English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2017
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 178, 179, 180  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
robbie
Veteran

PostPosted: 01.10.2016 18:55    Post subject: Reply with quote

Er det noen som vet om Ørjan Berg og Kåre fortsatt er uvenner? Det vil være kjipt om dette skulle ødelegge en overgang for en spiller som ser ut som han er skreddersydd for Lerkendal.
Back to top
View user's profile Send private message
Jolern
Proff

PostPosted: 01.10.2016 19:21    Post subject: Reply with quote

Uvenner? hvordan skjedde det?
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 01.10.2016 19:41    Post subject: Reply with quote

Her
Back to top
Largactyl
Veteran

PostPosted: 01.10.2016 20:13    Post subject: Reply with quote

Kort oppsummert for oss uten pluss?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
robbie
Veteran

PostPosted: 01.10.2016 20:27    Post subject: Reply with quote

Jeg har ikke pluss heller. Det var noen andre her inne som sto for den tjenesten.
Det er lenge siden jeg leste den, men kort fortalt så følte Kåre at han ble undergravet av Berg-brødrene. Det er spesielt en situasjon hvor Stig Johansen ble hentet inn over hodet på Ingebrigtsen. Det er vanskelig å vite hva som er sant, men det virker som de er ganske bitre på hverandre.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 01.10.2016 22:14    Post subject: Reply with quote

- I Bodø/Glimt ble du selv sparket av dine tidligere venner, Runar og Ørjan Berg?

– «Hvis dere mener jeg ikke er rett mann, så spark meg», sa jeg, men det gjorde de ikke. I stedet forsøkte de å presse meg ut. Vi var enige om å satse på yngre spillere, gjøre et generasjonsskifte, stå i det, og så fikk jeg nyheten via en nettavis om at de hadde ansatt Stig Johansen, en eldre spiller jeg ikke ville ha, bak ryggen min.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Pokie
Veteran

PostPosted: 01.10.2016 23:01    Post subject: Reply with quote

Jeg kjenner noen som har god kontakt med Kåre, og har brukt litt tid tidligere på å grave fram så mye som mulig fra innsiden (stort sett på nachspiel dog).

Det jeg har fått høre, og som tilsynelatende også stemmer i den der Johansen-saken, er at Bodø-Glimt er en ganske spesiell klubb, hvor enkelte familier (trenger ikke nevne navn) har mer makt enn trenerne til tider.

Det gjelder flere familier, og det er ofte press fra styret på trenerne når det kommer til spilletid på enkelte spillere.

Hele samtalen om dette fikk Bodø-Glimt til å høres ut som en mafiaklubb, til tross for at jeg tviler på at Berg-familien er for drøy oppi det hele.

For å si det sånn, det var nok de utenomsportslige tingene som gjorde at det gikk dårlig med Bodø-Glimt etter hvert under Kåre.

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Glimtførrevig
Senior

PostPosted: 02.10.2016 13:07    Post subject: Reply with quote

Kåre hadde vanskelige kår i forhold til økonomien i klubben og at vi måtte selge de beste spillerne. Jeg tviler på at det som skjedde da i forhold til Berg-brødrene kontra Kåre har noe å si iht om Patrick går til RBK eller ikke. Men det som derimot har noe å si er hva dere har tenkt å betale for Patrick. Jeg er spent på hva dere ser for dere, når vi snakker om kroner og øre?
Back to top
larsarus
Legende

PostPosted: 02.10.2016 14:03    Post subject: Reply with quote

Hadde vært en stor glede å sett en ny Berg løpe rundt på Lerkendal igjen, men hadde vært fint om Glimt fikk nyte godt av han en stund også.

Kan lite om prising av fotballspillere, men ser for meg at det kanskje er best for B/G å få lagt opp til et løp med best mulig sportslig progresjon over de nærmeste årene, og så få betalt via en bra videresalgs-klausul. Vil derfor ikke bli overrasket om det kom en avtale om kjøp med tilbake-lån så lenge han ikke er tiltenkt en plass i vår første-ellever (og B/G styrer unna nedrykk), til en moderat sum, med en god videresalgs-klausul som vi neppe får vite så mye om.
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 02.10.2016 14:09    Post subject: Reply with quote

Mame Biram Diouf ville vært god spiss for oss. Spørsmålet er bare om han er realistisk.
Back to top
Frankiefourfingers
Veteran

PostPosted: 02.10.2016 15:30    Post subject: Reply with quote

Herregud at du gidder dra opp sånne navn, useriøst. Han tjener 10 mill i året i premier league. Jeg gjentar: PREMIER LEAGUE.
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 02.10.2016 16:04    Post subject: Reply with quote

Hvor mye tjente Rade Prica i Sunderland før han kom til RBK?
Back to top
Frankiefourfingers
Veteran

PostPosted: 02.10.2016 16:16    Post subject: Reply with quote

Eksempelet ditt er ikke sammenlignbart da Diouf faktisk spiller kamper (61 stk) , mens Prica spilte kun 6 kamper for Sunderland.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 02.10.2016 16:31    Post subject: Reply with quote

Bony ble bytta ut med Crouch i dag, mulig han misstrives. Kan hente ham?

Vært herlig med en monsterpiss sentralt!

Nei vettu Diouf er totalt urealistisk. Greit nok hvis han hadde savnet norge, men tror jeg neppe han gjør altså.

Enig i tankegangen å se etter gode spillere som sliter benken og trenger en kickstart, men man kan jo stikke fingern i jorda å da :/

Tror ikke spiss er prioritet, men at de har kartlagt alternativer hvis det kommer et bud på Gytkjær. Så får vi håpe at de alternativene ikke heter Azemi, Orlov eller Malec ><
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Kai88
Veteran

PostPosted: 02.10.2016 18:53    Post subject: Reply with quote

På et litt mer realistisk nivå. Chinedu Obasi, var bosman i sommer. Nå har han 5 mål på 5 kamper for norrköping. Der tror jeg vi dreit på draget ved å ikke ta kontakt.
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 02.10.2016 18:56    Post subject: Reply with quote

LSK som dreit på draget der. Var jo så og si klar for dem men av en eller annen grunn ble det ikke noe (og slik det ble skrevet så virket det å være LSK sin feil). Lillestrøm gikk da i stedet for Malec (mulig fordi det var billigere).
Back to top
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 02.10.2016 21:23    Post subject: Reply with quote

Om vi ikke mister noen spillere og beholder Rashani, så ønsker jeg meg følgende til vinters:

- Sander Berge. Ubestritt talent. Om vi så må betale 20 millioner så kommer vi til å selge videre med gevinst
- Dansk midtstoppertype, og førstevalg på stopperplass
- Ung ving som har basisferdighetene på plass og som er uredd

Da blir 2017 et nytt jubelår RBK
Back to top
trøndergutten
Rutinert

PostPosted: 02.10.2016 22:01    Post subject: Reply with quote

libido wrote:
- Sander Berge. Ubestritt talent. Om vi så må betale 20 millioner så kommer vi til å selge videre med gevinst

De avslo et bud på opp mot det dobbelte i vinter. Hvorfor skal de da akseptere et mye dårligere bud fra oss? Legg til at han har vist seg enda mer frem, fått mer erfaring, sikkert blitt en bedre spiller og at vi er en klubb de ønsker å konkurrere med på litt lengre sikt. Det er totalt urealistisk at vi får han, med mindre vi legger minst 40 mill på bordet.
Back to top
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 02.10.2016 22:11    Post subject: Reply with quote

trøndergutten wrote:
libido wrote:

De avslo et bud på opp mot det dobbelte i vinter

Seriøst? Har svært vanskelig for å tro på dette. Ikke engang vi kunne avslått noe sånt bud. Dessuten er det først denne sesongen han har fått et stort navn
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 02.10.2016 22:55    Post subject: Reply with quote

Du verden hva vi har gått glipp av. Kunne hatt sjans til å hente Badou. Nevnt og sagt mange ganger, men må bare si at han herjer. Scorer mål kamp etter kamp. Blir ikke overrasket dersom man ser han spille fast for en klubb i en av de 4 største ligaene. Dårlig vurdering og scouting av RBK. Burde blitt oppdaget fort.
Back to top
trøndergutten
Rutinert

PostPosted: 02.10.2016 23:14    Post subject: Reply with quote

libido wrote:
trøndergutten wrote:
libido wrote:

De avslo et bud på opp mot det dobbelte i vinter

Seriøst? Har svært vanskelig for å tro på dette. Ikke engang vi kunne avslått noe sånt bud. Dessuten er det først denne sesongen han har fått et stort navn

Sorry, det var i sommer de avslo budet fra Everton. http://www.vg.no/sport/fo.../23781189/

"Everton-budet var på over 20 millioner kroner, og hadde en mulig totalramme på godt over 40 millioner kroner – inkludert fremtidige bonuser."
Back to top
Johnny W
Veteran

PostPosted: 03.10.2016 08:47    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
Jeg har ikke pluss heller. Det var noen andre her inne som sto for den tjenesten.
Det er lenge siden jeg leste den, men kort fortalt så følte Kåre at han ble undergravet av Berg-brødrene. Det er spesielt en situasjon hvor Stig Johansen ble hentet inn over hodet på Ingebrigtsen. Det er vanskelig å vite hva som er sant, men det virker som de er ganske bitre på hverandre.

– Apropos vennskap, du bar ikke større nag til Ørjan og Runar Berg enn at dere feiret datteren Leas dåpsdag på Aspmyra, Bodø/Glimts hjemmebane?

– Jeg er ikke langsint. Vi er jo fortsatt kompiser, vel, kanskje ikke så mye kompiser nå som før, men jeg snakker jo med både Runar og Ørjan. Vi kan jo være idioter alle sammen innimellom, men vi må jo legge ting bak oss, forsones. Jeg er ikke en bitter person, jeg har ikke anlegg for det.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 03.10.2016 09:09    Post subject: Reply with quote

Det er betryggende.
Back to top
kahrs
Junior

PostPosted: 03.10.2016 10:05    Post subject: Reply with quote

Jolern wrote:
Uvenner? hvordan skjedde det?

Her er et relevant sitat fra artikkelen. Tror ikke på at det er noe uvennskap der:

Jeg er ikke langsint. Vi er jo fortsatt kompiser, vel, kanskje ikke så mye kompiser nå som før, men jeg snakker jo med både Runar og Ørjan. Vi kan jo være idioter alle sammen innimellom, men vi må jo legge ting bak oss, forsones. Jeg er ikke en bitter person, jeg har ikke anlegg for det.

Og for de som er interessert, her er resten av artikkelen fra 2014:

Klippet. Vi kan ikke kopiere inn hele betalingsartikler.

Men takk skal du ha, så fikk i alle fall jeg lest den
Twisted Evil
glimt
Senior

PostPosted: 03.10.2016 10:55    Post subject: Reply with quote

Vanskelig å sparke en udugelig trener når en ikke har penger til det. Kåre burde innsett at han var feil mann på feil plass og heller sagt opp. I stedet ble det en ekkel mellomløsning hvor det ble gjort noen grep som gjorde det helt åpenbart at Kåre ikke var ønska og dermed kom oppsigelsen endelig (!) på bordet.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 178, 179, 180  Next
Page 16 of 180

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb