt about that, he had few really good seasons in Cukaricki and Vojvodina in Serbian league, but in Partizan he did not match expectations.


Man blir jo ikke veldig begeistret. Men er jo som han sier. Djurdjic er vel ansett som en av de bedre spissene i Norge de siste 10 årene. Var en komplett fiasko i Partizan, og gjøre det nå bra i Sverige igjen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Talentløs
Senior


Joined: 31 Aug 2008
Posts: 249
Location: Bærum

PostPosted: 19.08.2019 20:02    Post subject: Reply with quote

Krokodil Dundee wrote:
Noen som vet når Denic begynte å følge Ozegovic på IG? RBK


Hvis Denic har likt ett bilde eller to, kanskje det kan datere sånn ca.?
_________________
Først kaffe, så Cola.
Back to top
View user's profile Send private message
Krokodil Dundee
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 1285

PostPosted: 19.08.2019 20:08    Post subject: Reply with quote

Ser ikke ut som han har likt noen. SÃ¥ langt.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2881

PostPosted: 19.08.2019 20:09    Post subject: Reply with quote

Så et par videoer på YouTube, og la merke til litt usportslige trekk, som blant annet filming. Noe denne supporteren også påpeker. Det er jeg sterk motstander av. RBK spillere skal ikke kaste seg rundt på banen! Får satse på at Horneland gir tydelig beskjed om det, hvis det skulle bli et problem.
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2052
Location: Østlandet

PostPosted: 19.08.2019 20:13    Post subject: Reply with quote

Akkurat der tror jeg Horneland vil være MEGET tydelig!
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 11, 12, 13  Next
Page 4 of 13

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb