English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
I gamle dager
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 43, 44, 45  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef

PostPosted: 18.05.2013 19:28    Post subject: Reply with quote

Var du virkelig seriøs forleden?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
gisp!
Legende

PostPosted: 19.05.2013 20:16    Post subject: Reply with quote

Har ingen problemer med å se at utsagnet om "å låse dem inn igjen" selvfølgelig er spøkefullt ment. Imidlertid har jeg erfart verre "practical jokes", eller endog uhell, enn at noen blir låst inn i et lagerrom (eller "ballskap").
SÃ¥ svaret er avhengig av hva man trodde jeg mente.
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 19.05.2013 20:58    Post subject: Reply with quote

Er det ikke snakk om at Eggen og Hansen "kom ut av skapet", da?
gisp!
Legende

PostPosted: 19.05.2013 21:17    Post subject: Reply with quote

Hvis de ikke kom ut av skapet i denne anledningen, trenger spørsmålene på. Hva gjorde de egentlig der da? Razz
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 20.05.2013 06:55    Post subject: Reply with quote

Når man spør folk om hvilke CL-kamper som er den/de beste igjennom tiden for RBK, så svarer som regel folket Dortmund, Milan og Real Madrid. Veldig få svarer hjemmekampen mot Inter. Hvorfor er det slik? Ene og alene fordi vi ikke vant? Inter ble jo grisebanket, og for et lag de hadde, med Toldo i mål, Zanetti, Cannavaro, Crespo, Vieri, å til og med Batistuta var jo i klubben..

Sier jo litt om Eggen når RBK kan dominere mot Inter, med Odd Inge Olsen på banen Smile

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Øystein
Veteran

PostPosted: 20.05.2013 12:43    Post subject: Reply with quote

Jeg har alltid husket Inter som en av de største kampene jeg har vært på. Men det er jo ikke så veldig vanskelig å forstå at folk nevner Dortmund (ledet Bundesligaen på den tiden, 3-0 på bortebane), Milan (kvartfinalebillett til vinneren sto på spill, og vi vant likevel, på bortebane) og Real Madrid (den eneste kampen de tapte i CL den sesongen)
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 20.05.2013 13:09    Post subject: Reply with quote

Dortmund vant også CL året før. Før øvrig enig i at Inter-kampen er helt der oppe. Husker jeg stod rett bak målet med regntøy fra topp til tå og så Karadas feire som en villmann inni målet.
Back to top
gollumLAD legend
Veteran

PostPosted: 29.05.2013 02:01    Post subject: Reply with quote

Kom over denne nå

Her sitter jeg, muligens jeg banner i kirka nå, men hvem er denne "Rollen"?
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
RÃ¥nny wrote:
JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet!

http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 29.05.2013 02:34    Post subject: Reply with quote

Han er vel husfar på Brakka.

Du møter ham her.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 29.05.2013 03:39    Post subject: Reply with quote

Når ble dette sendt på TV2 ? Var jo usedvanlig hyggelig av dem å hylle Rollen.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 29.05.2013 04:01    Post subject: Reply with quote

Dette er da selvfølgelig laget på oppdrag fra RBK. Det er RBK som har lagt det ut på nettet. Og klippet er kun tilgjengelig for dem som har en link til det. Så hvordan gollum kom over det er et lite mysterium.
Back to top
gollumLAD legend
Veteran

PostPosted: 29.05.2013 12:18    Post subject: Reply with quote

I og med at det var så sent husker jeg det ikke, men mener å huske at det kom på siden der. Kanskje noe feil med youtube. Filmen er iallefall fjernet nå, men uansett takk Kjello Smile
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
RÃ¥nny wrote:
JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet!

http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 03.06.2013 22:59    Post subject: Reply with quote

Quote:
[Sprinteren Fernando] Ramirez traff det litt yngre fotballtalentet John Carew på kino.

- Jeg så en mann i joggedress på nesten to meter, som så helt jævlig ut. Det var John Carew. Han sa til meg at han skulle løpe like fort som meg. «Slapp av gutten, skal du løpe like fort som meg må du komme deg på trening», svarte jeg.

Carew stilte allerede neste dag på trening sammen med fotballkompisen Andre Schei Lindbæk. Det hjalp.

- De ble raskere, og den sesongen var de begge blant toppscorerne i Tippeligaen bare 18 år gamle.
... Fernando prøvde seg også innen forretningslivet, med mindre hell. Det var i perioden hvor man kunne bli søkkrik, bare man hadde «com» i navnet.

Selskapet fikk navnet Sportycom.

- Jeg tenkte å gjøre det samme som det Facebook er i dag, bare for idrettsutøvere. Det skulle være en betalingstjeneste. Fansen kunne snakke med John Carew eller Tim Montgomery. Vi hadde mer enn 200 idrettsutøvere fra hele verden inkludert Carl Lewis og Linford Christie, sier Ramirez.

- Vi hadde et sinnssykt bra releaseparty. Det kostet 350.000 kroner på Odeon. D’Sound spilte og Marion Jones og Tim Montgomery ble flydd inn, sier Ramirez.

MÃ¥tte pantsette Rolexen
Så gikk luften ut av dot.com-bølgen og Sportycom gikk konk.

- Jeg fikk faktisk tilbud fra et amerikansk selskap som vil kjøpe Sportycom for to millioner kroner, men jeg sa nei. Bare tre måneder senere var vi konk, sier Ramirez.

Det holdt også på å ødelegge mye for vennskapet i guttegjengen. Alle gutta puttet penger i selskapet.

- Det var surt. John og jeg tapte mest, men det er business.
NA24.
Strand
Veteran

PostPosted: 24.07.2013 02:31    Post subject: Reply with quote

http://www.youtube.com/wa...Z2NK0UNKfg

Per Inge Torkelsen harselerer med idretten. Blant tilhørerne finner vi Ola By Rise, Eldar Hansen, Drillo, Kongen, Kronprisen, Sverre Brandhaug m.fler. Han traff vel dessverre litt for bra med hjernerystelser etter hodedueller når det kom til Gøran Sørloth Tommel'n ned
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 11.08.2013 12:55    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Dortmund vant også CL året før.

Selvfølgelig smålig å flisespikke på et tre mnd gammelt innlegg, men Dortmund vant vel CL i 96/97-sesongen mens vår borteseier mot dem kom på høsten i 99/00-sesongen. Da hadde Karl Heinz Riedle forlatt klubben til fordel for engelsk fotball, uten at jeg nødvendigvis tror de hadde unngått 0-3 tapet for RBK med han på banen. De jeg husker best på laget som tapte for oss er Kohler og Lehmann, som begge hadde en stri tørn med å holde styr på Carew og Jan Derek.

Forøvrig er jeg fullstendig enig i at Inter-kampen på Lerkendal i 2002 hører hjemme helt der oppe, tross uavgjortresultatet. Vi var utrolig mye nærmere seieren enn dem. Bildene av Odd Inge Olsen som kommer seg fri på venstre og slår inn til oksen Azar Karadas som stanger inn scoringen og brøler inn i nettmaskene har for evig festet seg til minnet. Men så var det det som ofte rammet oss i CL-kamper - internasjonale toppspisser som Hernan Crespo trengte èn sjanse for å score mål. De hadde et ekstra giftig gir inne som ikke er sammenlignbart med våre angripere. Egentlig var det ganske surt at vi ikke kom videre den høsten. Var vel noen tette og jevne kamper mot Ajax som stod og vippet på uavgjort og noen straffespark og noe greier - husker ikke dette like godt som Inter-kampen på Lerkendal.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
bolgebah
Veteran

PostPosted: 11.08.2013 14:38    Post subject: Reply with quote

1-1-målet mot Inter på Lerkendal kom på vårt 11. eller 12. hjørnespark for kvelden, for øvrig. Vi hadde vel 10 bare i første omgang. I tillegg ble Fabio Cannavaro utvist etter sitt 2. gule da vi ledet 2-1. De hadde akkurat kjøpt Toldo for 300 millioner eller hva det nå var, og det var bare ham og nevnte Crespo som holdt dem inne i denne kampen. På en hvilken som helst annen dag ville dette vært en kamp som vi burde kommet fra med en tre- eller firemålsseier.

Av de beste kampene våre i Champions League kommer denne høyt på lista, men for min del ligger nok hjemmekampen mot Porto i 1997 øverst. Vi rundspilte dem noe så aldeles vanvittig, vant statistikken over skudd på mål med 11-1 eller noe slikt, men resultatet ble "bare" 2-0 - tross straffebom av Mini. Selv om vi slo Olympiakos 5-1 samme høst mener jeg vi var mye, mye bedre mot Porto. Real Madrid-kampen var resultatmessig den største prestasjonen, men det var en jevn kamp som kunne tippet begge veier.
Back to top
gm
Veteran

PostPosted: 11.08.2013 15:01    Post subject: Reply with quote

Hjemmekampen mot Juventus i 98 var også meget god. Spesielt 2 omgang. Irriterer meg enda at vi ikke vant.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 11.08.2013 16:11    Post subject: Reply with quote

Oppmannen wrote:
attach wrote:
Dortmund vant også CL året før.

Selvfølgelig smålig å flisespikke på et tre mnd gammelt innlegg, men Dortmund vant vel CL i 96/97-sesongen mens vår borteseier mot dem kom på høsten i 99/00-sesongen.

Noe jeg har tatt for gitt etter å ha hørt det noen ganger. Flaut. De var ikke engang med i CL året før. Ser at de gjorde det rævva i serien også. Da kan en kanskje stille spørsmål ved om denne kampen er topp tre i det hele tatt.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 11.08.2013 21:44    Post subject: Reply with quote

Litt overdrevent å si at de gjorde det rævva i ligaen. Da vi slo dem i Tyskland ledet de Bundesligaen med 19 poeng på 8 kamper (6-1-1). Fem poeng foran Bayern Munchen. De fikk seg en kjempesprekk etter nettopp kampen mot oss, og etter denne gikk de ni kamper før de klarte å vinne igjen (1-6-2). Vi knakk dem, slik vi gjorde med Valencia i 2007 - som også hadde hatt en glitrende start på sesongen, men som kollapset fullstendig etter første tapet mot oss.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
attach
Forumsjef

PostPosted: 11.08.2013 21:46    Post subject: Reply with quote

Okey, sånn det gikk for seg. Så bare at de havnet på 11.-plass det året.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 11.08.2013 21:52    Post subject: Reply with quote

Åpenbart ingen tvil om at de var på gang det året, men jeg ser også at de spilte mot ganske svak motstand i innledningen:

Tap borte mot Kaiserslautern (5)
Seier hjemme mot Wolfsburg (7)
Seier borte mot Ulm (16)
Uavgjort hjemme mot Freiburg (12)
Seier borte mot 1860 München (4)
Seier hjemme mot Eintracht Frankfurt (13)
Seier hjemme mot Hansa Rostock (15)
Seier borte mot Arminia Bielefeld (17)

SÃ¥ gikk det nedover.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 26.09.2013 20:26    Post subject: Reply with quote

To av finalemålene i 1960 fra alternativ kameravinkel. Tommel'n opp!
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 28.09.2013 16:45    Post subject: Reply with quote

Ikke overraskende en del snakk om Høgmo i RBK. Føler vel at jeg sjøl oppsummerte tida hans ganske godt, og føler at en del momenter mangler i omtalen i disse dager:

- Hva som egentlig skjedde i Rosenborg, er det ikke mange som vet. Han måtte i hvert fall ut. Men det er sju år siden, sier Stig Thorbjørnsen.

Les mer: Per-Mathias Høgmo ga opp treneryrket da han ble utbrent og deprimert

Til VG sier han sjøl:

- Da jeg kom til Rosenborg var det en klubb som var ekstremt engstelig. De lå på kvalikplass og hadde skral økonomi. Da jeg forlot klubben ett og et halvt år senere hadde vi vunnet serien, tatt et generasjonsskifte og spilt gruppespill i Champions League. Da trengte jeg tre måneder der "ute".
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 15.11.2013 22:50    Post subject: Reply with quote

Har lett litt, men finner ingenting.
Hvilke baner spilte vi på før vi flytta til Lerkendal i 1957?
Jeg antar Rosenborgbanen. Noen flere?
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 16.11.2013 17:40    Post subject: Reply with quote

I forbindelse med opprykket til landsdelsserien [1959/60] ble Lerkendal fast hjemmebane. Der hadde RBK tidligere hatt sporadiske opptredener i NM samt i landsdelsserien 1957/58.

- Det var artig, det var stort. Lerkendal var jo hovedbanen i Trondheim. Tidligere spilte vi jo på Rosenborg og litt på Stadion. Men det betydde nok mer for oss at vi nå spilte i en høyere divisjon, kommenterer Kåre Rønnes.

Les mer: 50 år siden gjennombruddet

Altså snakk om Øen stadion/Trondhjem stadion.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 43, 44, 45  Next
Page 21 of 45

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb