View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
senador Legende
|
Posted: 13.06.2016 22:23 Post subject: |
|
|
Forsvinner Svensson tror jeg RBK må bli dyktigere til å hente billige erstattere. Talentutviklingen har også gått litt i stampe i det siste som er bekymringsfullt. Hvem er det som er på vei opp å frem? Er der Riski inn etter 60 minutter fremover også når vi leder 3-0?
En annen ting er at det er jo helt håpløst å bygge et lag. Med en gang man får en spiller som er brukbar så skal han ut for enhver pris. RBK kommer aldri til CL uten griseflaks. |
|
Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 13.06.2016 22:50 Post subject: |
|
|
Ser klubbene som er listet opp i Adressa. Leicester er ok,PL mester og full av penger, de hoster glatt opp 30-40 mill for Jonas. De andre klubbene er middelmådigheter fra Europas bakgård som sliter med å bikke 1 mill euro.
Selges Jonas til en av disse klubbene for den summen blir jeg mektig forbannet. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 13.06.2016 23:11 Post subject: |
|
|
Tror ikke han drar for enhver pris heller. At han reiser fra CL-kvalikk med RBK til fordel for Belgia eller middelhavsfarere i Nederland har jeg lite tro på. Kommer det en PL eller Bundesligaklubb forsvinner han dog. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 14.06.2016 08:47 Post subject: |
|
|
Jeg synes nesten det virker avgjort at han drar i sommer. At alt snakket i avisene er mer for å forberede oss og omgivelsene. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 14.06.2016 08:53 Post subject: |
|
|
Kjedelig om Svensson drar i sommer, men han har såpass mange kamper for klubben at jeg aksepterer det. Har vanskeligere for å akseptere at Selnæs dro, det synes jeg var for tidlig. |
|
Back to top |
|
 |
Brakkebirger Rutinert

|
Posted: 14.06.2016 09:53 Post subject: |
|
|
Det er nå vi kan forvente og få mest for han også. Så det er forsåvidt greit om han drar nå. _________________ Hjemme, Borte, Overalt |
|
Back to top |
|
 |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 14.06.2016 13:45 Post subject: |
|
|
Svensson blir nok solgt i sommer. Ser noen her mener han burde heller bli i RBK og kjempe om å få spille i CL til høsten.
De nevnte klubbene:
Leicester: forsvarende PL-mestre, garantert CL-spill
Basakehirspor: fjerdeplass i tyrkisk liga, skal ut i EL-kvalikk
Freiburg: soleklar vinner av 2.bundesliga og direkte opprykk til toppnivå i Tyskland
Union Berlin: øvre halvdel av 2.bundesliga, men et stykke unna opprykk
PAOK: fjerdeplass i gresk liga, men likevel CL-kvalikk pga merkelig playoff-system i Hellas for CL-plasser
Basel: sveitsiske stormestre og garantert CL-spill
AZ: fjerdeplass i Nederland og EL-kvalikk
Union Berlin burde absolutt ikke være aktuelle, og generelt ville jeg vært skeptisk til tyrkiske og greske klubber, men disse klubbene (unntatt Union Berlin) er sportslig minst på høyde med RBK og nivået i alle disse ligaene er høyere enn Tippeligaen.
Problemstillingen til Svensson blir da: potensielt(!) CL-spill med RBK, enten allerede nå eller om x antall år, eller umiddelbart ta neste steg i karrieren ved å bytte beite.
CL-spill med RBK er hyphotetisk, tilbud fra bedre klubber i bedre ligaer er ekte. Hvis Jonas må ta et valg nå i sommer så bør ingen bli overrasket om han velger overgang, selv om det ikke er de absolutt største klubbene som banker på døra. |
|
Back to top |
|
 |
Brakkebirger Rutinert

|
Posted: 14.06.2016 13:54 Post subject: |
|
|
Det å spille champions league kvalikk er ikke noe stort i seg selv. Sjangsene våre for å kvalifisere oss til gruppespillet er heller ikke allverden sett at vi kan møte ganske tøff motstand i 3 Kvalifiseringsrunden.
Det er vel heller ingen hemmelighet at det er ganske større sportslig utstillingsvindu i noen av ligaen som de respektive klubbene spiller i. Potensialet for å utvikle seg som fotballspiller blir da høyere. For å ikke snakke om økonomiske betingelser. _________________ Hjemme, Borte, Overalt |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 14.06.2016 14:08 Post subject: |
|
|
Hvor mange norske spillere har tatt steget fra RBK og østover (såpass langt som Tyrkia) og endt opp i toppen av fotballen? Carew var vel der via omveier.
Poenget jeg prøver å snuble meg frem til; Noen som har noen følelse med hvilken vei som er rett og gå fra RBK for å komme opp på toppnivå? Tettey og Ciljan har kanskje en mening om det. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
Brakkebirger Rutinert

|
Posted: 14.06.2016 14:27 Post subject: |
|
|
Det er ikke veldig mange spillere vi har solgt til Tyrkia egentlig, ei heller så langt øst. Mye pågrunn av at fotballutviklinga der er relativt ny i form av at den har vært ansett som svak tidligere. Stefan Strandberg var somkjent på vei dit. Det er mange veier til Rom. Det er i det respektive åsyn svært få spillere som har gått rett i fra Rosenborg og innpå ett sterkere lag uten å gå veien via Europa. _________________ Hjemme, Borte, Overalt |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 14.06.2016 14:41 Post subject: |
|
|
Må ikke glemme Gøran Sørloths fantastiske karriere i Bursaspor! _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
Brakkebirger Rutinert

|
Posted: 14.06.2016 14:45 Post subject: |
|
|
Toppet vel den med å dra til Viking om jeg ikke husker feil _________________ Hjemme, Borte, Overalt |
|
Back to top |
|
 |
toki Veteran

|
Posted: 14.06.2016 15:11 Post subject: |
|
|
Skal se at Rosenborg mottar et stort bud i sommer, men sier nei, med lovnader til Svensson om at han får dra i vinter.
SÃ¥ kommer vinteren, Rosenborg mottar et mindre bud og selger...
Det eneste som kan "redde" en slik løsning er hvis klubben kommer seg til CL. Da tjener en lett inn de pengene en taper på et salg i vinter kontra i sommer. Svensson vil jeg også kalle en av disse x-faktorene som laget trenger for å klare seg gjennom kvaliken. _________________ 04.12.96 |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 14.06.2016 18:44 Post subject: |
|
|
Veldig usannsynlig med CL i år, derimot er det endel mer sannsynlig med ny runde i EL. Og det kan være neste like moro med god trekning, samt mer lærerikt for troppen og trenerne. Sørger også for et nytt år med godt overskudd i regnskapet, selv om det ikke betaler i nærheten av hva CL gjør.
HÃ¥per Jonas blir til det er avgjort om det blir Europa eller ikke, og tipper han vil spille Europa om vi kvaller.  |
|
Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 15.06.2016 10:32 Post subject: |
|
|
Sier som jeg sa med Selnæs. Flott spiller med et godt hue. Kommer nok ikke til å takke ja til et hvilketsomhelst tilbud. Men, om tilbudet er fra riktig klubb, et sted der han kan få tillit og utvikle seg videre så bør vi ikke stoppe ham. Vi må selvsagt kreve en høy pris, vi skal tross alt erstatte en av seriens beste spillere, men vi vil i det lange løp være tjent med å la spillerne ta de riktige overgangene. Hvis han blir værende lengre blir jeg overlykkelig. Om han selges for riktig sum og til riktig klubb ønsker jeg ham et hjertelig lykke til videre. |
|
Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
Posted: 20.06.2016 19:13 Post subject: |
|
|
 |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 20.06.2016 19:27 Post subject: |
|
|
Jeg biter meg merke i at Svensson har begynt å gi bort fotballskoene sine. Det lover ikke bra. |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 20.06.2016 19:28 Post subject: |
|
|
Det er så vondt å lese dialekt på facebook. Men bra av Svenzone. |
|
Back to top |
|
 |
Rallepus Veteran

|
Posted: 20.06.2016 19:46 Post subject: |
|
|
Svensson!
Eneste tilsvarende jeg har opplevd var at Traore ble med og spilte litt én-spretten en gang han nettopp var ferdig med straffetrening med juniorlaget haha. Ikke like stor opplevelse kanskje, men absolutt sympatisk.
Jo, også har Ørjan Berg spilt mye fotball med oss kids fra Angeltrøa/Brundalen-området opp igjennom  _________________ Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 20.06.2016 20:02 Post subject: |
|
|
Antar det er snakk om gutten som scoret på Svensson på Midtnytt. |
|
Back to top |
|
 |
Torbjørn Bratt Proff
|
Posted: 20.06.2016 20:13 Post subject: |
|
|
Kjenner en type som har vært på et slags teambuilding opplegg med Trond Alstad som innleder. Alstad sa da at RBK aldri kommer til å si nei til brukbare bud på spillere. Han dro frem Sapara neiet som stormannsgalskap og idioti, slikt skulle aldri gjenta seg. Sett i lys av dette tror jeg vi snart ser Jonas på vei ut. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 20.06.2016 21:10 Post subject: |
|
|
Vi lar mamma Lisa Lillebostad si litt om forhistorien:
- Det startet da vi så Rosenborg i Abrahallen for en stund siden, og møtte en utrolig trivelig Jonas Svensson. Dét gjorde at Svensson med en gang ble Leons yndlingsspiller, sier Lillebostad.
Opplevelsen var så sterk for Leon at han ville sende et brev til Svensson for å takke. Dét ble gjort gjennom foreldrenes Facebook-konto, og Svensson svarte med å invitere Leon på en RBK-trening.
Så ble det stille en periode. Helt til foreldrene måtte fortelle Leon den dårlige nyheten om at Svensson kanskje kommer til å forsvinne til utlandet i løpet av året.
- Da ble det krampegråt, og vi tok igjen kontakt med Svensson. Da ble Leon igjen invitert til å komme på en trening, forteller Lillebostad.
Les mer: Denne opplevelsen kommer Leon (7) til å leve på lenge |
|
Back to top |
|
 |
Kaaremaal Junior
|
Posted: 21.06.2016 10:17 Post subject: |
|
|
Siden jeg skriver under pseudonym her inne må jeg bare si at jeg elsker Jonas Svensson. Siste rest av den folkelige trønderprofilen som jeg liker så inderlig godt i Rosenborg. _________________ En ny kur for nyresykdommer ble oppdaget i Norge i 2015 da en norsk fotballtrener slo sykdommen med tydelige samhandlingsmønstre, bevegelser i lengderetning og 4-3-3. |
|
Back to top |
|
 |
Cashew Junior

|
Posted: 22.06.2016 13:04 Post subject: |
|
|
Er det galt når jeg (29år) leser om Leon (7år) og kjenner jeg blir dritsjalu og skulle ønske jeg fikk en slik drømmedag med Svensson? |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 22.06.2016 13:06 Post subject: |
|
|
Jeg heller mot ja. |
|
Back to top |