| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
robbie Veteran

|
Posted: 01.10.2016 18:55 Post subject: |
|
|
| Er det noen som vet om Ørjan Berg og Kåre fortsatt er uvenner? Det vil være kjipt om dette skulle ødelegge en overgang for en spiller som ser ut som han er skreddersydd for Lerkendal. |
|
| Back to top |
|
 |
Jolern Proff

|
Posted: 01.10.2016 19:21 Post subject: |
|
|
| Uvenner? hvordan skjedde det? |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 01.10.2016 19:41 Post subject: |
|
|
| Her |
|
| Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
Posted: 01.10.2016 20:13 Post subject: |
|
|
| Kort oppsummert for oss uten pluss? |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 01.10.2016 20:27 Post subject: |
|
|
Jeg har ikke pluss heller. Det var noen andre her inne som sto for den tjenesten.
Det er lenge siden jeg leste den, men kort fortalt så følte Kåre at han ble undergravet av Berg-brødrene. Det er spesielt en situasjon hvor Stig Johansen ble hentet inn over hodet på Ingebrigtsen. Det er vanskelig å vite hva som er sant, men det virker som de er ganske bitre på hverandre. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 01.10.2016 22:14 Post subject: |
|
|
- I Bodø/Glimt ble du selv sparket av dine tidligere venner, Runar og Ørjan Berg?
– «Hvis dere mener jeg ikke er rett mann, så spark meg», sa jeg, men det gjorde de ikke. I stedet forsøkte de å presse meg ut. Vi var enige om å satse på yngre spillere, gjøre et generasjonsskifte, stå i det, og så fikk jeg nyheten via en nettavis om at de hadde ansatt Stig Johansen, en eldre spiller jeg ikke ville ha, bak ryggen min. |
|
| Back to top |
|
 |
Pokie Veteran

|
Posted: 01.10.2016 23:01 Post subject: |
|
|
Jeg kjenner noen som har god kontakt med Kåre, og har brukt litt tid tidligere på å grave fram så mye som mulig fra innsiden (stort sett på nachspiel dog).
Det jeg har fått høre, og som tilsynelatende også stemmer i den der Johansen-saken, er at Bodø-Glimt er en ganske spesiell klubb, hvor enkelte familier (trenger ikke nevne navn) har mer makt enn trenerne til tider.
Det gjelder flere familier, og det er ofte press fra styret på trenerne når det kommer til spilletid på enkelte spillere.
Hele samtalen om dette fikk Bodø-Glimt til å høres ut som en mafiaklubb, til tross for at jeg tviler på at Berg-familien er for drøy oppi det hele.
For å si det sånn, det var nok de utenomsportslige tingene som gjorde at det gikk dårlig med Bodø-Glimt etter hvert under Kåre. _________________ "I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."
- George Best |
|
| Back to top |
|
 |
Glimtførrevig Senior
|
Posted: 02.10.2016 13:07 Post subject: |
|
|
| Kåre hadde vanskelige kår i forhold til økonomien i klubben og at vi måtte selge de beste spillerne. Jeg tviler på at det som skjedde da i forhold til Berg-brødrene kontra Kåre har noe å si iht om Patrick går til RBK eller ikke. Men det som derimot har noe å si er hva dere har tenkt å betale for Patrick. Jeg er spent på hva dere ser for dere, når vi snakker om kroner og øre? |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 02.10.2016 14:03 Post subject: |
|
|
Hadde vært en stor glede å sett en ny Berg løpe rundt på Lerkendal igjen, men hadde vært fint om Glimt fikk nyte godt av han en stund også.
Kan lite om prising av fotballspillere, men ser for meg at det kanskje er best for B/G å få lagt opp til et løp med best mulig sportslig progresjon over de nærmeste årene, og så få betalt via en bra videresalgs-klausul. Vil derfor ikke bli overrasket om det kom en avtale om kjøp med tilbake-lån så lenge han ikke er tiltenkt en plass i vår første-ellever (og B/G styrer unna nedrykk), til en moderat sum, med en god videresalgs-klausul som vi neppe får vite så mye om. |
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 02.10.2016 14:09 Post subject: |
|
|
| Mame Biram Diouf ville vært god spiss for oss. Spørsmålet er bare om han er realistisk. |
|
| Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 02.10.2016 15:30 Post subject: |
|
|
| Herregud at du gidder dra opp sånne navn, useriøst. Han tjener 10 mill i året i premier league. Jeg gjentar: PREMIER LEAGUE. |
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 02.10.2016 16:04 Post subject: |
|
|
| Hvor mye tjente Rade Prica i Sunderland før han kom til RBK? |
|
| Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 02.10.2016 16:16 Post subject: |
|
|
| Eksempelet ditt er ikke sammenlignbart da Diouf faktisk spiller kamper (61 stk) , mens Prica spilte kun 6 kamper for Sunderland. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 02.10.2016 16:31 Post subject: |
|
|
Bony ble bytta ut med Crouch i dag, mulig han misstrives. Kan hente ham?
Vært herlig med en monsterpiss sentralt!
Nei vettu Diouf er totalt urealistisk. Greit nok hvis han hadde savnet norge, men tror jeg neppe han gjør altså.
Enig i tankegangen å se etter gode spillere som sliter benken og trenger en kickstart, men man kan jo stikke fingern i jorda å da :/
Tror ikke spiss er prioritet, men at de har kartlagt alternativer hvis det kommer et bud på Gytkjær. Så får vi håpe at de alternativene ikke heter Azemi, Orlov eller Malec >< _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 02.10.2016 18:53 Post subject: |
|
|
| På et litt mer realistisk nivå. Chinedu Obasi, var bosman i sommer. Nå har han 5 mål på 5 kamper for norrköping. Der tror jeg vi dreit på draget ved å ikke ta kontakt. |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 02.10.2016 18:56 Post subject: |
|
|
| LSK som dreit på draget der. Var jo så og si klar for dem men av en eller annen grunn ble det ikke noe (og slik det ble skrevet så virket det å være LSK sin feil). Lillestrøm gikk da i stedet for Malec (mulig fordi det var billigere). |
|
| Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 02.10.2016 21:23 Post subject: |
|
|
Om vi ikke mister noen spillere og beholder Rashani, så ønsker jeg meg følgende til vinters:
- Sander Berge. Ubestritt talent. Om vi så må betale 20 millioner så kommer vi til å selge videre med gevinst
- Dansk midtstoppertype, og førstevalg på stopperplass
- Ung ving som har basisferdighetene på plass og som er uredd
Da blir 2017 et nytt jubelår  |
|
| Back to top |
|
 |
trøndergutten Rutinert
|
Posted: 02.10.2016 22:01 Post subject: |
|
|
| libido wrote: | | - Sander Berge. Ubestritt talent. Om vi så må betale 20 millioner så kommer vi til å selge videre med gevinst |
De avslo et bud på opp mot det dobbelte i vinter. Hvorfor skal de da akseptere et mye dårligere bud fra oss? Legg til at han har vist seg enda mer frem, fått mer erfaring, sikkert blitt en bedre spiller og at vi er en klubb de ønsker å konkurrere med på litt lengre sikt. Det er totalt urealistisk at vi får han, med mindre vi legger minst 40 mill på bordet. |
|
| Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 02.10.2016 22:11 Post subject: |
|
|
| trøndergutten wrote: | | libido wrote: | | - Sander Berge. Ubestritt talent. Om vi så må betale 20 millioner så kommer vi til å selge videre med gevinst |
De avslo et bud på opp mot det dobbelte i vinter |
Seriøst? Har svært vanskelig for å tro på dette. Ikke engang vi kunne avslått noe sånt bud. Dessuten er det først denne sesongen han har fått et stort navn |
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 02.10.2016 22:55 Post subject: |
|
|
| Du verden hva vi har gått glipp av. Kunne hatt sjans til å hente Badou. Nevnt og sagt mange ganger, men må bare si at han herjer. Scorer mål kamp etter kamp. Blir ikke overrasket dersom man ser han spille fast for en klubb i en av de 4 største ligaene. Dårlig vurdering og scouting av RBK. Burde blitt oppdaget fort. |
|
| Back to top |
|
 |
trøndergutten Rutinert
|
Posted: 02.10.2016 23:14 Post subject: |
|
|
| libido wrote: | | trøndergutten wrote: | | libido wrote: | | - Sander Berge. Ubestritt talent. Om vi så må betale 20 millioner så kommer vi til å selge videre med gevinst |
De avslo et bud på opp mot det dobbelte i vinter |
Seriøst? Har svært vanskelig for å tro på dette. Ikke engang vi kunne avslått noe sånt bud. Dessuten er det først denne sesongen han har fått et stort navn |
Sorry, det var i sommer de avslo budet fra Everton. http://www.vg.no/sport/fo.../23781189/
"Everton-budet var på over 20 millioner kroner, og hadde en mulig totalramme på godt over 40 millioner kroner – inkludert fremtidige bonuser." |
|
| Back to top |
|
 |
Johnny W Veteran
|
Posted: 03.10.2016 08:47 Post subject: |
|
|
| robbie wrote: | Jeg har ikke pluss heller. Det var noen andre her inne som sto for den tjenesten.
Det er lenge siden jeg leste den, men kort fortalt så følte Kåre at han ble undergravet av Berg-brødrene. Det er spesielt en situasjon hvor Stig Johansen ble hentet inn over hodet på Ingebrigtsen. Det er vanskelig å vite hva som er sant, men det virker som de er ganske bitre på hverandre. |
– Apropos vennskap, du bar ikke større nag til Ørjan og Runar Berg enn at dere feiret datteren Leas dåpsdag på Aspmyra, Bodø/Glimts hjemmebane?
– Jeg er ikke langsint. Vi er jo fortsatt kompiser, vel, kanskje ikke så mye kompiser nå som før, men jeg snakker jo med både Runar og Ørjan. Vi kan jo være idioter alle sammen innimellom, men vi må jo legge ting bak oss, forsones. Jeg er ikke en bitter person, jeg har ikke anlegg for det. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 03.10.2016 09:09 Post subject: |
|
|
| Det er betryggende. |
|
| Back to top |
|
 |
kahrs Junior
|
Posted: 03.10.2016 10:05 Post subject: |
|
|
| Jolern wrote: | | Uvenner? hvordan skjedde det? |
Her er et relevant sitat fra artikkelen. Tror ikke på at det er noe uvennskap der:
Jeg er ikke langsint. Vi er jo fortsatt kompiser, vel, kanskje ikke så mye kompiser nå som før, men jeg snakker jo med både Runar og Ørjan. Vi kan jo være idioter alle sammen innimellom, men vi må jo legge ting bak oss, forsones. Jeg er ikke en bitter person, jeg har ikke anlegg for det.
Og for de som er interessert, her er resten av artikkelen fra 2014:
Klippet. Vi kan ikke kopiere inn hele betalingsartikler.
Men takk skal du ha, så fikk i alle fall jeg lest den  _________________ Svart å kvit verden? Kun med RBK! |
|
| Back to top |
|
 |
glimt Senior
|
Posted: 03.10.2016 10:55 Post subject: |
|
|
Vanskelig å sparke en udugelig trener når en ikke har penger til det. Kåre burde innsett at han var feil mann på feil plass og heller sagt opp. I stedet ble det en ekkel mellomløsning hvor det ble gjort noen grep som gjorde det helt åpenbart at Kåre ikke var ønska og dermed kom oppsigelsen endelig (!) på bordet. _________________ Attaboy: "taktikken fungerer, altså. PINLIG Glimt!" |
|
| Back to top |
|
 |
|