English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Birger Meling
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 40, 41, 42, 43  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 30.05.2020 23:51    Post subject: Reply with quote

Hovedgrunnen til at Aleesami spiller tror jeg er at Meling var skadet et par kamper og Lagerbäck liker å starte med de samme som sist med mindre det er en klar oppgradering det er snakk om.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59384
Location: Trondhjem

PostPosted: 31.05.2020 14:33    Post subject: Reply with quote

– Det er konkrete klubber som er på ham, det vet jeg. Mer kan jeg ikke si. Det er stor interesse rundt ham og det kan fort skje ting i sommer, sier Rosenborg-trener Eirik Horneland på telefon til Nidaros.

(...)

– Han er jo landslagsspiller, så det er klart vi skulle hatt med ham videre. Men fotballens dynamikk er salg og kjøp, det er en naturlig del av det. Han har lenge ønsket seg ut og det kan fort skje i sommer, sier Horneland.

Les mer: Regner med å miste ettertraktet spiller
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59384
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.06.2020 15:24    Post subject: Reply with quote

Novak ile yola devam etmek isteyen ancak yaşanabilecek olumsuzlukları da göz önüne alan bordo-mavililer, Rosenborg forması giyen Birger Meling’i markaja aldı. Norveç Milli Takımı’nda da Sörloth ile forma giyen Meling’in sözleşmesi yıl sonunda bitiyor. Piyasa değeri 1 milyon euro olan 25 yaşındaki Meling’in Türkiye ve Trabzonspor’a sıcak baktığı öğrenildi.

Meling sola çek!

Quote:
The burgundy-blue people who want to continue with Novak, but also take into account the possible negativities, took Birger Meling, who wore the Rosenborg jersey, to the brand. Meling, who plays with Sörloth in the Norwegian National Team, also ends his contract at the end of the year. Market value was learned that 25-year-old who looked hot Meling Turkey and Trabzonspor 1 million euros.


Trabzonspor har altså ikke fått forlenget kontrakten med Filip Novak, og ser for seg Meling som mulig erstatter.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59384
Location: Trondhjem

PostPosted: 06.06.2020 18:34    Post subject: Reply with quote

Nå har han startet begge de to siste treningskampene på benken.

– Jeg har forståelse for hvordan ting er. Nå får vi se hvordan ting utvikler seg, sier Meling til Adresseavisen etter treningskampen mot Stjørdals-Blink.

(...)

– Trondsen løser venstrebacken på et veldig flott vis. Han har alle forutsetninger til å spille der, sier Meling om lagkameraten.

Les mer: RBK regner med at han drar: – Jeg har forståelse for hvordan ting er

VG har kåret ham til beste venstreback i serien.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59384
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.06.2020 14:15    Post subject: Reply with quote

Horneland:

- Er Meling fortsatt førstevalg som venstreback?

- Det får vi se. Situasjonen rundt Birger er veldig uviss.

(...)

- Hva tenker du generelt om å bruke spillere som ikke ville forlenge utgående kontrakter?

- Det er en kjent problematikk. Det er spillere som ønsker å gå ut kontraktene, som har gode kort på hånda. Men nå har jeg jobbet med dette siden 2009, og jeg har aldri følt det som et stort problem. Jeg har alltid håndtert det på en bra og proff måte.

- Det er ikke noe jeg går og tenker så veldig mye på. Hver situasjon håndterer du sånn som du mener den bør håndteres. Og det kommer jeg til å gjøre i Rosenborg òg.

Les mer: - Det handler mye om tiltro
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
niccolai
Veteran


Joined: 25 May 2008
Posts: 1628

PostPosted: 08.06.2020 20:07    Post subject: Reply with quote

Sløvt av RBK å ikke selge spilleren i tide.
Har jo garantert fått inn bud, eller hendvendelser. Samt at Birger selv har gitt signaler på at han ikke har hatt noe ønsker å skrive på noe ny kontrakt..

Skulle ha solgt han før forrige sesong..
_________________
"Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17350
Location: Stavanger

PostPosted: 08.06.2020 22:08    Post subject: Reply with quote

Så langt synes jeg denne er bra håndtert av Horneland gitt at situasjonen har blitt som den har blitt.

Hvorfor gi vekk verdifull spilletid og utstilling til noen som ikke ønsker å legge igjen noe som helst når han drar. Spesielt siden den alternative sportslige løsningen fort kan fungere godt nok for oss. Det samme gjelder for Reitan og Hedenstad, signerer en av dem forlengelse så bør den andre henvises til benken.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 09.06.2020 10:25    Post subject: Reply with quote

Enig i det, gitt at Trondsen nå faktisk starter kampene og får sjansen til både å bevise at han er god nok og til å kunne trives i rollen. Meling er en tapt sak for oss uansett, økonomisk sett, og hvis Trondsen viser fram potensialet sitt som back øker verdien hans.

Jeg tror rett og slett ikke Meling er så 'god' for utenlandske interessenter som han er i Norge. Her er han jo usedvanlig rappfotet, er best nærteknisk av samtlige forsvarsspillere i ligaen, og et arbeidsjern uten like. I for eksempel Nederland (et yndet mål for de beste ES-spillerne) er det vel bare løpskapasiteten han virkelig utmerker seg på, samtidig som svakhetene i defensiv duellstyrke og posisjonering og offensivt bidrag vises minst like godt. Meling blir altså en strålende spiller på et ellers litt teknisk svakt lag, men en ordinær spiller på et teknisk godt lag.

Det blir på en måte forståelig at Meling vil prøve seg på et høyere nivå, samtidig som han neppe er noe åpenbart førstevalg på så veldig mye høyere nivå, og dermed ikke utløser den helt store overgangssummen. Igjen, litt sånn tentativt, så tror jeg Anders Trondsen fort kan være en spiller med et høyere nivå inne også som back, og større salgsverdi, selv om han ikke nødvendigvis vil være det for oss.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4922

PostPosted: 09.06.2020 12:34    Post subject: Reply with quote

Creds til Horneland for å fase ut Meling allerede nå. Alt for lenge har spillerne fått diktere og være garantert plass uten å ville signere ny kontrakt.
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1845
Location: Stjørdal

PostPosted: 10.06.2020 12:43    Post subject: Reply with quote

Kan skrive under for fransk topplag allerede i dag ifølge Nidaros (+) står ikke spesifisert hvilken klubb.

https://www.nidaros.no/ka...-113-58145
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11725

PostPosted: 10.06.2020 14:53    Post subject: Reply with quote

Greit å få klarhet i dette kjapt. Ingen grunn til å ha en spiller i troppen som i hodet sitt nærmest har forlatt klubben. Satse på at RBK får noen kroner for han og så får vi se hva som skjer. Tipper vi kjører Trondsen som back, og skulle det fungere dårlig så blir nok en erstatter for Meling hentet når det andre sommervinduet åpner i august.

Vi har jo Hedenstad i bakhånd som kan bekle venstreback om det skulle oppstå skade på Trondsen. Eventuelt har vi Gangstad fra RBK2, men spørsmålet er om det enda er litt for tidlig for han til å være back up.

Så får vi se, om de prøver å hente en nå eller i august, og om den spilleren blir førstevalg eller back up. Hentes det en nå kan det være førstevalg mens om man venter så kan det hende de ser at man kun trenger back up bak Trondsen. Eventuelt ser at Gangstad kan brukes som back up.


Dersom det blir klart snart så får Meling ha takk for gode år. Han har gjort en veldig flott figur på backen og vært en av de viktigere spillerne i de årene han har vært i RBK.
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2052
Location: Østlandet

PostPosted: 10.06.2020 16:14    Post subject: Reply with quote

Kommer nok en svensk venstreback inn når meling drar skal du se!
Back to top
View user's profile Send private message
SvennO
Rutinert


Joined: 21 Feb 2012
Posts: 589
Location: Norge

PostPosted: 11.06.2020 10:14    Post subject: Reply with quote

Skriver 3 års avtale og 1 mill euro i overgang i "div uoffisielle franske" medier på twitter
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2052
Location: Østlandet

PostPosted: 11.06.2020 11:00    Post subject: Reply with quote

Nimes, 1mill Euro. Det virker bankers nå ja! Er over alt på Twitter! Får vi virkelig en mill euro for han nå, med den svake krona så er det godt betalt det.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 11.06.2020 11:08    Post subject: Reply with quote

Bra økonomisk hvis det stemmer, men meget skuffende av Meling og gå til en slik klubb som dette.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 11.06.2020 11:18    Post subject: Reply with quote

Njei, tja, gjør han det bra der er jo veien lettere videre. Får prøvd seg mot PSG og en del andre gode lag flere ganger i året. Er sannsynligvis ikke god nok for et virkelig topplag?, og Sør-Frankrike er jo ikke noe sørgelig sted å bo.
_________________
Embrace science - resist ignorance


Last edited by haavarl on 11.06.2020 11:21; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 11.06.2020 11:19    Post subject: Reply with quote

