English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK i Europa 2013/14
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 04.06.2013 16:21    Post subject: Reply with quote

Vi kunne i fjor hentet mer rating poeng i gruppespillet, men var uheldige i noen kamper. Og når vi skulle kvalifisere oss, vant ikke vi mange kamper. Vi gikk videre gjennom uavgjorte kamper pga. hjemme- og borte målsregelen. Og man får mer rating poeng gjennom å vinne kamper enn å spille uavgjort.

Håper og tror vi spiller i EL og forhåpentligvis ender vi opp som 1/2. plass og går videre.
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 04.06.2013 17:06    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
Vi kunne i fjor hentet mer rating poeng i gruppespillet, men var uheldige i noen kamper. Og når vi skulle kvalifisere oss, vant ikke vi mange kamper. Vi gikk videre gjennom uavgjorte kamper pga. hjemme- og borte målsregelen. Og man får mer rating poeng gjennom å vinne kamper enn å spille uavgjort.

Kamper i kvalikken teller ikke på klubbrankingen. Poeng lagene tar i kvalikken teller kun på nasjonsrankingen. Men 20 % av poengsnittet til de norske klubbene skal legges til klubbrankingen. Så når vi vinner en kamp i kvalikken. Så øker nasjonsrankingen med 1 poeng. Og fordi det skal fordeles over 5 lag som vi har pga Fair Play, så øker snittet med 0,2 poeng. Og vår klubbranking øker da med 20% av det, som er 0,04 poeng. Tilsvarende vil en uavgjort i kvalikken øke klubbrankingen med 0,02 poeng. Mens da en seier i et gruppespill gir oss direkte 2 poeng til klubbrankingen. Samtidig som at vi får 0,08 poeng gjennom nasjonsrankingen.

Om vi hadde vunnet alle kampene gjennom kvalikken i fjor. Dvs 4 uavgjort som hadde vært seiere, så hadde rankingen vår kun vært 0,1 poeng høyere. Så vi snakker om ubetydelige forskjeller.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
bongo
Veteran

PostPosted: 04.06.2013 17:37    Post subject: Reply with quote

Super info kjello. Utrolig viktig at vi beholder seedinga.
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 04.06.2013 18:06    Post subject: Reply with quote

For de som vil lære mer om hvordan rankingsystemet virker så viser jeg til dette innlegget fra i fjor.
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 04.06.2013 19:47    Post subject: Reply with quote

Kjempebra Kjello, at du forteller oss viktigheten av å være seedet. Jeg er faktisk mye klokere av at du funker som "lærer" for oss som ikke har det helt inne.

Men om det skulle skjære seg et par sessonger ser det jo mørkt ut på alle måter. Men jeg gjentar den fordelen vi har med årstiden, og at vi gjerne er i litt bedre spilleform når vi spiller kvalikk. Så det blir vel aldri helsvart om det skulle bli litt dårlig poengfangst eller ikke gruppespill i e-cup.

Men blir jo litt urolig når det gjelder CL deltakelse i de nærmeste årene, for det virker jo som du sier Kjello, at vi virkelig må blø for rankingpoengene. De kunne gjerne gitt de "fattige" fotballandene en større fordel så det ikke bestandig er de som har mest penger som får berike seg. For det virker jo verre enn noen gang å kvalle seg inn til gruppespill i CL. Selv om Molde og Hoseth var en straffebom unna plaayoff. Så det går sikkert om vi har flaks. For det tror jeg må til. Europafotballen og skillene er/har aldri vært mindre vel?
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 23.06.2013 16:01    Post subject: Reply with quote

Det er trekning i morgen. Noen som vet om trekningen går live på noen stream? Og når starter 1. runden i kvalikk til EL?
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 23.06.2013 16:12    Post subject: Reply with quote

UEFA.com bruker å sende live.

Første kamp er 4. juli.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 23.06.2013 19:06    Post subject: Reply with quote

Direktesendinga

1. runde trekkes 13:00 og 2. runde 14:30.

Blir tilsynelatende ikke nummertrekning i år, derimot trekning av enkeltklubber - slik som tidligere:

Quote:
Half are seeded in accordance with UEFA coefficients, and equal numbers of seeded and unseeded teams are then allocated to various groupings for the draw.

For each grouping, balls containing seeded sides will be put in one bowl and unseeded teams in another. A ball from each bowl will then be placed in a large empty bowl in the middle, where they will be shuffled. The first clubs drawn will play the first match at home.

(...)

The winners will earn a place alongside the new arrivals in the next stage of the competition. The teams involved in the second qualifying round (18 and 25 July) are split into eight groupings of ten, with each containing five seeded and five unseeded teams, for the draw, which will follow the same procedure as the first qualifying round.
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 23.06.2013 19:42    Post subject: Reply with quote

Det er noen brukbare lag det hadde vært fint å slippe i 2 kvalikrunde. St. Johnstone, Hibernian, Olimpija Ljubljana og Häcken. Alle er lag RBK normalt slår ganske lett, men de er nok de tøffeste lagene å møte i 2 runde. Jo enklere motstand jo bedre er det for da kan de spare en del krefter i det tette kampprogrammet som starter fra og med neste helg. Det hadde vært fint å sluppet lange reiser også.
Back to top
RogerMilla
Junior

PostPosted: 23.06.2013 20:00    Post subject: Qualifying draws signal start of road to Turin Reply with quote

"The countdown to the 2013/14 UEFA Europa League gathers pace on Monday when 118 teams go into the draws for the first and second qualifying rounds, streamed live on UEFA.com from 13.00CET.
Rosenborg BK are among the pick of the bunch, having rubbed shoulders with Europe's elite in the group stage of the UEFA Champions League 11 times in the last 18 years."

http://www.uefa.com/uefae...65312.html

Merklig nok er RBK på den tyske siden av UEFA fra Danmark ...
"Rosenborg BK gehört zu den großen Namen, denn in den letzten 18 Jahren hat der dänische Verein elfmal in der Gruppenphase der UEFA Champions League gespielt."
http://de.uefa.com/uefaeu...66033.html
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 24.06.2013 00:32    Post subject: Re: Qualifying draws signal start of road to Turin Reply with quote

RogerMilla wrote:
Merklig nok er RBK på den tyske siden av UEFA fra Danmark ...

Tyskskribentene har vel ikke fått med seg fredsavtalen i Kiel for 200 år siden. Dog kunne det vært verre om de hadde fått med seg den og ikke løsrivelsen fra Sverige i 1905.
Trøsten er at de har satt NOR i oversikten Razz
^Mirth
Veteran

PostPosted: 24.06.2013 10:35    Post subject: Reply with quote

Vegard2711 wrote:
Det er noen brukbare lag det hadde vært fint å slippe i 2 kvalikrunde. St. Johnstone, Hibernian, Olimpija Ljubljana og Häcken. Alle er lag RBK normalt slår ganske lett, men de er nok de tøffeste lagene å møte i 2 runde. Jo enklere motstand jo bedre er det for da kan de spare en del krefter i det tette kampprogrammet som starter fra og med neste helg. Det hadde vært fint å sluppet lange reiser også.

Nå er jeg litt usikker på hva som stemmer, men ifølge oversikten Thomas satte opp i artikkelen på forsiden, så kan RBK også møte Astra Giurgiu fra Romania i en eventuell andre runde. Ifølge Bert.Kassies vil dette rumenske laget få den siste seedingplassen, og kan altså ikke møte RBK. Uansett, til tross for at jeg aldri har hørt om dette laget før, tror jeg generelt det er greit å slippe rumenske lag. De kan fort bli litt ekle å slå ut.

Ellers antar jeg at både Irtysh Pavlodar og FK Astana fra Kazakhstan fort kan vinne sine førsterundekamper, litt avhengig av trekningen. Håper virkelig RBK i andrerundetrekningen unngår å møte vinneren av et av oppgjørene hvor disse lagene befinner seg. Mest på grunn av lang reisevei, men også fordi motstanden er så godt som totalt ukjent, og basert på i fjor, kan det bli tøffere enn man burde forvente.

Bortsett fra det, er jeg enig med deg Vegard2711.
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 24.06.2013 11:20    Post subject: Reply with quote

Group 6
Skonto FC (LVA)
FC Dinamo Minsk (BLR)
Rosenborg BK (NOR)
FC Levadia Tallinn (EST)
TPS Turku (FIN)
HB Tórshavn (FRO)

ÍBV (ISL)
FC Tiraspol (MDA)
FK Kruoja (LTU)
AS Jeunesse Esch (LUX)
Bala Town FC (WAL)
Crusaders FC (NIR)
Back to top
Elg
Veteran

PostPosted: 24.06.2013 11:27    Post subject: Reply with quote

Håper vi møter AS Jeunesse Esch (LUX), spennende med noe nytt.

https://m.youtube.com/wat...JO5hlp7L6A
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 24.06.2013 11:37    Post subject: Reply with quote

Kan bli Crusaders for andre år på rad Tommel'n opp! Satse på å slippe FC Tiraspol fra Moldova siden det er et stykke lenger dit en de 5 andre lagene.
Luxembourg hadde vært morsomt ja!

Last edited by Vegard2711 on 24.06.2013 11:41; edited 1 time in total
Back to top
thoves
Veteran

PostPosted: 24.06.2013 11:40    Post subject: Reply with quote

Tar Bala Town jeg Wink

Tiraspol er spennende, men langt.
IBV er vanskeligst, men har David James i mål Wink
Jeunesse Esch er nok lettest, men litt kjedelig.
Kruoja er også ganske lett.
Crusaders hadde vi ifjor..
Back to top
Troilonge
Veteran

PostPosted: 24.06.2013 11:43    Post subject: Reply with quote

David James spiller for IBV?! Hadde vært gøy. Ellers er vel walisiske lag kjent for å tape stprt. Var det ikke nettopp Bala Town som tapte 14-0 mot Brann et år?
Back to top
thoves
Veteran

PostPosted: 24.06.2013 11:50    Post subject: Reply with quote

James (og noen andre engelskmenn) spiller der ja Wink Pga av Hreidarsson som har spilte meg i Portsmouth er trener.

Ja, Bala er elendig. Ble nr. 7 i Walisisk liga ifjor :O
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 24.06.2013 11:52    Post subject: Reply with quote

Noen som har linken til hvor man kan se Champions Leauge trekningen? Takk på forhånd!
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 24.06.2013 11:55    Post subject: Reply with quote

Europa League trekningen*
Her: http://www.uefa.com/uefae...index.html

Last edited by Vegard2711 on 24.06.2013 11:55; edited 1 time in total
Back to top
^Mirth
Veteran

PostPosted: 24.06.2013 11:55    Post subject: Reply with quote

@Mikkelsen: CL-trekningen har vært...

Jeg mener alle de lagene der burde være greit for RBK å hamle opp med. Enig i at det sikkert er greit å slippe Tiraspol. Ellers er det sikkert ikke dumt å unngå IBV. Tror også Bala kanskje er det letteste. Men strengt tatt bør RBK slå alle disse lagene greit.

Er mer spent på hva RBK trekker i en eventuell andre runde...
Vegard2711
Legende

PostPosted: 24.06.2013 11:58    Post subject: Reply with quote

Jeg er ganske sikker på at Bala Town er bedre enn Jeaunesse Esch, eller så må de virkelig gjøre noe i Walisisk fotball hvis de ikke er bedre en lag fra Luxembourg (teller selvfølgelig ikke med Swansea og Cardiff)
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 24.06.2013 12:02    Post subject: Reply with quote

Håper på Crusaders. Fikk da noen supportere etter det oppgjøret ifjor - og det var mye engasjement på bortekampen.
Back to top
thoves
Veteran

PostPosted: 24.06.2013 12:03    Post subject: Reply with quote

Ja, Jeunesse er nok lettest, men akk så kjedelig..
Bala Town er vel neste, men litt mer spennende synes jeg.
Så kommer vel Kruoja, som heller ikke er noe motstand.
Så har du Tiraspol, men det er langt unna.
Og, til sist. IBV, som har James.. Wink

Vi skal slå alle disse, men jeg tar Bala eller IBV.

Men ja, myye mer spent på 2.runde.
Back to top
^Mirth
Veteran

PostPosted: 24.06.2013 12:05    Post subject: Reply with quote

Trodde Jeunesse Esch kom til play-off-runden i fjor, etter blant annet å ha slått ut Austria Wien eller noe slikt? Tror Bala er klart dårligst av de lagene der...!

EDIT: My bad, jeg ser nå at det var F91 Dudelange fra Luxembourg som klarte dette, etter blant annet å ha slått ut FC Salzburg.

Iallefall, når Luxembourg har lag som potensielt kan klare dette, vil jeg rangere Luxembourgsk fotball langt foran Walisisk per tidspunkt (altså utenom Swansea og Cardiff).

Last edited by ^Mirth on 24.06.2013 12:10; edited 1 time in total
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Page 3 of 7

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb