English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Erlend Dahl Reitan
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 26, 27, 28  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Vollrik
Veteran


Joined: 09 Sep 2009
Posts: 3676
Location: Møllenberg

PostPosted: 20.01.2017 19:27    Post subject: Reply with quote

Frankiefourfingers wrote:
Dette var ekstreme tall og jeg tviler på at det stemmer. Å gå opp 7 kg ren muskelmasse er vanskelig nok med steroider på 3-4 mnd.


I Reitans alder med det teamet han har rundt seg i RBK, er det fullt mulig.
_________________
TomH wrote:
Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her
Back to top
View user's profile Send private message
CLkvart
Rutinert


Joined: 04 Aug 2015
Posts: 714

PostPosted: 20.01.2017 21:12    Post subject: Reply with quote

Kommer an på hva du definerer som muskler det. Kalorioverskudd leder i praksis alltid til økt vannretensjon, også i muskler. Hvis han hiver seg på en deff nå, så tviler jeg sterkt på at han sitter igjen med 7 kg "tørr" muskelmasse.

Men hvis han aldri hadde rørt en vekt før, kanskje...
Back to top
View user's profile Send private message
Vollrik
Veteran


Joined: 09 Sep 2009
Posts: 3676
Location: Møllenberg

PostPosted: 20.01.2017 21:19    Post subject: Reply with quote

OK, for å si det som mannen i gata:

Det er fullt mulig å gå opp 7 kilo på 3-4 måneder uten at man har blitt feit.
_________________
TomH wrote:
Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2317

PostPosted: 21.01.2017 09:50    Post subject: Reply with quote

Predicted wrote:
Muskler har helt klart en negativ effekt på hurtighet.



Tiden da muskelbunter proppet med steroider dominerte sprint er for lengst over. Jo da Bolt og co er fortsatt muskuløse men de trener jo på å være eksplosivt raske i 10 - 20 sekunder i løpet av en dag, noe helt annet enn en fotballspiller. Ser du på løpere som løper hekk, 400m og lengre er det sjeldent det lønner seg med stor muskelmasse
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
Predicted
Veteran


Joined: 20 Aug 2015
Posts: 1072

PostPosted: 21.01.2017 20:31    Post subject: Reply with quote

PauloSilas wrote:

Tiden da muskelbunter proppet med steroider dominerte sprint er for lengst over. Jo da Bolt og co er fortsatt muskuløse men de trener jo på å være eksplosivt raske i 10 - 20 sekunder i løpet av en dag, noe helt annet enn en fotballspiller. Ser du på løpere som løper hekk, 400m og lengre er det sjeldent det lønner seg med stor muskelmasse


Forsåvidt ikke uenig i det, men reitan var jo ikke akkurat en svær kar til å begynne med, derfor tror jeg ikke at den oppgangen kommer til å ha en stor negativ effekt.

Tror også at fysiske trenere har bedre kontroll på dette enn oss på forumet her Razz
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6265
Location: Skottland

PostPosted: 21.01.2017 20:34    Post subject: Reply with quote

For en høyreback er det jo uansett ikke negativt å være sterk i kroppen.
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2317

PostPosted: 21.01.2017 20:46    Post subject: Reply with quote

Predicted wrote:
PauloSilas wrote:

Tiden da muskelbunter proppet med steroider dominerte sprint er for lengst over. Jo da Bolt og co er fortsatt muskuløse men de trener jo på å være eksplosivt raske i 10 - 20 sekunder i løpet av en dag, noe helt annet enn en fotballspiller. Ser du på løpere som løper hekk, 400m og lengre er det sjeldent det lønner seg med stor muskelmasse


Forsåvidt ikke uenig i det, men reitan var jo ikke akkurat en svær kar til å begynne med, derfor tror jeg ikke at den oppgangen kommer til å ha en stor negativ effekt.

Tror også at fysiske trenere har bedre kontroll på dette enn oss på forumet her Razz


Joda de har sikkert kontroll. Hehe jeg snakker mest basert på hvor mye vanskeligere det er å kjøre intervalltrening med 2kg ekstra "julemuskler"
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3154

PostPosted: 22.01.2017 01:20    Post subject: Reply with quote

Tenkte først at Reitan kanskje ble en slags Svensson 2.0: En liten, kompakt, angrepsvillig høyreback. Så sjekka jeg wikipedia og så er altså Reitan 1.80m høy. Syns alltid han så så liten ut, men det hadde kanskje mye med vekta å gjøre.

For en på 1.80 må jo 70 kg for en idrettsutøver være fryktelig lite?
Back to top
View user's profile Send private message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2030
Location: Bodø

PostPosted: 22.01.2017 01:51    Post subject: Reply with quote

Altså er det bare positivt at han har økt til 77 kg og blitt litt sterkere i kroppen, og dette er egentlig ikke noe å bekymre seg over. Han er 1.80, ung og med et proft støtteapparat rundt seg.
Back to top
View user's profile Send private message
MikkelBille
Proff


Joined: 18 May 2015
Posts: 315

PostPosted: 22.01.2017 18:06    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
For en høyreback er det jo uansett ikke negativt å være sterk i kroppen.


Sikkert ikke for en venstreback heller.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6265
Location: Skottland

PostPosted: 23.01.2017 16:37    Post subject: Reply with quote

Neppe.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59447
Location: Trondhjem

PostPosted: 06.02.2017 21:06    Post subject: Reply with quote

– Da jeg kom til RBK som 14-åring var jeg en av de gutta som ikke var i nærheten av å ta nivået, sier Dahl Reitan.

Han opplevde å være «spiller nummer 19–20» som han selv kaller det. Altså at han aldri spilte fra start, og ble vraket i de største kampene for Rosenborgs G16-lag. Det gikk på selvtilliten løs for unggutten.

– Det var vanskelig å komme inn i rytmen. Hvis jeg gjorde et dårlig innhopp, følte jeg at det var sjanseløst å få spille neste kamp.

Men Dahl Reitan nektet å gi opp.

Året etterpå spilte unggutten fast på laget som nå er RBK 3 primært som høyreback. Som mange av ungdommene som kommer inn på juniorakademiet til Rosenborg, var han vant til å spille sentral midtbane på sitt lokale lag.

– Det er umulig å vite hvilken posisjon man har mest potensial i når man er 14 år. I Klæbu dominerte jeg på sentral midtbane, men på dette nivået er jeg best som høyreback.

Nå gir Dahl Reitan sitt beste råd til unge fotballtalenter:

– Aldri gi opp. Jobb knallhardt og tren for å bli best når du er 25 år. Ikke slutt selv om du ikke spiller på Rosenborg i en alder av 18–20 år. Nesten ingen er som Martin Ødegaard og blir signert av Real Madrid før man er myndig, mener stortalentet.

(...)

Erlend og [Kolstad-spiller] Tom Kåre [Nikolaisen] har etter hvert utviklet et spesielt forhold til hverandre. For to år siden ble Erlends far samboer med Tom Kåres mor slik at de ble stebrødre.

Les mer: Her er RBK- og Kolstad-talentenes klare råd for å bli best
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59447
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.05.2017 20:56    Post subject: Reply with quote

- Jeg følte meg ekstremt bra i hele vinter. Jeg har muligens aldri følt meg så bra i hele karrieren. Jeg håper at jeg får slippe til snart og vist hva som bor i meg.

- Det blir veldig mange kamper framover i mai, så sjansen er stor for at du får slippe til?

- Jeg håper det. Du får ta spørsmålet til Kåre, men han vet at jeg er klar. Så det er jeg ikke noe bekymret for.

- Hvor langt bak Hedenstad i køa føler du at du står?

- Jeg har fått tydelige signaler på at jeg er nummer to. Men det kan jeg leve godt med, så lenge at jeg blir brukt de gangene Vegar ikke spiller.

Les mer: - KÃ¥re vet at jeg er klar

Slipper til mot Tromsø?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
XChrisX
Rutinert


Joined: 12 Nov 2006
Posts: 611

PostPosted: 11.05.2017 21:50    Post subject: Reply with quote

Herlig fyr med god moral.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10639

PostPosted: 12.06.2017 20:53    Post subject: Reply with quote

Erlend Dahl Reitan med krutt i støvlene scoret det fjerde målet for Norge U21 mot Kosovo U21 på Marienlyst.
Dahl Reitan kom inn på høyreback etter 61 minutter. En anonym Samuelsen (spiss) gikk ut og de roterte litt på laget. Ryerson gikk over på venstreback og Birk Risa ble sendt fremover.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2664
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 12.06.2017 22:35    Post subject: Reply with quote

Reitan var meget god i denne kampen! Kan ikke fatte hvordan VG klarer å gi Reyerson karakteren 7, mens Reitan fikk 6.
Dette skyldes nok børssettere fra Stavanger-området, kombinert med store mengder maling til invortes bruk.
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4684

PostPosted: 12.06.2017 22:39    Post subject: Reply with quote

Nå fikk ikke Reitan spille så mye av kampen, men han var god. Syns han fortjener å spille mer fotball. Et utlån burde være realistisk, og at vi henter en ny hb KUN for Reitan sin skyld.
Back to top
View user's profile Send private message
Pokie
Veteran


Joined: 05 Aug 2011
Posts: 1659
Location: Trondheim

PostPosted: 12.06.2017 22:45    Post subject: Reply with quote

Reitan trenger ikke utlån for å spille. Han er god nok til å spille mer for oss NÅ.

Klarer vi ikke å gi talenter som Reitan tid til å spille kan vi bare legge ned akademiet, for han er kanskje den beste (og mest fornuftige) junioren vi har hatt siden Svensson kom opp - og kanskje enda bedre enn Jonas på samme alder.
_________________
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8303

PostPosted: 13.06.2017 10:39    Post subject: Reply with quote

Reitan ligner mer på en back i Eggens ånd enn Hedenstad. Kan ikke forstå noe annet enn at Reitan får en del spilletid når det blir tett kampprogram i sommer med E-cup, serie og litt NM-cup. Friske backer er et aktivum for RBKs angrepsspill.
Back to top
View user's profile Send private message
bjorjost
Proff


Joined: 07 Nov 2007
Posts: 259
Location: jostedal

PostPosted: 13.06.2017 14:21    Post subject: Reply with quote

Bolt er dopa- forresten. Det er heilt umogeleg at han ikkje er det. Når ein veit kva doping gjer med maks treningsmengde i høve restitusjon, maks styrke og generell muskelbygging er det umogeleg å prestere så godt i ein så grunnleggange idrett som å springe fort. I fotball vil også doping hjelpe noko sinnsjukt, spesielt for å unngå skadar og kunne trene mykje, men eg trur og håpar at det framleis er mogeleg å verte verdas beste utan doping i fotball. Iniesta har noko ikkje ete steoridar. Men Messi har jo ialle høve ete veksthormon, og det er nok meir doping også i fotball enn vi skulle ynskje, I styrkeløft, vektløfting, MMA, mange friidrettsgreiner etc. er det eit must for å vere best.

Andre utøvarar som garantert har vore dopa er til dømes alle som nokon gong har sprunge 100m finale i store meisterskap, Bubka og alle andre aust europearar som har gjort det godt i friidrett, dei aller fleste toppboksarar etc etc.

Ramble ramble. Reitan verkar bra forresten. Og heilt sikkert ikkje dopa.
_________________
Brattbakk 1994–1997​
Kampar 100
MÃ¥l 94
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6265
Location: Skottland

PostPosted: 13.06.2017 14:47    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
Reitan ligner mer på en back i Eggens ånd enn Hedenstad. Kan ikke forstå noe annet enn at Reitan får en del spilletid når det blir tett kampprogram i sommer med E-cup, serie og litt NM-cup. Friske backer er et aktivum for RBKs angrepsspill.


Det er ingenting som tilsier at det er store forskjellen mellom Reitan og Hedenstad.
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 05.07.2017 16:06    Post subject: Reply with quote

Reitan åpner for klubbskifte. Synes sjokkerende nok ikke at spill på 4. nivå er matchende nok.

http://www.adressa.no/100...8369b.html

Quote:
– Han har potensiale til å bli en fremtidig Rosenborg-spiller. Han har et spennende potensiale og den mentaliteten som kreves. Det kan bli spennende fremover, sier Bjørnebye.


Helt sykt hvor feig klubben er blitt under Stig/Kåre til å matche unge spillere. Si hva dere vil om Janne, men han var foreløpig den siste treneren på Lerkendal som ga ungguttene sjansen. Det er den satsingen vi profitterer på nå (Midtsjø, Svensson, Selnæs, Bakenga, Henriksen osv). Det er rett og slett skremmende å se utviklingen. Om vi ikke evner å få fram egne spillere tidlig, vil vi lide et enormt tap på alle plan med tiden (se bare hvilke økonomiske midler spillere som Selnæs, Svensson, Henriksen og Bakenga har gitt) og hvilke summer man må bla opp for å få helt middels talent fra andre klubber i ligaen (vi evner jo ikke å scoute utenfor egen liga).

Reitan har nivået inne og vel så det. Han mangler kun erfaring. Nivået i ES er latterlig svakt; han kunne gått rett inn i år. Feig klubb. Trist for alle parter.


Last edited by Harceïde on 05.07.2017 16:10; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
Pokie
Veteran


Joined: 05 Aug 2011
Posts: 1659
Location: Trondheim

PostPosted: 05.07.2017 16:08    Post subject: Reply with quote

Hvis de i sportslig avdeling ikke får opp øyna snart blir jeg forbanna. Dahl Reitan må få spille snart! Et av de største talentene i klubben de siste årene, og vi holder på å kaste det bort. Han SKAL inn på det jævla laget, og det skal han nå. Han har jo faen ikke fått sjansen engang - til tross for at vi har en høyreback som spiller langt under pari. Vi er så jævla feige med disse unggutta våre at jeg får fnatt.
_________________
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
micke
Proff


Joined: 20 May 2007
Posts: 298

PostPosted: 05.07.2017 16:12    Post subject: Reply with quote

Mr Hedenstad kommer aldri til å bli som Jonas med konstante overlapp. Reitan har vist at han kan både i rbk og på u21. Hedenstad har tydeligvis klippekort.

Gi Reitan muligheten og vis at han er med i fremtidsplanene til klubben
_________________
Han kan ikke skyte med venstre, han kan ikke heade, han kan ikke takle og han scorer ikke mange mål. Men ellers er han helt all right.
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 05.07.2017 16:13    Post subject: Reply with quote

Det er litt rart å tenke på. Jeg elsker RBK, men hadde jeg vært ungt talent i Norge i dag hadde RBK nok vært blant de siste klubbene jeg ville gått til. Å holde Reitan på tribunen er litt av et signal å sende til trønderske unggutter. Klandrer ikke lengre Riseth for å sende Edvard Tagseth til LFC.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 26, 27, 28  Next
Page 5 of 28

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb