English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2018
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nicklas Bendtner
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 159, 160, 161 ... 185, 186, 187  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
niccolai
Rutinert

PostPosted: 27.08.2018 18:26    Post subject: Reply with quote

Ligger nok i kortene at Bendtner forsvinner nå.
Hvor mye vi får for han? Tipper det er forsvinnende lite, med tanke på at han har en kontrakt som bare varer til 2019. Tipper han blir solgt for en "gi bort" pris, slik at lønnsnivået kan gå noe ned.

Vi har Søder, Willmann, Botheim og Jebali som kan bekle spissrollen, så krise er det ikke.

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
View user's profile Send private message
oskisjunior
Proff

PostPosted: 27.08.2018 18:30    Post subject: Reply with quote

Ting begynner endelig å å komme på gli. Angrepsspillet har løsnet, god mulighet for EL, leder serien for første gang. Så skal Bendtner selges? Det tror jeg ingen ting på. RBK-ledelsen er ikke så hodeløse at de mener vi skal sitte igjen med en Søderlund som har vært meget dårlig, en junior og Matti som har vært ute ett år.

RBK skal (forhåpentlig) kjempe på tre fronter i høst; E/S, cup og EL. Vi trenger en klassespiss. Lord har vist de siste kampene at han er en klassespiss når laget fungerer bedre.

Økonomisk er det også bedre å la ham vise seg frem med en god høst og selge i desember/januar.

#STAYLORD
Back to top
emilalmas
Junior

PostPosted: 27.08.2018 18:33    Post subject: Reply with quote

Isolert sett er det forsåvidt ikke krise om Nicklas drar til Sveits (for en heldiggris). Men i og med at RBK ikke har en erstatter klar, ser jeg på dette som en potensiell katastrofe.

Søderlund holder ikke mål, Matti har ikke spilt spiss på over ett år, og Botheim er for ung. La oss håpe dette bare er løse rykter!
Rosenvingen
Senior

PostPosted: 27.08.2018 18:33    Post subject: Reply with quote

Zurich solgte sine to spisser for 8,5 mill euro. Hvis de spanderer 5 av de på Lord på fredag, får vel det være greit, hvis han vil dra.

Når det dreier seg om Sveits, så må fotballspillere betale godt med skatt og ligaen er vel ikke spesielt mye bedre enn vår, selv om det er et halvt steg opp. Må si jeg er litt skuffet hvis Lord sier ja til El-spil i Sveits istedet for hos oss. Da kunne han jo bare ha dratt til Sveits istedetfor oss for ett år siden.
Back to top
niccolai
Rutinert

PostPosted: 27.08.2018 18:34    Post subject: Reply with quote

Det ligger vel en slags "gentlemans agreement" inne.
Altså her har RBK nok av spisser, og Bendtner har spilt sitt.
Agenten og Bendtner mener det er på tide å dra videre. Da drar de videre.
Er rimelig sikker på at Bendtner og agenten bestmmer mer eller mindre selv her..

Tipper også det blir en slags "gi bort" pris.. Med tanke på den høye lønningen, og at han har en kontrakt som går ut om knapt et år.

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
niccolai
Rutinert

PostPosted: 27.08.2018 18:35    Post subject: Reply with quote

Rosenvingen wrote:
Zurich solgte sine to spisser for 8,5 mill euro. Hvis de spanderer 5 av de på Lord på fredag, får vel det være greit, hvis han vil dra.

Når det dreier seg om Sveits, så må fotballspillere betale godt med skatt og ligaen er vel ikke spesielt mye bedre enn vår, selv om det er et halvt steg opp. Må si jeg er litt skuffet hvis Lord sier ja til El-spil i Sveits istedet for hos oss. Da kunne han jo bare ha dratt til Sveits istedetfor oss for ett år siden.

Aldri verden at vi får 5mill euro for Bendtner.
Han er 30 og har knapt et år igjen av kontrakten. Han kan vel diskutere fritt med andre klubber fra og med Januar. Om ikke kontrakten går ut Desember 2019. Litt usikker der.

Men tipper vi får høyst 10 mill for han. Det er mitt tips..

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
Franc
Junior

PostPosted: 27.08.2018 18:39    Post subject: Reply with quote

Vi har kanskje mange spisser, men bare én av de holder mål. Bendtner kan være avgjørende for om det blir seier, uavgjort eller tap i kampene i gruppespillet - flere millioner i premiepenger står på spill.
Back to top
Batigol
Veteran

PostPosted: 27.08.2018 18:40    Post subject: Reply with quote

Vi slipper neppe Bendtner for 10 mill.
niccolai
Rutinert

PostPosted: 27.08.2018 18:42    Post subject: Reply with quote

Tør du vedde?

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 27.08.2018 18:43    Post subject: Reply with quote

Et EL-gruppespill med Trebein-søder, ugh. Han er et arbeidsjern (og det er vel primærkvaliteten hans. Jeg liker søder, men Bendtner er bare så mange nivå over ham teknisk og fotbalsmartness at Bendtner er EL-håpet vårt. Jebali kan selvfølgelig levere, men Bendtner er der for å binde opp motstandere og skape ting som oppspillspunkt.

Håper dette bare er ryktevass.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 27.08.2018 19:07    Post subject: Reply with quote

Denne sveitsiske klubben kjøper ikke spillere for dyre summer, stort sett bare Basel som betaler over 20 mill kr i Sveits. Merkelig viss RBK vil selge Lorden billig og merkelig at FCZ skal bryte sin edruelige kjøpspolicy på en veteranspiller fra norsk liga....
Back to top
Ratatosk
Senior

PostPosted: 27.08.2018 19:07    Post subject: Reply with quote

Klubben KAN vel også hente erstatter uten kontrakt innen 10. September, dersom de vil??! Lacina Traore med fortid i blant annet Monaco og Everton er ledig. Sikkert grei løsning fram til jul.
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 27.08.2018 19:12    Post subject: Reply with quote

Jeg har lenge tenkt at Nicklas Bendtner har ferdigheter vi hittil bare har fått oppleve små glimt av. Han har åpenbart lidd under en «nedbygging» av laget som startet høsten 2014 med Kåres/Hoftuns inntreden. Han kom inn langt inn i den nedadgående kurven.

Når vi ser på hva han har prestert i disse glimtene er det nesten utelukkende når medspillerne har stor bevegelighet rundt ham og vi truer kollektivt. I tillegg strør han magiske pasninger som få om noen andre jeg har sett i eliteserien. Og så har han scoret mål på spektakulært vis og i pressede situasjoner. Moldescoringen i fjor var 10-årets vakreste.

Etter at Coolen tok over har laget fremstått klart mer fremoverrettet. Vi har samtidig sett en bedre Bendtner. Av og til helt outstanding i prestasjoner, som pasningen før målet mot Makedonierne(?).

Jeg har som andre nevner et håp om å se BBendtner som midtspiss i et offensivt samhandlende og funksjonelt Rosenborg med to giftige vinger, Samuel og Jebali. Med Trondsen i form og gode indreløperne. Vi kommer til å spise ESlagene til frokost. Og jeg tror vi da kan slå godt fra oss i Europa også.

Ikke selg!
josinho
Veteran

PostPosted: 27.08.2018 19:12    Post subject: Reply with quote

Amatørkontrakter kan vel kun gis til egne juniorer i praksis i eliteserien og de kan kun spille tre kamper i serien.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 27.08.2018 19:14    Post subject: Reply with quote

Veldig god relasjon allerede mellom Lorden og Jebali!!! Gull verdt i høst....
Back to top
domis
Senior

PostPosted: 27.08.2018 20:34    Post subject: Reply with quote

Kommer nok an på hva Lorden ønsker selv. Så sant ikke FCZ blar opp titalls millioner, noe jeg ikke tror de gjør. Håper ikke dette skjer. Han er veldig viktig for laget, og vi har ikke noen(!) i nærheten som kan fylle hans sko.

Dårlig tidspunkt, men dette vet også SIB&co.
Back to top
media
Veteran

PostPosted: 27.08.2018 20:51    Post subject: Reply with quote

Fotball er underholdning, og Bendtner en artist som ingen vet når presterer. Men alle venter på øyeblikkene med en lengsel i øynene av selve livet. Stay, please. Winter is coming.
Back to top
Brødsmula
Veteran

PostPosted: 27.08.2018 21:05    Post subject: Reply with quote

Dårlig timing å selge Bendtner når han først begynner å prestere, etter en ræva første halvdel. Litt som forrige sesong.

Håper derfor han blir solgt i januar.
Back to top
ace
Veteran

PostPosted: 27.08.2018 21:33    Post subject: Reply with quote

Ser at det er Blick, tilsvarer Bild i Tyskland, som har nyheten om Bendtner. Zürich er interessert i flere angripere, førstevalget er Assan Cessay fra FC Lugano. Problemet der er prisforlangende fra Lugano 2,5 mill sveitser Franc, ca 22 mill NOK. Så da kan RBK glemme å få 20 mill for Bendtner, tror de ikke er villige til å by så mye penger. Videre snakkes det om Simone Rapp og/eller Andi Zeqiri fra Lausanne.

På meg virker det som om de krydrer artikkelen med Bendtner og litt fun fact om ham. Påpeker blant annet at han er på enden av karrieren. Tror nok dette er litt storm i et vannglass.

Det er lite penger i sveitsisk fotball, kun Basel som har godt med det og er villig til å betale for overganger og god lønn.

Tror heller vi skal satse på en Kina klubb i januar jeg. Wink
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 27.08.2018 21:38    Post subject: Reply with quote

eksil wrote:
en «nedbygging» av laget som startet høsten 2014 med Kåres/Hoftuns inntreden

Noen kan også argumentere for at nedbyggingen startet tidligere, forårsaket av de prosessene som nærmest tømte RBK for penger. 2014 var et år med beinharde økonomiske prioriteringer for å få til et budsjett som gikk i null. Jf. tråd: Økonomi 2014
nidaros997
Veteran

PostPosted: 27.08.2018 22:09    Post subject: Reply with quote

Hamrèn klaget på at kvaliteten på stallen ble svekket under hans tid, 2008-2010, og Eggen fikk ikke kjøpe Bolanos før playoff-kampen mot FCK sommeren 2010. På det tidspunktet var kassa tom.

Under Janne var det flere juniorer som fikk sjansen, fordi vi ikke hadde råd til annet. Kort tid før Perry II fikk vi vel Koteng som styreleder, og da begynte den økonomiske rundvasken, ref. snu-operasjonen rundt hotell-investeringen og salg av tomt. Jeg vil tro det var tomtesalget som ga oss det nødvendige handlingsrommet til å få ting til å gå rundt samtidig med at utgiftene ble slanket voldsomt. Og det begynte vel først for alvor da Stjernen måtte gå og Tove tok over på fast basis.

Med deltakelsen i gruppespillet i EL i fjor så kan man kanskje si at den økonomiske snuoperasjonen var gjennomført. Med full kontroll på utgiftene, sportslig suksess uten å leve over evne, penger inn som gjorde at klubben kunne investere i stadion, samt ta det valget nå i sommer at det endelig er god nok økonomi til mer (forsvarlig) sportslig satsning på spiller- og trenersiden.

Tolket jeg styret rett så er sportslig fremgang nå i fokus, og hvis Coolen ser ut til å få skikk på Bendtner, så tipper jeg styret ønsker å beholde Bendter.

Ingen har vel sagt det enda, men agentens lefling med sveitsiske beilere kan jo også være et forhandlingsutspill i forhold til kontraktsforlengelse? Når det ikke ble VM og storsalg i sommer, så kan det jo tenkes at Plan B er mer laksefiske og forlenget kontrakt med Rosenborg?
Back to top
JohnTiger
Veteran

PostPosted: 27.08.2018 22:15    Post subject: Reply with quote

Fisker han så mye laks da?

Ser på Instagram at han er en del i marka, men ikke sett noe fisking enda.
Apropos marka, Gersbach er veldig mye i marka. Godt å se at utlendingene våre ser ut til å trives i naturen vi har rundt byen Smile

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
nidaros997
Veteran

PostPosted: 27.08.2018 22:23    Post subject: Reply with quote

Laksefiske:

https://www.tv2.no/a/9379583/
Back to top
Huber
Veteran

PostPosted: 27.08.2018 22:39    Post subject: Reply with quote

nidaros997 wrote:
Med deltakelsen i gruppespillet i EL i fjor så kan man kanskje si at den økonomiske snuoperasjonen var gjennomført. Med full kontroll på utgiftene, sportslig suksess uten å leve over evne, penger inn som gjorde at klubben kunne investere i stadion, samt ta det valget nå i sommer at det endelig er god nok økonomi til mer (forsvarlig) sportslig satsning på spiller- og trenersiden.

I følge KI så har vi også solgt spillere for 200 mill de siste årene, det hjelper nok også på.

https://www.vg.no/sport/f...er-enn-meg
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 28.08.2018 19:44    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Jeg tror det må være misforståelser her. Jeg kan ikke med min beste vilje forstå hvorfor vi nå skal vare aktivt ute for å selge Bendtner. At bud kommer inn er jo forståelig, men at vi har representanter som ringer rundt og selger (inn) Bendtner har jeg fryktelig vondt for å se.

Det fins tre muligheter:

1. Klubben er aktiv part.
2. Agent Benes er aktiv part.
3. En tredjepart prøver å koble partene fordi Zürich er i spissmangel.

Vi må ærlig talt ikke glemme at vi uten verken europeliga eller flere spillersalg i sommer går på en kjempesmell. Så det er ikke umulig at RBK faktisk prøver å sikre seg salg om vi skulle ryke på torsdag.

Uansett må RBK seinest i løpet av et par måneder få avklart om Bendtner faktisk har interesse av å forlenge kontrakten. Hvis ikke bør plan for salg i januar spikres.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 159, 160, 161 ... 185, 186, 187  Next
Page 160 of 187

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2018 RBKweb