Fun fact quiz:

Tøystoffer fra Nimes er også kjent som ... ?
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2761

PostPosted: 11.06.2020 11:27    Post subject: Reply with quote

Supert om dette går igjennom siden kontraktsituasjonen er som den er. Synes ikke vi trenger en ny venstreback heller all den tid Trondsen har meldt seg som villig til å spille der og Tagseth og Åsen kan være back ups. Håper pengene brukes på midtspiss og eller midtstopper.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 11.06.2020 11:39    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Njei, tja, gjør han det bra der er jo veien lettere videre. Får prøvd seg mot PSG og en del andre gode lag flere ganger i året. Er sannsynligvis ikke god nok for et virkelig topplag?, og Sør-Frankrike er jo ikke noe sørgelig sted å bo.


Lukter desperat. Hvilke norske spillere har lyktes godt å gå til bakgårdsklubber i Tyskland/Frankrike for en billig penge?

Bare for å tjene 6 mill i året. Jeg ville heller gått til Celtic eller en annen klubb som har noe å kjempe for.
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9061
Location: Trondheim

PostPosted: 11.06.2020 11:52    Post subject: Reply with quote

Tja, Skjelbred og Jarstein lyktes greit etterhvert.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8928
Location: Rosenborg

PostPosted: 11.06.2020 11:52    Post subject: Reply with quote

Nå er det ikke sånn at det bare er å velge klubb selv da, det må nesten være en interesse der. At Celtic var og luktet på han tidligere betyr jo heller ikke at de nødvendigvis er interessert året etter.

Frankrike er jo også en uendelig mye større utstillingsarena enn Eliteserien, og etter å ha vunnet det som lar seg gjøre å vinne i RBK så tilsier vel fort motivasjon og ambisjon at det kanskje er på tide å prøve noe nytt mens man har sjansen.
Back to top
View user's profile Send private message
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3751

PostPosted: 11.06.2020 11:55    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
haavarl wrote:
Njei, tja, gjør han det bra der er jo veien lettere videre. Får prøvd seg mot PSG og en del andre gode lag flere ganger i året. Er sannsynligvis ikke god nok for et virkelig topplag?, og Sør-Frankrike er jo ikke noe sørgelig sted å bo.


Lukter desperat. Hvilke norske spillere har lyktes godt å gå til bakgårdsklubber i Tyskland/Frankrike for en billig penge?

Bare for å tjene 6 mill i året. Jeg ville heller gått til Celtic eller en annen klubb som har noe å kjempe for.


Haha ja klubbene står jo som regel linet opp slik at det er bare for norske spillere å velge å vrake.
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3562
Location: Drammen

PostPosted: 11.06.2020 12:06    Post subject: Reply with quote

Forståelig at han ønsker å hoppe på et slikt tilbud og dersom vi får 1 mill euro, er det mer enn jeg forventet. Det som irriterer meg litt er Melings "Jeg vil ikke forlenge under denne perioden i respekt for dem som er permittert". Som sagt forståelig at han vil videre, så syntes bare han kunne sagt sanninga med en gang.

Så er spørsmålet om han vil lykkes i Frankrike. Liker han meget godt, men frykter han han kan være en som utmerker seg i divisjoner med lavere kvaliteter, men i bedre ligaer vil hans manglende innleggskvaliteter komme til syne. Ikke sikkert han kan være like offensiv i en svakere klubb i Frankrike som han har vært i Norge.

Får se hvordan det går. Håper selvsagt han lykkes.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 11.06.2020 12:14    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Lukter desperat. Hvilke norske spillere har lyktes godt å gå til bakgårdsklubber i Tyskland/Frankrike for en billig penge? Bare for å tjene 6 mill i året.


Alt kommer jo an på hvordan man definerer å lykkes. Å spille fotball i en ok liga og bo i Sør-Frankrike for 6 mill i året fyller manges krav for "å lykkes", vil jeg tro.

Han er greit teknisk og greit rask for norske forhold, men neppe helt god nok for en toppklubb, er han det da? Ikke god nok defensivt heller. Men hvis han gjør det bra i Nimes går det jo veier videre derfra.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2724

PostPosted: 11.06.2020 12:25    Post subject: Reply with quote

senador wrote:

Bare for å tjene 6 mill i året. Jeg ville heller gått til Celtic eller en annen klubb som har noe å kjempe for.


Jeg vet ikke helt om jeg tror på deg gitt.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 40, 41, 42, 43  Next
Page 41 of 43

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb