English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Marek Sapara
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 52, 53, 54 ... 163, 164, 165  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 12.09.2006 11:18    Post subject: Reply with quote

Omtaler du deg selv i tredjeperson nå? Haha, tbone is getting excited! Smile
Strand
Veteran

PostPosted: 12.09.2006 11:29    Post subject: Reply with quote

Tenk på det faktum at han kan spare opp penger, veksle inn i rubler nede i slovakia og være pissrik resten av livet. Så han er nok fornøyd her i Trodheim.
Back to top
View user's profile Send private message
vemundo
Veteran

PostPosted: 12.09.2006 12:11    Post subject: Reply with quote

arnt wrote:
Om han ikke bare er såpass smart at han bare sier det vi vil høre. Rosenborg er nok en større klubb i en større liga enn den slovakiske, men han er vel ikke dummere enn at han vet det finnes mere prestisjefylte ligaer der ute.

Eller er jeg bare unødvendig kynisk ?

Tror det er akkurat slik du skriver. Det er ingen forbrytelse å være smart og høflig, tvert i mot, det er betryggende å se at han er såpass oppegående og har normale sosiale antenner. En plass bak i hodet har han sikkert også en drøm om å spille for Barcelona, men vet at det bare er dumt å snakke om slike ting nå. Han har en kontrakt på 4 1/2 år, dvs. at det kanskje er først om 3 år det blir snakk om å enten forlenge kontrakten eller bli solgt til en annen klubb. Om 3 år kan situasjonen være veldig annerledes, men det er tross alt 3 år til og ikke noe å fundere på nå. Vil ikke kalle det kynisk, de fleste av oss ville vel takket ja til en mye bedre jobb med mye bedre lønn uten at vi går og prater med sjefen om det hver dag.
Back to top
batigol
Veteran

PostPosted: 12.09.2006 13:06    Post subject: Reply with quote

Veldig enig i forrige svar!!!!
2mas
Sjef

PostPosted: 12.09.2006 13:50    Post subject: Reply with quote

Ja, Sapara er klok og sier det vi vil høre. Akkurat det har jeg ikke noe problem med. Syns det er et mye større problem at enkelte journalister hele tida "oppfordrer" til klubbytte.

Slenger for øvrig ut følgende link, som jeg ikke kan se har blitt lagt til: Sapara: RBK et godt sted å være
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
mirar
Veteran

PostPosted: 12.09.2006 14:35    Post subject: Reply with quote

Quote:
- MÃ¥let med fotballkarrieren?

- Jeg fikk komme hit til RBK. Da har jeg oppnådd målet mitt, egentlig, for jeg ville til en bedre klubb.

- Kjernekar Very Happy
Back to top
criw
Junior

PostPosted: 12.09.2006 22:24    Post subject: Reply with quote

Foreslår alle pugger denne til neste hjemmekamp:

Schni schna Sapi! Sapi, Sapi, ZAP!
Schni schna Sapi! Sapi, Sapi, ZAP!

Very Happy
Back to top
Socrates
Veteran

PostPosted: 12.09.2006 22:29    Post subject: Reply with quote

Tviler nok på det. Jeg kommer aldri til å synge en "schnappi" inspirert sang på Lerkendal..
Back to top
criw
Junior

PostPosted: 12.09.2006 22:31    Post subject: Reply with quote

Enig med du, var ment som ironi, he he
Back to top
Buran
Senior

PostPosted: 13.09.2006 00:57    Post subject: Reply with quote

Så Sapi debuten på en meget dårlig nett-tv, og han skuffet ikke meg heller for å si det på den måten. Men var det flere som la merke til at han også la corneren fra høyre med sin venstre fot?

Det må i såfall bety at han har både den beste hørefoten OG venstrefoten i laget! Noe som er en kjempeegenskap som fotballspiller og som ballfordeler spesielt.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 13.09.2006 01:39    Post subject: Reply with quote

Virker ut fra kampen mot Sandefjord som om han både er veldig fiks (hælspark etc), har bra grunnteknikk med finter og dessuten er løpssterk og har et godt skudd (puh, det var mye!). Den sjansen han kom til i spill er jo type sjanser vi ikke har hatt midtbanespillere i for ofte de siste årene. Han løper jo offensivt, tar ballen ned og kliner til.

Rett og slett imponert med tanke på at det var den første kampen hans. Fantastisk tilslag på ballen og flink til å gå i rom, skape rom og legge pasninger i rom.

Tror vi alle kan samstemme i et rungende: VITAJTE MAREK!!!

Og til hans gamle klubb kan vi bare si: DAKUJEM!!!

Volám sa Kristian. Prepacte, nehovorím po slovensky...
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 13.09.2006 02:09    Post subject: Reply with quote

Vært inne på tanken som var nevnt før her, med en banner/tifo for Sapi.. Velkommen på slovakisk, engelsk og norsk kunne vært artig!Smile Kanskje ikke stedet å diskutere dette, men..

Noen som bet seg merke i defensive kvaliteter hos Marek mot Sandefjord? La i grunn bare merke til de offensive kvalitetene hans. Må også nevnes at nedtaket før han skøyt i nettveggen var det HØY klasse over.
attach
Forumsjef

PostPosted: 13.09.2006 02:50    Post subject: Reply with quote

RBK-speiderne ble blendet av Marek Sapara.

SANDEFJORD (VG) I går debuterte en klassespiller i Eliteserien; Marek Sapara (24) kan bli den viktigste brikken i Rosenborgs kamp om seriegullet.

Knut Espen Svegaarden og Bjørn Delebekk (foto) - VG papirutgave, 11.09.2006

Uttrykket «løp og kjøp» har fått en ny betydning i Trondheim etter at trenerne Trond Henriksen og Bent Skammelsrud var en tur i Slovakia.

Det var de to som fikk ansvaret for å se Sapara i en siste kamp før RBK bestemte seg; 10 millioner kroner for en spiller - eller ikke.

- Han må være en spiller som er god nok til å spille samtlige kamper for oss, sa trener Knut Tørum til Henriksen og Skammelsrud.

- En så god spiller finnes ikke, svarte duoen.

- Han må være så god, ellers kjøper vi ikke, kom det fra Tørum.

Et minutt etter kampslutt i Slovakia, og en etter hvert berømt tekstmelding kom inn på Tørums mobil. Avsender var Trond Henriksen. Alt som sto var «Løp og kjøp».

- Etter et kvarter hadde de sett nok, la ned penn og papir og bare koste seg resten av kampen. Så god var Marek Sapara, forteller Tørum.

- Ledertype

I går debuterte han for Rosenborg - på Storstadion i Sandefjord - som indreløper. Det så ut som han ikke hadde gjort annet.

- Ballbehandling, blikk, teknikk. Han har det meste, sier RBK-direktør Rune Bratseth.

- Han gikk rett inn i rollen som indreløper med den største selvfølgelighet, sier Knut Tørum.

Marek Sapara minner om svenske Tobias Linderoth i stilen, kanskje enda mer teknisk og med et enda bedre blikk. Etter å ha vært i klubben i «fem minutter» var det slovaken som tok alle frispark og cornere i går.

I tillegg slo han gjennom medspillerne til flere målsjanser, og hadde et godt skudd i nettveggen selv. Han avsluttet som høyre kantspiller.

- «Sappy» er en ledertype, en spiller vi skal få god bruk for i mange år fremover. Han har skrevet på for fire og et halvt år for oss, sier Tørum.

- Steffen er sjefen

I går kløv Sapara opp på skuldrene til Steffen Iversen etter sistnevntes scoring.

- Sappy imponerte. Vi skal ta oss godt av ham i Rosenborg, sier Iversen - som nok en gang var en avgjørende mann i Rosenborgs kamp for å ta tilbake tronen i norsk fotball.

- Steffen har fått lov å være sjefen vår på topp, og han trives i rollen. I vår var det mange spillere i klubben som slet med at de ikke fikk nok plass, ikke fikk være seg selv. Derfor var det godt at vi fikk en noe slankere spillerstall, sier Knut Tørum.

- Mye å gå på

Rosenborg spilte en brukbar 1. omgang, tok ledelsen da Braaten ble felt av Arnar Førsund - og Iversen satte straffen sikkert i mål. Etter pause var det mest trøstesløst, selv da Sandefjord fikk en spiller utvist. Hjemmelaget var svært nær utligning, men Øyvind Storflor løp likevel inn 2-0 på overtid - og Rosenborg vant for femte gang på rad i serien.

- Det er godt å vinne når vi har så mye å gå på. Nå skal vi nullstille og bygge videre. Skal det bli sus over høsten på Lerkendal, må vi gjøre det, sier Knut Tørum.
Back to top
Baadshah/Tab
Veteran

PostPosted: 13.09.2006 04:46    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Noen som bet seg merke i defensive kvaliteter hos Marek mot Sandefjord? La i grunn bare merke til de offensive kvalitetene hans. Må også nevnes at nedtaket før han skøyt i nettveggen var det HØY klasse over.

Ser ut som Brakka endelig har gjordt en god "rescouch" før de kjøpte ham, for det var jo en sentral defensiv midtbanespiller vi var ute etter. Så da tror jeg vi fikk det, og det er jo kun positivt at han er god offensivt.

Høres ut som om RBK har gjordt et sikkerlig scupp her, ja. Gleder meg til neste Tv-sendte kamp, som er gratis (Tv2). Razz
Socrates
Veteran

PostPosted: 13.09.2006 16:11    Post subject: Reply with quote

Quote:
rescouch

Det heter VEL "research" eller "Scouting". (Nå var ikke målet å rette opp på norsk kunnskaper, men fotball relaterte kunnskaper.)

Last edited by Socrates on 13.09.2006 19:54; edited 3 times in total
Back to top
Juch
Veteran

PostPosted: 13.09.2006 17:18    Post subject: Reply with quote

Det heter vel "vel".
Back to top
mirar
Veteran

PostPosted: 13.09.2006 17:29    Post subject: Reply with quote

Dette var virkelig interessant og se folk rette opp, folks skrivefeil. Enn og "konsentrer" seg om selve tema'et. Hvor går nivået?
Back to top
Juch
Veteran

PostPosted: 13.09.2006 17:31    Post subject: Reply with quote

Jeg gjorde jo liksom litt narr av Kelso her, da. Men jeg fikk det ikke godt nok fram, tydeligvis.
Back to top
Peto
Senior

PostPosted: 13.09.2006 17:35    Post subject: Reply with quote

Marek Sapara skulle også hatt straffespark mot Sandefjord. Den situasjonen var enda klarere enn den hvor Daniel Braaten fikk straffespark. I forkant av situasjonen hvor Marek ble felt gjorde han en glimrende teknisk detalj. Midtstopperen til Sandefjord ble fintet ut og i etterkant av det var den eneste løsningen og felle Sapara. Det er den klareste "beinkroken" jeg har sett i årets tippeliga. Sapara viste I Sandefjord hvilken glimrende teknikk han har.
Back to top
Peto
Senior

Marek Sapara skulle også hatt straffespark mot Sandefjord. Den situasjonen var enda klarere enn den hvor Daniel Braaten fikk straffespark. I forkant av situasjonen hvor Marek ble felt gjorde han en glimrende teknisk detalj. Midtstopperen til Sandefjord ble fintet ut og i etterkant av det var den eneste løsningen og felle Sapara. Det er den klareste "beinkroken" jeg har sett i årets tippeliga. Sapara viste I Sandefjord hvilken glimrende teknikk han har.
Back to top
Kjetil Rekdal
Veteran

Det var VEL ikke så vanskelig å skjønne det Wink
attach
Forumsjef

PostPosted: 13.09.2006 17:45    Post subject: Reply with quote

Juchmako2 wrote:
Det heter vel "vel".

Hehe, jeg synes den var genial! Kelso og andre trenger ikke å rette på skrivefeil.
Back to top
Baadshah/Tab
Veteran

PostPosted: 13.09.2006 19:46    Post subject: Reply with quote

Ikke?? Men da kan jeg jo bare praple vi vei!

Jeg kom fra Norsk og snakka Norge! Mange potetter in Norge land! Razz
dags
Veteran

PostPosted: 13.09.2006 20:34    Post subject: Reply with quote

For å være ærlig, jeg tror det er vanskelig å stoppe deg uansett. Ihvertfall uten å kutte internetforbindelsen i Vestby. Idea
Baadshah/Tab
Veteran

PostPosted: 13.09.2006 20:39    Post subject: Reply with quote

Du har nok rett, min venn! Wink
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 52, 53, 54 ... 163, 164, 165  Next
Page 53 of 165

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb