English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Medlemsmøter i RBK
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 32, 33, 34  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Strand
Veteran


Joined: 23 Jul 2005
Posts: 6495

PostPosted: 27.09.2013 13:11    Post subject: Reply with quote

Det er ingen sjekk av slikt på medlemsmøter.
Back to top
View user's profile Send private message
BB
Junior


Joined: 14 Jul 2006
Posts: 49

PostPosted: 11.11.2013 22:23    Post subject: Reply with quote

All time low på dagens medlemsmøte. Hvem som er svakest av oss medlemmer som lar Wiggen slippe unna med småarrogante vitser og faktafeil og Wiggen/trenerapparatet selv er jeg usikker på, men det blir ikke bedre til neste år dessverre basert på hva de faktisk sa i dag.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21964

PostPosted: 12.11.2013 00:34    Post subject: Reply with quote

Når du sier A, så kan du vel like gjerne si B. Slike teasere skaper bare dårlig stemning her Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10639

PostPosted: 31.03.2014 23:35    Post subject: Reply with quote

Noe fra medlemsmøtet i kveld?
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
1r9b1k7
Veteran


Joined: 16 Jun 2006
Posts: 1484

PostPosted: 01.04.2014 00:22    Post subject: Reply with quote

Var det møte i dag altså?

De pleier jo å ha artikkel på rbk.no som annonserer møtet, men dette har de tydeligvis glemt i dag. Da er det gjerne også en slags saksliste.
Back to top
View user's profile Send private message
Diabolic
Rutinert


Joined: 31 Jul 2007
Posts: 738

PostPosted: 01.04.2014 09:16    Post subject: Reply with quote

Veldig rolige greier og labert oppmøte.

Tove dro gjennom litt diverse, med hovedvekt på Trøndelag på kamp.

Perry dro gjennom sportslig fra nyttår av. Ingenting her du ikke visste fra før.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 01.04.2014 10:03    Post subject: Reply with quote

Et medlemsmøte kan jo være et passende forum for å spørre om hvor låst vi er til 4-3-3.

Eller generelt til å ta opp kritiske spørsmål.

Istedenfor å ta opp alle kritiske spørsmål i forumet her, mener jeg.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
ElMar
Proff


Joined: 04 Nov 2009
Posts: 393

PostPosted: 01.04.2014 10:20    Post subject: Reply with quote

1r9b1k7 wrote:
Var det møte i dag altså?

De pleier jo å ha artikkel på rbk.no som annonserer møtet, men dette har de tydeligvis glemt i dag. Da er det gjerne også en slags saksliste.


Stusset litt selv også, men de hadde visst lagt ut i forrige uke. Dette gikk meg hus forbi..

http://www.rbk.no/news/ar...-pa-mandag
_________________
Fotball e følelsa, gode følelsa Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4934

PostPosted: 01.04.2014 10:31    Post subject: Reply with quote

Eventuelt itillegg til å ta det her.
Er enig med deg, men kan ikke skjønne annet enn at det er vanskelig for mannen i gata, og kanskje til å med profilerte RBK medlemmer å stille seg på podiet å kritisere i den settingen som er? Hva med en frivillig representant fra Rbkweb som spør noen spørsmål man har blitt enige om neste gang? Kanskje det gjør det lettere når man spør på vegne av flere.
Hva med deg haavarl? Du nevner jo stadig at medlemsmøtet er plassen å ta ting, gjør du det selv? Eller er du fornøyd med ståa?
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 01.04.2014 10:47    Post subject: Reply with quote

Jeg gjør det ikke, av flere grunner. Én åpenbar grunn er reiseveien opp. Blir ikke mange årsmøter på meg, og har ikke vært på et medlemsmøte hittil.

En annen grunn er at selv om jeg ikke er fornøyd på noen måte, så er jeg av den formening at det ikke nødvendigvis finnes noen raske løsninger. Jeg er i alle fall på langt nær sint nok til å ta opp en sånn sak. Etter mitt syn må dagens RBK ikke måles kun opp mot 1988-2005, man må ha et større perspektiv. Eggens suksess var et gudegitt unntak som klubben ikke vedtok å skape, og som klubben heller ikke kan vedta å gjenskape.

Men det er jo mitt syn.

Den som er forarget og vil gjøre noe, kan jo gjøre noe. Det er mange på forumet som tilsynelatende både ønsker og krever handling. Vel - sjansen ligger her.

Å bare være internett-kriger er tannløst og blir i lengden patetisk.

Montana wrote:
Hva med en frivillig representant fra Rbkweb som spør noen spørsmål man har blitt enige om neste gang? Kanskje det gjør det lettere når man spør på vegne av flere.


Dette er en god ide. Det kunne gjerne lages en egen tråd når det nærmer seg et medlemsmøte, og så kunne man bli enige om et visst utvalg spørsmål som en frivillig skriver ut og tar opp på møtet.

Ja da, jeg kan gjøre det om noen dekker reise og overnatting Twisted Evil
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Borden
Veteran


Joined: 25 Mar 2014
Posts: 1069

PostPosted: 01.04.2014 10:56    Post subject: Reply with quote

Du mener altså at det er patetisk å fremstille sin mening på et internett-forum.

Hvorfor er du da her inne og skriver, haavarl? Hva slags verdi har et forum for deg? Er det en plass der ingen skal kritisere, kun koseprate og informere?
Back to top
View user's profile Send private message
Strand
Veteran


Joined: 23 Jul 2005
Posts: 6495

PostPosted: 01.04.2014 10:58    Post subject: Reply with quote

Jeg har tatt opp ting på årsmøte og medlemsmøte tidligere, også i disse RBKweb-møter-seansene.. men hva er poenget? Det eneste en oppnår med sånt er å gjøre det littegrann mer ubehagelig for de som skal svare på spørsmålene, så fortsetter alt som før neste dag. Enten må man være mange nok til å prate med tyngde, hvis ikke blir man bare nok en rabulist hvis ord oppnår null.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 01.04.2014 11:01    Post subject: Reply with quote

Borden wrote:
Du mener altså at det er patetisk å fremstille sin mening på et internett-forum.


Nei, nei. Fremsi mening og diskutere og alt mulig er selvsagt bare fint. Det er om man faktisk ønsker endring at man bør løfte hodet fra skjermen og se om det finnes mer hensiktsmessige metoder.

Strand wrote:
Enten må man være mange nok til å prate med tyngde, hvis ikke blir man bare nok en rabulist hvis ord oppnår null.


Klart, det er et poeng. Og der ligger også den virkelige muligheten til makt. Vi er demokratiske; årsmøtet er øverste myndighet, og det er klubbens medlemmer som formelt kan bestemme.

Man kan altså finne alternativer som man vil at årsmøtet skal vedta, og så samle støtte om sitt syn slik at 50 mann kommer og stemmer for forslaget.

Det er på dette nivået realitetene begynner.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
ode
Veteran


Joined: 07 Sep 2002
Posts: 2285
Location: Bæste byen i lainne

PostPosted: 01.04.2014 11:08    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Et medlemsmøte kan jo være et passende forum for å spørre om hvor låst vi er til 4-3-3.


Siden myten har festet seg om at det er et vedtak på tallkombinasjonen "4-3-3", spurte jeg et styremedlem på møtet i går om dette var tilfelle.

"Nei, det er det selvfølgelig ikke, men vi ønsker oss tilbake til røttene", var svaret.

Jeg fikk ingen forklaring på hva det betydde eller hvordan budskapet var kommunisert til sportslig avdeling, og dermed har vi vel ikke kommet særlig nærmere en avklaring på dette tallmysteriet...... Cool
_________________
Visjon: "Begeistrer Europa med artig og angrepsvillig fotball"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10639

PostPosted: 01.04.2014 11:11    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Et medlemsmøte kan jo være et passende forum for å spørre om hvor låst vi er til 4-3-3.
Eller generelt til å ta opp kritiske spørsmål.
Istedenfor å ta opp alle kritiske spørsmål i forumet her, mener jeg.

Ja, Haavarl, jeg skjønner hva du mener. I tillegg til tenker jeg vi sier, ikke i stedet for.

På medlemsmøtet i september spurte jeg om Hoftun ikke ville gjøre noe for å få forlenget kontrakten med Selnæs. Jo, det skulle han snart gjøre, sa han.

Husker jeg spurte om et eller annet på det siste medlemsmøtet med Jönsson også. Det var noe sportslig. Husker ikke nøyaktig hva det var, men det var sannsynligvis noe som lett kunne oppfattes som kritisk ja. Hoftun valgte å svare selv før han ga mikrofonen til Jönsson. Husker ikke svarene nøyaktig, men Hoftun vred seg og ga kroppslig uttrykk for en litt ubekvem situasjon mens han svarte. Jönsson sa: "Mnjaaaeeei, men det e det ju ..." osv.

I går hadde jeg dessverre ikke anledning til å delta på medlemsmøtet, men jeg hadde et spørsmål jeg gjerne skulle ha stilt. Tror spørsmålet står seg til neste møte.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 01.04.2014 11:36    Post subject: Reply with quote

Fint!

Man kunne jo samlet opp flere spørsmål også, til neste gang.

Blir vel som Strand sier, det eneste man oppnår er å gjøre det hårfint mer ubehagelig for den som skal svare, men bedre enn ingenting. Hadde gått an å bli enige om en håndfull spørsmål, og så skrive under med navn. Kritiske spørsmål underskrevet av 63 klubbmedlemmer -- det --- hjelper vel heller ikke, men gjør det enda mer ubehagelig?
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Diabolic
Rutinert


Joined: 31 Jul 2007
Posts: 738

PostPosted: 01.04.2014 15:17    Post subject: Reply with quote

Nå spurte vel faktisk Thomas (tror jeg det var) i går om å «snu» angreps-treeren istedet for midtbanen. Altså med 4-3-1-2 (4-1-2-1-2 om man vil og er ekstra glad i tall etter hverandre), hvor Chibuike kan brukes og ligge bak Søderlund/Bille. Det korte svaret Hansen ga klarte jeg ikke å tolke som annet enn at han ikke skjønte spørsmålet rett og slett.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Diabolic
Rutinert


Joined: 31 Jul 2007
Posts: 738

PostPosted: 01.04.2014 15:19    Post subject: Reply with quote

Forøvrig gjentok han da, som han også sa på Kjernen sitt pubmøte på fredag, og som jeg vel har lest i intervjuer også, at han anser Chibuike som best «i en fri rolle der han får bevege seg bak spissene». Det tolker jeg selv dit at pratet om Chibuike som indreløper ikke lenger gjelder og at Chibuike kun vil få sjansen dersom de «snur V-en» på midten.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4934

PostPosted: 02.04.2014 10:44    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:


Dette er en god ide. Det kunne gjerne lages en egen tråd når det nærmer seg et medlemsmøte, og så kunne man bli enige om et visst utvalg spørsmål som en frivillig skriver ut og tar opp på møtet.

Ja da, jeg kan gjøre det om noen dekker reise og overnatting Twisted Evil


Da gjør vi det, noen oversikt over når neste møte er?
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10639

PostPosted: 02.04.2014 12:06    Post subject: Reply with quote

RBK.no forteller:
Quote:
Det blir avholdt fire medlemsmøter i løpet av 2014, og datoene er nå i boks:

31. mars
3. juni
29. september
24. november

Agenda og deltakere på møtene blir offentliggjort noen dager i forveien.

_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 02.04.2014 18:35    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Da gjør vi det, noen oversikt over når neste møte er?


Kjør på. Start med en tråd der vi kan bli enige om spørsmål, da. Tilbudet står, jeg kan godt stille spørsmålene hvis reise dekkes. Men det kunne selvsagt være at noen som faktisk bor i Trondheim kunne gjort det også.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2082

PostPosted: 02.04.2014 23:28    Post subject: Reply with quote

Det bør holde å lage en "smørbrødliste" som deltakerne på medlemsmøtet kan hente spørsmål fra. Selv stiller jeg spørsmål,men kommer selvsagt på de virkelig gode spørsmålene i bilen hjem fra møtet...
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59441
Location: Trondhjem

PostPosted: 04.04.2014 21:05    Post subject: Reply with quote

Så kan det diskuteres om et medlemsmøte er et offentlig fora ...

Diabolic wrote:
Nå spurte vel faktisk Thomas (tror jeg det var) i går om å «snu» angreps-treeren istedet for midtbanen. Altså med 4-3-1-2 (4-1-2-1-2 om man vil og er ekstra glad i tall etter hverandre), hvor Chibuike kan brukes og ligge bak Søderlund/Bille. Det korte svaret Hansen ga klarte jeg ikke å tolke som annet enn at han ikke skjønte spørsmålet rett og slett.


Sånn oppfattet også jeg svaret fra Perry. Gadd ikke gjenta det, men lurte på om jeg skulle presisere på e-post da jeg kom hjem. Gadd heller ikke det.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10639

PostPosted: 05.04.2014 12:19    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Så kan det diskuteres om et medlemsmøte er et offentlig fora

Ja, det kan diskuteres. Det må nok vurderes skjønnsomt hva som hører til i offentligheten og hva som bør være forbeholdt klubbens "eiere".
Dog er det gjerne uansett media tilstede, og det vil være umulig å lukke medlemsmøtene for media i en verden der enhver er noen tastetrykk unna å være publisist.
Tror ikke det hjelper om man henger opp noen gamle plakater fra Forsvaret med "Tenk, trykk, tal".
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
Diabolic
Rutinert


Joined: 31 Jul 2007
Posts: 738

PostPosted: 07.04.2014 09:47    Post subject: Reply with quote

gisp! wrote:
Dog er det gjerne uansett media tilstede

Media er vel aldri til stede på medlemsmøtene.

Noen som veit om medlemsmøtene faktisk er lukket for pressen?
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 32, 33, 34  Next
Page 16 of 34

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb