View previous topic :: View next topic |
Hvem var RBKs minst dårlige mot Ranheim? |
Hansen |
|
23% |
[ 21 ] |
Hedenstad |
|
1% |
[ 1 ] |
Hovland |
|
6% |
[ 6 ] |
Reginiussen |
|
18% |
[ 17 ] |
Meling |
|
1% |
[ 1 ] |
Konradsen |
|
1% |
[ 1 ] |
Trondsen |
|
2% |
[ 2 ] |
Jensen |
|
2% |
[ 2 ] |
Bendtner |
|
2% |
[ 2 ] |
Søderlund |
|
0% |
[ 0 ] |
Helland |
|
2% |
[ 2 ] |
Dølle |
|
39% |
[ 36 ] |
|
Total Votes : 91 |
|
Author |
Message |
Putte Veteran

|
Posted: 16.04.2018 22:50 Post subject: Rosenborg - Ranheim |
|
|
|
 |
Ciljan Rutinert
|
Posted: 17.04.2018 10:13 Post subject: |
|
|
alt annet enn fullt hus her skjemmes jeg over! |
|
Back to top |
|
 |
Mestalla Senior
|
Posted: 17.04.2018 10:48 Post subject: |
|
|
Ok. Da regner jeg med du selv tar turen. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 17.04.2018 18:28 Post subject: |
|
|
5. mai møtes storebror Rosenborg og storebror Tore mot lillebror Ranheim og lillebror Mads.
- Det snakkes mye om RBK-kampen allerede. Det blir en stor og spesiell kamp for oss alle. Det blir en bonuskamp for Ranheim, med ekstra spenning og trøkk. Det er ekstra moro å gå i noen dueller med Tore, sier Mads Reginiussen.
- Hvem har det mentale fortrinnet?
- Jeg har driblet ham før i oppveksten, så det skal være mulig å klare det igjen. Vi havner vel i noen dueller. Det blir full trøkk under kampen, men etterpå er vi gode venner igjen
- Hva er de største forskjellene mellom dere?
- Tore er en slugger defensiv, som er god én mot én og vanskelig å passere. Jeg har vist meg å være mer målfarlig. Samtidig mener Tore at han kunne ha vært en god spiss om han hadde spilt der, sier Ranheim-spilleren og ler.
Les mer: Ranheim-helten herjet i skisporet: Forbauset Sjur Røthe og norgeseliten |
|
Back to top |
|
 |
Ciljan Rutinert
|
Posted: 18.04.2018 21:01 Post subject: |
|
|
Mestalla wrote: | Ok. Da regner jeg med du selv tar turen. |
bor utenfor ålesund, og må på jobb
men skal oppover mot brann i slutten av mnd.
3-5 ganger per år prøver jeg å få til!
men om den jevne trønder/rosenborger ikke finner denne kampen ekstra interessant, så skjønner ikke jeg noe.
by-oppgjør i toppdivisjonen bør vær utsolgt hver dag i uken. |
|
Back to top |
|
 |
JohnTiger Veteran
|
Posted: 25.04.2018 17:06 Post subject: |
|
|
Jeg synes det er rart at denne kampen ikke er utsolgt for lenge siden. Selv om de som til vanlig ser Ranheim kanskje allerede er faste gjester på Lerkendal, så burde det vel være mange som liker fotball, men normalt sett ikke går på Lerkendal som syntes dette var en interessant kamp å se på..men det er kanskje bare meg
16.mai kampen selger i alle fall veldig godt! Snart utsolgt  _________________ Rosenborg e laget!
Twitter : @JohnTiger67 |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 25.04.2018 20:01 Post subject: |
|
|
Når det gjelder billettsalget er det nok en fordel at det er såpass mye oppstyr rundt Ranheim for tida. Jeg tror nok ikke at en høstkamp med Ranheim langt nede på tabellen hadde trukket like mange.
Uansett blir jeg overrasket om det blir over 20 000, bare halvannen uke før 16. mai. |
|
Back to top |
|
 |
JW Rutinert
|
Posted: 30.04.2018 20:10 Post subject: |
|
|
Kan fort bli over 20 000 her. Lørdagskamp kl.18, første byderby på 23 år og det meldes varmt og fint vær. 16 000 solgte nå! |
|
Back to top |
|
 |
Brera Proff
|
Posted: 30.04.2018 22:23 Post subject: |
|
|
Positivt å se hastigheten på billettsalg, dette kan bli tilnærmet fullt. Regner med Ranheim klarer å fylle bortefeltet også? |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7061 Location: South-west coast exile
|
Posted: 30.04.2018 22:45 Post subject: |
|
|
Gjetter på at vi taper denne, jeg. |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 30.04.2018 23:22 Post subject: |
|
|
Skal helt ærlig si at jeg har en lignende følelse. Det er liksom dekket for det når Ranheim stiller med kun et menneske som ikke har vært innom RBK. Alle de vil jo selvsagt satse liv og lemmer for å ødelegge dagen for oss. Får håpe vi er like innstilte på å vise hvem som er best i byen. Kan fort bli en del mål _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
Back to top |
|
 |
Indreløper Veteran

|
Posted: 30.04.2018 23:38 Post subject: |
|
|
Ser ikke helt hva Ranheim har å by på angrepsmessig som ikke noen av de siste fem lagene vi har holdt nullen mot har, men for all del. Denne kampen blir nok å leve sitt eget liv, og jeg er helt sikker på at det blir en både tøff og severdig kamp. _________________ - Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal! |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 30.04.2018 23:41 Post subject: |
|
|
Indreløper wrote: | Ser ikke helt hva Ranheim har å by på angrepsmessig som ikke noen av de siste fem lagene vi har holdt nullen mot har |
De har et innøvd angrepsspill, med mange samtidige bevegelser, raske vinger, indreløpere som forstår "motsatte bevegelser", dobling på kant og ... mye annet fint som de andre ikke har hatt.
Svikter litt på kvaliteten på enkeltspillerne, men resten er artige saker. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
MkBerg Veteran
|
Posted: 01.05.2018 01:58 Post subject: |
|
|
Digger at Ranheim har øvd inn "hopp over ballen" i angrepsmønsteret. Ser de prøver på det i hver kamp og sovende midtstoppere blir ordentlig tatt på senga. Regner med Reg og Hovland skal ha god kontroll på dette til lørdag. |
|
Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 01.05.2018 09:28 Post subject: |
|
|
Jeg vil tro dette går som Molde-kampen. Gutta spiller bedre når det koker. Jeg tror det blir veldig stygge tall for Ranheim etter 90 splte. Fulle tribuner, "hype" fra media og alle kjente i forkant.
Drit i at vi har taper sjansestatistikk (og alle annen statistikk) mot godset. Nå er det best i byen, dette er noe man hører om de neste 20 åra om man taper (forutsatt at Ranheim rykker ned i år eller neste år) |
|
Back to top |
|
 |
xMegafonmannen Veteran

|
Posted: 01.05.2018 10:38 Post subject: |
|
|
ikke vinner vi på lørdag, og ikke rykker de ned i år. _________________ :/ |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 01.05.2018 13:26 Post subject: |
|
|
Vi taper nok denne ja. Bare for at det hadde vært så jævla typisk. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
Pokie Veteran

|
Posted: 01.05.2018 13:46 Post subject: |
|
|
Indreløper wrote: | Ser ikke helt hva Ranheim har å by på angrepsmessig som ikke noen av de siste fem lagene vi har holdt nullen mot har, men for all del. Denne kampen blir nok å leve sitt eget liv, og jeg er helt sikker på at det blir en både tøff og severdig kamp. |
Med nicket ditt burde du ha lagt merke til at Ranheim har målfarlige indreløpere, om ikke annet. _________________ "I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."
- George Best |
|
Back to top |
|
 |
gurgla Veteran
|
Posted: 01.05.2018 14:45 Post subject: |
|
|
Om Ranheim klarer å holde nullen de første 30 minuttene hvor vi sliter med å skape de store sjansene, da kan alt skje.
Værste senario:
Ranheim scorer etter 5 minutter, vi som allerede har en skjør og lav selvtillit på eget offensivt spill begynner så å stange mot ett Ranheim lager som ofrer seg 110% i situasjoner og dueller.
Etter 50 min pådrar Mike Jensen seg sitt 2 gule kort etter en frustrasjons takling. Ranheim kontrer inn 0-2 etter 87 min. Kåre uttaler til media i ettertid at alle kampan i tippeligaen e tøff og at dommern var dårlig.
Drømmen:
Vi tar ledelsen etter 2 min og fortsetter å kjøre på med innlegg, doblinger på kant og spill på rettvendte indreløpere. Til pause står det 4-0 med trampeklapp fra alle på stadion. Årsbeste og vibber fra 2015 melder seg på. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 01.05.2018 14:49 Post subject: |
|
|
Til tross for to borteseiere på fire dager mot Lillestrøm og Strømsgodset er [Søderlund] ikke overbevist om at 4-2-3-1 er det beste for laget.
- Det kan funke noen ganger. Det kommer selvfølgelig an på hvem vi spiller mot. I dag passet det greit mot Strømsgodset, men jeg regner med at det ikke er så lenge til at vi går tilbake til den vante formasjonen. Vi vil jo spille angrepsfotball, og det funker bedre hvis vi spiller i vanlig formasjon, mener Søderlund.
Les mer: - Funker bedre i vanlig formasjon
Tipper at man stiller i 4-3-3 igjen på lørdag. Trondsen fikk bare ei halv trening i forige uke, men jeg regner med at han kan trene som normalt denne uka. Tipper han starter og at de Lanlay blir vraket.
I så fall samme lag som mot Molde og Bodø/Glimt:
André Hansen
Vegar Hedenstad - Tore Reginiussen - Even Hovland - Birger Meling
Mike Jensen - Anders Konradsen - Anders Trondsen
Pål André Helland - Alexander Søderlund - Nicklas Bendtner |
|
Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
Posted: 01.05.2018 16:52 Post subject: |
|
|
Med all respekt til det RIL får til om dagen, mener jeg de bør være en bortimot perfekt motstander for oss nå.
* Fulle tribuner, kok og ramme rundt kampen. Klubben er nok ekstremt tente på revansj etter cup exiten.
* Vi kommer ikke til å undervurdere dem denne gangen.
* Med mindre Maalen legger en meget overraskende kampplan til denne kampen, vet vi akkurat hva som venter oss spillestilsmessig.
* RIL har det ihvertfall i kjeften med at de ikke parkerer bussen. Vi får se hvordan det går på Lerkendal mot 11 individuelt sterkere spillere.
Her tror jeg skapet faktisk blir satt ordentlig på plass. Når det er sagt så vet vi jo alle hvor langt man kan komme med innsats og samhandling. Jeg tror vi blir for sterke defensivt for Ranheim, og at vi vil få mer rom enn vi normalt gjør på hjemmebane.
EDIT: Kan Helmersen spille mot oss? |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 01.05.2018 17:02 Post subject: |
|
|
Ranheim har blitt spilt lave både mot Vålerenga og Brann hjemme og jeg forventer det samme på Lerkendal på lørdag. Rosenborg kommer til å ha ballen veldig mye og Ranheim kommer til å hive alt fremover på overganger når de først får tak i den.
Dette er den kampen jeg føler meg sikrest på seier i år. |
|
Back to top |
|
 |
JW Rutinert
|
Posted: 01.05.2018 17:04 Post subject: |
|
|
Ikke så mange stående supportere fra Ranheim, bare halvfullt her. Sittende bortefelt blir utsolgt. |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 01.05.2018 17:12 Post subject: |
|
|
Forza Ranheim er jo typ 15 stk, så ikke spesielt overraskende det. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 01.05.2018 18:32 Post subject: |
|
|
andrezinho wrote: | Kan Helmersen spille mot oss? |
Ja, det er ikke lov i Norge å skrive avtaler som nekter spillere kampdeltakelse. |
|
Back to top |
|
 |
|