| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Nordens Lokomotiv Veteran
|
Posted: 20.10.2016 13:19 Post subject: |
|
|
Det er ingen fasit på om utlån for unge spillere er det riktige eller ikke. Som nevnt finnes det eksempler begge veier, men det viktigste momentet for om et talent bør utlånes eller ikke er helt enkelt om talentet er god nok til å bidra nå eller ikke.
Eksempelvis Svensson hadde aldri fått tillit om ikke det var på et tidspunkt der stallen var historisk svak, men det betyr ikke at han ikke ville nådd like langt gjennom utlån først. I en toppklubb er det helt enkelt mindre rom for bruk av talenter på a-laget, slik er det i toppklubber i alle ligaer. Om vi først og fremst skal drive talentutvikling får vi heller senke ambisjonene på andre områder. Hvis vi kan utvikle talentene våre gjennom bruk av andre klubber på høyest mulig nivå er det utrolig bra. Da viser det bare hvor godt vi gjør det på talentbiten. Men det er naivt å tro at bare vi gir de som anses som talenter tillit så blir de som Henriksen. Det er ytterst få som slår igjennom så tidlig og har de fysiske forutsetningene.
| Borden wrote: |
Av de unggutta du nevner som Sellin, Aas med flere er det vel kun Gjermund Åsen jeg mener kunne vært et annet sted i karrieren nå om RBK hadde satset på ham. De andre hadde ikke potensialet.
Og her gjelder det å se hvem som har det i seg og hvem som ikke har det. Det bør det sportslige apparatet i klubben være gode nok til.
|
Det tror jeg også de er. Derfor ser jeg ikke helt problematikken med at talentene lånes ut. Det er ytterst få som er gode nok til å gå inn for oss uten å ha spilt på forholdsvis høyt nivå andre steder først. Jo bedre stallen vår er desto større skal talentet være. |
|
| Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
Posted: 21.10.2016 00:46 Post subject: |
|
|
Midtsjø hadde da suksess med utlån? Ser ikke hvorfor ikke andre lovende unge Rosenborgere ikke skulle få med seg erfaring utenfra for å så komme tilbake. _________________ https://twitter.com/djuptjuv |
|
| Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 21.10.2016 11:33 Post subject: |
|
|
Bare det ikke blir en klassiker slik som med Sørloth  |
|
| Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 21.10.2016 12:46 Post subject: |
|
|
| Ser folk snakker om Sørloth som om utlånet var problemet. Heller tvert imot. Han lærte mye og vokste enormt på året i Bodø. Problemet i den situasjonen var at han ikke kunne loves så mye spilletid som trengtes etter utlånet, nettopp på grunn at hvor stor suksess det hadde vært. Utlånet tok ham fra en spiller vi virket å lete etter en måte å kvitte oss med til en spiller som vi fikk millioner for da vi motvillig lot ham få. |
|
| Back to top |
|
 |
sidney Veteran
|
Posted: 21.10.2016 19:36 Post subject: |
|
|
Det kan være slik at spillere som får matching på høyt nivå tidlig blir bedre. Problemet er bare at de også kan forlate klubben fortere. Jeg er mest opptatt av bidraget 11eren gir her og nå, ikke om en av spillerne kommer seg til Belgia.
Hou har ikke vist at han er god nok ennå, synes jeg - uten å ha sett han alt for mye. |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 22.10.2016 09:41 Post subject: |
|
|
Det finnes ingen fasit i fotball, det er så mange variabler. Dette gjelder også om utlån eller ikke. Noen lykkes, og får utvikling, mens andre misslykkes. Så hvert tilfellet må vurderes hver for seg.
Men når det gjelder Hou Sæter, så bør det være mer utvikling på å spille litt for mitt på treet Ranheim, enn alt for bunn RBK2. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 04.11.2016 21:02 Post subject: |
|
|
– Vi har slitt veldig med skader i år og før Åsane-kampen sist helg var skadelista lengre enn noen gang. I det jeg satt og ventet på å få tatt bilder av foten, kom lagkamerat John Hou Sæter (på lån fra Rosenborg) inn på sykehuset med ei brukket tå, sier Gjertsen med et smil.
Les mer: Fire eliteklubber er interessert i Torgil Gjertsen |
|
| Back to top |
|
 |
Bruttern Proff

|
Posted: 24.11.2016 09:29 Post subject: |
|
|
Noen som vet noe mer om framtida til Hou Sæter?
Er han fortsatt ute med brukket tå? Er han på vei tilbake til Rosenborg?
...som med Steiring; hadde vært gull å hatt Hou Sæter på plass i playoffrunden i UEFA Youth League. _________________ Mamma, æ kjæm itj hjem på ei uke! |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 24.11.2016 13:54 Post subject: |
|
|
| Han spilte for Norge G18 forrige samling, det var etter meldingen om den brukne tåa. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
Bruttern Proff

|
Posted: 10.01.2017 09:49 Post subject: |
|
|
Noen som har hørt noe mer prat/rykter om Hou Sæter?
Veit ikke hvorfor, men jeg har en god følelse i forhold til han i år. Tror vi kan snakke gjennombrudd.
Håper han blir i Rosenborg hele sesongen. - og håper han får spilletid. _________________ Mamma, æ kjæm itj hjem på ei uke! |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 10.01.2017 22:31 Post subject: |
|
|
Bruttern liker å kjøpe breddespillere, det er unødvendig og et sjansespill å gi unggutter sjansen.
Kanskje det blir et nytt utlån? _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 10.01.2017 23:30 Post subject: |
|
|
Håper han får sjansen. Holder forhåpentligvis seg skadefri i oppkjøringen i år (noe han ikke har gjort de to siste årene) slik at han får vist seg frem.
Det er jo mange som kommer til å kjempe om spilletid i år. Man har de 3 som har vært faste og nå har man Lundemo, Stamnestrø, Gudi og Hou Sæter bak der. Forhåpentligvis så kan Hou Sæter ta seg forbi i hvert fall Gudi og Stamnestrø.
Mtp at RBK har så mange å velge i og at Hou Sæter er ung så vil jeg tro at om han ikke er tiltenkt mye spilletid utover våren så vil bli lånt ut før sesongstart. Ikke noe poeng å sitte på benken til sommeren om det bare blir spill i cupen. Men jeg håper han tar seg forbi ett par spillere i køa slik at han får brukbart med spilletid i år. |
|
| Back to top |
|
 |
Willoch Veteran
|
Posted: 11.01.2017 12:17 Post subject: |
|
|
Står ikke på oversikten over spillere på rbk.no. Utlånt? _________________ Willoch |
|
| Back to top |
|
 |
Whoppa Veteran
|
Posted: 11.01.2017 12:40 Post subject: |
|
|
| Han er med til Gran Canaria iallefall. |
|
| Back to top |
|
 |
Noldus! Senior

|
Posted: 28.01.2017 13:12 Post subject: |
|
|
| Noen som har noe nytt? Ettersom han ikke er med i troppen i dag. |
|
| Back to top |
|
 |
Willoch Veteran
|
Posted: 28.01.2017 13:29 Post subject: |
|
|
Sto vel noe en plass om at man ikke visste hvor han spilte kommende sesong. _________________ Willoch |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 28.01.2017 13:33 Post subject: |
|
|
| Han trenger spilletid på høyst mulig nivå. Lukter utlån til et av de svakere laga i ES. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 29.01.2017 01:21 Post subject: |
|
|
Fysio Thorbjørnsen opplyste at Sæter ikke var klar for kamp i dag, men kan bli det om ei uke. Jeg glemte å spørre om det var snakk om skade eller overbelastning.
Spekulasjonene mine var altså villedende. Beklager.
Skal innrømme at jeg ikke hadde telt opp antall spillere i kamptroppen, og jeg hadde nok ikke gjettet på usikker RBK-framtid som årsak om jeg hadde innsett at det bare var fire reserver. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 08.02.2017 22:52 Post subject: |
|
|
| Vegard2711 i annen diskusjon wrote: | Hou Sæter er skadet og spiller ikke i dag ser jeg... Tredje oppkjøringen på rad nå at han er skadet. Virker som om de ikke helt vet hva som er feilen heller:
| Quote: | Men Naustan er ikke sikker på hva som feiler Hou Sæter:
– Han er i alle fall ikke helt frisk, og uaktuell til kampen. |
http://www.adressa.no/100...0198b.html |
Jeg ble nysgjerrig da jeg leste dette i ettermiddag, spesielt med tanke på at rbk.no fredag listet ham opp i troppen mot Salzburg.
Fant så ut at artikkelen ble oppdatert så seint som på søndag:
| Quote: | | John Hou Sæter måtte også melde forfall i siste liten, pga sykdom. |
Det vil si at han altså ikke ble med flyet på lørdag.
Så da får vi tro at det ikke er skade denne gang. Han er i hvert fall blitt frisk nok til å være med på garderobejubel. |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 09.02.2017 01:15 Post subject: |
|
|
Tenkte først han kanskje var syk jeg også, men så sier jo også Naustan dette i adressa: | Quote: | | – John Hou Sæter er skadet, så han stiller ikke. Ellers har vi et slagkraftig lag som skal gi Basel kamp, sier Naustan. |
Mulig Naustan bare tenkte på at han var utilgjengelig å endte opp med å si skadet istedet for syk. |
|
| Back to top |
|
 |
trøndergutten Rutinert
|
Posted: 11.02.2017 16:55 Post subject: |
|
|
| Som jeg skrev i Spalvis-tråden liker jeg ikke å komme med rykter, men jeg synes dette var interessant. Fra en ganske sikker kilde fikk jeg vite at Sæter har fått problemer med noe med hjerte. Hjerteposen mener jeg han snakket om. Var snakk om 3 mnd på sidelinjen. Hvis dette stemmer er det fryktelig synd. |
|
| Back to top |
|
 |
Willoch Veteran
|
Posted: 11.02.2017 18:25 Post subject: |
|
|
Huff, trist. Helsen må være viktigst. Mye flinke folk på st olav. _________________ Willoch |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 11.02.2017 20:58 Post subject: |
|
|
| Så utrolig synd om det stemmer. Hadde håpet på at han virkelig skulle ta steget mot start-elleveren i år. Håper klubben følger han godt opp og gir han sjansen igjen når han blir frisk igjen. |
|
| Back to top |
|
 |
trøndergutten Rutinert
|
Posted: 11.02.2017 21:38 Post subject: |
|
|
| Jeg håper for guds skyld at det er feil, at jeg rett og slett har blitt lurt eller at han som fortalte meg det har hørt feil. |
|
| Back to top |
|
 |
|