View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Escudos Veteran
|
Posted: 03.05.2016 12:24 Post subject: |
|
|
Onkel. Lars Erik (som nå er advokat) som også er omtalt i artikkelen er far. |
|
Back to top |
|
 |
Jolern Proff

|
Posted: 20.09.2016 20:05 Post subject: |
|
|
Gjelder det at alle skal få spilletid Sivert Solli også? Hadde vært artig om også han fikk noen minutter på tampen av sesongen. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 21.09.2016 16:53 Post subject: |
|
|
Han kan muligens få noen minutter i en kamp på tampen på sesongen. Tror 2. div, eks for Byåsen er rett arena for Solli. Tror både RIL og LFK i utgangspunktet ikke er SÅ interessert i ham. |
|
Back to top |
|
 |
landslandslaget Junior
|
Posted: 02.10.2016 21:43 Post subject: |
|
|
Både rbkweb og wikipedia oppgir at Sivert er 175cm høy. Det kan da umulig stemme? Var minst et hode lavere enn Stamnestrø da de sto sammen før de kom inn i dag. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 07.10.2016 23:53 Post subject: |
|
|
Jeg la det nok ukritisk inn fra rbk.no en gang. Enig i at det ikke kan stemme.
Skal vi forresten gjette på utlån til Ranheim neste år? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 04.01.2017 21:07 Post subject: |
|
|
Han har også ett år igjen av kontrakten med Rosenborg, men er ikke tiltenkt en rolle inn mot A-stallen. I neste uke reiser han til Elverum for å trene med den nyopprykkede førstedivisjonsklubben.
– Han gjorde noen gode kamper mot Elverum i andredivisjon, og de har vært i kontakt med Rosenborg. Det lot seg ikke gjøre med et treningsopphold før jul, men nå får vi det til, sier [Kevin] Ingebrigtsen.
Les mer: RBK-unggutter på vei bort fra Lerkendal |
|
Back to top |
|
 |
Standarn og Crick Veteran

|
Posted: 05.01.2017 00:07 Post subject: |
|
|
Det er vel et lån det er snakk om og ikke permanent overgang? |
|
Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
Posted: 05.01.2017 00:56 Post subject: |
|
|
Er ikke lov å låne bort spillere på utgående kontrakt. _________________ https://twitter.com/djuptjuv |
|
Back to top |
|
 |
Standarn og Crick Veteran

|
Posted: 05.01.2017 01:07 Post subject: |
|
|
Trodde dette ikke var en regel lenger, men i såfall er det vel bare å fornye for så å låne ut. Slik som ble gjort med Steiring.
Ikke at Solli har vist all verden, men vil helst se unge lokale talenter bli til alt håp for at de vil bli gode nok er ute.. |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 05.01.2017 03:28 Post subject: |
|
|
Tolker det vel som om det blir permanent. Vil i så fall ikke være overraskende da ingen av dem virker å være særlig nær spilletid.
Forøvrig morsomt at Elverum har blitt et sted for tidligere RBK juniorer. Kaptein Ulrik Balstad, Emil Lynum og Eivind Fallet er der nå og Oviasu Bjørnholm har vært innom. |
|
Back to top |
|
 |
trøndergutten Rutinert
|
Posted: 05.01.2017 15:50 Post subject: |
|
|
Largactyl wrote: | Er ikke lov å låne bort spillere på utgående kontrakt. |
Den regelen finnes ikke lenger slik jeg har forstått det. Jeg synes forøvrig at det er trist at både Solli og Steiring ser ut til å forsvinne. Da er det bare Helmersen og Reitan igjen av firerbanden som jeg trodde skulle bli våre nye egenproduserte førstelagsspillere. |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 05.01.2017 16:17 Post subject: |
|
|
Tolker det heller som at de er begge, i det minste Solli, tiltenkt en plass i RBK på sikt og da at en permanent overgang er et ledd i å gi dem en bedre utviklingsarena enn det RBK kan pdd. Solli syns jeg virker spennende. Også litt synd at disse da ikke blir å se i kampen mot Basel i februar i en viktig kamp. |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 05.01.2017 16:42 Post subject: |
|
|
Ser nå at 2mas skrev i saken på forsiden at det virker som om det er snakk om lån for han. Steiring blir trolig permanent som ventet. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 05.01.2017 21:10 Post subject: |
|
|
Jeg gjettet utlån ut i fra planene i høst, men ble usikker etterpå. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 06.01.2017 23:30 Post subject: |
|
|
Østlendinge wrote: | Elverum-trener Tore Fossum bekrefter interessen for stortalentet.
- Vi skal ha Sivert ei uke på trening, også får vi se.
Han bekrefter at interessen for Solli har kommet etter en samtale med Rosenborgs sportslige leder, Stig Inge Bjørnebye.
- Når vi prater med Stig Inge, så spør vi.
Fossum framhever Sollis hurtighet og styrke én mot én.
- Han har fått smake så vidt på eliteserien og har hatt en veldig god treningshverdag i Rosenborg. Spennende. Han har mye og jobbe med, så får vi se om det blir i Elverum har får den muligheten. |
|
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 09.01.2017 22:13 Post subject: |
|
|
Solli gjennomførte mandag morgen sin første trening med laget og beskriver økten som positiv.
– Det er alltid spennende med ny klubb, og her ser alt bra ut foreløpig, sier Solli.
(...)
Det er foreløpig ikke klart om det er snakk om et utlån eller en permanent avtale for Solli.
Passer profilen godt
Elverum-trener Fossum sa til Østlendingen forrige uke at klubben i utgangspunktet ikke er ute etter flere angripere. Allikevel er Solli nå på prøvespill. Fossum forklarer det hele slik:
– Vi har egentlig regna med Sivert hele tiden. Han kommer fra en bra fotballskole i Rosenborg. Han er vant til å trene og ønsker å utvikle seg, og sånn sett passer han godt den profilen vi ser etter her, sier Rena-mannen, og legger til at han er spent på å se mer av ham på trening og i kamp.
– Vi får sett litt ferdighetene hans på trening her nå, også blir det veldig spennende å se han i kampsituasjon på dette nivået. Jeg har liten tvil om at han mestrer det veldig godt, sier Fossum.
Et klart signal på at klubben vil satse på Solli framover er at de i morgen skal i dialog med Elverum Videregående Skole for å se etter skoleplass til 19-åringen.
– Vi må se litt rundt og prøve det vi kan for å se om dette kan ordnes, sier Fossum.
Les mer: Solli positiv etter Elverum-trening |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 13.01.2017 20:50 Post subject: |
|
|
En keeper, to midtstopper, to midtbanespillere og en kantspiller.
Det var det Elverum testet i treningskampen mot Raufoss torsdag kveld.
(...)
På høyrekanten fikk Rosenborg-spiller Sivert Solli nesten hele matchen for Elverum.
Solli har trent med Elverum siden mandag og virket svært lovende også i torsdagens kamp, selv om han i perioder var lite involvert.
Men 19-åringen viste rapphet og ønsket å utfordre ved flere anledninger, selv om det siste lille manglet for å utrette det helt store.
(...)
– Tanken er at vi skal ende på 22 spillere til slutt. Nå er vi vel 15 spillere som vi har kontroll på per dags dato, så det skal inn noen. Men vi har ikke bestemt oss for noen enda, sier Fossum, som kan fortelle at de fleste av prøvespillerne reiser hjem torsdag.
Les mer: Disse seks spillerne testet Elverum
Noen som vet om Solli fikk bli værende? |
|
Back to top |
|
 |
Hallis Senior

|
Posted: 14.01.2017 01:15 Post subject: |
|
|
Solli satt et par seter ved siden av meg på toget fra Hamar opp mot Trondheim i dag. Kjøpte seg en appelsinjuice gjorde han og! |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 17.01.2017 00:18 Post subject: |
|
|
 |
|
Back to top |
|
 |
Predicted Veteran

|
Posted: 18.01.2017 01:25 Post subject: |
|
|
Hvem trenger adressa med slike speidere? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 24.01.2017 19:08 Post subject: |
|
|
Nå har han tatt Rørosbanen sørover igjen:
Elverum er stolt og glad for å kunne meddele at vi har signert Sivert Solli på lån fra RBK for sesongen 2017.
Sivert er en meget talentfull kantspiller, som allerede har spilt på det øverste nivået i Norge, Han er hurtig og teknisk meget god spiller. Sivert er 19 år, og har totalt 7 kamper for RBKs A-lag i serie, cup og europaligaen.
Sivert har vært en av de toneangivende spillerene for RBK 2 de to siste sesongene, og ønsker med sin overgang til Elverum å fortsette sin gode utvikling på et høyere nivå.
Les mer: RBK-spiller har signert for Elverum
Lykke til!
(Om noen skulle være i tvil: Det er lov å låne ut spillere ut kontraktstida nå.) |
|
Back to top |
|
 |
varg88 Proff
Joined: 31 Aug 2012 Posts: 475 Location: Haldane, New Zealand
|
Posted: 24.01.2017 19:59 Post subject: |
|
|
Det er veldig fornuftig. Tror han vil få mye spilletid. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 24.01.2017 20:24 Post subject: |
|
|
Stopp pressen - han valgte Rv3 i stedet for Rørosbanen:
- Jeg gleder meg til å kjenne på nivået der og få utfordret meg litt. Det er viktig for meg å ta et steg opp fra i fjor. Elverum har virket veldig positive, så jeg gleder meg, sier unggutten på telefon, kjørende ned fra Østerdalen.
Forhåpentligvis med handsfree og begge hendene på rattet forteller den fotrappe høyrekanten hvorfor han valgte nyopprykkede Elverum i stedet for en tilsynelatende enklere løsning.
I Trondheim kunne han spilt for den veletablerte 1.divisjonsklubben Ranheim, fått tettere oppfølging fra Rosenborg og fullført videregående med kompisene på Strinda VGS. Nå blir det i stedet minusgrader og et halvår på Elverum Videregående.
- Ranheim kom tidlig med et tilbud, men det var for tidlig å svare på siden jeg hadde fått interesse fra Elverum og jeg ville prøve meg der. Da jeg kom tilbake, trente jeg noen dager med dem og da hadde de en ganske stor tropp. I Elverum har de vært veldig klare på hva de ville med meg, sier Solli.
(...)
Solli signerer ikke offisielt med Elverum før i februar, siden han fremdeles har en kamp igjen med juniorlaget til trønderne. Etter NM-tittelen i 2015 fikk de nemlig plass i Youth League - ungdommenes svar pÃ¥ Champions League - og etter seiere mot AIK og Čukarički, skal laget møte Basel i 3.runde hjemme pÃ¥ Lerkendal 8. februar. Der er Solli tiltenkt Ã¥ spille.
Les mer: Rosenborg-spiller vraket Ranheim - valgte Elverum |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 25.01.2017 23:36 Post subject: |
|
|
Trodde han var ferdig på skolen jeg, men han har altså dette året igjen. Sikkert byttet linje etter førsteåret da vil jeg tro.
Tror han kommer til å få mye spilletid i Elverum så det blir interessant å se hvordan han gjør det i 1 div. |
|
Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 26.01.2017 07:57 Post subject: |
|
|
Fin by, elverum. Han får nok masse spilletid. Satser på at han tar flere steg og kommer tilbake til rbk om et par år  |
|
Back to top |
|
 |
|