English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2015
Goto page 1, 2, 3 ... 53, 54, 55  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
toreinar
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 3835
Location: Malvik

PostPosted: 11.08.2014 23:24    Post subject: Rosenborg 2015 Reply with quote

Historikk: 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014


Sommervinduet 2014

Inn:
Emil Nielsen (Roskilde)
Hólmar Örn Eyjólfsson (Bochum)
Tomas Malec (Trencin)
John Hou Sæter (Egen stall)


Ut:
John Chibuike (Gaziantepspor)
Nicki Bille Nielsen (Evian)
Cristian Gamboa (West Bromwich)
Daniel Berntsen (Bodø/Glimt, lån)

Innleder i år som i fjor og året før med å lime inn fra Atta,s nye spillere-tråd.
Neste kjøp/leie blir til vinteren og jeg anbefaler følgende link,hvor man kan trykke på hver enkelt spiller for å se bla.a. kontraktslengde.


http://www.rbkweb.no/spillere
_________________
Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.08.2014 23:34    Post subject: Reply with quote

www.rbkweb.no/kontrakter fungerer også.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
toreinar
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 3835
Location: Malvik

PostPosted: 11.08.2014 23:39    Post subject: Reply with quote

Takk, den var faktisk bedre,men for sikkerhets skyld,trykk på spilleren,da noen få kan være i utakt med "ut sesongen".
Strandberg feks. til 31/7-2015.

Ellers kan det være interessant å merke seg spillere som bør generere penger inn og se på deres kontrakter.
Litt av en jobb som bør legges ned inn mot neste vindu.
_________________
Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger.
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10637

PostPosted: 11.08.2014 23:58    Post subject: Reply with quote

Først en klargjøring eller revidert plan for hvordan vi skal fremstå som lag spillemessig og hvordan klubben skal jobbe med rekruttering/utvikling. Deretter lete etter en trener som står for den type fotball/treningsarbeid. Så kommer eventuelle spillere som trengs for å utføre planen.

Håper de har is i magen til å gjennomføre en faktisk grundig prosess, der premissene og vurderingene kommer før konklusjonen.

Årsmøtet kommer vel omtrent midt i neste overgangsvindu.
Oppe i dette har vi jo også et årsmøte som sist ble kraftig forledet av Hoftun, hvis sportslig leder da skrev eller leste over årsmeldingen fra sportslig avdeling før han leverte den videre. Selv om han eventuelt ikke gjorde det er det jo faktisk kritikkverdig av Hoftun, så det kan han ikke komme unna, uansett hva hans til tider oppfattet som en slags "tilsynsverge" eventuelt måtte uttale.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 12.08.2014 00:09    Post subject: Reply with quote

Ja, foruten nye spillere, blir det spennende å se hvem som blir trener(e) og hvilken organisasjonsmodell vi jobber etter i 2015.
_________________
Putte-ventrilokvist.
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 24.08.2014 13:43    Post subject: Reply with quote

Har lenge hatt lyst til å røske tak i et par tre "forumsannheter" her på rbkweb.

1. Stallen var mye bedre i 2010

Mange mener det var Hamrenperioden som startet nedturen, og at han hadde et mye bedre spillermateriale tilgjengelig enn for eksempel den stallen vi har i dag. Det som helt sikkert stemmer er at lønnsutgiftene var mye høyere da. Man kan også sammenlikne spiller for spiller og si at Rade var en mye bedre spiss enn Blyfot osv. Dog er det umulig å sammenligne dagens stall med historiske staller. For det første er det ingen tvil om at man med et godt spillesystem får spillerne til å se mye bedre ut enn med et dårlig.

Jeg mener mye står og faller på treneren. Man trenger ikke se lenger enn til NAE, så ser man en trener som fikk høyst middelmådige spillere til å skinne. Se på hva Sørloth og Brattbakk fikk til som utenlandsproffer.... Se hva Mini gjorde i Tyskland før han kom hjem og ble årets spiller i Tippeligaen.

Man kan også se hva uspiselige Rekdal har klart med en syltynn Engastall og et budsjett som er tredjedelen av RBKs eller deromkring. Se på Stabæk.


2. Vi bør handle en spiller i hvert ledd som er dominerende i Tippeligaen.

For det første har vi ikke penger til å kjøpe garanterte suksesser lenger. For det andre har vi nok eksempler på "gode" og relativt dyre spillere som sliter benken, surner og forsvinner. Her må vi lære av f.eks Godset. Kjøpe billig (og kanskje usikkert) og håpe den neste Kjartanson har svart og hvit skjorte. Igjen er det opp til treneren å få ut spillernes potensiale, og jeg mener det er mye uavhentet potensiale i dagens tropp, og at man heller bør begynne der enn å igjen svi av millioner på såkalte stjerner som faller igjennom når de møter et lag uten klar struktur i spillet.


3. Vi må i det minste inn på Ecup-plass i år.

Nei det må vi ikke. Det er liten vits i å komme til andre runde i cupen og ryke for lag ingen har hørt om. Det som er viktig, er å bygge lag som på sikt kan kvalle til gruppespill. Jeg driter i hvert fall i om RBK spiller et par kamper i Nord Irland og ryker ut, uten at jeg en gang får sett det på TV.

Jeg mener alle triks for å hente nok poeng skal legges bort, til fordel for langsiktig tenking og drilling av spillemønster. Man skal ikke falle for fristelsen å legge seg bakpå når man leder for eksempel. Best mulig og steg for steg.

4. Hoftun er ubrukelig

Her har jeg ingen ting lenger, så den sannheten kan gjerne leve videre for min del Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Ivar
Veteran


Joined: 21 Jan 2011
Posts: 1586
Location: Trondheim

PostPosted: 24.08.2014 13:53    Post subject: Reply with quote

Angående E-cup, du tror ikke vi blir noe bedre de neste 10 månedene, så derfor skal vi bare godta at vi ikke en gang får sjansen til å kvalle til Europa neste år? Og uten mulighet til spill på kontinentet, ikke en gang mot Crusaders, så skal vi friste dominerende spillere i alle ledd til klubben? Langsiktig tenking, artig og angrepsvillig fotball og så videre er selvsagt viktig, men man må ikke være helt Perry for å prøve å kynisk flakse inn poeng i Tippeligaen.
_________________
@Ivaraal
Back to top
View user's profile Send private message
hellvikrunner
Veteran


Joined: 25 Feb 2013
Posts: 2741

PostPosted: 24.08.2014 14:26    Post subject: Reply with quote

Jeg vet ikke om dette er rette plassen å poste disse tankene, men jeg regner med den flyttes hvis den ikke passer her.

Man snakker om å bygge opp klubben til å nok en gang å bli Flaggskipet i norsk fotball. Hvis man ser bort ifra det åpenbare, som at RBK skal ha de beste spillerne og spille den beste fotballen, hvorfor ikke begynne å utvikle slagord/slogans/sanger rundt klubben type:
- "Dette er Lerkendal - Vi er RBK"
- Gjeninnføre/forsterke felleskapsfølelsen med å børste støv av "Ingen banke RBK" (spille den inn på nytt med nåværende lokale artister).
- "RBK-Trøndelags stolthet"

RBK er ikke den merkevaren det engang var. 2015 kan være begynnelsen på å bygge opp en sportslig og kommersiell merkevare som er kjent for sunne og gode verdier. Åpenhet, ærlighet og Fair-play. Jeg har tro på at klubben kan klare dette men det er en lang vei å gå. Man må bygge stein på stein. Involver supporterne, nærmiljøet og lokalt næringsliv. Vær inkluderende og positiv samtidig som man er ydmyk for at klubbens suksessrike historie vil være der. Det er ingen klubber i Norge som har en slik historie. Hvorfor ikke omfavne den og lære av den og de som var involverte, enn å ta avstand fra den?

Mulig dette er naive tanker. Men i likhet med alle andre som elsker klubben ønsker jeg å se de tilbake på toppen av norsk fotball, og tilbake i Europa. Det er der RBK skal og bør være. Rosenborg og middelhavsfarer er to ord som ikke passer sammen.
Back to top
View user's profile Send private message
toreinar
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 3835
Location: Malvik

PostPosted: 10.10.2014 11:59    Post subject: Reply with quote

Limer over denne som er sakset fra Mike Jensen-tråden, innlegg av Miami Dolphins:

quote---Det som er litt artig er at bærebjelkene du lister opp som du er redd vi ikke kan ertsatte for 15+ mill pr engang, de kom alle til oss gratis/billig Smile

Svensson - Egen juniorstall
Selnæs - Egen juniorstall
Mix - Gratis, bosman
Jensen - Gratis, bosman
Reginiussen - 2 millioner kroner---quote

Gitt at man fortsatt betrakter Jonas som en habil midtbanespiller,ser man at det er nettopp denne kategorien vi avler best i.
Hou Sæter og Sørmo er vel også på vei opp.

For meg tyder det på at krydderet som vi henter fra utlandet helst bør tilhøre de andre posisjonene på banen.
Gjerne kombinert med at rekruttering/omskolering av spillere skjer allerede i junioralder.
Kanskje litt vanskelig på spissplassen,men fullt mulig for gode midtbanetalenter med de riktige basiskunnskapene og bli gode sidebacker,ving eller midtstoppere.
Fra det afrikanske kontinentet ser jeg for meg en stor,sterk,teknisk god og rask spiss først og fremst.
_________________
Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 10.10.2014 22:43    Post subject: Reply with quote

toreinar wrote:

Fra det afrikanske kontinentet ser jeg for meg en stor,sterk,teknisk god og rask spiss først og fremst.


Som Christiano Ronaldo, bare litt høyere?
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Ballahl
Veteran


Joined: 01 Feb 2007
Posts: 5561

PostPosted: 18.10.2014 14:30    Post subject: Reply with quote

Hoftun får mer gjort nå som han er på vei ut av sportslige lederrollen enn han gjorde når han hadde rollen på permanent basis.

Hvor i all verden kommer alle disse forlengelsene av kontraktene ifra (noe han har slitt med lenge)?
Skal ikke den nye sportslige ledelsen eller den nye treneren ha noe som helst å si?

Hva om de ikke ønsker spilleren x, som Hoftun nettopp forlenget kontrakten til. Mix har helt rett i å avvente det som skjer..

Hva er det som skjer på Brakka for tiden?
_________________
- Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
toreinar
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 3835
Location: Malvik

PostPosted: 18.10.2014 18:42    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
toreinar wrote:

Fra det afrikanske kontinentet ser jeg for meg en stor,sterk,teknisk god og rask spiss først og fremst.


Som Christiano Ronaldo, bare litt høyere?

Ja takk. Gjerne hakket bedre også Wink
_________________
Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4912

PostPosted: 18.10.2014 20:04    Post subject: Reply with quote

Ballahl wrote:
Hoftun får mer gjort nå som han er på vei ut av sportslige lederrollen enn han gjorde når han hadde rollen på permanent basis.

Hvor i all verden kommer alle disse forlengelsene av kontraktene ifra (noe han har slitt med lenge)?


Kan jo ha en sammenheng? Vissheten om at regimet hans er over, troen på det som skjer nå og forhåpninger til neste regime fjerner tvilen til å signere som var der da Hoftun/Perry styrte skuta.
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3116

PostPosted: 18.10.2014 22:08    Post subject: Reply with quote

Eller kanskje hoftun først nå skjønner at han må gjøre jobben sin for ikke å få sparken.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4912

PostPosted: 19.10.2014 11:00    Post subject: Reply with quote

Tror ikke det. I Selnæs sitt tilfelle er det garantert fordi Perry/Hoftun regimet er over, han hadde ikke signert uten at det regimet falt. Det samme tror jeg gjelder i Helland's tilfelle samt at jeg ser for meg at det at han under Kåre har gått fra backup til viktig spiller har gjort at han rett og slett har fått økt lønna og samtidig forlenget.

Reginiussen er på et stadie der han vell er ferdig med utlandet samt har blitt kaptein, men denne skal jeg gi Tommel'n opp! for. Sørloth er ikke i posisjon til å takke nei til kontrakter, han har tilgode å vise seg ordentlig fram og er fersk.
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13675
Location: Namsos

PostPosted: 20.10.2014 06:12    Post subject: Reply with quote

Hansen og Nielsen kommer inn til neste sesong, Örlund, Rønning og Strandberg virker som er ute innen sesongstart.

Hvor burde vi forsterke, og hvem bør vi kvitte oss med?

Mikkelsen er vel en som ikke har så sterke kort på hånda, ellers så ser jeg ikke noen åpenbare som kommer til å dra. Sørloth til Ranheim/Levanger? Sørmo også?

Inn bør det komme en høyreback for å konkurrere med Svensson, en erstatter for Strandberg/Rønning, en midtbanespiller og kanskje en ving? Spørs hvor fort Nielsen tar nivået. Og selvsagt signere Malec.

Da vil troppen bestå av:

Keepere:
Hansen
Lunna
Storevik

Forsvarere:
Svensson
Skjelvik
Dorsin
Reginiussen
Eyjólfsson
Ny høyreback
Ny midtstopper

Midtbanespillere:
Gamsten
Mix
Selnæs
Jensen
Sæter
Sørmo
Ny

Angripere:
Riski
Søderlund
Malec
Helland
Nielsen
Ny?
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
MariusV
Veteran


Joined: 15 Feb 2012
Posts: 1045
Location: Norge

PostPosted: 20.10.2014 08:12    Post subject: Reply with quote

Tror Mix forsvinner!

Også får vi jo Midtsj tilbake. Og Brede Moe?
Back to top
View user's profile Send private message
Nidaros 79
Senior


Joined: 31 Jul 2012
Posts: 110

PostPosted: 20.10.2014 09:13    Post subject: Reply with quote

Mtp vår økonomi, må vi være løsningsingsorienterte når vi ser på det å ha dobbel dekning på alle plasser.
Mener derfor at det å ha 2 høyrebacker er unødvendig, da Eyjólfsson kan spille både midtstopper og back.
Men å rendyrke en ung juniorspiller, som blir såpass god at han kan vikariere/være backup, det er jeg helt enig i!

Ellers er jeg smått forundret over at du ikke mener at vi trenger en ny midtspiss!
Malec har ikke nivået inne, og Søder er 442 spiss.
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3116

PostPosted: 20.10.2014 09:26    Post subject: Reply with quote

Skal vi finne en bedre spiss enn de vi har i dag må vi enten finne gull billig eller punge ut 10+ millioner som vi ikke har.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 20.10.2014 13:20    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:

Keepere:
Hansen
Lunna
Storevik

Forsvarere:
Svensson
Skjelvik
Dorsin
Reginiussen
Eyjólfsson
Ny høyreback (Forslag?)
Cvetinovic

Midtbanespillere:
Midtsjø
Gamsten (kan selges)
Selnæs
Jensen
Sæter
Sørmo (kan lånes ut)
Badou

Angripere:
Riski
Søderlund
Malec
Helland
Nielsen
Zahid


Limte inn egene ønsker i rødt og info i blått:)
Skulle ikke være helt umulig eller?

Hadde iallefall gjort meg optimistisk før neste sesong.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 20.10.2014 13:22    Post subject: Reply with quote

Badou og Zahid kan du bare glemme. Cvetinovic er helt sikkert mulig å få, men han er da ikke spesielt god? Er han ikke stopper også?
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3335
Location: Trondheim

PostPosted: 20.10.2014 13:23    Post subject: Reply with quote

Badou og Zahid kommer til å koste oss mye penger. For mye
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1540

PostPosted: 20.10.2014 15:01    Post subject: Reply with quote

Dorsin må fases ut og erstattes i starten av neste sesong. Alt for treig nå.
Jeg ville gitt Skjelvik den posisjonen og satset på at han tar nivået.
Islendingen signeres og dersom Strandberg går må det inn en ny god forsvarsspiller.
Gamsten må ut for godt og Midtsjø må inn. Gamsten var spilleren som kom og ble prioritert foran Chibbe og vår tjekkiske stjerne. Fy faen for noen neper som hadde ansvaret.
Jeg har på følelsen av at Mix er et usikkert kort. En ny god midtbane spiller må inn i tillegg til Midtsjø. Juniorene (Hou) blir god backup på midtbanen.
Jeg tror Malec er mer enn god nok for dette nviået. Naivt å tro at vi skal få inn noe bedre med de midler man har. Med dansken på plass er det ikke sikkert man trenger å kjøpe nye offensive spillere. Mikkelsen kan evt selges og frigjøre midler.
Bruk midlene på en kanon midtbane spiller.
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 20.10.2014 15:09    Post subject: Reply with quote

EGA wrote:
Dorsin må fases ut og erstattes i starten av neste sesong.
Ikke nødvendigvis uenig - men hvor mange sesonger har dette blitt sagt nå? Razz
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 20.10.2014 15:11    Post subject: Reply with quote

Dorsin er sannsynligvis ikke god nok lenger, men han er bedre enn skjelvik. Og jeg er helt sikker på at han kommer til å være bedre enn Skjelvik også neste år. Men det burde jo ikke være målestokken Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3 ... 53, 54, 55  Next
Page 1 of 55

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb