English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2015
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 109, 110, 111 ... 140, 141, 142  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
MiTo
Senior

PostPosted: 03.07.2015 23:34    Post subject: Reply with quote

Publikumstallene denne sesongen har gitt mye mer penger enn planlagt, så mulig det er noe å hente der til spillerkjøp.

Kanskje er det publikumsoppmøtet som finansierer en klassestopper, og dermed seriegull Wink
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran

PostPosted: 04.07.2015 00:05    Post subject: Reply with quote

Det var snakk om 2-3 millioner over budsjett på tilskuerfronten, vi sliter med å fylle opp sponsorbudsjettet og har som kjent et salgsbudsjett på 12mill. Vi får bare lukke øynene og håpe at de har kontroll.
Back to top
NC
Proff

PostPosted: 04.07.2015 00:07    Post subject: Reply with quote

MagT wrote:
Publikumstallene denne sesongen har gitt mye mer penger enn planlagt, så mulig det er noe å hente der til spillerkjøp.

Kanskje er det publikumsoppmøtet som finansierer en klassestopper, og dermed seriegull Wink

Som Orion nevnte og opplyst for kort tid siden av Tove Dyrhaug spises den foreløpige publikumsgevinsten opp av tap ifht budjsett på sponsorsiden.

Rbk har budsjettert med sølv i serien, kvartfinale i nm og 1.kval runde i el. Disse postene er jo nå nesten oppfylt (regner faktisk med minst sølv per dags dato). Bonuser og gevinst ved gull går nesten utelukkende til spillere/trenere osv da rbk de siste årene helt riktig har lagt om lønnspolitikken til å bli mere bonus/prestansjonsrettet.
Kan jo fortsatt tjene noen grunker på bra oppmøte ut sesongen, videre i nm og ikke minst europa. Dette er jo inntekter som fortsatt er usikre, men jeg må si at jeg har sansen for at vi nå tørr å satse veldig forsiktig, fremfor å selge gullet med mere.

Som 2mas også påpeker kontrakter nedskrives over flere år.
Så lenge klubben har kontroll på de faste utgiftene, noe de for første gang virker å ha er ikke dette noe problem.
Back to top
Bruttern
Proff

PostPosted: 04.07.2015 00:37    Post subject: Reply with quote

Jeg tror både Almebeck og Pelle Nilsson er out of reach.

HÃ¥per klubben har bedre oversikt over mulige midtstoppere enn folk her inne, hvis ikke kan det bli en heftig sesong for unge Steiring...
Pokie
Veteran

PostPosted: 04.07.2015 00:39    Post subject: Reply with quote

Før Moldekampen var det i hvert fall slik. Den i seg selv gir sikkert en million ekstra i inntekter. Basert på prisnivået burde jo ekstra VIP-salg i seg selv nesten utgjøre en million. Videre publikumstall over budsjettert og sportslig suksess over hva som er budsjettert vil nok helt sikkert også komme godt med. Og så må vi jo heller ikke selge for 12 lenger, da blant annet Berntsen og Moe har dekket en del av dette beløpet.

Det at vi etter sigende har bydd et par mill for Sané og 4 for De Lanlay tyder jo på at vi har penger til å hente noen spillere. I tillegg sparte vi mye i vinter. Også til høsten kan vi komme til å dra stor nytte av videre suksess. Vi kommer til å få en stor andel TV-penger og sikkert en del gode inntekter på andre områder. Jeg tror nok vi sikkert går i minus nok en gang, men for en gangs skyld er ting på bedringens vei, og ting vil helt sikkert bli enklere neste år, når kostnader til unødvendige ting er kuttet enda mer.

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Ahakrim
Rutinert

PostPosted: 04.07.2015 04:39    Post subject: Reply with quote

@ moomoo : jeg har ipad,så jeg får ikke til å kopiere linken...men det refereres til den listen på mulige Strandberg erstattere,den inneholdte 8 navn,om jeg ikke tar feil? Sane,Une Larsson,Almeback,Antonsson,Næss,Pelle Nilsson,Semb Berge,Demidov.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 04.07.2015 04:40    Post subject: Reply with quote

Hva tenker folk her inne om Vegard Skjerve som vår nye stopper, dette er én undervurdert spiller i fin alder, tror ikke han vil koste all verden heller..

Dessuten tror jeg han vil akseptere rollen som andrevalg bak Reginiussen og Eyjolfsson, og kan absolutt bidra i de periodene det er behov.

Ikke glem at han er en trønder i tillegg.

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
hello
Veteran

PostPosted: 04.07.2015 05:06    Post subject: Reply with quote

Vi trenger en midtstopper som kan spille en nøkkelrolle på et lag som skal vinne seriegull. Reginiussen er heldig om han rekker noen kamper mot slutten av sesongen, og om han gjør så vil han være ute av matchform. Vi må nok sikte høyere enn Skjerve da, dessverre.
Back to top
Standfot
Proff

PostPosted: 04.07.2015 08:30    Post subject: Reply with quote

Hva med Daniel Stenderup? 26 år, spiller for Esbjerg. Kontrakten hans gikk ut 30.6.15 i følge Transfermarkt. Noen som vet noe om hvor god han er, eller om han evt kan være aktuell? Har han signert for noen andre?
Back to top
NC
Proff

PostPosted: 04.07.2015 08:44    Post subject: Reply with quote

Pokie wrote:
Før Moldekampen var det i hvert fall slik. Den i seg selv gir sikkert en million ekstra i inntekter. Basert på prisnivået burde jo ekstra VIP-salg i seg selv nesten utgjøre en million.

Molde kampen er en av de kampene som budsjetteres høyt ila sesongen, derfor ble det bra gevinst men ikke like bra som f.eks 21000 mot Odd eller Start. VIP inntektene dro litt ekstra opp, men selve billettsalget utgjorde ikke så stor gevinst ifht budsjettet.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 04.07.2015 11:12    Post subject: Reply with quote

Jeg nevner Skjerve da jeg antar at vi ikke er i en slik økonomisk situasjon at vi kan få antatt bedre spillere.

Jeg ser mange plusser ved Skjerve med tanke på våres situasjon, og når Reginiussen først er tilbake så tror jeg han godtar å spille andrefiolin bak ham og Eyjolfsson.

Blir spennende å se hva utfallet blir.

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
TomH
Veteran

PostPosted: 04.07.2015 12:50    Post subject: Reply with quote

TIL-kaptein Simen Wangberg har vært stødig i Tromsø-forsvaret i år. Han har imidlertid en del mangler, bl.a ikke spesielt god med ball.

Jeg ville neppe ha nevnt ham som en kandidat om ikke stopperkrisen var så prekær som den er.
Stano_11
Veteran

PostPosted: 04.07.2015 13:01    Post subject: Reply with quote

Nå ble det vel sagt at Wangberg ikke en spiller som blir vurdert å hentet til RBK. Heldigvis.
Back to top
Number10
Veteran

PostPosted: 04.07.2015 15:38    Post subject: Reply with quote

Unggutten Andreas Hollingen, som er Moldespiller, men på lån hos Start i år, har vært veldig bra for Start.
Bra teknikk, arbeidsom og bra tempo. Er vel sentral midtbanenmann, men funker bra som indreløper.
Kan han være ett ungt alternativ? Har gjort sine saker bra av det jeg har sett.
Spiller forøvrig mot Stabæk no:)
TomasH
Proff

PostPosted: 04.07.2015 16:46    Post subject: Nye spillere Reply with quote

Ser også Start -Stabæk. Enig i at Hollingen har vært superbra. Det samme har unge Rindarøy vært. Kunne de være noe for oss? Start har ikke akkurat råd til lønn, og Molde har vel nok spillere i disse lagdelene. (Kan Rindarøy være backup på hø. Back? han spiller vel ve. Side i dag)
Back to top
olA conNy
Junior

PostPosted: 04.07.2015 17:09    Post subject: Reply with quote

NC wrote:
MagT wrote:

Som Orion nevnte og opplyst for kort tid siden av Tove Dyrhaug spises den foreløpige publikumsgevinsten opp av tap ifht budjsett på sponsorsiden.

Rbk har budsjettert med sølv i serien, kvartfinale i nm og 1.kval runde i el. Disse postene er jo nå nesten oppfylt (regner faktisk med minst sølv per dags dato). Bonuser og gevinst ved gull går nesten utelukkende til spillere/trenere osv da rbk de siste årene helt riktig har lagt om lønnspolitikken til å bli mere bonus/prestansjonsrettet.
Kan jo fortsatt tjene noen grunker på bra oppmøte ut sesongen, videre i nm og ikke minst europa. Dette er jo inntekter som fortsatt er usikre, men jeg må si at jeg har sansen for at vi nå tørr å satse veldig forsiktig, fremfor å selge gullet med mere.

Som 2mas også påpeker kontrakter nedskrives over flere år.
Så lenge klubben har kontroll på de faste utgiftene, noe de for første gang virker å ha er ikke dette noe problem.

Er vel lite tvil om at gode prestasjoner fører til ekstra penger
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 04.07.2015 21:05    Post subject: Reply with quote

Fofana og Badou lukter CL. Ville heller hentet Fofana fremfover De Lanlay som KI prøver seg sterkt på.
Back to top
knoff2010
Junior

PostPosted: 04.07.2015 23:03    Post subject: Reply with quote

Jeg vil gytkjær, fremfor malec! Han har fighterviljen..
Back to top
Pokie
Veteran

PostPosted: 05.07.2015 03:46    Post subject: Reply with quote

Fofana er neppe den typen vi søker etter. De Lanlay er en meget god 4-3-3-spiller, og ferdighetene hans passer perfekt inn i vårt spillesystem. En kompis av meg, som er LSK-fan, mener Fofana er kjempegod, men at han aldri kommer til å bli en lagspiller. Han er neppe den spilleren vi ser etter, selv om han er kjempegod.

Når det kommer til Badou har jeg mer vanskelig for å bestemme meg. Potensialet til Badou går utenpå alt i tippeligaen. Badou er en perfekt indreløper i 4-3-3. Men trenger vi ham? Bør vi bruke penger på ham? Jeg tror vi heller bør hente en skikkelig midtstopper, hente Stamnestrø billig og eventuelt hente en spiss, før vi i det hele tatt tenker på Badou og De Lanlay.Vi har allerede et fantastisk midtbane-ledd, og det vil være en stor utfordring å måtte benke enten Midtsj, Jensen eller Badou (selv om det er et luksusproblem vi gjerne skulle hatt). Jeg tror vi klarer oss fint med de vi har på midten, også innbyttere. Får vi hentet en stopper og en spiss bør vi være meget fornøyde.

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Bruttern
Proff

PostPosted: 05.07.2015 08:04    Post subject: Reply with quote

Enig med siste taler, bortsett fra at jeg mener en byttehandel med Riski + 2 mill med De Lanley hadde vært veldig, veldig bra.

Men jeg begynner å bli bekymret. Klubben har dratt kaniner opp av hatten før, som ikke var nevnt med et ord her inne - men jeg føler meg ikke helt sikker.

Henderson ut, Stamnestrø inn = ok!
Malec ut, Malec inn = er det virkelig ok??
Rønning ut, ???
Strandberg ut, ???

Det er to eller tre spillere her som MÅ inn, og jeg skulle ønske noen her inne snart kunne beroliget meg med en lekket liste over aktuelle navn... De navnene som har vært nevnt her de siste ukene virker ikke særlig reelle. Er det ingen som henger rundt på Brakka og leiter gjennom papirsøppelet for tida?
senador
Legende

PostPosted: 05.07.2015 08:56    Post subject: Reply with quote

Det er nå vi vil se at nedbrytingen av stallen vil ta form. Strandberg vil bli mulig erstattet av en spiller, men det blir nok en dårligere spiller. At det ikke har kommet noen allerede viser at klubben sliter med å finne et bra alternativ.

Tipper vi går ut mot KR Reykjavik og taper minst 7-8 kamper i TL med det stopperparet vi har nå.

Eneste håpet er å finne gull ut av gråstein, men det et vanskelig.
Back to top
hansern
Proff

PostPosted: 05.07.2015 09:08    Post subject: Reply with quote

Den sedvanlige optimismen der altså...
Back to top
Ahakrim
Rutinert

PostPosted: 05.07.2015 09:40    Post subject: Reply with quote

@ Bruttern : i hvilken verden tror du at ikke Viking ville ha ledd seg skakk hvis vi hadde tilbudt dem stakkarslige 2 mill pluss Riski for arvesølvet deres?
Back to top
Ahakrim
Rutinert

PostPosted: 05.07.2015 09:47    Post subject: Reply with quote

De krever jo minst 8 mill for ham Neutral
Back to top
digre
Proff

PostPosted: 05.07.2015 09:59    Post subject: Reply with quote

Viking har jo bevist dårlig vurderingsevne før. De kjøpte jo Trond Olsen. Nøff sedd.

Det som bekymrer meg, er hva som ligger bak dette ønsket. Skal de Lanley omskoleres til venstreving? De gangene jeg har sett ham prøve, har han vært middels.
Er dette fordi man mistenker at Helland reiser snart? Da tror jeg faktisk at jeg hadde blitt oppriktig lei meg.
Skal han være backup i tilfelle skader? Da tror jeg vi hadde endt opp med en sur backupspiller med dårlig selvtillit og en laaang sutretråd her inne.

Likevel; de Lanley er en fantastisk spiller med et høyt potensiale. Klarer vi å stabilisere ham på hans høyeste nivå, er vi sikret mange mål, masse underholdning og en hel haug med ungpiker som henger utenfor garderobene etter kamp. Smile
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 109, 110, 111 ... 140, 141, 142  Next
Page 110 of 142

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb