English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2014
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 56, 57, 58 ... 75, 76, 77  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kent
Veteran

PostPosted: 11.06.2014 20:03    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Harald wrote:
ALARM!

Aldrig har krisen været større. De tyder til at der er misnøje i spillertruppen, hvilket ikke ligefrem er gunstigt når halvdelen af dem sidder å udgående kontrakter. Læg til et inkompetent sportsligt apparat og en tom pengekasse så er fundamentet for middelmådighed i mange år fremover lagt!

1. Hoftun
2. Alstad
3. Perry
4. Wiggen

Disse må ut umiddelbart etter at Startkampen er ferdig. .

Dream on!

Koteng har signalisert at han går i strupen på de spillerne som er kritiske, han harselerer arrogant mot kritisk media og klubbens ledelse går delvis til kamp mot kritiske supportere.

Dagens ledelse kommer minimum til å sitte trygt ut året mens enkelte spillere sporadisk kommer til å forsvinne fra klubben.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 11.06.2014 20:15    Post subject: Reply with quote

Det klarer jeg ikke tro på Kent. Hvis det er tilfellet så kan klubben være ferdig som toppklubb allerede. Om det er tilfellet så må medlemmene samle seg, finne kandidater som er villige til å ta jobben og innkalle til ekstraordinært årsmøte der samtlige kastes.

Men jeg klarer bare ikke å se det. Strandberg er ikke alene, det er stadig flere spillere som er meget kritiske til de styrende i sportslig avdeling. Klubben kommer til å tape haugevis av millioner om vi går gjennom neste overgangsvindu med disse i klubben. Tapet blir så stort at klubben muligens er ferdig.

Jeg klarer ikke å tro på at Styret er så handlingslammet. Tipper/håper det står en ny trener klar uka etter at Perry&Wiggen har fått sparken(etter startkampen). Den nye treneren får stor makt i overgangsvinduet og Hoftun sitter der kun som "gallionsfigur". I slutten av sesongen så trekker Hoftun seg pga trykk/stress/etc. mens klubben endrer litt i organisasjonsstrukturen og sparker ut Alstad en gang for alle. Enkel jobb også, man trenger ikke ledertittel for en avdeling på 4 ansatte.

Hmm, det avsnittet åpnet som tro og avsluttes som håp. Men dette mener jeg bør være fasit i etterkant.

Folk skyter mot Koteng alene, men vi snakker om et helt styre her! Klubben brenner, jeg klarer ikke tro at de bare skal sitte stille å se alt sammen brenne til grunn.
Back to top
Kent
Veteran

PostPosted: 11.06.2014 20:28    Post subject: Reply with quote

Jeg er faktisk overbevist om at Koteng og Hoftun delvis har den oppfatning at uroelementer i spillergruppa er en av årsakene til at laget ikke har fått vist sitt fulle potensiale og at Perry nå skal få full tillit - minimum ut året.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 11.06.2014 20:35    Post subject: Reply with quote

forståelig om Hoftun, Perry og Wiggen vil si det, deres jobber avhenger direkte av at de klarer å selge den løgnen. Koteng kan jeg også i grenseland kunne trodd på ville hatt en slik innstilling, for han har ikke peiling på fotball.

Men igjen: Koteng er ikke styret i Rosenborg, det er et styre bak. Han kan ikke gjøre som han vil, selv om folk elsker å mene det når det er noe negativt.

7 mann sitter i styre i tillegg til styreleder Koteng, og typer som Heggem og By Rise er jo nødt til å se at hele klubben er i ferd med å brenne til grunn??
Back to top
Spartacus
Veteran

PostPosted: 11.06.2014 20:42    Post subject: Reply with quote

Ser man på BW sin trenerkarriere lukter den nedrykk, i hvert fall som hovedtrener. Han har hatt suksess når han har vært en blodigle og kjegle flytter hos Ståle Solbakken, og der har han hatt minimalt med innflytelse. Bortsett fra at han til stadighet havnet i konflikt med spillere når de ikke hjalp han med kjeglene.

Zeman
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 11.06.2014 20:52    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Andre enn meg som stort sett gir fanden i kampene for tida? Missforstå meg rett - jeg ser fortsatt kampene og følger laget, men det er så utrolig mye annet som tar fokus og i den store sammenheng er viktigere enn enkeltkamper, at jeg blir litt nummen i forhold til det sportslige. I hvertfall når vi i praksis har lite å spille for om dagen.

Vi/klubben har en enorm jobb foran oss. Det trengs en voldsom opprydning i sportslig ledelse, og i tillegg begynner det å bli mange spillere som må erstattes i løpet av de neste par vinduene. Sesongen 2014 er mer eller mindre ferdig allerede for vår del, og klubben forøvrig ligger nede med brukket rygg.

Det er helt utrolig. Ti år tok det fra vi var i helt egen klasse både økonomisk og sportlig, til å være en av mange klubber som konkurrerer om medalje og med lite økonomisk handlingsrom. I tillegg fremstår vi i dag som den klubben i ligaen med mest rot, dårlige avgjørelser, feilvurderinger og drama. Det er jaggu godt gort, så mye tull det er i klubbene i Tippeligaen.

Ingen grunn til å bli overrasket, det var som jeg sa for flere år siden. Det var ikke vanskeligere enn at ansetter man drit, så får man drit. Ting går ikke av seg selv, heller ikke et enormt forsprang. Rart at så få egentlig ikke skjønte dette tidligere. Klubben er ferdig, det har den vært lenge. Å nå like før klubben er konkurs, gjøre det ingenting.
Back to top
Kent
Veteran

PostPosted: 11.06.2014 21:07    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Andre enn meg som stort sett gir fanden i kampene for tida? Missforstå meg rett - jeg ser fortsatt kampene og følger laget, men det er så utrolig mye annet som tar fokus og i den store sammenheng er viktigere enn enkeltkamper, at jeg blir litt nummen i forhold til det sportslige. I hvertfall når vi i praksis har lite å spille for om dagen.

Vi/klubben har en enorm jobb foran oss. Det trengs en voldsom opprydning i sportslig ledelse, og i tillegg begynner det å bli mange spillere som må erstattes i løpet av de neste par vinduene. Sesongen 2014 er mer eller mindre ferdig allerede for vår del, og klubben forøvrig ligger nede med brukket rygg.

Det er helt utrolig. Ti år tok det fra vi var i helt egen klasse både økonomisk og sportlig, til å være en av mange klubber som konkurrerer om medalje og med lite økonomisk handlingsrom. I tillegg fremstår vi i dag som den klubben i ligaen med mest rot, dårlige avgjørelser, feilvurderinger og drama. Det er jaggu godt gort, så mye tull det er i klubbene i Tippeligaen.

Helt enig i det du beskriver her.

På mange måter var grensen nådd ved ansettelsen av Jønsson. At man klarte å overgå det med en enda større feil ved å ansette Perry, var det som signaliserte hvor dette skulle ende.

Samler man tilstrekkelig udugelighet på ett og samlet sted (Hoftun, Koteng og Perry) er det ingenting som lenger er umulig.

For: Det er faktisk en prestasjon å forvalte de enorme ressursene RBK har så dårlig som det nå utføres. Det i en Tippeliga dårligere enn noensinne.
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 11.06.2014 21:30    Post subject: Reply with quote

Spørsmål: I en periode (i fjor? Lenger siden?) hadde vi en bruker her som linket til analyser han gjorde av bl.a. Rosenborgs spill.

Jeg vet ikke om han driver agendajournalistikk, men det hadde vært ekstremt interessant å se en analyse av angrepsmønsteret vårt i 2014.

Hehe, altså, det TOTALT FRAVÆRENDE MØNSTERET OG STRUKTUREN i hvordan vi liksom skal angripe.

Er han er fortsatt? Hvis du leser dette, har du tanker om det vi er så frustrert over?
nilsen09
Junior

PostPosted: 11.06.2014 21:53    Post subject: Reply with quote

Mulig det er han på analyse.blogg.no

Tror ikke han holder på med bloggen lenger, men om en ser på det siste jeg fant om Rosenborg er det veldig tydelig at vi ikke har kommet noe som helst videre siden JJ. Det samme kunne vært skrevet mai 2014 som august 2012
http://analyse.blogg.no/1...l_mot.html
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 11.06.2014 22:27    Post subject: Reply with quote

Det er virkelig store problemer i denne klubben nå. Skuta synker. Tipper vi er i førstediv innen 5-6 år hvis vi ikke staker ut en ny kurs snart. Strandberg-saken nå sist er et alvorlig varsko om hva som egentlig skjer innenfor klubbens vegger.

Ny styreleder bør kunne love at EH skal byttes ut. Så skal selvsagt PJH byttes ut rett etterpå. Nåværende styreleder ser ikke i stand ut til å ta grep nå dessverre.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 11.06.2014 22:33    Post subject: Reply with quote

Eventuell ny styreleder kommer ikke på lenge, om det ikke gjøres noe før det så er klubben ferdig på toppnivå.

Men uansett: En ny styreleder kan selvsagt ikke love noe slikt, vanlig norske lover og rettigheter gjelder for Rosenborg også.

Perry&Wiggen bør ryke nå i VM-pausen. Dette burde utløse en situasjon der Hoftun enten blir sparket/sier opp eller flir flyttet i orgnaisasjonen. Da har han under sittende styreleder feilet med 2 store trener/retninger - prosjekter.

Alstad bør jo ryke fordi han aldri burde vært ansatt og fordi Stjernen&Hoftun da er borte, altså er det ingen grunn til å holde på støtespilleren deres som de tvang gjennom.
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 11.06.2014 22:33    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Men igjen: Koteng er ikke styret i Rosenborg, det er et styre bak. Han kan ikke gjøre som han vil, selv om folk elsker å mene det når det er noe negativt.

7 mann sitter i styre i tillegg til styreleder Koteng, og typer som Heggem og By Rise er jo nødt til å se at hele klubben er i ferd med å brenne til grunn??

Godt poeng. For alt vi vet kan jo Koteng være for at EH/PJH må bort, men jeg tror egentlig ikke det heller etter godpraten jeg så de imellom etter lsk-kampen.
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 11.06.2014 22:42    Post subject: Reply with quote

nilsen09 wrote:
Mulig det er han på analyse.blogg.no

Han var det, takker!

Synd hvis han ikke fortsatt er aktiv, kom mye interessant derfra.
eksiltrøndern
Veteran

PostPosted: 11.06.2014 22:42    Post subject: Reply with quote

Du setter likhetstegn mellom det å være en god leder og å behandle de man ikke liker dårlig?

En god leder behandler alle ansatte med respekt og gjør det beste ut av situasjonen de er i. De kan til og med like en ansatt som person, selv om de ikke synes jobben de gjør er bra nok. Ønsker du at Koteng skal gå rundt å være grinete og spre eder og galle?

Jeg har fortsatt troa på Koteng, det er jobben han gjør som vi ikke ser som til slutt kan vise seg som viktig.
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 11.06.2014 22:47    Post subject: Reply with quote

Nei, selvsagt ikke. Men det øyeblikket fikk meg bare på vonde tanker om uggent kameraderi som har preget denne klubben de siste 10 åra..
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 12.06.2014 00:41    Post subject: Reply with quote

OrionPax m.fl:
Mikael Dorsin, som har en ballast på 350 kamper i RBK å bedømme ut fra, sier jo også at laget famler etter en spillestil.
RBKweb wrote:
Trykket er ganske bra, men vi har som sagt mye å jobbe med for å finne tilbake til slik Rosenborg skal være: Hvordan vi skal fremstå, hvordan vi skal spille fotball.

Det blir feil å legge skylda for denne mangelen på kun en av herrene Hansen/Hoftun. Dette er sammensatt, og Hoftun har uansett sitt ansvar på et bredere område og over lengre tid, selv om Hansen heller ikke denne gangen har lyktes.

18 måneder etter at Erik Hoftun kunngjorde at Per Joar Hansen var det beste valget som hovedtrener og fem måneder etter at Hoftun erklærte at Hansen ville sette enda mer av sitt preg på Rosenborgs spillestil denne sesongen, fremstår laget i kamp etter kamp nærmest som et strukturløst seminar. (Visste ikke Hoftun hva Hansen sto for, eller dro han en "grå løgn" i håp om at ballene og resultatene ville gå vår vei til slutt?)

For noen er det kanskje godt nok. Man teller kun poengene ved sesongslutt før evalueringen/terningkastet. Spillestil og filosofi er valgfag utenfor pensum. Kun sutrete trøndere og en kokk uten peiling på fotball er opptatt av innholdet, oppskriften og prosessen. Utakknemlig å ikke adlyde det uuttalte, men følte "spis og hold kjeft".
-Denne lite tiltalende grøten dekker det moderne ernæringsbehovet. Hvorfor være opptatt av hvordan det ser ut? Kravstore trøndere altså!

Per Joar Hansen har fremstått stadig tydeligere som en type som helst liker å være prosessveileder for en gruppe personer som både individuelt og kollektivt/relasjonelt har ferdigheter og egenskaper på et høyt nok nivå til at de kan lage den offensive arbeidsplanen sin på banens siste tredjedel selv.

Virker som om planen hans for Rosenborg aldri kom lenger enn dit. Og det kan ha vært essensen/grovskissen i Hansens moderne plan:
-Fokus på lav risiko både defensivt og offensivt.
-Solid defensiv struktur med klart definerte defensive roller.
-En klar plan og inndrillede roller og bevegelser ved oppbygging og konsolidering.
-En "se hva som skjer"-tilnærming i gjennombruddsfasen. Man vender spillet frem og tilbake og avventer relativt passivt (lav risiko) om det dukker opp en mulighet ved at motstanderen (som forventes å ha spillere med et lavere ferdighets- og erfaringsnivå enn Rosenborg) gjør en feil.
-Kronen på verket er blitt dødballene. Kunne kanskje nesten ha spøkt med at det brukes mer tid på å øve inn "flotte innkast" og cornere enn et kollektivt gjennombruddshissig spill?

Noe av det som, med Hansen som trener, mangler for å sette en god offensiv plan, foruten en godt nok spesifisert plan selvfølgelig, er kvalitetene i spillergruppen som skal "skape gull av null". Det er Hoftuns ansvar, selv om treneren kan ha hatt ønsker og synspunkter:
-Midtbanesentralen som er god nok og smart nok.
-Indreløpere med raske nok føtter og god nok motor til å være med på det "moderne fotball" krever.
-Den avslutningsteknisk gode spissen som ikke trenger være en komplett supermann, men som kunne hatt en eller flere av attributtene: Rask, god på hodet, smart, ekstremt god nærteknikk/god på små flater eller en klinisk avslutter.
-Jo dårligere måltyv man har hentet til en spissrolle, jo høyere målscoringsrate burde de andre offensive spillerne man har hentet ha.

Den troppen Hoftun har vært med på å komponere har mange navn som er på eller i nærheten av "landslagsnivå", men hvilke roller de skal dekke i en offensiv plan er ikke tindrende klar.

Det har det virket som om planen ikke har vært heller. Derfor har vi ikke fått så klare svar fra hverken spillere eller trener når ting ikke har falt på plass av seg selv. Alle har sett at spillet ikke ga resultater, men siden det ikke var innøvd på detaljnivå, kun diskutert muligheter/ idémyldring (?) på siste gruppearbeid eller i frivillige kollokvier, er det ikke lett å sette ord på det som ikke skjedde i ettertid.

Derfor disse stadige diskusjonene på mer og mer detaljnivå i sesong etter sesong. Eller skulle man kanskje heller si seminar etter seminar?

Den manglende gjenkjennelige gode, offensive strukturen er ikke et utslag av manglende kontinuitet på trenersiden eller i spillerstallen, men et utslag av for lav sportslig kompetanse i stillingen som Erik Hoftun nå har hatt i mange år. Hoftun kan ikke gjemme seg bak andre når det gjelder hvordan stallen er sammensatt, hvilke spillere og trenere han har valgt å gå for og ikke gå for.

Så kan jo sportslig leder alltids prøve å pulverisere ansvar ved å skylde på at det ikke er hans skyld at treneren ikke har en god nok plan. Og treneren kan skylde på at det ikke er hans skyld at sportslig leder ikke har/følger en filosofi. Videre kan han skylde på skader og nå, beleilig nok, også "spillere som ikke vil være her".
Videre kan sportslig leder skylde på at styret ikke har god nok sportslig kompetanse. Styret kan kanskje delegere til styreleder å mene noe om dette og styreleder kan skylde på at en spiller er misfornøyd med treneren og/eller skjelle ut supporterne som ikke støtter treneren og/eller klubbkongen?

Der var vi i går, der er vi i dag og der er vi i morgen også.
Men, for å låne noen ord fra Dorsin, trykket er ganske bra.
Mange er klar for noe annet enn grøt nå, Koteng.

Last edited by gisp! on 12.06.2014 01:03; edited 1 time in total
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 12.06.2014 00:56    Post subject: Reply with quote

gisp! det kan ikke oppsummeres bedre enn dette! Tommel'n opp!

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
LateBarter
Junior

PostPosted: 12.06.2014 01:31    Post subject: Reply with quote

Hei, gisp! Kunne du tenke deg å skrive for LB?

Send pm! (gjelder forøvrig andre rbkweb-medlemmer med engasjement og en god penn også)
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 12.06.2014 08:27    Post subject: Reply with quote

gisp! wrote:
OrionPax m.fl:

Siden dette bl.a. var rettet mot meg, la meg bøye meg i støvet og si We're not worthy!
Jangusk
Veteran

PostPosted: 12.06.2014 10:05    Post subject: Reply with quote

Leste nettopp Krokens spalte i adressa.

Mye bra, men noe vanskelig og skjønne. Da han i det ene øyeblikket forsvarer ledelse, ogforteller hvor vanskelig det er å være leder på Lerkendal og dette med spillere de selv har anskaffa seg.

Men nedover snur det, og da blir det snakk om både trenerskifte og ellers andre utskiftinger. Til slutt sier han atklubben trenger proff hjelp utenfa og de er jo så vettug sagt at jeg nikka annekjennende på hodet når jeg leste det.

Men det var vanskelig å skjønne sammenhengen, da spalten svingte fra kritikk til ros somi en sterk storm.

Til slutt vil jeg si at denne skjønte jeg ikke: Ikke veldig profesjonell håndtering, men mye sjau i god, gammel RBK-ånd. Hva Kroken mener med dette, skjønner jeg ikke. For dette kom først drassende med Hoftun i SD stolen.

Det er utenkelig at i gamle dager ville dukket sånne saker som alle skandlene som har vært de siste sju årene i media. Så, jeg vet ikke hva han mener med hvor gammel RBK-ånd. Hvor gammelt er egentlig gammelt?

Hva mener andre om denne Krokensaken i dagens adressa?
Kort fortalt, så mener je den svingte enormt og ikke lett å få sammenhengen i.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 12.06.2014 11:41    Post subject: Reply with quote

Jeg leste den og merket meg til dels det samme. Jeg synes Kroken er en midt på treet sportsskribent som av og til treffer spikeren, av og til bommer totalt og av og til treffer litt og bommer litt i en og samme artikkel. Det henge muligens sammen med at han er skribent i mainstream media, men f.eks Tjernås synes jeg er et par nivå over Kroken. Tar artikklene hans med en liten klype salt med andre ord.
Back to top
Spurven
Proff

PostPosted: 12.06.2014 12:48    Post subject: Reply with quote

Gisp! Tommel'n opp!
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 12.06.2014 13:11    Post subject: Reply with quote

Veldig, veldig bra, gisp.

Jeg synes definitivt du burde gjøre så gode, treffende og gjennomarbeidede kommentarer offentlig tilgjengelige for et større publikum enn oss som er heldige nok til å lese dem her. Jeg hadde elsket å se slike kommentarer i et ordskifte som inkluderer de det gjelder, for eksempel som innlegg eller kronikk i vår kjære regionsavis.

Ulempen for oss andre på rbkweb er jo at det fort blir overflødig å skrive innlegg i de viktigste trådene, og vi blir redusert til å skrive

Tommel'n opp!
stenex
Rutinert

PostPosted: 12.06.2014 13:14    Post subject: Reply with quote

Finskriv den der så har du årets artikkel om tilstanden i Rosenborgs hus, gisp. Publiseres gjerne via flygeblad på neste hjemmekamp.
Back to top
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 12.06.2014 13:58    Post subject: Reply with quote

Jangusk wrote:
Leste nettopp Krokens spalte i adressa. etc.

Lest den selv og for meg virker det som Kroken prøver og stå med en fot i begge camper, men ender opp med å virke smått bipolar. Det er veldig skjeldent gunstig når man prøver å være kompis med begge parter for å virke objektiv.

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 56, 57, 58 ... 75, 76, 77  Next
Page 57 of 77

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb