| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Jakob Veteran
|
Posted: 22.08.2014 18:26 Post subject: |
|
|
| Hvor står det at han er uaktuell? Han har jo sagt selv at et tilbud ville vært interessant. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 22.08.2014 20:25 Post subject: |
|
|
| Kleviño wrote: | | Nå har det vel blitt presisert at denne samtalen skjedde før Kåre ble rbk-trener? |
Det kan nok stemme.
Har nemlig en følelse av at oppslaget i hofforganet Dagsavisen er regissert av Sollied og journalistkompis Karlsen.
Koteng pleier å være ganske åpen, og det er jo litt spesielt at han er så ordknapp rundt dette:
– Kan Trond Sollied da være en aktuell kandidat?
– Det vil jeg ikke kommentere.
– Men han har gode meritter i Rosenborg?
– Det vil jeg heller ikke kommentere.
Les mer: Rosenborg vil ikke kommentere Sollied |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 22.08.2014 20:36 Post subject: |
|
|
Godt å se at det ikke bare er jeg som har gjort meg disse tankene. Litt mye som "skurrer" med alle oppslagene rundt Sollied de siste dagene. Prøver han å kickstarte karrieren sin igjen? _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
| Back to top |
|
 |
Undergangen er nær Veteran

|
Posted: 22.08.2014 20:42 Post subject: |
|
|
Om han ønsker å kickstarte den her så er det jo greit
Men om det er slik at klubben ikke har kontakta ham en gang ennå, blir det vel noen andre. |
|
| Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 22.08.2014 20:54 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | | Koteng pleier å være ganske åpen, og det er jo litt spesielt at han er så ordknapp rundt dette |
En gang må han lære å prate til media
Koteng har som regel vært umulig å tolke i media. Han sier gjerne at treneren er fredet på mandag og sparker han på tirsdag. Umulig å tyde |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 22.08.2014 21:07 Post subject: |
|
|
| Det gjør jo alle styreledere med vett. |
|
| Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 22.08.2014 21:14 Post subject: |
|
|
Det jeg sier er at ingen kommer til å gå på Ivars "Hvordan prate med media i 201x" kurs hvis det blir lansert.
Han har vært litt "all over the place".For øvrig synes jeg at han har gjort en god jobb, men min oppfatning vil endres hvis Sollied glipper. |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 22.08.2014 21:18 Post subject: |
|
|
Tenker også at Koteng har så langt gjort de nødvendige tingene, og at om vi får Sollied eller ikke kan som du sier endre det. Denne ansettelsen er på en måte en være eller ikke være ansettelse for Koteng også. _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 22.08.2014 23:51 Post subject: |
|
|
| JanneB wrote: | | For øvrig synes jeg at han har gjort en god jobb, men min oppfatning vil endres hvis Sollied glipper. |
Det kan være Sollied glipper om Sollied vil at det skal glippe.
Jeg vil veldig gjerne ha Sollied som trener/manager for RBK, men jeg vil helst unngå alt mediestyret rundt og i forkant av en Sollied-ansettelse. Jo mer medie-styr, jo mer tror jeg han har en annen agenda, og bare bruker interessen fra BRK som brekkstang i forhold til noe annet. Med andre ord - HYSJ!
Trenger rykter fra en bankansatt eller boligmegler om at Sollied har sett seg ut et prospekt på Ranheim e.l. nå. Ellers blir det vel til at Fagermo kommer oppover. :( Hvor var forresten huset Fagermo hadde sjekket finansieringen for? Fagerli? Og hvor er Messi? Han kunne i det minste postet en eller annen hash-kode :) |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 23.08.2014 00:06 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | – Men han har gode meritter i Rosenborg?
– Det vil jeg heller ikke kommentere. |
Antakeligvis fordi han ikke vet mer om Sollied enn det som har stått i avisene de siste par dagene. Fyren virker jo helt blottet for fotballkunnskaper. |
|
| Back to top |
|
 |
HeXX Rutinert
|
Posted: 23.08.2014 00:31 Post subject: |
|
|
| Konesseur wrote: | | Tilhengerne er en stor andel av klubben. Hittil er det vel unison enighet om at Sollied skal bli hovedtrener. |
Ikke helt. Jeg for min del ser ingen grunn til å forsøke Sollied. Mulig han lykkes, men det er like mye som tilsier at han ikke gjør det. Han representerer heller ikke noe nytenkende fotballfilosofi, men vi vet hva vi får, forutsatt at Sollied leverer etter gammel stil, noe jeg tviler på.
Jeg håper fortsatt på at rbk våger å bryte trenden og hente inn en helt ekstern trener som har pondus nok til å sette brakka på plass samtidig som vedkommende representerer en fotballfilosofi som bringer nye impulser inn i klubben. Har vi virkelig blitt så flasket opp på innavl at vi ikke evner å løfte blikket høyere? _________________ mvh HeXX
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 23.08.2014 00:44 Post subject: |
|
|
vedder på at de utelukker sollied..Men jeg håper for all del jeg tar feil.
Synes de kunne fått signert Trond,og latt han forbrede seg til og ta over i januar.
Eller la han komme med sine erfaringer.Klubben mangler mye fotball kompetanse som er på høyt nok nivå. |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 23.08.2014 00:55 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | 2mas wrote: | – Men han har gode meritter i Rosenborg?
Antakeligvis fordi han ikke vet mer om Sollied enn det som har stått i avisene de siste par dagene. Fyren virker jo helt blottet for fotballkunnskaper. |
Syns det er helt greit at Koteng ikke kommenterer Sollieds kandidatur, akkurat samme gjelder utalelser om spilleroverganger fra Manager/Sportsdirektør.
Det er få klubber i verden som kan garantere nye treneransettelser og spillere, eneste jeg kan komme på i farten er presidenten i Real Madrid, spesielt under en valgperiode. |
|
| Back to top |
|
 |
gollumLAD legend Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
Kent Veteran
|
Posted: 23.08.2014 10:06 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | 2mas wrote: | – Men han har gode meritter i Rosenborg?
Og dette er mannen som skal bestemme hvem som blir vår neste trener.
Og ta de strategiske valg for klubbens retning og organisasjonsmodell i fremtiden.
Huttetu. |
|
| Back to top |
|
 |
sidney Veteran
|
Posted: 23.08.2014 10:15 Post subject: |
|
|
Vi kan vel slå fast at Koteng er bedre til å sparke enn til å ansette Det er egentlig ikke så dumt om dagen - det er flere som burde sparkes, og en hver idiot skjønner vel at Sollied er mer spennende en Fagermo? |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 23.08.2014 10:47 Post subject: |
|
|
Ikke at jeg i det hele tatt skal trekke paralleler til de store klubbene, men husk at de ansetter navn. Bestandig! Og jeg tror ikke vi skal kimse av såkalte navneansettelser. Derfor håper og tror jeg at det er riktig å ansette et navn som Sollied, dette nettopp på grunn av at han er en så god trener at han har fått et navn. Nå har klubben i årevis prøvd assistentløsningen, og ikke lyktes en eneste gang. Så trå til, og våg Sollied, fordi vi har rett og slett ikke råd til å bomme flere ganger!
Så håper at de for en gang skyld tørr å sette klubben foran sine egne interesser. _________________ thumb/b2gwNyta.jpeg |
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 23.08.2014 11:03 Post subject: |
|
|
| Finnes det noen videoer av RBK under T.Sollied? Vil se hvordan RBK spilte da. |
|
| Back to top |
|
 |
Pirlo Veteran
|
Posted: 23.08.2014 11:08 Post subject: |
|
|
"Rosenborg 1998" på Youtube. Tror 2mas har lagt ut en del kampsammendrag.  |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 23.08.2014 11:09 Post subject: |
|
|
Bare søk på rbk under Sollied på youtube så finner du mange  _________________ thumb/b2gwNyta.jpeg |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 23.08.2014 11:14 Post subject: |
|
|
La ut en lenke fra 98 borte mot Molde og der dukket Eggen opp gitt. Tror som nevnt at det må søkes på Solliedes Rbk  _________________ thumb/b2gwNyta.jpeg |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 23.08.2014 11:34 Post subject: |
|
|
https://www.youtube.com/w...iNCiwfXY0w
Får tårer i øynene når jeg ser disse klippene. Fyttekatta så gode vi var. Og det er faktisk ikke noe hokus pokus. Det er relasjoelle ferdigheter av ypperste merke. Og dette fikk vi til pga terping, terping og atter terping!
Og dette kan Trond Sollied. Håper de svelger noe stoltet og ansetter mannen, for han er en yppelig trener i Norsk målestokk. Vi kan rett og slett ikke sikter høyere, når nå var alles Nils Arne har blitt noe for gammel. Men er sikker på at Eggen, til og med nå, hadde gjort oss til et mye bedre lag! _________________ thumb/b2gwNyta.jpeg |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 23.08.2014 11:51 Post subject: |
|
|
| HeXX wrote: | | Konesseur wrote: | | Tilhengerne er en stor andel av klubben. Hittil er det vel unison enighet om at Sollied skal bli hovedtrener. |
Ikke helt. Jeg for min del ser ingen grunn til å forsøke Sollied. Mulig han lykkes, men det er like mye som tilsier at han ikke gjør det. Han representerer heller ikke noe nytenkende fotballfilosofi, men vi vet hva vi får, forutsatt at Sollied leverer etter gammel stil, noe jeg tviler på.
Jeg håper fortsatt på at rbk våger å bryte trenden og hente inn en helt ekstern trener som har pondus nok til å sette brakka på plass samtidig som vedkommende representerer en fotballfilosofi som bringer nye impulser inn i klubben. Har vi virkelig blitt så flasket opp på innavl at vi ikke evner å løfte blikket høyere? |
Husker mange av disse setningene dukket opp jevnlig når det var snakk om å ansette Nils Arne Eggen igjen også. Heldigvis så frigjorde vi oss og hentet inn Tørum, Perry, Hamren, By Rise, Jønsson, Høgmo, Henriksen og Perry igjen.
Det handler for meg ikke om å bryte med noe, bevise at vi kan leve post Eggen/Sollied, distansere oss gammel innavl og skaffe nye impulser, etc etc etc. For meg handler det kun om å ansette det beste vi klarer å få tak i på markedet idag. Det var i lange tide NAE, nå har klubbens møkkamenn ødelagt den muligheten, jeg håper ikke de ødelegger muligheten for å hente TS også.
Og jeg håper for guds skyld ikke at vi går ut å ansetter Fagermo eller Riddersholm for å bevise at vi klarer oss uten NAE/TS-tiden. Det er forbanna dumt å ansette dårligere ansatte enn vi har muligheten til kun på et teit prinsipp. |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 23.08.2014 11:52 Post subject: |
|
|
| Jangusk wrote: | https://www.youtube.com/watch?v=TiNCiwfXY0w
Får tårer i øynene når jeg ser disse klippene. Fyttekatta så gode vi var! | Så gjennom noen gamle kamper i går. Morsomt å se en ung Rade Prica hamre inn trøstemålet i RBK 6-1 Helsingborg-kampen  |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 23.08.2014 12:00 Post subject: |
|
|
Det kan noteras att Sollied var tränare i Rosenborg för 16-år sedan. Genomsnittsåldern för RBK-användarna ligger väl på lite över 20 år.
Koteng är 55 år. Han har ett förflutet som fotbollsspelare i Åfjord och torde ha ett visst intresse för fotboll.
Min konklusion blir att det är större chans att Koteng som 39-åring har sett Rosenborg med Sollied som tränare än den då genomsnittliga 5-årige RBKweb-användaren. |
|
| Back to top |
|
 |
|