English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ole Kristian Selnæs
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 39, 40, 41 ... 145, 146, 147  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 28.04.2014 18:59    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Jeg husket tydeligvis feil, siden kjello skriver at dette var det snakk om allerede før sesongen i fjor.

Det startet vel her. Siden da har ryktene kommet og gått fra ulike kilder.

JohnnyCash den 9. februar 2013 wrote:
Ryktes at Selnæs er ønsket i Stavanger.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 28.04.2014 19:02    Post subject: Reply with quote

Tror jeg leste det av noen Viking-supportere på VGD før det dukket opp her. Mulig det var samme dag.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Wannebo
Veteran

PostPosted: 28.04.2014 19:20    Post subject: Reply with quote

Viking snuser på Ole Selnæs.

Nok en bekreftelse. Hvis ikke han får lovnader om spilletid framover så går han nok på bosman.
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 28.04.2014 19:29    Post subject: Reply with quote

- Er det aktuelt å forlenge med Rosenborg?

- Det har jeg ingen kommentar til, svarer Selnæs.

- Det vil si nei?

- Tolk det som du vil, svarer trønderen

Ganske tydelig det der ja.

Jævla nisse, håper han rotner bort på RBK2 de neste 8 månedene.

- Torgeir Børven
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 28.04.2014 19:35    Post subject: Reply with quote

Etter artikkelen i Adressa i dag så bekrefter det vell langt på vei at han garantert forsvinner til sommeren og at Viking er hyperaktuell.

Skjønner lite av at Selnæs vil til en annen TL klubb og konkurere mot moderklubben, men nå er jo ikke jeg Selnæs så what do i know :/

Prosjekt Hansen ser ut til å påvirke flere spillere i temmelig negativ grad, men som nevnt så har vi tross alt flere sentrale midtbanespillere enn det er Mygg i Alta sådesså :p

Om vi da sitter igjen med Annan, Jensen, Svennson, Sæter med mulighet til å bruke MGP og hente tilbake Midtsjø til sommeren så skal jeg ikke klage. Vært MYE verre om det hadde vært Tore som sa han ville bort.
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Jakob
Veteran

PostPosted: 28.04.2014 19:39    Post subject: Reply with quote

Chibuike får kanskje spille mer sentralt?
Back to top
Ræven
Rutinert

PostPosted: 28.04.2014 20:10    Post subject: Reply with quote

Selnæs er Rosenborgs beste sentrale midtbanespiller i 4-3-3, så jeg håper han får spille mye fremover og skriver ny kontrakt.

Han har mye å gå på før han eventuelt blir topp tippeligaklasse, men han er den eneste i troppen med blikket, forståelsen og roen til å utføre den rollen godt i RBK.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 28.04.2014 21:09    Post subject: Reply with quote

"Lovnad om spilletid" er noe av det værste jeg hører. Spilletid kommer som følge av prestasjoner på trening og i kamp. Når Selnæs har gått skadet hele oppkjøringen så sier det seg selv at det ikke kan gis noen garantier om spilletid før han har prestert.
Back to top
Wannebo
Veteran

PostPosted: 28.04.2014 21:25    Post subject: Reply with quote

Nå var jeg kanskje litt utydelig med hva jeg mente, Sløvsekken. Mener selvfølgelig ikke at man skal kunne sutre seg til spilletid eller at man kan kreve startplasser i 11'eren. Og jeg synes også at Selnæs sutrer i overkant mye over forskjellig, men sånn har han alltid vært siden jeg spilte mot han i junioralder. Hvis han endelig blir skadefri og viser progresjon og vilje under trening bør han få muligheten til å spille sentralt uansett. For når Selnæs er god er han den som kan kontrollere spillet og fordele baller. Begynner å bli lei sutret hans, men vil samtidig ikke at et sånt talent skal forlate oss.
Back to top
Jon Helt
Junior

PostPosted: 28.04.2014 21:33    Post subject: Reply with quote

Selnæs er en Ok spiller, men ikke noe mer. Han har alt for dårlig tempo, men er en bra ballfordeler. Han er nok mye bedre i eget hode enn hva han faktisk er. Det er bare å sende han bort. Vi har nok midtbanespillere, men mangler dessverre en bra trener...
Back to top
WegHard
Veteran

PostPosted: 28.04.2014 21:37    Post subject: Reply with quote

Synes selnæs jevnlig glimter til med merkelige utspill. Dette er et av disse, men det får være hans valg. Da håper jeg også at det kommer noen konsekvenser med det valget i form av fast plass på tribunen. Hvis han ikke vil spille for rbk/under per joar, bør han få slippe.
jadda
Veteran

PostPosted: 28.04.2014 22:04    Post subject: Reply with quote

Kunne ikke vært mer enig.

Man er åpenbart veldig opptatt av signaleffekt i denne klubben når det er noen som har laget litt bråk på byen, men generelle og vedvarende rasshøltendenser er tilsynelatende helt OK.

Gir man etter for press her, kjenner jeg at jeg blir kvalm. Veldig kvalm. Men det passer vel forsåvidt godt med trønder foran alt annet-filosofien.

Selnæs har noen spennende ferdigheter, men han har fremdeles meget å gå på i forhold til tøffhet, tempo og stabilitet.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 28.04.2014 22:21    Post subject: Reply with quote

Det er ikke tilfeldig at spillere vegrer seg for å signere da det å bli trent av en så begrenset trener, som Hansen neppe er spesielt heldig for utviklingen av en ung spiller.
Back to top
Messi
Veteran

PostPosted: 28.04.2014 22:22    Post subject: Reply with quote

Det kommer til å skje litt spillerlogistikk i sommer. Mix kommer til å gå etter VM, Rosenborg kommer til å sette stort "til salgs" på Bille". Chibuke ønsker vel å spille i et lag som har et system som han passer i, så han drar vel fort også. Å hvis gamboa imponerer i VM, så kan kanskje Svensson bli erstatter på fulltid

Hvis Mix og Chibuke forsvinner så er det store sjanser for at Jenssen blir indreløper.
Back to top
Dantell
Proff

PostPosted: 28.04.2014 22:39    Post subject: Reply with quote

Vil han dra- så ha det bra!
Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 28.04.2014 22:44    Post subject: Reply with quote

Å miste Selnæs er ikke noe stort tap pr idag etter min mening. Han har stagnert stort de siste par årene. Går jo i sirup når han har ballen i beina. Det kreves noe helt annet tempo med ball i beina skal man spille sentralt på midten.

Så hvis han krever spilletid for å signere kontrakt så er det bare å si "ciao". Ta med deg pappa'n din med det samme og.
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 28.04.2014 22:46    Post subject: Reply with quote

Sælnes er en arrogant og sutrete spiller med et oppblåst ego som ikke tilsvarer evnene hans. Måten han harselerer og rakker ned på andre spillere (minnes Jarstein-saken) og at han faktisk sutrer over lite spilletid etter å vært ute med skade i hele pre-season sier vel alt om han.

Har vel nevnt det før, men minner meg om Singh og co fra tiden i Vålerenga, oppblåste divaer som ikke gidder å gjøre en innsats fordi de tror de allerede er verdens beste og fortjener å spille fra start uavhengig av prestasjoner på trening fordi "de vet de er best".

Sælnes har fremstått som sutrete og barnslig, og jeg hvis han vil vekk, så får han få lov til det. Konkurransen på midtbanen i RBK er knallhard, at en ujevn 19-åring med dårlige holdninger ikke slipper til fra start burde ikke overraske noen.
Back to top
Messi
Veteran

PostPosted: 28.04.2014 22:52    Post subject: Reply with quote

Stano_11 wrote:
Så hvis han krever spilletid for å signere kontrakt så er det bare å si "ciao". Ta med deg pappa'n din med det samme og.

Er Ivar Selnæs i Rosenborg-systemet ? Han er vel i Steinkjer FK / Steinkjer Videregående.
Back to top
Messi
Veteran

PostPosted: 28.04.2014 22:54    Post subject: Reply with quote

machiavelli wrote:
Sælnes er en arrogant og sutrete spiller med et oppblåst ego som ikke tilsvarer evnene hans.

Har du noe håndfast fra RBK på at han er sutrete,barnslig arrogant og har et oppblåst ego?
Back to top
Zzyzx
Veteran

PostPosted: 28.04.2014 22:56    Post subject: Reply with quote

Stano: Jeg skjønner ikke helt hvordan han kan ha stagnert så voldsomt de siste par årene.

Han har i følge RBK.no vært i A-Stallen i under 2 år.
Hvis du har veldig god kjennskap til guttespilleren Ole Selnæs så tar jeg gjerne å biter i meg påståeligheten.

Jeg er enig med de som sier at han har primadonnanykker som han ikke kan forsvare og at han er umoden. Men jeg liker ikke å se det største talentet vårt ryke. Jeg mener også at Selnæs er vår beste sjanse til å skaffe oss et ordentlig anker og en type dyp playmaker per i dag. Det er en rolle de andre midtbanespillerene våre ikke helt takler. Selnæs bør heller ikke spillemessig bedømmes etter denne sesongen siden han har vært skadet.

Det å kreve eller forvente masse spilletid de første kampene når han enda ikke er 100% er ikke på sin plass. Han er en sutrekopp! Men en sutrekopp jeg aller helst hadde sett at hadde hold kjeft og blitt i RBK.
Back to top
Zzyzx
Veteran

PostPosted: 28.04.2014 22:57    Post subject: Reply with quote

Messi wrote:

Har du noe håndfast fra RBK på at han er sutrete,barnslig arrogant og har et oppblåst ego?

Gjenntatte utspill i media? Klaging på spilletid, klaging på andre spillere? Utspill nå rundt Viking-interesse? Ikke skriving av ny kontrakt?
Rapporter her i forumet på oppførsel som junior?
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 28.04.2014 22:59    Post subject: Reply with quote

Sårer hardt å lese disse innleggene, må jeg si. Sad Skjønner ikke hva som har fått dere til å bli så jævla nedlatende og såpass aggressive mot 19-åringen.

Ikke har han spilt noe særlig i år, ei heller er det sikkert at han kommer til å dra, så hvordan dere klarer å ase dere opp før noe er sikkert, dét skjønner jeg lite av.

Last edited by Attaboy on 28.04.2014 23:01; edited 1 time in total
Back to top
Riversen
Proff

PostPosted: 28.04.2014 23:01    Post subject: Reply with quote

Hvis han vil dra, er det bare å dra. Som mange nevner er han temposvak, seig og mangler kvikkhet i spillet sitt med og uten ball. Enig i at Mike kanskje er best som indreløper. Men han viste senest mot Brann at han kan løse ankerrollen meget godt, bedre enn Selnæs. Man KAN ikke kreve å spille mer enn det Selnæs har gjort de to siste sesongene med tanke på skader og fraværende form. Føler uttalelsene til Perry fra et intervju med Dagsavisen treffer tema litt her :

"– De må lære seg til å løse problemene sjøl. Løse det å bli valgt bort fra første-elleveren. Løse det å måtte sitte på benken. Løse motgangen. Jeg opplever at vi nå har fått en generasjon av spillere som er så utålmodige. Hvis de ikke får starte, orker de ikke å være i klubben sin over tid. Dette er problemer jeg kan oppleve som trener som ikke var der før, sier han."
Back to top
Messi
Veteran

PostPosted: 28.04.2014 23:06    Post subject: Reply with quote

Zzyzx wrote:
Messi wrote:

Gjenntatte utspill i media? Klaging på spilletid, klaging på andre spillere? Utspill nå rundt Viking-interesse? Ikke skriving av ny kontrakt?
Rapporter her i forumet på oppførsel som junior?

Han er en junior, han er 19 år. En som spiller toppfotball skal klage på spilletid, når han ikke spiller, det kalles ambisjoner. Særlig viktig å spille når du er aktuell på et U21-landslag. Det å skrive en kontrakt på å ikke få spille, er som å skrive under en sikker død på U21-landslaget.

Hvem tror du oppsøker hvem? Adressa som oppsøker Selnæs, eller omvent?
Back to top
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 28.04.2014 23:06    Post subject: Reply with quote

Vi har jo unge lovende midtbanespillere i flust, og alle kommer ikke til å slå gjennom hos oss. Sånn er det bare. Men Ole syns jeg har det største potensialet, så jeg hadde heller foretrukket om det var Berntsen, Svensson eller Midtsjø som stakk
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 39, 40, 41 ... 145, 146, 147  Next
Page 40 of 147

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb