English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Trond Sollied
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 95, 96, 97 ... 112, 113, 114  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Jakob
Veteran

PostPosted: 22.08.2014 18:26    Post subject: Reply with quote

Hvor står det at han er uaktuell? Han har jo sagt selv at et tilbud ville vært interessant.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef

PostPosted: 22.08.2014 20:25    Post subject: Reply with quote

Kleviño wrote:
Nå har det vel blitt presisert at denne samtalen skjedde før Kåre ble rbk-trener?

Det kan nok stemme.

Har nemlig en følelse av at oppslaget i hofforganet Dagsavisen er regissert av Sollied og journalistkompis Karlsen.

Koteng pleier å være ganske åpen, og det er jo litt spesielt at han er så ordknapp rundt dette:

– Kan Trond Sollied da være en aktuell kandidat?

– Det vil jeg ikke kommentere.

– Men han har gode meritter i Rosenborg?

– Det vil jeg heller ikke kommentere.

Les mer: Rosenborg vil ikke kommentere Sollied
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 22.08.2014 20:36    Post subject: Reply with quote

Godt å se at det ikke bare er jeg som har gjort meg disse tankene. Litt mye som "skurrer" med alle oppslagene rundt Sollied de siste dagene. Prøver han å kickstarte karrieren sin igjen?
Undergangen er nær
Veteran

PostPosted: 22.08.2014 20:42    Post subject: Reply with quote

Om han ønsker å kickstarte den her så er det jo greit Smile

Men om det er slik at klubben ikke har kontakta ham en gang ennå, blir det vel noen andre.
Back to top
JanneB
Veteran

PostPosted: 22.08.2014 20:54    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Koteng pleier å være ganske åpen, og det er jo litt spesielt at han er så ordknapp rundt dette

En gang må han lære å prate til media Wink

Koteng har som regel vært umulig å tolke i media. Han sier gjerne at treneren er fredet på mandag og sparker han på tirsdag. Umulig å tyde
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 22.08.2014 21:07    Post subject: Reply with quote

Det gjør jo alle styreledere med vett.
Back to top
JanneB
Veteran

PostPosted: 22.08.2014 21:14    Post subject: Reply with quote

Det jeg sier er at ingen kommer til å gå på Ivars "Hvordan prate med media i 201x" kurs hvis det blir lansert.

Han har vært litt "all over the place".For øvrig synes jeg at han har gjort en god jobb, men min oppfatning vil endres hvis Sollied glipper.
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 22.08.2014 21:18    Post subject: Reply with quote

Tenker også at Koteng har så langt gjort de nødvendige tingene, og at om vi får Sollied eller ikke kan som du sier endre det. Denne ansettelsen er på en måte en være eller ikke være ansettelse for Koteng også.

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
larsarus
Legende

PostPosted: 22.08.2014 23:51    Post subject: Reply with quote

JanneB wrote:
For øvrig synes jeg at han har gjort en god jobb, men min oppfatning vil endres hvis Sollied glipper.

Det kan være Sollied glipper om Sollied vil at det skal glippe.

Jeg vil veldig gjerne ha Sollied som trener/manager for RBK, men jeg vil helst unngå alt mediestyret rundt og i forkant av en Sollied-ansettelse. Jo mer medie-styr, jo mer tror jeg han har en annen agenda, og bare bruker interessen fra BRK som brekkstang i forhold til noe annet. Med andre ord - HYSJ!

Trenger rykter fra en bankansatt eller boligmegler om at Sollied har sett seg ut et prospekt på Ranheim e.l. nå. Ellers blir det vel til at Fagermo kommer oppover. :( Hvor var forresten huset Fagermo hadde sjekket finansieringen for? Fagerli? Og hvor er Messi? Han kunne i det minste postet en eller annen hash-kode :)
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 23.08.2014 00:06    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:

Antakeligvis fordi han ikke vet mer om Sollied enn det som har stått i avisene de siste par dagene. Fyren virker jo helt blottet for fotballkunnskaper.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
HeXX
Rutinert

PostPosted: 23.08.2014 00:31    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Tilhengerne er en stor andel av klubben. Hittil er det vel unison enighet om at Sollied skal bli hovedtrener.

Ikke helt. Jeg for min del ser ingen grunn til å forsøke Sollied. Mulig han lykkes, men det er like mye som tilsier at han ikke gjør det. Han representerer heller ikke noe nytenkende fotballfilosofi, men vi vet hva vi får, forutsatt at Sollied leverer etter gammel stil, noe jeg tviler på.

Jeg håper fortsatt på at rbk våger å bryte trenden og hente inn en helt ekstern trener som har pondus nok til å sette brakka på plass samtidig som vedkommende representerer en fotballfilosofi som bringer nye impulser inn i klubben. Har vi virkelig blitt så flasket opp på innavl at vi ikke evner å løfte blikket høyere?

I bet the YMCA dance is a lot harder to do in Chinese
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 23.08.2014 00:44    Post subject: Reply with quote

vedder på at de utelukker sollied..Men jeg håper for all del jeg tar feil.

Synes de kunne fått signert Trond,og latt han forbrede seg til og ta over i januar.

Eller la han komme med sine erfaringer.Klubben mangler mye fotball kompetanse som er på høyt nok nivå.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
KitWalker
Veteran

PostPosted: 23.08.2014 00:55    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
2mas wrote:

Antakeligvis fordi han ikke vet mer om Sollied enn det som har stått i avisene de siste par dagene. Fyren virker jo helt blottet for fotballkunnskaper.

Syns det er helt greit at Koteng ikke kommenterer Sollieds kandidatur, akkurat samme gjelder utalelser om spilleroverganger fra Manager/Sportsdirektør.
Det er få klubber i verden som kan garantere nye treneransettelser og spillere, eneste jeg kan komme på i farten er presidenten i Real Madrid, spesielt under en valgperiode.
Back to top
gollumLAD legend
Veteran

PostPosted: 23.08.2014 08:15    Post subject: Reply with quote

Klasseinnlegg fra Kjernen i dag også. http://kjernen.com/2014/0...23/timing/
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
RÃ¥nny wrote:
JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet!

Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174
Back to top
Kent
Veteran

PostPosted: 23.08.2014 10:06    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
2mas wrote:

Og dette er mannen som skal bestemme hvem som blir vår neste trener.

Og ta de strategiske valg for klubbens retning og organisasjonsmodell i fremtiden.

Huttetu.
Back to top
sidney
Veteran

PostPosted: 23.08.2014 10:15    Post subject: Reply with quote

Vi kan vel slå fast at Koteng er bedre til å sparke enn til å ansette Smile Det er egentlig ikke så dumt om dagen - det er flere som burde sparkes, og en hver idiot skjønner vel at Sollied er mer spennende en Fagermo?
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 23.08.2014 10:47    Post subject: Reply with quote

Ikke at jeg i det hele tatt skal trekke paralleler til de store klubbene, men husk at de ansetter navn. Bestandig! Og jeg tror ikke vi skal kimse av såkalte navneansettelser. Derfor håper og tror jeg at det er riktig å ansette et navn som Sollied, dette nettopp på grunn av at han er en så god trener at han har fått et navn. Nå har klubben i årevis prøvd assistentløsningen, og ikke lyktes en eneste gang. Så trå til, og våg Sollied, fordi vi har rett og slett ikke råd til å bomme flere ganger!

Så håper at de for en gang skyld tørr å sette klubben foran sine egne interesser.
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 23.08.2014 11:03    Post subject: Reply with quote

Finnes det noen videoer av RBK under T.Sollied? Vil se hvordan RBK spilte da.
Back to top
Pirlo
Veteran

PostPosted: 23.08.2014 11:08    Post subject: Reply with quote

"Rosenborg 1998" på Youtube. Tror 2mas har lagt ut en del kampsammendrag. Tommel'n opp!
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 23.08.2014 11:09    Post subject: Reply with quote

Bare søk på rbk under Sollied på youtube så finner du mange Smile
Jangusk
Veteran

PostPosted: 23.08.2014 11:14    Post subject: Reply with quote

La ut en lenke fra 98 borte mot Molde og der dukket Eggen opp gitt. Tror som nevnt at det må søkes på Solliedes Rbk Smile
Jangusk
Veteran

PostPosted: 23.08.2014 11:34    Post subject: Reply with quote

https://www.youtube.com/w...iNCiwfXY0w

Får tårer i øynene når jeg ser disse klippene. Fyttekatta så gode vi var. Og det er faktisk ikke noe hokus pokus. Det er relasjoelle ferdigheter av ypperste merke. Og dette fikk vi til pga terping, terping og atter terping!

Og dette kan Trond Sollied. Håper de svelger noe stoltet og ansetter mannen, for han er en yppelig trener i Norsk målestokk. Vi kan rett og slett ikke sikter høyere, når nå var alles Nils Arne har blitt noe for gammel. Men er sikker på at Eggen, til og med nå, hadde gjort oss til et mye bedre lag!
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 23.08.2014 11:51    Post subject: Reply with quote

HeXX wrote:
Konesseur wrote:
Tilhengerne er en stor andel av klubben. Hittil er det vel unison enighet om at Sollied skal bli hovedtrener.

Ikke helt. Jeg for min del ser ingen grunn til å forsøke Sollied. Mulig han lykkes, men det er like mye som tilsier at han ikke gjør det. Han representerer heller ikke noe nytenkende fotballfilosofi, men vi vet hva vi får, forutsatt at Sollied leverer etter gammel stil, noe jeg tviler på.

Jeg håper fortsatt på at rbk våger å bryte trenden og hente inn en helt ekstern trener som har pondus nok til å sette brakka på plass samtidig som vedkommende representerer en fotballfilosofi som bringer nye impulser inn i klubben. Har vi virkelig blitt så flasket opp på innavl at vi ikke evner å løfte blikket høyere?

Husker mange av disse setningene dukket opp jevnlig når det var snakk om å ansette Nils Arne Eggen igjen også. Heldigvis så frigjorde vi oss og hentet inn Tørum, Perry, Hamren, By Rise, Jønsson, Høgmo, Henriksen og Perry igjen.

Det handler for meg ikke om å bryte med noe, bevise at vi kan leve post Eggen/Sollied, distansere oss gammel innavl og skaffe nye impulser, etc etc etc. For meg handler det kun om å ansette det beste vi klarer å få tak i på markedet idag. Det var i lange tide NAE, nå har klubbens møkkamenn ødelagt den muligheten, jeg håper ikke de ødelegger muligheten for å hente TS også.

Og jeg håper for guds skyld ikke at vi går ut å ansetter Fagermo eller Riddersholm for å bevise at vi klarer oss uten NAE/TS-tiden. Det er forbanna dumt å ansette dårligere ansatte enn vi har muligheten til kun på et teit prinsipp.
Back to top
pingvin
Veteran

PostPosted: 23.08.2014 11:52    Post subject: Reply with quote

Jangusk wrote:
https://www.youtube.com/watch?v=TiNCiwfXY0w

Får tårer i øynene når jeg ser disse klippene. Fyttekatta så gode vi var!
Så gjennom noen gamle kamper i går. Morsomt å se en ung Rade Prica hamre inn trøstemålet i RBK 6-1 Helsingborg-kampen Smile
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 23.08.2014 12:00    Post subject: Reply with quote

Det kan noteras att Sollied var tränare i Rosenborg för 16-år sedan. Genomsnittsåldern för RBK-användarna ligger väl på lite över 20 år.

Koteng är 55 år. Han har ett förflutet som fotbollsspelare i Åfjord och torde ha ett visst intresse för fotboll.

Min konklusion blir att det är större chans att Koteng som 39-åring har sett Rosenborg med Sollied som tränare än den då genomsnittliga 5-årige RBKweb-användaren.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 95, 96, 97 ... 112, 113, 114  Next
Page 96 of 114

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb