View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
thoves Veteran
|
Posted: 12.01.2014 18:50 Post subject: |
|
|
Bille er vel hjemme i Danmark ganske ofte, i det er i samråd med RBK, så slikt sett er det vel greit. Og at han er ute en tur er vel også greit.
Mer litt sånn... " ikke nå igjen...."
Bille har en personlighet som skaper både positiv og negativ oppmerksomhet rundt seg. Slik vil det vel alltid være. |
|
Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 12.01.2014 19:16 Post subject: |
|
|
jævla uproff type, hold deg edru og tren istede. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 12.01.2014 19:18 Post subject: |
|
|
Ja, Bille blir kanskje dømt hardere enn andre på slike ting, men det har han skylda for sjøl. Etter forrige runde med uakseptabel fyllerangel (pluss alt det andre tullet på solsiale medier osv) er lista rimelig lav hos mange, meg selv inkludert. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 12.01.2014 21:25 Post subject: |
|
|
Jo før vi får solgt han, jo bedre |
|
Back to top |
|
 |
nastynick Rutinert
|
Posted: 12.01.2014 21:56 Post subject: |
|
|
Synes det er latterlig at han er så mye på byen som han er. Synes det er enda mer latterlig at han drar på byen når han er hjemme pga samvær med sin sønn. Synes videre det er tragisk at vi er stuck med spillere som ikke forstår hva som kreves av de som toppidrettsutøvere. Liker ikke, enkelt og greit. Selv om han ikke var med og banka damene. _________________ Ljuskraft...bang booom! Bli arg! |
|
Back to top |
|
 |
AVR Junior
|
Posted: 13.01.2014 00:03 Post subject: |
|
|
Ja det er jo klart at hvis man spiller på rosenborg bør man ikke ha noe liv utenfor klubben, er vel aldri noen her som har tatt seg en fest når de egentlig ikke burde ?
Voldsomt mye negative kommentarer rundt nicki bille, Må si jeg har troa på fyren.
Tror han kommer til å få en super sesong i år  |
|
Back to top |
|
 |
P Senior
|
Posted: 13.01.2014 00:21 Post subject: |
|
|
Vanskelig å ha troen på en spiller som er så blottet for spillerforståelse og målteft. Han beviste flere ganger forrige sesong at han ikke vet når det er riktig å spille ball og når det er riktig å avslutte. Og samspillet med de andre spillerne er dårlig. Bare se på videoen fra siste trening, Bille bruker ufattelig lang tid når han får ballen. Og teknikken er ikke noe å skryte av.
Martin Pusic endte opp med flere mål en Bille, og det er en skam. Selg. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 13.01.2014 01:45 Post subject: |
|
|
Klokken var rundt tre på natten, Nicki Niels var altså ikke så veldig full og da kvinnen som hadde følge med ham overtalte ham til å gå bort fra tumultene, etter at det var blitt dårlig stemning, gikk han ifølge hans egne ord heldigvis hjem.
I og med at Nicki Niels hevder han gikk før slagene falt, kunne det vært interessant å få ham til å utdype hva som forårsaket den dårlige stemningen etter tumultene.
Det ligger en uuttalt forutsetning om at det må ha vært noen urimelige fysiske tildragelser før det ble dårlig stemning.
Dersom man skal tro artiklene, som hevder å være bygget på vitnebeskrivelser, så forsøkte Mascha å dytte vekk "vennen", hvorpå han tilsynelatende ganske umiddelbart ga henne et knyttneveslag midt i ansiktet. Var det da Nicki Niels gikk? Eller gikk han da Mascha dyttet vekk "vennen" umiddelbart før? At en dame bare dytter bort en mann er vel ikke en så urimelig fysisk tildragelse at man som uskyldig og ikke så veldig full tilskuer skulle velge å stikke av? Dersom Nicki Niels er så føre-var i en redsel for å bli innblandet i fyllebråk, hadde det vel vært lettere å unngått hele nattklubben? Bare et tips fra en "festbrems".
En mann hadde lett fortalt navnet på den eventuelle vennen som slo, men Nicki Niels vet, ifølge ham selv, altså ikke hvem som slo. Han så jo ikke slagene. Hvis det i ettertid viser seg at dette allikevel er en venn av Nicki Niels, og spissen vår var tilskuer til volden uten å gripe inn for å forsvare den svake part, så bør Nicki Niels være ferdig som idol innenfor merkevaren Rosenborg.
De som vil lese hva danske Her&Nu skriver som saken kan se her. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 13.01.2014 14:34 Post subject: |
|
|
Overrasker meg ikke at han brukte den dyrebare tiden sin i Danmark på å gå på byen etter alt som har skjedd her hjemme. Når skal fyren vokse opp? Tiltroen til han er så laber nå at jeg blir svært skuffet om han ikke er borte fra klubben innen kort tid. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 13.01.2014 14:38 Post subject: |
|
|
Bille bør finne seg en klubb i Saudi-Arabia: ingen alkohol der og for langt unna til å reise til Danmark når han har en fridag. Først da kan Bille ta nye steg rent sportslig! Nivået der kan da mulig være svakere enn i TL. |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 14.01.2014 09:04 Post subject: |
|
|
Kanskje flere som vil finne følgende analyse interessant:
http://www.fotballsonen.c...e-nielsen/ _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 15.01.2014 00:36 Post subject: |
|
|
Jeg klarer ikke helt ta den "analysen" helt på alvor all den tid den ikke inneholder noen vurdering av hvorvidt Billes (eventuelt manglende) ferdigheter bidrar til de dårlige prestasjonene, men i sin helhet synes å være tuftet på en analyse gjort av Gøran Sørloth (er det virkelig top notch?). Det er mulig jeg er forutinntatt, men jeg synes faktisk det lyste litt fanboy av den analysen, og mistenker analytikeren for å synes Bille har en litt sånn tøff og kul stil, slik som alle de stakkars småtrollene som kjøper drakt.
Jeg er jo helt klart enig i at dårlig samspill og manglende coaching gjør at spillemønsteret ikke er optimalt for Billes prestasjoner - det med midtbanespillere som trekker offensivt alt, alt for tidlig er et problem vi har arvet og videreført fra Jönssons velmaktsdager - men jeg ser også en dansk spiss som nærmest spiller med skylapper, og ikke beveger seg riktig foran mål selv de gangene han har tid og rom til det. Jeg synes faktisk Søderlund var langt å foretrekke fra dag 1, og det sier egentlig det meste.
Jeg hadde store forventninger til Bille, og trodde, basert på noen heldige involveringer i treningskamp, at han var en rimelig komplett spiss ala Prica, men sannheten er nok at Bille ligger minst ett nivå under Rades kvalitet. Han jobber hardt i gjenvinningen, og har greie fysiske og tekniske stats, men han mangler all form for giftighet og spilleforståelse som gjør at en spiss scorer mye mål. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 15.01.2014 22:41 Post subject: |
|
|
Diskusjonen pågår allerede i Rosenborg 2014. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 16.01.2014 09:47 Post subject: |
|
|
http://ekstrabladet.dk/sp...195200.ece
Quote: | Svensk topklub bejler til Bille
IFK Göteborg har endnu ikke sendt af sted et bud til Rosenborg, der stadig gerne vil sælge den kontroversielle angriber |
|
|
Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 16.01.2014 23:25 Post subject: |
|
|
Med tanke på at rbk.no ikke har angitt kontraktsutløp på spillerprofilene, må det ha vært i forbindelse med utforskning av RBKweb at han konstaterte at Høiland hadde utgående kontrakt.
Får forresten håpe at Bille ikke bruker lang tid hver dag på å leite etter buss nummer 14 ... Kan personlig aldri huske det har vært før heller. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 17.01.2014 01:24 Post subject: |
|
|
Det spekuleres i Ekstrabladet: Quote: | Bille-exit aflyst? FÃ¥r yndlingsnummer i Rosenborg
Nicki Bille Nielsen har fået sit yndlingsnummer i Rosenborg, og dermed må man antage, at han alligevel ikke er på vej væk fra den norske storklub.
... De norske vicemestre har nemlig givet danskeren sit yndlingsrygnummer 14, hvilket formentlig ikke havde været en ulejlighed, man ville have gjort sig i Trondheim, hvis Bille alligevel var på vej ud. |
Ser ikke helt poenget deres, men de fikk jo en slagferdig overskrift som sikkert samler klikk, så da teller det vel som en god arbeidsøkt  _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |

|
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 21.01.2014 20:20 Post subject: |
|
|
http://instagram.com/p/jY8uE9uHnq/
mikkelthygesen
Quote: | Vi spiser det hele, ogsÃ¥ de gratis protein bar'🙊🙊 nu kommer Bille jo ogsÃ¥ til Brøndby #FarligTrioiStyrkelokale | t
bajramfetai
Quote: | @mikkelthygesen Vi spiser lidt af de der Axe shower gel ogsÃ¥..🙈🙈 Ja jeg hører @nickibille14 er pÃ¥ vej. Vi skal hygge os sÃ¥ meget og danse og kramme og bade.. 🙈❤️ |
Kan godt hende gutta bare spøker, men det kan jo ligge noe i det. Brøndby har ryktet å være interessert, det passer begge parter, det ser ut som Brøndby selger Makienok i dette vinduet og Nicki Bille var nylig ute å sa at Brøndby og FCK var interessante. |
|
Back to top |
|
 |
krysstvælla Rutinert
|
Posted: 21.01.2014 21:32 Post subject: |
|
|
Én spiller ut, én ny inn. Hvem? |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 22.01.2014 02:41 Post subject: |
|
|
Bille ut og en ny spiss inn hadde vært spennende. Men spent på hvem det da blir som kommer inn. De brukte jo en god del penger på Søderlund, skal de bruke en god del på en ny spiss slik at Søderlund blir benket eller blir det bare en spiller på ca samme nivå slik som det er med Bille og Søderlund nå. Det vil i så fall være litt dumt, jeg hadde likt en spiller de vet kan score og som i tillegg har noe ekstra og tilby. Slik som for eksempel Camilo som RBK var linket med, ikke bare scoret han men han kunne også dra av spillere og score en del på frispark. Det vil i hvert fall være viktig å få inn en litt annen spisstype. Søderlund og Bille er litt for like, trenger litt forskjellige alternativer.
Bille og Chibuike ut og en spiss og en midtbanespiller inn + en høyreback back up og laget begynner å bli veldig bra og burde begynne å se ut som et virkelig bra 4-3-3 lag. |
|
Back to top |
|
 |
MariusV Veteran
|
Posted: 22.01.2014 04:18 Post subject: |
|
|
Minner bare om at Don Søder er en av de med flest målpoeng per minutt i RBK 2013. Tredje best, vel? Og det er uten å ilegge ham de to målene han fikk feilaktig anullert. |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 22.01.2014 09:58 Post subject: |
|
|
Har trua på Don Søder jeg. Det er bare å kikke litt på hvordan han agerer under kamp så ser man kjapt at fotballforståelse og relasjonelle ferdigheter overgår Chibbe+Bille tilsammen. Det som er ulempen med Søder er at han er stor og tung og dermed krevende både å holde i form og skadefri. Derfor desto viktigere å ha et fullgodt alternativ på spissplass - og jeg håper virkelig vi kan få inn noen andre enn Bille her. |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 22.01.2014 10:01 Post subject: |
|
|
Om man får slanket Søder ned litt, samt setter han på samme sprint-trening som Markus Henriksen(og han får like god fremgang) så kan han bli livsfarlig i TL.
Han er en ganske riktig type selv om jeg syns han er en"kjedelig" spiss. Men rykk og tempo første 30 meter må bedres betydelig. Håper det jobbes knallhardt med dette. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 22.01.2014 11:07 Post subject: |
|
|
Jeg tror også Søderlund er helt grei kvalitet for dagens RBK, og ville ikke brukt store penger på å hente en vesentlig bedre midtspiss. Han er helt klart ikke god nok for det nivået vi (i alle fall en gang i tida) aspirerer til - hvis vi skal slå fra oss i Europa trenger vi en midtspiss som er "for god for Tippeligaen" - men han blir ikke lagets svakeste ledd, og kan potensielt score en 14-16 mål her hjemme med ok service fra sidene. En noenlunde safe løsning fram til vi får lagspill og prestasjoner opp på et anstendig nivå, og kan bygge for større arenaer (2015/2016, post-Perry)
Jeg forutsetter at Bille fortsatt blir solgt, jeg kan ikke tenke meg at noen parter er interesserte i å starte 2014-sesongen med Bille i utfordrerrolle. Jeg antar Brøndby er det mest sannsynlige, og de er jo troende til å betale greit med penger. Da ønsker jeg meg en ung spiller inn med en interessant ferdighetsprofil for midtspissrollen, som kan utfordre Søderlund på direkten og "garantert" blir bedre over tid. Bakenga hadde vært supert, hvis ikke ville jeg kjørt en Koné-type spiller på 19-23 år fra et vestafrikansk land (altså ikke en total gambling ala Boti Goa, men en "dyr" spiller med lavere risiko) . Det hadde heller ikke vært å forakte om denne spilleren kunne være et alternativ på høyre kant dersom Mikkelsen ikke skulle reboote fullstendig i vinter.
Vi burde uansett sitte igjen med overskudd etter salg av Bille og Chibuike, og kjøp av Riski og ny backup på midtspiss. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
|