English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Sivert Solli
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Escudos
Veteran

PostPosted: 03.05.2016 12:24    Post subject: Reply with quote

Onkel. Lars Erik (som nå er advokat) som også er omtalt i artikkelen er far.
Back to top
View user's profile Send private message
Jolern
Proff

PostPosted: 20.09.2016 20:05    Post subject: Reply with quote

Gjelder det at alle skal få spilletid Sivert Solli også? Hadde vært artig om også han fikk noen minutter på tampen av sesongen.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 21.09.2016 16:53    Post subject: Reply with quote

Han kan muligens få noen minutter i en kamp på tampen på sesongen. Tror 2. div, eks for Byåsen er rett arena for Solli. Tror både RIL og LFK i utgangspunktet ikke er SÅ interessert i ham.
Back to top
landslandslaget
Junior

PostPosted: 02.10.2016 21:43    Post subject: Reply with quote

Både rbkweb og wikipedia oppgir at Sivert er 175cm høy. Det kan da umulig stemme? Var minst et hode lavere enn Stamnestrø da de sto sammen før de kom inn i dag.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 07.10.2016 23:53    Post subject: Reply with quote

Jeg la det nok ukritisk inn fra rbk.no en gang. Enig i at det ikke kan stemme.

Skal vi forresten gjette på utlån til Ranheim neste år?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef

PostPosted: 04.01.2017 21:07    Post subject: Reply with quote

Han har også ett år igjen av kontrakten med Rosenborg, men er ikke tiltenkt en rolle inn mot A-stallen. I neste uke reiser han til Elverum for å trene med den nyopprykkede førstedivisjonsklubben.

– Han gjorde noen gode kamper mot Elverum i andredivisjon, og de har vært i kontakt med Rosenborg. Det lot seg ikke gjøre med et treningsopphold før jul, men nå får vi det til, sier [Kevin] Ingebrigtsen.

Les mer: RBK-unggutter på vei bort fra Lerkendal
Back to top
Standarn og Crick
Veteran

PostPosted: 05.01.2017 00:07    Post subject: Reply with quote

Det er vel et lån det er snakk om og ikke permanent overgang?
Back to top
Largactyl
Veteran

PostPosted: 05.01.2017 00:56    Post subject: Reply with quote

Er ikke lov å låne bort spillere på utgående kontrakt.
Standarn og Crick
Veteran

PostPosted: 05.01.2017 01:07    Post subject: Reply with quote

Trodde dette ikke var en regel lenger, men i såfall er det vel bare å fornye for så å låne ut. Slik som ble gjort med Steiring.
Ikke at Solli har vist all verden, men vil helst se unge lokale talenter bli til alt håp for at de vil bli gode nok er ute..
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 05.01.2017 03:28    Post subject: Reply with quote

Tolker det vel som om det blir permanent. Vil i så fall ikke være overraskende da ingen av dem virker å være særlig nær spilletid.

Forøvrig morsomt at Elverum har blitt et sted for tidligere RBK juniorer. Kaptein Ulrik Balstad, Emil Lynum og Eivind Fallet er der nå og Oviasu Bjørnholm har vært innom.
Back to top
trøndergutten
Rutinert

PostPosted: 05.01.2017 15:50    Post subject: Reply with quote

Largactyl wrote:
Er ikke lov å låne bort spillere på utgående kontrakt.

Den regelen finnes ikke lenger slik jeg har forstått det. Jeg synes forøvrig at det er trist at både Solli og Steiring ser ut til å forsvinne. Da er det bare Helmersen og Reitan igjen av firerbanden som jeg trodde skulle bli våre nye egenproduserte førstelagsspillere.
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 05.01.2017 16:17    Post subject: Reply with quote

Tolker det heller som at de er begge, i det minste Solli, tiltenkt en plass i RBK på sikt og da at en permanent overgang er et ledd i å gi dem en bedre utviklingsarena enn det RBK kan pdd. Solli syns jeg virker spennende. Også litt synd at disse da ikke blir å se i kampen mot Basel i februar i en viktig kamp.
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 05.01.2017 16:42    Post subject: Reply with quote

Ser nå at 2mas skrev i saken på forsiden at det virker som om det er snakk om lån for han. Steiring blir trolig permanent som ventet.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 05.01.2017 21:10    Post subject: Reply with quote

Jeg gjettet utlån ut i fra planene i høst, men ble usikker etterpå.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 06.01.2017 23:30    Post subject: Reply with quote

Østlendinge wrote:
Elverum-trener Tore Fossum bekrefter interessen for stortalentet.

- Vi skal ha Sivert ei uke på trening, også får vi se.

Han bekrefter at interessen for Solli har kommet etter en samtale med Rosenborgs sportslige leder, Stig Inge Bjørnebye.

- Når vi prater med Stig Inge, så spør vi.

Fossum framhever Sollis hurtighet og styrke én mot én.

- Han har fått smake så vidt på eliteserien og har hatt en veldig god treningshverdag i Rosenborg. Spennende. Han har mye og jobbe med, så får vi se om det blir i Elverum har får den muligheten.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 09.01.2017 22:13    Post subject: Reply with quote

Solli gjennomførte mandag morgen sin første trening med laget og beskriver økten som positiv.

– Det er alltid spennende med ny klubb, og her ser alt bra ut foreløpig, sier Solli.

(...)

Det er foreløpig ikke klart om det er snakk om et utlån eller en permanent avtale for Solli.
Passer profilen godt

Elverum-trener Fossum sa til Østlendingen forrige uke at klubben i utgangspunktet ikke er ute etter flere angripere. Allikevel er Solli nå på prøvespill. Fossum forklarer det hele slik:

– Vi har egentlig regna med Sivert hele tiden. Han kommer fra en bra fotballskole i Rosenborg. Han er vant til å trene og ønsker å utvikle seg, og sånn sett passer han godt den profilen vi ser etter her, sier Rena-mannen, og legger til at han er spent på å se mer av ham på trening og i kamp.

– Vi får sett litt ferdighetene hans på trening her nå, også blir det veldig spennende å se han i kampsituasjon på dette nivået. Jeg har liten tvil om at han mestrer det veldig godt, sier Fossum.

Et klart signal på at klubben vil satse på Solli framover er at de i morgen skal i dialog med Elverum Videregående Skole for å se etter skoleplass til 19-åringen.

– Vi må se litt rundt og prøve det vi kan for å se om dette kan ordnes, sier Fossum.

Les mer: Solli positiv etter Elverum-trening
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 13.01.2017 20:50    Post subject: Reply with quote

En keeper, to midtstopper, to midtbanespillere og en kantspiller.

Det var det Elverum testet i treningskampen mot Raufoss torsdag kveld.

(...)

På høyrekanten fikk Rosenborg-spiller Sivert Solli nesten hele matchen for Elverum.

Solli har trent med Elverum siden mandag og virket svært lovende også i torsdagens kamp, selv om han i perioder var lite involvert.

Men 19-åringen viste rapphet og ønsket å utfordre ved flere anledninger, selv om det siste lille manglet for å utrette det helt store.

(...)

– Tanken er at vi skal ende på 22 spillere til slutt. Nå er vi vel 15 spillere som vi har kontroll på per dags dato, så det skal inn noen. Men vi har ikke bestemt oss for noen enda, sier Fossum, som kan fortelle at de fleste av prøvespillerne reiser hjem torsdag.

Les mer: Disse seks spillerne testet Elverum

Noen som vet om Solli fikk bli værende?
Back to top
Hallis
Senior

PostPosted: 14.01.2017 01:15    Post subject: Reply with quote

Solli satt et par seter ved siden av meg på toget fra Hamar opp mot Trondheim i dag. Kjøpte seg en appelsinjuice gjorde han og!
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 17.01.2017 00:18    Post subject: Reply with quote

Tommel'n opp!
Back to top
Predicted
Veteran

PostPosted: 18.01.2017 01:25    Post subject: Reply with quote

Hvem trenger adressa med slike speidere?
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 24.01.2017 19:08    Post subject: Reply with quote

Nå har han tatt Rørosbanen sørover igjen:

Elverum er stolt og glad for å kunne meddele at vi har signert Sivert Solli på lån fra RBK for sesongen 2017.

Sivert er en meget talentfull kantspiller, som allerede har spilt på det øverste nivået i Norge, Han er hurtig og teknisk meget god spiller. Sivert er 19 år, og har totalt 7 kamper for RBKs A-lag i serie, cup og europaligaen.

Sivert har vært en av de toneangivende spillerene for RBK 2 de to siste sesongene, og ønsker med sin overgang til Elverum å fortsette sin gode utvikling på et høyere nivå.

Les mer: RBK-spiller har signert for Elverum

Lykke til!

(Om noen skulle være i tvil: Det er lov å låne ut spillere ut kontraktstida nå.)
Back to top
varg88
Proff

PostPosted: 24.01.2017 19:59    Post subject: Reply with quote

Det er veldig fornuftig. Tror han vil få mye spilletid.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 24.01.2017 20:24    Post subject: Reply with quote

Stopp pressen - han valgte Rv3 i stedet for Rørosbanen:

- Jeg gleder meg til å kjenne på nivået der og få utfordret meg litt. Det er viktig for meg å ta et steg opp fra i fjor. Elverum har virket veldig positive, så jeg gleder meg, sier unggutten på telefon, kjørende ned fra Østerdalen.

Forhåpentligvis med handsfree og begge hendene på rattet forteller den fotrappe høyrekanten hvorfor han valgte nyopprykkede Elverum i stedet for en tilsynelatende enklere løsning.

I Trondheim kunne han spilt for den veletablerte 1.divisjonsklubben Ranheim, fått tettere oppfølging fra Rosenborg og fullført videregående med kompisene på Strinda VGS. Nå blir det i stedet minusgrader og et halvår på Elverum Videregående.

- Ranheim kom tidlig med et tilbud, men det var for tidlig å svare på siden jeg hadde fått interesse fra Elverum og jeg ville prøve meg der. Da jeg kom tilbake, trente jeg noen dager med dem og da hadde de en ganske stor tropp. I Elverum har de vært veldig klare på hva de ville med meg, sier Solli.

(...)

Solli signerer ikke offisielt med Elverum før i februar, siden han fremdeles har en kamp igjen med juniorlaget til trønderne. Etter NM-tittelen i 2015 fikk de nemlig plass i Youth League - ungdommenes svar pÃ¥ Champions League - og etter seiere mot AIK og Čukarički, skal laget møte Basel i 3.runde hjemme pÃ¥ Lerkendal 8. februar. Der er Solli tiltenkt Ã¥ spille.

Les mer: Rosenborg-spiller vraket Ranheim - valgte Elverum
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 25.01.2017 23:36    Post subject: Reply with quote

Trodde han var ferdig på skolen jeg, men han har altså dette året igjen. Sikkert byttet linje etter førsteåret da vil jeg tro.

Tror han kommer til å få mye spilletid i Elverum så det blir interessant å se hvordan han gjør det i 1 div.
Back to top
Kai88
Veteran

PostPosted: 26.01.2017 07:57    Post subject: Reply with quote

Fin by, elverum. Han får nok masse spilletid. Satser på at han tar flere steg og kommer tilbake til rbk om et par år Tommel'n opp!
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Page 3 of 5

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb