View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
MariusV Veteran
|
Posted: 16.04.2015 19:47 Post subject: |
|
|
Liker at vi deler ut utstyr og til og med fysio (!). Vi er på vei mot å være en åpen, likandes klubb! Det kan jeg sette pris på! |
|
Back to top |
|
 |
4tle Junior
|
Posted: 16.04.2015 20:37 Post subject: |
|
|
STRANDerGUD wrote: | Møtte de ikke TrondheimsØrn nå nettopp? Kan jo være de ble igjen en dag for å trene eller no |
De tapte mot TrondheimsØrn igår (3-1).
Kampen var ferdig rundt 20.30, så de hadde sikkert en rolig økt på lerkendal før de tok fly hjem til Haugesund(?) ikveld |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 16.04.2015 22:57 Post subject: |
|
|
Hehe, minnet om meg diskusjonen/spørsmålet om små, spretne damer ville slite på Lerkendal-gresset:
- Kvinnefotball er kanskje ikke kjent for å overbelaste banen, som er isydd kunstgress. Det skal ikke være noe kjempeproblem, tror Nils Skutle.
Les mer: Vil flytte fra Lerkendal til Lade |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 20.04.2015 12:31 Post subject: |
|
|
DelPiero i Ole Selnæs-tråden wrote: | Men pga at Iver Fossum lå på han hele tiden så måtte vi bruke andre alternativer. |
Fotball er et lagspill. Fossum lå slett ikke "på Selnæs hele tiden". Hansen/Holmar/Strandberg klarte ikke å spille seg fri fra Sørum/Fossum, og dermed fikk Ole for lite ball. Han hadde flere ganger kjemperom, men Hansen valgte å slå langt framfor å spille av Godsets 1. pressledd. Hadde vi klart dette, hadde Ole fått kjemperom flere ganger. Syns heller ikke Mendonca Wikheim stengte av Svensson så veldig som Mike Jensen skal ha det til. Han skjøv flere ganger veldig langt over, og ved en hurtig vending av spillet kunne Svensson fått tid og rom til å sikte inn Mike.
Eksempler:
http://bildr.no/view/eFR5Z0U3
Her kan Hansen enkelt spille Holmar, som kan spille fri Ole selv eller via Strandberg.
http://bildr.no/view/VFJLRG9Z
Akkurat det samme her.
http://bildr.no/image/czV6SmRp.jpeg
Igjen det samme. Alle de 3 første her endte med lang ball fra Hansen.
http://bildr.no/view/T3ZTZWlr
Her har Svensson kjemperom, og bør få ballen, så har han tid og rom til å sikte inn Mike som har et forsprang på Rønning Ovenstad.
http://bildr.no/view/Rlo1eUtp
Her har vi en del rart. Liker ikke denne typen bevegelse fra Midtsjø. Han bør ligge bredere (og lavere) i utgangspunktet for å få bedre vinkel til Stefan, og for å skape mer rom til Søder. Mike ligger som vanlig for høyt i banen (han bør være tilgjengelig for medløpspasning fra Selnæs på 1 touch ved vending av spillet) - i tillegg ser vi igjen at Wikheim ikke følger med Svensson, og Strandberg kunne vendt spillet helt over til Svensson her.
http://bildr.no/view/R1hNNUFX
Her er feilene i Mikes posisjonering vist godt. Han skal ligge på gul der slik at Selnæs kan finne han på 1 om han blir brukt. Igjen ser vi hvor langt Wikheim kommer over! Stefan burde vendt opp kjapt her og funnet Ole - som kunne sluppet fri Mike eller Svensson.
Generelt var det for lite vending av spillet mot etablert. Godset klarte å lokke oss det de ville ha oss, og vi klarte ikke å vende oss ut av de situasjonene som oppstod. |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 21.04.2015 19:45 Post subject: |
|
|
Får vel linke til denne her også:
http://www.aftenposten.no...523150.snd
Ikke akkurat guddommelig inspirert, måtte ty til noen gamle kjepphester og kampsaker for å finne motivasjon til å debutere i riksmedia.
Lover å prøve å få til noe bedre neste gang!
(Yep, noen trenger å slanke trynet sitt med 20kg) _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 21.04.2015 19:56 Post subject: |
|
|
Syns det er bra jeg. Greit å gi andre som ikke er så begeistret for RBKs suksess, og ikke minst media en liten tupp i rævva.
 |
|
Back to top |
|
 |
gonnagetchaa Veteran

|
Posted: 21.04.2015 19:57 Post subject: |
|
|
Slanke trynet med 20kg??
Men for det du har skrevet  _________________ Kauka på meg neseblod. Må være et godt tegn.
-Shadwell  |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 21.04.2015 22:40 Post subject: |
|
|
Hahaha, veldig bra.  _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 21.04.2015 22:51 Post subject: |
|
|
Bra skrevet (y) |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 21.04.2015 23:14 Post subject: |
|
|
Jeg hadde fortrengt at det er litt synd på oss egentlig. Hadde vel tatt av litt, men så ille er det faktisk:
Quote: | Vi er inne i den lengste gull-tørken klubben har opplevd på en mannsalder.
Sist vi vant Tippeligaen var i 2010. |
Mobiliserer all min fotballmedlidenhet med oss alle og håper lidelsen er over i år. Det har vi jammen fortjent.  _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 22.04.2015 00:24 Post subject: |
|
|
to tomler til deg Orionpax for flott skrevet artikkel i tillegg til uvurderlig podcast-arbeid som mange setter pris på! |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 22.04.2015 08:11 Post subject: |
|
|
Tusen takk for det. Hvis noen hadde fortalt meg for ett år siden at jeg skulle få mer eller mindre fri tøyler til å "slenge dritt" i alle mulige retninger hadde jeg ledd meg ihjel.
Og gisp!, ja, du vet hvordan det er i dagens media, det viktigste er å besitte offerkortet. Så det er viktig å skape et bilde av trønderske barn, sulteforet på livsnødvendig gull, sånn at de andre supporterne opplever nødvendige irritasjonsnivåer.  _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 22.04.2015 12:01 Post subject: |
|
|
Herlig artikkel Orion, var et deilig hjertesukk (om jeg får kalle det, det) å se på "trykk" i en såppas bra avis som Aftenposten!  _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 22.04.2015 12:43 Post subject: |
|
|
Megafritz sier hva jeg tenker:
Megafritz wrote: | to tomler til deg Orionpax for flott skrevet artikkel i tillegg til uvurderlig podcast-arbeid som mange setter pris på! |
Keep up the good work, Orionpax!  _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 22.04.2015 14:29 Post subject: |
|
|
Rosenborg-utgaven anno 2015 er allerede blitt rost opp i skyene, selv om mange mener det fortsatt er en del å gå på i det offensive mønsteret. Ifølge Bent Skammelsrud er det én faktor som er avgjørende for å videreutvikle det.
sporten.com: Slapp av, strukturen blir bedre og bedre! _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
SuperTimCahill Veteran
|
Posted: 22.04.2015 17:14 Post subject: |
|
|
Herlig kommentar, Orion! En fryd å lese. |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 23.04.2015 09:03 Post subject: |
|
|
Attaboy wrote: | Rosenborg-utgaven anno 2015 er allerede blitt rost opp i skyene, selv om mange mener det fortsatt er en del å gå på i det offensive mønsteret. Ifølge Bent Skammelsrud er det én faktor som er avgjørende for å videreutvikle det.
sporten.com: Slapp av, strukturen blir bedre og bedre! |
Det Skammelsrud peker på er nok meget viktig. Man ser jo det på enhver arbeidsplass. Når man har ting som ikke fungerer optimalt, kan de ansatte angripe dette på to måter:
a) Klage på det som ikke fungerer, og være sure fordi ledelsen ikke gjør det bedre
b) Diskutere hvordan de skal gjøre det bedre og finne løsninger, som de kan gjennomføre selv, eller foreslå for ledelsen
Ingen tvil om hva som fører bedriften(laget) fremover... |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 25.04.2015 19:16 Post subject: |
|
|
Litt for mange gule i posisjoner vi ikke har god dekning.
Svensson, Eyjolfsson med et gult og Selnæs med to etter kun fire kamper. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 25.04.2015 20:14 Post subject: |
|
|
Ett gult også til Strandberg i dag  _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 25.04.2015 20:16 Post subject: |
|
|
Strandberg-kortet var en TV-glipp - det ble korrigert til Selnæs et minutt etterpå... |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 28.04.2015 20:46 Post subject: |
|
|
De såkalte fotballekspertene som har satt opp VG-lupen har for øvrig satt opp tre av RBKs fire motstandere på øvre halvdel av tabellen i år, og alle fire innenfor topp 10.
Bare for å nevne det.
Hvis vi tar eksempel i bortekampen i Haugesund der vi vant 6-0. Er det bare motstanderen som er dårlig? Skullerud sa følgende til VG etter at Molde reiste dit og mislyktes med å lage mål: «Det er en tøff bortekamp dette, og hvor skal vi legge listen til Molde. Mange andre vil reise herfra og være fornøyd med uavgjort, sier Skullerud.» For ordens skyld, så er dette moldelaget tippet på toppen av de samme ekspertene.
Men det er jo lov å håpe at Molde er en av de dårligste lagene i ligaen de også. Det tar jeg meg selv ganske ofte i å håpe på egentlig. Og når vi først er inne på Molde: En bruker på RBKweb-forumet sa det godt etter forrige runde: «De har klart å ta over Perry-fotballen, uten å ha Perry som trener.»
Og det er kanskje ikke så rart, når vi vet at de har Bård «la oss finne frem kjeglene» Wiggen som assistenttrener. Det er fortsatt tidlig i sesongen og kun tre poeng som skiller lagene, men vi liker det vi ser av Wiggen-effekten så langt. Ikke bare er spillet tamt og uinspirert, kampintervjuene etter kampen er som å se RBK under forrige regime også.
Les mer: Kom mai du skjønne milde
Ingen tvil om at vi går inn i en viktig mai måned, der vi ofte har sviktet de siste årene:
2014:
01.05. Sogndal - Rosenborg 1-2
04.05. Rosenborg - Molde 0-2
12.05. Sandnes Ulf - Rosenborg 0-2
16.05. Rosenborg - Stabæk 1-3
19.05. Sarpsborg - Rosenborg 1-1
24.05. Strømsgodset - Rosenborg 1-1
2012:
04.05. Rosenborg - Stabæk 3-1
13.05. Sandnes Ulf - Rosenborg 1-1
16.05. Rosenborg - Hønefoss 0-1
20.05. Rosenborg - Odd 0-0
23.05. VÃ¥lerenga - Rosenborg 0-0
Noe bedre for to år siden:
2013:
04.05. Aalesund - Rosenborg 2-2
08.05. Rosenborg - Tromsø 2-1
13.05. Hønefoss - Rosenborg 1-2
16.05. Rosenborg - Sarpsborg 4-2
20.05. Rosenborg - Molde 0-0
25.05. VÃ¥lerenga - Rosenborg 1-2
Måtte mai bli skjønn! Mer tvilsomt at den blir mild. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 29.04.2015 09:58 Post subject: |
|
|
Øystein
 _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
Øystein Veteran

|
Posted: 29.04.2015 10:19 Post subject: |
|
|
Den så litt tvilsom ut, vil ikke vite hva den er brukt til
Er for øvrig (åpenbart) sterkt inspirert av ting som leses på dette forumet når jeg skriver. Alle vi fire som skal skrive for Aftenposten/100% fotball i år har brukere her. Hvis noen har tips til ting vi burde skrive om er det bare å sende en PM, det får ganske mange lesere og er en mulighet til å få frem supportermeningen i media. Jeg kommer aldri til å skrive noe som ikke er min egen mening, men tips til tema er velkomment da det ikke alltid er like lett å komme på for oss. |
|
Back to top |
|
 |
nin Rutinert
|
Posted: 29.04.2015 10:32 Post subject: |
|
|
Så lenge dere styrer unna alt for mye om motstanderlag så er ihvertfall jeg godt fornøyd.  |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 29.04.2015 10:34 Post subject: |
|
|
Øystein: (forsøk på en litt mindre tvilsom en)
Må bare stemme i - jeg tror ingen av oss er med på dette for å fremheve oss selv, det handler om å få frem supporternes virkelighet og hverdag. Jeg har lyst til å være lydhør for hva folk synes - det kommer litt av seg selv når man følger med her inne, men hvis noen har noen ønsker, kom med det. Som Øystein vil jeg jo gjerne mene det jeg skriver, men forslag mottas med takk! _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
|