English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
John Chibuike
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 53, 54, 55 ... 118, 119, 120  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hjelde
Veteran

PostPosted: 17.05.2013 22:56    Post subject: Reply with quote

Sitter og ser 1. Omgang av kampen på nytt, og ser at Mix også har langt bedre playmaker- egenskaper offensivt enn Chibbe. Nei, menigheten må gi seg, Chibbe er åpenbar benk per nå.
Back to top
View user's profile Send private message
Hjelde
Veteran

PostPosted: 17.05.2013 23:53    Post subject: Reply with quote

.... Og for de som er fristet til å argumentere med at Rosenborg snudde fra 2-2 til 4-2 etter at Chibbe kom inn: Vær nå ærlige, og se at Chibbe nærmest ikke bidro til noe som helst i det.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 18.05.2013 00:12    Post subject: Reply with quote

Mix var elendig i første.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 18.05.2013 02:26    Post subject: Reply with quote

Hjelde wrote:
Sitter og ser 1. Omgang av kampen på nytt, og ser at Mix også har langt bedre playmaker- egenskaper offensivt enn Chibbe. Nei, menigheten må gi seg, Chibbe er åpenbar benk per nå.

Hehehe godt du ser det ved å titte på 1 omgang av en kamp Mix var relativt dynge utenom en pasning da.

Snakker man toppnivå i rollen så er Chibbe mange divisjoner over Mix offensivt. Alt annet faller på sin egen urimelighet.

Og det er ikke ofte jeg går så hardt ut "Knerten-Style" hehe
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 18.05.2013 09:04    Post subject: Reply with quote

Ikke sant? Det går fint an å se det selv om Mix ikke spiller sin aller beste kamp. Det har med spillestil å gjøre, og den kan man se uten at spilleren overpresterer. Dette med at han spilte "dynge", "elendig" osv, klarer jeg ikke og ta seriøst (... Hvordan vil dere karakterisere Chibbes innsats i går da?).

Det derre toppnivået som det stadig snakkes om fra det jeg kaller menigheten, begynner å bli temmelig meningsløst og verdiløst så lenge vi ser så lite til det. Han kan ikke drive å spille fordi han har spilt noen gode kamper for snart to år siden, Perry tar ut det beste laget i dag, og takk og pris for det.

Chibbes vs Mix sine egenskaper må også vurderes inn i det laget trenger i dag. Det er den som bidrar mest til laget i dag som er best for laget i dag, rett og slett. Hvis man skal vurdere det annerledes blir spilleren større enn klubben, og da er vi på ville veier.

Mix har noen egenskaper i aggressivitet, bevegelse, gjenvinning, og rask fremoverrettet fotball som jeg synes er langt bedre for laget
Nå enn Chibbes ferdigheter, spesielt når han ikke får de til å blomstre.

For meg virker det som at historien om Chibbes toppnivå har blitt en så manifestert "sannhet" at man ikke ser at fyren i så mange kamper har spilt dårlig eller middelmådig. Men straks han spiller en god eller ok kamp, ja da blir det rene halleluja- stemningen. I tillegg klages det på resten av laget (Perry, Mix osv) for å heve Chibbe. Ja, han gjøres nesten større enn kollektivet, og der er jeg glad ikke Perry går.
Back to top
sveininge
Rutinert

PostPosted: 18.05.2013 11:32    Post subject: Reply with quote

Hjelde wrote:
Det er den som bidrar mest til laget i dag som er best for laget i dag, rett og slett. Hvis man skal vurdere det annerledes blir spilleren større enn klubben, og da er vi på ville veier.
.

Det blir han selvfølgelig ikke. Hvis man vurderer det annerledes er det fordi man mener det vil gagne klubben på sikt. Talentutvikling, for eksempel. Alt handler ikke om hva som er best for laget i dag. En slik tankegang ville være svært uheldig for klubbens fremtid.
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 18.05.2013 11:59    Post subject: Reply with quote

Joda, her er det balanseganger ute og går, men jeg tror ikke veien å gå er å la være å ta ut den førsteelleveren som henger best sammen som lag, til fordel for en spillers utvikling. Da får man heller gjøre som Perry har gjort ifht Chibbe, nemlig la han spille cup- kamper, komme innpå uti 2.omgang, og kanskje spille en kamp innimellom. Da balanserer man fornuftig, slik at man i størst mulig grad får i pose og sekk, uten at fokuset på en spiller blir viktigere enn lagets prestasjoner som helhet.

Jeg synes dog en slik tankegang ikke er like relevant å bruke på Chibbe, som på yngre spillere, slik som Midtsjø og Berntsen, og for den saks skyld Mix. Bortsett fra Mix, slipper ikke disse spillerene slipper til så mye nå, også fordi Chibbe prioriteres foran i køen.

Dette er en av trenerens mest vanskelige vurderinger. Jeg synes Perry har gjort meget gode vurderinger så langt, også med å sette Berntsen og Midtsjø ut av troppen, til fordel for f.eks Chibbe.

Last edited by Hjelde on 18.05.2013 12:08; edited 1 time in total
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 18.05.2013 12:03    Post subject: Reply with quote

Hjelde wrote:

Helt riktig, dessuten bidro Chibbe ingenting i forhold til at RBK skåret to mål på slutten mot Sarpsborg.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 18.05.2013 14:25    Post subject: Reply with quote

Det er heller ingen som har påstått at Chibuike bidro vesentlig til det denne gangen.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 18.05.2013 15:53    Post subject: Reply with quote

Chibbe og RBK er nok skuffet over hverandre og vil nok skille lag om ett overgangsvindu eller to. Det er vel investorer, og ikke RBK, som eier mestedelen av Chibbe? De vil i såfall tape penger på et videresalg.....
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 19.05.2013 13:38    Post subject: Reply with quote

Ingen kan vel nekte for at det er spesielt at fyren får én kamp til å overbevise, og så er det rett ut...
Back to top
zinedinestrand
Proff

PostPosted: 19.05.2013 14:03    Post subject: Reply with quote

Chibbe har gjort greie innhopp i år, gjør ting med ball ingen andre på laget gjør etter han og er antakeligvis den med størst potensiale i troppen.
Når det er sagt, jeg husker John som en spiller med sprut og vilje, i tillegg til slepen teknikk og driv med ball, da han kom til oss for snart 2 år siden.

Teknikken er der nok fortsatt, det er spruten og viljen jeg føler mangler med John per dags dato, spesielt i det defensive arbeidet.
Dette blir ekstra tydelig når du ser hvordan spillere rundt ham som Tarik, Bille, Svensson, Jensen og Mix løper som gale for å gjenvinne ball, går på løp i rom etc.

John er en bedre spiller en Mix rent ferdighetsmessig, men Mix' innsats på banen er det som holder John på benken for øyeblikket. Føler det er litt opp til John selv å vise skikkelig innsats og vinnerskalle de gangene han kommer innpå, så skal du nok se spilletiden kommer også.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 19.05.2013 14:50    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Ingen kan vel nekte for at det er spesielt at fyren får én kamp til å overbevise, og så er det rett ut...

Han ble skadet.
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 20.05.2013 00:12    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:

Det er spesielt at du setter deg til dommer over hva folk kan mene om hva som er spesielt og ikke...
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 20.05.2013 00:17    Post subject: Reply with quote

Henning: har vel vært 100 % de siste to kampa. Synes du han har spilt seg ut?

Hjelde: Jiizez, ditt korstog mot Chibuike vil ingen ende ta. Og virker jo som om PJH er en ufeilbarlig Gud for deg for tiden... Du gleder deg vel til han selges, og antar at han ender opp som en sliten reserve på nivå to i et bakgårdsland?
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 20.05.2013 00:30    Post subject: Reply with quote

Hehe, jeg har trua på Perry ja, og gleder meg enormt over det engasjementet og den positiviteten som er rundt klubben nå. Jeg glemmer aldri ørkenvandringen til Jønsson. Men noen ufeilbarlig Gud er selvsagt ikke Perry, og korstog er ikke helt min greie. Jeg synes bare at positiviteten til Chibbe blir godt i overkant, kan ikke helt se det dere som er så positive ser, og kjører kanskje litt på for å være en motvekt til dette. Etter min mening er det helt riktig, logisk og udramatisk at han nå ikke er en del av førsteelleveren, og det må det jo være både legitimt å mene og argumentere for (?).

Hvor du tar din antakelse om hva jeg antar fra vet ikke jeg...
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 20.05.2013 00:40    Post subject: Reply with quote

Elsker denne diskusjonen, måtte den aldri dø ut Love

- Torgeir Børven
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 20.05.2013 00:47    Post subject: Reply with quote

Jeg lo.
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 20.05.2013 00:53    Post subject: Reply with quote

Det går vel an å ha minst 2 tanker i hodet på en gang?
Er delvis enig med mange av argumentene på begge sider jeg.
En god fotballspiller som sikkert kunne blitt enda bedre ved hjelp av godfotteorien.
På den andre siden har vi faktisk mange spillere som godt kunne slått til om de fikk gjentatt tillit.
Tror det gjelder å brette opp armene på trening,kamp og 2.div-kamper.
Får bare håpe slik innsats blir belønnet med noen sjanser for bla. Midtsjø og Berntsen etterhvert å.
Hjelde
Veteran

PostPosted: 20.05.2013 01:33    Post subject: Reply with quote

Gode poenger toreinar Smile To og flere tanker samtidig er fullt mulig, og slettes ikke så dumt Wink Enig med dilemmaet om å gi tillit... Den er vanskelig. Personlig synes jeg dette balanseres godt nok ifht Chibbe, nå er det Chibbe som må ta de arenaene han får i trening og kamp, men har jo forstått at det er en viss uenighet her inne vedrørende dette Wink
Back to top
davus
Rutinert

PostPosted: 23.05.2013 10:47    Post subject: Reply with quote

Quote:
- Det er det samme med John. Han ble egentlig hentet til et annet system enn det vi spiller nå. - Hoftun
.

Da tenker jeg: Vi spiller ikke 4-3-3, så den posisjonen Mix stort sett har vært dårlig i er vel den posisjonen Chibuike er god i?

Jeg vet det har vært diskutert at folk vil ha defensive egenskaper hos den offensive midtbanespilleren, men som vi så mot fx. Molde manglet Mix i stor grad egenskapen til å gå forbi mann/ledd, noe Chibuike tidligere har vist stor evne til. Når vi spiller motstanderlaget dype, noe vi har gjort i denne formasjonen i motsetning til i 4-3-3'en, mener jeg det passer bedre for en spiller som han.
gisp!
Legende

PostPosted: 23.05.2013 11:44    Post subject: Reply with quote

Tror Perry satser mer på løskrutt mot Vålerenga fra start, men at Chibuike kommer inn, og da smeller det. Har tippet ham som målscorer i resultattipstråden Tommel'n opp!
2mas
Sjef

PostPosted: 23.05.2013 23:50    Post subject: Reply with quote

Davus: Jeg er enig, og burde ha presset Hoftun litt mer.

Men jeg ble litt stresset av at han egentlig ikke hadde tid til å prate med meg.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 24.05.2013 14:09    Post subject: Reply with quote

...

Last edited by SunsetSalami on 23.01.2014 16:31; edited 1 time in total
Back to top
stenerseter
Junior

PostPosted: 24.05.2013 14:12    Post subject: Reply with quote

sliter ikke han med lysken? i Såfall dumt å ta med en man ikke kan bruke.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 53, 54, 55 ... 118, 119, 120  Next
Page 54 of 120

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb