| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
bommel Veteran
|
Posted: 08.12.2012 00:38 Post subject: |
|
|
Det er en del her som må skjønne at Selnæs sjeldent eller aldri har spilt som en av to sentrale i 4-4-2.
Han har dominert for jr.laget og andrelaget i 4-3-3 som den dype i V'en. Og det er nok i den Pirlo-rollen han passer klart best.
Med to mer mobile og kvikke indreløpere så får han mindre rom å dekke på defensiven og mer rom å få mottatt ballen i sentralt i oppbygningsfasen, samtidig som en velutført 4-3-3 ofte har flere pasningsalternativ i lengderetning for en dyp midtbanespiller - både i bakrom og mellomrom. Han eide kampen mot Inter Nextgen på grunn av alternativene fremover som åpnet for bruk av den fabelaktige venstrefoten.
Med JJ har man spilt på svakhetene til Selnæs, ikke styrkene.
------------ Selnæs/Mix/Issah/Sakor(Pray)
Mix/Midtsjø/Issah/Sakor ---- Svensson/Midtsjø/Issah/Sakor
- En god midtbane å bygge videre på. Ung, ja, men også svært lovende. Handler man en litt mer rutinert spiller med gode ferdigheter kan denne midtbanen slå godt fra seg om ett til to år.
Svakhetene til Selnæs kan det jobbes med. Kanskje ikke så mye å hente på farten rent fysisk, men med erfaring og selvtillit så kommer evnen til å tenke kjappere. Samtidig tar det ofte litt tid før juniorspillere virkelig smeller inn i dueller, tar for seg på banen og prøver å dra laget i stedet for å bli dratt. |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 09.01.2013 18:29 Post subject: |
|
|
| Quote: |
At Tore er i toppen overrasker meg ikke, men det overrasker meg at Ole er så bra ettersom han har brukt ferien til å trene kraft og fart, sier Hjelde.
|
Bra det iallefall er flere som har skjønt at Ole må trene kraft og fart. Med litt kraft og fart kan denne gutten bli gøy å se på feltet. |
|
| Back to top |
|
 |
Wiseblood Veteran
|
Posted: 09.01.2013 19:40 Post subject: |
|
|
Han her kan bli vår Xabi Alonso om spilleforståelsen fortsetter å utvikle seg, av alle på midtbanen er det Ole jeg ser mest potensiale i av ungguttene. Alonso har omtrent alt det Ole har og ikke har (riktignok en utferdig Alonso).
Lærer Ole seg å ta ut nok rom (og å tenke hurtig nok) vil dette kompensere for manglende fart. Noen sprinter vil han aldri bli, og ikke trenger han bli det heller. Men han kan etter hvert lære seg å styre tempoet i kampene og rett og slett bli en dirigent og hovmester på midtbanen. Noe ingen av de andre vi har i dag kan eller vil kunne lære på samme måte. Men det er nå bare min mening her. _________________
|
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 09.01.2013 20:04 Post subject: |
|
|
| Skal bli veldig spennende å se utviklingen til Selnæs nå. Han er i en alder hvor muligheten for et utvikllings- byks absolutt er til stede. Kanskje har vi den sentrale midtbanemannen klar allerede? |
|
| Back to top |
|
 |
Rallepus Veteran

|
Posted: 09.01.2013 20:28 Post subject: |
|
|
| Selv om du ser store ting i Selnæs, (Geir Håvard?) Hjelde, så tror jeg ikke han er god nok til å være fast anker for Norges beste klubb allerede i vår. |
|
| Back to top |
|
 |
WegHard Veteran

|
Posted: 09.01.2013 21:07 Post subject: |
|
|
Jeg var negativ til Selnæs på starten av sesongen i fjor. Han fikk spille en del, og gjorde det til tider brukbart. For meg må han selvfølgelig gjerne ta steget i år, men basert på det han gjorde i fjor har jeg vanskelig for å se ham som sentral midtbane hos seriemesteren 2013.
Steget er stort for unggutter i RBK. Å holde eliteserienivå er ikke nok, man skal helst være best, eller i alle fall blandt de tre beste i sin posisjon i ligaen for å spille fast på RBK. Her synes jeg Selnæs har et godt stykke igjen. _________________ Sparken så'n bli still. |
|
| Back to top |
|
 |
Wiseblood Veteran
|
Posted: 09.01.2013 21:25 Post subject: |
|
|
Hadde han vært SÅ god at han kunne styre midtbanen som 18 åring hadde han vært kjøpt opp for lenge siden av en klubb i England. Men etter norsk målestokk er det her et stortalent. Han er juniorspiller og bør bedømmes ut i fra det. Enkelte snakker som om han var 25 og ikke 18 1/2. _________________
|
|
| Back to top |
|
 |
WegHard Veteran

|
Posted: 09.01.2013 22:11 Post subject: |
|
|
Fullstendig klar over at han er veldig ung, men junior eller ei - hvis han skal spille fast på RBK må han være god nok til det nå, og det tror jeg dessverre ikke han er. _________________ Sparken så'n bli still. |
|
| Back to top |
|
 |
Wiseblood Veteran
|
Posted: 09.01.2013 22:20 Post subject: |
|
|
@WegHard
Var nok ikke myntet på deg den siste der, men snarere på en del av innleggene på forrige side som da uttaler seg om en 17-18 åring og mer eller mindre kaller han ubrukelig.
Dersom man ikke handler inn noe nytt på midtbanen er faktisk Ole i mine øyne det beste vi har sentralt. Vi har vel sikkert 7-8 spillere som passer bra som indreløper og da en junior som enestemann som i mine øyne passer best sentralt. Men med yarddogs som Svensson og Mix rundt ørene bør han klare seg greit mot de fleste lagene i Tippeligaen. Men en Ole på 23 derimot... _________________
|
|
| Back to top |
|
 |
WegHard Veteran

|
Posted: 10.01.2013 09:10 Post subject: |
|
|
Enig i alt du skriver. Håper vi får inn et klart førstevalg på sentral midtbane, så kan Selnæs konsentrere seg om innhopp og å bli eldre / bedre. _________________ Sparken så'n bli still. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 17.01.2013 15:23 Post subject: |
|
|
Ole i twitterdiskusjon med TV2Davy:
| Quote: | Ole Selnæs@oleselnes
Pressekonferanse på brakka 19.30 ja. Midt i Hotel Cæsar det! #Håpløst |
| Quote: | Davy Wathne@TV2Davy
@oleselnes Dere har snart nok dansker til å spille inn en egen episode av Klovn på Lerkendal! |
| Quote: | | @TV2Davy hehe, å dåkker har nok øst-europeera te å spill inn en sesong av sinnasnekkern! |
Fantastisk svar av Ole! Davy er som vanlig fullstendig ute av stand til å se forbi den store misunnelsen og det store hatet mot RBK når han vurderer ting. |
|
| Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 17.01.2013 15:24 Post subject: |
|
|
Haha, kongesvar fra unge herr Selnæs. Ble vel blokkert han også.  |
|
| Back to top |
|
 |
bongo Veteran
|
Posted: 17.01.2013 15:28 Post subject: |
|
|
Hahaha!
Virker som Davy jobber fulltid med twitter nå, vanvittig mye oppdateringer! |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 17.01.2013 15:34 Post subject: |
|
|
| Har unfollowa Davy (og Langli) for lenge siden. Anbefales. De har noe interessant innimellom, men det drukner i babbel. |
|
| Back to top |
|
 |
MariusV Veteran
|
Posted: 17.01.2013 16:19 Post subject: |
|
|
| BlockWathne |
|
| Back to top |
|
 |
gonnagetchaa Veteran

|
Posted: 17.01.2013 18:59 Post subject: |
|
|
Der fikk Ole enda en stjerne i boka hos meg! Davy er ufordragelig! _________________ Kauka på meg neseblod. Må være et godt tegn.
-Shadwell  |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 17.01.2013 20:24 Post subject: |
|
|
Haha, freidig.  _________________ No al calcio moderno |
|
| Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 17.01.2013 21:10 Post subject: |
|
|
| Henning wrote: | | Har unfollowa Davy (og Langli) for lenge siden. Anbefales. De har noe interessant innimellom, men det drukner i babbel. |
Dette.
Mini og Susanne er de eneste i TV2 som jeg følger. _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
| Back to top |
|
 |
JohnnyCash Rutinert
Joined: 25 Oct 2010 Posts: 531 Location: All over the place
|
Posted: 09.02.2013 19:22 Post subject: |
|
|
Ryktes at Selnæs er ønsket i Stavanger. _________________ I'm the man in black |
|
| Back to top |
|
 |
Beren Rutinert
|
Posted: 09.02.2013 19:26 Post subject: |
|
|
| JohnnyCash wrote: | | Ryktes at Selnæs er ønsket i Stavanger. |
Hvor har du hørt det rykte? lån da sikkert? _________________ Gull 2015! |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 09.02.2013 19:32 Post subject: |
|
|
Ville vært perfekt det, om han blir lovet fast plass. De spiller 4-3-3 og får ikke en eneste krone og handle for i år.
Edit: Om det er lån selvsagt. Ville vært rart om vi solgte en tenåring som skal ha vært ønsket av Ajax for litt siden. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven
Last edited by RÃ¥nny on 09.02.2013 19:40; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
JohnnyCash Rutinert
Joined: 25 Oct 2010 Posts: 531 Location: All over the place
|
Posted: 09.02.2013 19:37 Post subject: |
|
|
Usikker på om det er lån eller permanent overgang. Men slik jeg har forstått det så føler vel Selnæs at vegen til førstelaget er lang.
Og at Bruttern er i Viking spiller vel en rolle. Han kjenner vel Oles far godt også. _________________ I'm the man in black |
|
| Back to top |
|
 |
Beren Rutinert
|
Posted: 09.02.2013 19:41 Post subject: |
|
|
| JohnnyCash wrote: | Usikker på om det er lån eller permanent overgang. Men slik jeg har forstått det så føler vel Selnæs at vegen til førstelaget er lang.
Og at Bruttern er i Viking spiller vel en rolle. Han kjenner vel Oles far godt også. |
Hoftun vil nok ikke selge ett såpass stort talent som Selnæs. Tror nok det er kun ett lån som ville vært aktuelt. Fårhåpentligvis så er SJ på vei inn og da har vi dobbel dekning med svært god kvalitet på midtbanen.  _________________ Gull 2015! |
|
| Back to top |
|
 |
gonnagetchaa Veteran

|
Posted: 09.02.2013 19:44 Post subject: |
|
|
Beren:
Kan du være så snill å slutte å quote innlegg som står rett over? Er irriterende å lese de samme innleggene flere ganger etter hverandre.
 _________________ Kauka på meg neseblod. Må være et godt tegn.
-Shadwell  |
|
| Back to top |
|
 |
Beren Rutinert
|
Posted: 09.02.2013 19:45 Post subject: |
|
|
| gonnagetchaa wrote: | Beren:
Kan du være så snill å slutte å quote innlegg som står rett over? Er irriterende å lese de samme innleggene flere ganger etter hverandre.
 |
Hahaha nybegynner på forum vettu Men tar det til etteretning  _________________ Gull 2015! |
|
| Back to top |
|
 |
|