English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Akademispillerne
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 82, 83, 84 ... 108, 109, 110  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
JohnnyCash
Rutinert

PostPosted: 08.10.2016 23:28    Post subject: Reply with quote

Noen som vet hvordan det går med Sørkilflå og Skogen? De spiller vel stort sett G16, antar jeg.
Vegard2711
Legende

PostPosted: 08.10.2016 23:56    Post subject: Reply with quote

Ikke annet enn det Fotball.no sier. Begge har spilt på G16 og har fått noen sjanser (3 hver) på G19 laget i høst.

Skogen har i tillegg fått 4 landskamper for G16 landslaget hvor han har spilt sammen med Erik Botheim og Eivind Grevskott. Han var med når de tok seg videre fra den første av to gruppespill i jakten på U17 EM plass til neste år.
Back to top
View user's profile Send private message
Juch
Veteran

PostPosted: 11.10.2016 11:21    Post subject: Reply with quote

Hadde vært fint om vi klarte å få opp noen egne midtstoppere igjen, så det lover bra med Grevskott og Skogen. Samtidig er det umulig å si hvordan det vil gå med spillere på 16 år. Fremover i banen virker Skarsem, Botheim og Kosberg lovende. Hadde jo vært gøy med Bjørnebye jr på RBK også.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 13.10.2016 22:32    Post subject: Reply with quote

Namdalsavisa:

Ruben Alte (16) fra Namsos tilbringer høstferien i Trondheim - hvor treninger med Rosenborg står på agendaen.

(...)

- Tempoet er høyere enn jeg er vant til, men jeg synes jeg henger greit med likevel. Treningene her er ikke så veldig annerledes sammenliknet med heime, forteller han.

Til daglig spiller Ruben for Namsos sitt G16-lag. I tillegg har midtbanespilleren denne sesongen også fått mye spilletid for klubbens G19-lag - som nylig gikk til topps i sin 1. divisjonsavdeling.

- Jeg trives godt i NIl og har lært mye gjennom mange år i klubben, forteller Alte.

----------

Vigga:

Jesper Selsjord er en av de mest spennende fotballspillerne på guttenivå i norddalen og Gudbransdalen. Det førte til at Jesper fikk muligheten til å hospitere med Rosenborgs G 16-lag.

Han, og Heine Enger Kleiven, fra Otta fikk muligheten til å vise seg frem for Rosenborg-trenerne ei lita uke. De var med på seks økter og fikk føle på kroppen at det er langt mer utfordrende å henge med når tempoet er så høyt som det var på Lerkendal. Kombinasjonen av det, hurtig ballbehandling og forflytning og gode individuelle ferdigheter, førte til at Jesper fikk kjørt seg. Dombås-gutten kom imidlertid bra fra det.

Det var ikke så lett å se hvem som var hospitanter og hvem som tilhørte Rosenborgs treningsgruppe, Det var også to jevnaldrende fra Finnmark som fikk muligheten til å vise seg frem samtidig som Selsjord var der. Jesper som er sentral på det gode G 15-laget til Dombås, har over tid vært en del av et talentprosjekt som samler de største fotballtalentene i Gudbransdalen. Det var gjennom det at han og Enger Kleiven fikk sjansen til å trene med Rosenborgs G 16-lag som har spilt seg frem til NM-finale.

(...)

- Jeg ble på ingen måte skremt selv om nivået var høyt. Det er liten tvil om at det er et stort pluss å ha en så god treningshverdag som det Rosenborg-spillerne har, sa Jesper, som har teknikken og ballkontrollen som sine sterkeste sider på fotballbanen.

----------

Opp:

Simen Kristoffer B. Hoel kunne ikke spille fotball på nesten to år. Det er han glad for nå - for sulten og lidenskapen er større enn noensinne.

(...)

- Hovedmålet er å spille for Strindheim 2. neste sesong og kanskje få prøve meg i 3.divisjon.

Han har også blitt kontaktet av Rosenborg og ser ikke bort fra hospitering også hos storklubben.

- Det var ekstremt viktig å gjøre comebacket før vinteren, det gir ekstra inspirasjon foran neste sesong å kjenne hvordan det er å spille på høyt nivå igjen. Nå får jeg en lang vinter til å forberede meg til neste sesong.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Willoch
Veteran

PostPosted: 14.10.2016 09:56    Post subject: Reply with quote

Kudos til Tore Grønning
2mas
Sjef

PostPosted: 19.10.2016 22:46    Post subject: Reply with quote

Stig Inge Bjornebye's son Tobias has revealed his desire to follow in his father's footsteps and play for Premier League giants Liverpool at some point in his career.

(...)

"Dad was more of a tackler, I’ve got more technique [laughs]", he told LFC TV.

"I'm a Liverpool supporter, I'm a Scouser. I want to play there one day, but it will be tough.

"I will try to work hard and [play for Liverpool]."

Read more: I'm A Scouser, I Want Liverpool Move One Day - Son of Former Reds Star Reveals Aim

Malvikbladet:

Elias Børseth Grotdal spiller til daglig fotball på Hommelvik ILs gutter 10-lag. I skolens høstferie fikk femteklassingen fra Sveberg skole en drømmeuke da han fikk trene sammen med jevnaldrende på fotballakademiet til den engelske Premier League-klubben Manchester City.

(...)

Via en kjenning fra Trondheim ble pappa Grotdal for et par måneds tid sidenforespurt om Elias kunnet enke seg å være med på et dansk regionlag som skulle delta i en turnering i den tyske byen Hannover.

- Det ble en tur i tenkeboksen, men så sa vi ja. Og det var under den turneringen, hvor også Manchester City stilte med et lag, at Elias viste såpass lovende takter at City-trenerne inviterte oss til England når det måtte passe for oss, sier Rune Grotdal.

Før de dro forhørte han seg med personer her hjemme, blant annet familien til frostingen Edvard Sandvik Tagseth (15) som har flere treningsopphold hos liverpool bak seg det siste året. Før oppholdet i Manchester måtte Grotdal signere papirer fra det engelske fotballforbundet (FA) for registrering og medisinsk forsikring av10-åringen.

- Elias har vært i kontakt med Edvard og han har også besøkt ham på Frosta hvor familien Tagseth har en egen onnedørs ballbinge i uthuset sitt, sier Rune Grotdal.

Rosenborg har også lagt merke til Sveberg-gutten og hver fredag er Elias på lerkendal hvor han gjennomfører treningsøkter sammen med jevnaldrende unggutter.
Back to top
JW
Rutinert

PostPosted: 24.10.2016 16:11    Post subject: Reply with quote

Joda, RBK-akademiet kommer til å slite i åra framover hvis alle talentene fra Frosta, Stjørdal og Malvik reiser ut som 10-åringer.
Back to top
Largactyl
Veteran

PostPosted: 24.10.2016 16:47    Post subject: Reply with quote

Noen burde sette en stopper for det tullballet spesielt de Engelske laga holder på med. Faen ikke greit. Mad
Rallepus
Veteran

PostPosted: 24.10.2016 16:58    Post subject: Reply with quote

Storklubbene i Europa ser på trønderske 10-åringer, mens vi knapt kjøper spillere som ikke er gamle kjenninger fra tippeligaen. Er det rart vi i Norge henger etter...Nei!

For å tette gapet er vi NØDT til å scoute enda bedre enn de store. Sånn er det bare. Nytter ikke å trene litt ekstra på 1-mot-1.

Inb4 Torbjørnsen var ingen mirakelmann han heller Razz
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 24.10.2016 19:08    Post subject: Reply with quote

Det Largactyl sa.
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 24.10.2016 20:50    Post subject: Reply with quote

Largactyl wrote:
Noen burde sette en stopper for det tullballet spesielt de Engelske laga holder på med. Faen ikke greit. Mad

Det er jo en naturlig følge av den derre regelen om antall egenproduserte spillere. Du kan a) produsere dem fra starten av eller b) kjøpe dem enda litt yngre ...
2mas
Sjef

PostPosted: 28.10.2016 19:00    Post subject: Reply with quote

Stortalentet Jonathan Lein Valberg trente med LFK i ettermiddag.

(...)

Jonathan ble oppdaget av Magnus Powell og LFK for alvor da han storspilte for Neset i en kamp mot Levanger 2 tidligere denne sesongen. Han er en fysisk sterk midtstopper, med meget gode basisferdigheter. Derfor er han da også svært ønsket av både Rosenborg og Vålerenga, som han har trent med tidligere i år.

- Han skal trene noen økter med Levanger nå, så får vi se hva det ender med. Det er ingen tvil om at LFK er høyaktuell, og en flott utfordring for en målbevisst 15-åring, sier Roger Lein, som i sin tid var også var en meget habil fotballspiller for Neset.

Les mer: Velger RBK, VIF eller LFK
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 01.12.2016 20:18    Post subject: Reply with quote

Staværingen Håkon Hammer har fått forlenget sin kontrakt med Rosenborg ut 2017.

(...)

- Jeg var visstnok nær å få starte cupfinalen, men det var aggressiviteten som trakk ned.

- Hvordan skal du bli bedre?

- Jeg må fokusere mer på det når jeg trener. Jeg må bli tøffere i duellene og gå til litt hardere. Jeg må bare tenke mer på det. Dette har ikke med fysikken å gjøre, det er mentalt. Med hodet på rett plass, så skal det gå, svarer Hammer.

Les mer: Sikret ny kontrakt med Rosenborg
Back to top
Willoch
Veteran

PostPosted: 03.12.2016 12:42    Post subject: Reply with quote

http://www.altaposten.no/...859679.ece

Var linket til rbk, blir ikke slik enda. Noen som har peiling angående på spllere inn/ut på gutter og junoir? Knerten brukte å ha peiling.
2mas
Sjef

PostPosted: 05.12.2016 23:15    Post subject: Reply with quote

Tobias Gran prøvespiller for Lillestrøm

18-åringen fra Tønsberg har spilt på andre- og rekruttlaget til Rosenborg, han fikk forlenget sitt opphold.

– Jeg er i utgangspunktet en bakromsspiss og nok en annen type enn det som passer inn i Rosenborg. Jeg skulle egentlig være med onsdag til fredag i forrige uke, nå ble det forlenget med denne uken her også. Jeg får håpe det er et godt tegn, sier han.
Back to top
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 06.12.2016 00:50    Post subject: Reply with quote

MÃ¥ ikke forveksles med Tobias Grahn Razz
Vegard2711
Legende

PostPosted: 06.12.2016 01:56    Post subject: Reply with quote

Ikke overraskende om han prøver seg en annen plass. Kom jo til RBK etter å ha fått mye skryt og blant annet gjort det bra på prøvespill i Liverpool, men han har ikke klart å utvikle seg slik man hadde håpet.
Back to top
Willoch
Veteran

PostPosted: 07.12.2016 21:46    Post subject: Reply with quote

http://www.t-a.no/sport/t...898639.ece

Håper grønning er aktiv nå.
hello
Veteran

PostPosted: 07.12.2016 22:33    Post subject: Reply with quote

Ny spiller med Vidar Riseth som rådgiver som velger bort Rosenborg.
Back to top
Largactyl
Veteran

PostPosted: 08.12.2016 00:16    Post subject: Reply with quote

Tenkte det samme da jeg så navnet hans i artikkelen. Tommel'n ned
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 08.12.2016 00:31    Post subject: Reply with quote

Nå er jo Riseth først og fremst kremmer og ikke Rosenborger da. Vi snakker om mannen som annonserte hyttesalg live på teve minutter etter seieren på Mestalla.
Predicted
Veteran

PostPosted: 08.12.2016 04:36    Post subject: Reply with quote

Levanger er uttalt feeder-lag til rosenborg. Slapp av folkens.
Back to top
lightning
Junior

PostPosted: 08.12.2016 12:39    Post subject: Reply with quote

Jepp, Valberg er jeg ganske sikker på blir RBK-spiller om han er god nok. Overgangen til Levanger handler nok mest om at han blir boende hjemme på Frosta.

Når det gjelder det Riseth så har nok hans involvering lite å si. Han har iallfall så godt som null innflytelse på Tagseth sine karrierevalg, det var helt andre grunner til at han ikke kom til RBK.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 18.12.2016 20:02    Post subject: Reply with quote

Godt å høre at Sæter er tilbake på Lerkendal, men mye tyder vel på at både han Solli og Steiring skal rett ut igjen.

Tidenes yngste RBK-spiller i TL har altså knapt blitt brukt siden..
Det samme kan sies om Solli, hva har skjedd?

Håper alle blir utlånt (siden det virker som eneste alternativ) til Eliteserie-klubber, det finnes nok av andre unggutter i den aldersgruppen som vil få spilletid ellers i ES.

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 18.12.2016 20:26    Post subject: Reply with quote

Solli har gjort det mer forventet men Sæter har ikke utviklet seg slik man håpet. Men han har vært litt uheldig med skader i begge de to siste oppkjøringene så han ikke har fått vist seg frem. Han er fortsatt ung og jeg tror han kan slå gjennom på RBK, men utlån til en TL klubb i år hvor han får spille en del ville nok vært bra. Spørsmålet er om det er en klubb som vil ha en lånespiller som skal få en del spilletid. Lån ala Steiring i høst er jo håpløst, da er det bedre med 1 div. Men ser helst at Sæter får prøve seg mer i TL nå.

Solli og Steiring burde nok prøve seg mer i 1 div først.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 82, 83, 84 ... 108, 109, 110  Next
Page 83 of 110

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb