| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 12.09.2006 11:18 Post subject: |
|
|
Omtaler du deg selv i tredjeperson nå? Haha, tbone is getting excited!  _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 12.09.2006 11:29 Post subject: |
|
|
| Tenk på det faktum at han kan spare opp penger, veksle inn i rubler nede i slovakia og være pissrik resten av livet. Så han er nok fornøyd her i Trodheim. |
|
| Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 12.09.2006 12:11 Post subject: |
|
|
| arnt wrote: | Om han ikke bare er såpass smart at han bare sier det vi vil høre. Rosenborg er nok en større klubb i en større liga enn den slovakiske, men han er vel ikke dummere enn at han vet det finnes mere prestisjefylte ligaer der ute.
Eller er jeg bare unødvendig kynisk ? |
Tror det er akkurat slik du skriver. Det er ingen forbrytelse å være smart og høflig, tvert i mot, det er betryggende å se at han er såpass oppegående og har normale sosiale antenner. En plass bak i hodet har han sikkert også en drøm om å spille for Barcelona, men vet at det bare er dumt å snakke om slike ting nå. Han har en kontrakt på 4 1/2 år, dvs. at det kanskje er først om 3 år det blir snakk om å enten forlenge kontrakten eller bli solgt til en annen klubb. Om 3 år kan situasjonen være veldig annerledes, men det er tross alt 3 år til og ikke noe å fundere på nå. Vil ikke kalle det kynisk, de fleste av oss ville vel takket ja til en mye bedre jobb med mye bedre lønn uten at vi går og prater med sjefen om det hver dag. |
|
| Back to top |
|
 |
batigol Veteran
|
Posted: 12.09.2006 13:06 Post subject: |
|
|
Veldig enig i forrige svar!!!! _________________ You`ll never walk alone!! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 12.09.2006 13:50 Post subject: |
|
|
Ja, Sapara er klok og sier det vi vil høre. Akkurat det har jeg ikke noe problem med. Syns det er et mye større problem at enkelte journalister hele tida "oppfordrer" til klubbytte.
Slenger for øvrig ut følgende link, som jeg ikke kan se har blitt lagt til: Sapara: RBK et godt sted å være |
|
| Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 12.09.2006 14:35 Post subject: |
|
|
| Quote: | - MÃ¥let med fotballkarrieren?
- Jeg fikk komme hit til RBK. Da har jeg oppnådd målet mitt, egentlig, for jeg ville til en bedre klubb. |
- Kjernekar  |
|
| Back to top |
|
 |
criw Junior

|
Posted: 12.09.2006 22:24 Post subject: |
|
|
Foreslår alle pugger denne til neste hjemmekamp:
Schni schna Sapi! Sapi, Sapi, ZAP!
Schni schna Sapi! Sapi, Sapi, ZAP!
 |
|
| Back to top |
|
 |
Socrates Veteran

|
Posted: 12.09.2006 22:29 Post subject: |
|
|
| Tviler nok på det. Jeg kommer aldri til å synge en "schnappi" inspirert sang på Lerkendal.. |
|
| Back to top |
|
 |
criw Junior

|
Posted: 12.09.2006 22:31 Post subject: |
|
|
| Enig med du, var ment som ironi, he he |
|
| Back to top |
|
 |
Buran Senior
|
Posted: 13.09.2006 00:57 Post subject: |
|
|
Så Sapi debuten på en meget dårlig nett-tv, og han skuffet ikke meg heller for å si det på den måten. Men var det flere som la merke til at han også la corneren fra høyre med sin venstre fot?
Det må i såfall bety at han har både den beste hørefoten OG venstrefoten i laget! Noe som er en kjempeegenskap som fotballspiller og som ballfordeler spesielt. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 13.09.2006 01:39 Post subject: |
|
|
Virker ut fra kampen mot Sandefjord som om han både er veldig fiks (hælspark etc), har bra grunnteknikk med finter og dessuten er løpssterk og har et godt skudd (puh, det var mye!). Den sjansen han kom til i spill er jo type sjanser vi ikke har hatt midtbanespillere i for ofte de siste årene. Han løper jo offensivt, tar ballen ned og kliner til.
Rett og slett imponert med tanke på at det var den første kampen hans. Fantastisk tilslag på ballen og flink til å gå i rom, skape rom og legge pasninger i rom.
Tror vi alle kan samstemme i et rungende: VITAJTE MAREK!!!
Og til hans gamle klubb kan vi bare si: DAKUJEM!!!
Volám sa Kristian. Prepacte, nehovorÃm po slovensky... |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 13.09.2006 02:09 Post subject: |
|
|
Vært inne på tanken som var nevnt før her, med en banner/tifo for Sapi.. Velkommen på slovakisk, engelsk og norsk kunne vært artig! Kanskje ikke stedet å diskutere dette, men..
Noen som bet seg merke i defensive kvaliteter hos Marek mot Sandefjord? La i grunn bare merke til de offensive kvalitetene hans. Må også nevnes at nedtaket før han skøyt i nettveggen var det HØY klasse over. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 13.09.2006 02:50 Post subject: |
|
|
RBK-speiderne ble blendet av Marek Sapara.
SANDEFJORD (VG) I går debuterte en klassespiller i Eliteserien; Marek Sapara (24) kan bli den viktigste brikken i Rosenborgs kamp om seriegullet.
Knut Espen Svegaarden og Bjørn Delebekk (foto) - VG papirutgave, 11.09.2006
Uttrykket «løp og kjøp» har fått en ny betydning i Trondheim etter at trenerne Trond Henriksen og Bent Skammelsrud var en tur i Slovakia.
Det var de to som fikk ansvaret for å se Sapara i en siste kamp før RBK bestemte seg; 10 millioner kroner for en spiller - eller ikke.
- Han må være en spiller som er god nok til å spille samtlige kamper for oss, sa trener Knut Tørum til Henriksen og Skammelsrud.
- En så god spiller finnes ikke, svarte duoen.
- Han må være så god, ellers kjøper vi ikke, kom det fra Tørum.
Et minutt etter kampslutt i Slovakia, og en etter hvert berømt tekstmelding kom inn på Tørums mobil. Avsender var Trond Henriksen. Alt som sto var «Løp og kjøp».
- Etter et kvarter hadde de sett nok, la ned penn og papir og bare koste seg resten av kampen. Så god var Marek Sapara, forteller Tørum.
- Ledertype
I går debuterte han for Rosenborg - på Storstadion i Sandefjord - som indreløper. Det så ut som han ikke hadde gjort annet.
- Ballbehandling, blikk, teknikk. Han har det meste, sier RBK-direktør Rune Bratseth.
- Han gikk rett inn i rollen som indreløper med den største selvfølgelighet, sier Knut Tørum.
Marek Sapara minner om svenske Tobias Linderoth i stilen, kanskje enda mer teknisk og med et enda bedre blikk. Etter å ha vært i klubben i «fem minutter» var det slovaken som tok alle frispark og cornere i går.
I tillegg slo han gjennom medspillerne til flere målsjanser, og hadde et godt skudd i nettveggen selv. Han avsluttet som høyre kantspiller.
- «Sappy» er en ledertype, en spiller vi skal få god bruk for i mange år fremover. Han har skrevet på for fire og et halvt år for oss, sier Tørum.
- Steffen er sjefen
I går kløv Sapara opp på skuldrene til Steffen Iversen etter sistnevntes scoring.
- Sappy imponerte. Vi skal ta oss godt av ham i Rosenborg, sier Iversen - som nok en gang var en avgjørende mann i Rosenborgs kamp for å ta tilbake tronen i norsk fotball.
- Steffen har fått lov å være sjefen vår på topp, og han trives i rollen. I vår var det mange spillere i klubben som slet med at de ikke fikk nok plass, ikke fikk være seg selv. Derfor var det godt at vi fikk en noe slankere spillerstall, sier Knut Tørum.
- Mye å gå på
Rosenborg spilte en brukbar 1. omgang, tok ledelsen da Braaten ble felt av Arnar Førsund - og Iversen satte straffen sikkert i mål. Etter pause var det mest trøstesløst, selv da Sandefjord fikk en spiller utvist. Hjemmelaget var svært nær utligning, men Øyvind Storflor løp likevel inn 2-0 på overtid - og Rosenborg vant for femte gang på rad i serien.
- Det er godt å vinne når vi har så mye å gå på. Nå skal vi nullstille og bygge videre. Skal det bli sus over høsten på Lerkendal, må vi gjøre det, sier Knut Tørum. |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 13.09.2006 04:46 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: | | Noen som bet seg merke i defensive kvaliteter hos Marek mot Sandefjord? La i grunn bare merke til de offensive kvalitetene hans. Må også nevnes at nedtaket før han skøyt i nettveggen var det HØY klasse over. |
Ser ut som Brakka endelig har gjordt en god "rescouch" før de kjøpte ham, for det var jo en sentral defensiv midtbanespiller vi var ute etter. Så da tror jeg vi fikk det, og det er jo kun positivt at han er god offensivt.
Høres ut som om RBK har gjordt et sikkerlig scupp her, ja. Gleder meg til neste Tv-sendte kamp, som er gratis (Tv2).  _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
| Back to top |
|
 |
Socrates Veteran

|
Posted: 13.09.2006 16:11 Post subject: |
|
|
Det heter VEL "research" eller "Scouting". (Nå var ikke målet å rette opp på norsk kunnskaper, men fotball relaterte kunnskaper.)
Last edited by Socrates on 13.09.2006 19:54; edited 3 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
Juch Veteran
|
Posted: 13.09.2006 17:18 Post subject: |
|
|
| Det heter vel "vel". |
|
| Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 13.09.2006 17:29 Post subject: |
|
|
| Dette var virkelig interessant og se folk rette opp, folks skrivefeil. Enn og "konsentrer" seg om selve tema'et. Hvor går nivået? |
|
| Back to top |
|
 |
Juch Veteran
|
Posted: 13.09.2006 17:31 Post subject: |
|
|
| Jeg gjorde jo liksom litt narr av Kelso her, da. Men jeg fikk det ikke godt nok fram, tydeligvis. |
|
| Back to top |
|
 |
Peto Senior
|
Posted: 13.09.2006 17:35 Post subject: |
|
|
| Marek Sapara skulle også hatt straffespark mot Sandefjord. Den situasjonen var enda klarere enn den hvor Daniel Braaten fikk straffespark. I forkant av situasjonen hvor Marek ble felt gjorde han en glimrende teknisk detalj. Midtstopperen til Sandefjord ble fintet ut og i etterkant av det var den eneste løsningen og felle Sapara. Det er den klareste "beinkroken" jeg har sett i årets tippeliga. Sapara viste I Sandefjord hvilken glimrende teknikk han har. |
|
| Back to top |
|
 |
Peto Senior
|
|
|
| Marek Sapara skulle også hatt straffespark mot Sandefjord. Den situasjonen var enda klarere enn den hvor Daniel Braaten fikk straffespark. I forkant av situasjonen hvor Marek ble felt gjorde han en glimrende teknisk detalj. Midtstopperen til Sandefjord ble fintet ut og i etterkant av det var den eneste løsningen og felle Sapara. Det er den klareste "beinkroken" jeg har sett i årets tippeliga. Sapara viste I Sandefjord hvilken glimrende teknikk han har. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
|
|
Det var VEL ikke så vanskelig å skjønne det  _________________ In Rekdal We Trust! |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 13.09.2006 17:45 Post subject: |
|
|
| Juchmako2 wrote: | | Det heter vel "vel". |
Hehe, jeg synes den var genial! Kelso og andre trenger ikke å rette på skrivefeil. |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 13.09.2006 19:46 Post subject: |
|
|
Ikke?? Men da kan jeg jo bare praple vi vei!
Jeg kom fra Norsk og snakka Norge! Mange potetter in Norge land!  _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 13.09.2006 20:34 Post subject: |
|
|
For å være ærlig, jeg tror det er vanskelig å stoppe deg uansett. Ihvertfall uten å kutte internetforbindelsen i Vestby.  _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 13.09.2006 20:39 Post subject: |
|
|
Du har nok rett, min venn!  _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
| Back to top |