| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 08.05.2013 16:05 Post subject: |
|
|
| askjetne wrote: | | Nå som United står uten manager, vil vi være villig til å la dem kjøpe ut Perry om de legger nok penger på bordet? |
Byttehandel kanskje? Perry overtar United og Fergie overtar Rosenborg?  _________________ De som tror de vet best er en plage for oss som vet bedre |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 08.05.2013 16:09 Post subject: |
|
|
We have a winnner! _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 08.05.2013 16:10 Post subject: |
|
|
Har vel blitt så mange hårfønere i garderoben da, at de hadde måttet forsterke fundamentet i tribunen  |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 13.05.2013 13:38 Post subject: |
|
|
Hvor flott det lyder når Perry presikerer at det ikke tas hensyn til spillere og til laget. Dette er som søt musikk i mine ører.
Kanskje det begyner å bli en kultur der laget og ikke mannen det tas hensyn til. Fordi denne kulturen kom rekende med Hoftun, men håper den slutter med Perry.
Og om han virkelig mener dette, gir jeg Perrys Rbk en megasjanse, så får han heller feile litt. "Sukk" jeg ble glad når jeg leste dette på mitt kjære Rbkweb. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 15.05.2013 23:18 Post subject: |
|
|
Gode nyheter for Perry. Skjebnen var i godlag da han ble født, om man skal tro nettsiden til Sarpsborg 08
| Quote: | | Nå har klubben gått tilbake til røttene, med et 4-3-3-system og en hovedtrener fra Trøndelag. |  _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Øystein Veteran

|
Posted: 16.05.2013 00:51 Post subject: |
|
|
| gisp! wrote: | | han ble født |
i Trøndelag  |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 16.05.2013 01:45 Post subject: |
|
|
Jeg er blitt lurt av Per Joar Hansen, som har skrevet i nettmøte på VG for mange år siden | Quote: | (Er du fra mo i rana?
Hvis ja, synes du det er for mange rundkjøringer der?)
-Jeg kommer fra Trofors, som ligger 44 km sør for Mosjøen. Jeg vokste opp uten rundkjøringer.
Hilsen Per Joar Hansen" |
Videre har jeg ukritisk svelget journalisters gjengivelser, som for eksempel i Dagbladet før jul | Quote: | | Vedkommende er Per Joar Hansen, opprinnelig fra Mosjøen i Nordland, men som har vært bosatt i Trøndelag i årevis. |
Eller i AN | Quote: | | De helgule har også vært i dialog med andre kandidater i forkant av samtalene med Per Joar Hansen fra Mosjøen. |
Tror ikke jeg klarer å venne meg til tanken å kalle Perry trønder. Han får være nordlending inntil han legger om dialekten  _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Øystein Veteran

|
Posted: 16.05.2013 13:40 Post subject: |
|
|
| Hvis dette er et viktig tema for deg, så kan jeg berolige deg med at han har vokst opp i Nordland (Trofors er 5 mil fra grensa til Nord-Trøndelag viser det seg). Like fullt født i Trøndelag da. |
|
| Back to top |
|
 |
Rånny Legende

|
Posted: 16.05.2013 13:45 Post subject: |
|
|
Alltid trodd at Trofors var en campingplass.
Han er forøvrig født i Namsos  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Øystein Veteran

|
Posted: 16.05.2013 14:10 Post subject: |
|
|
| Det er vel Majavatn campingplass rett over fylkesgrensa? Husker jeg overnattet der en gang for lenge siden. |
|
| Back to top |
|
 |
Pirlo Veteran
|
Posted: 17.05.2013 00:09 Post subject: |
|
|
| For meg virker det som om Perry har opparbeidet seg stor respekt i spillergruppa. Oppdager hele tiden småting som kan tolkes dithen at spillerne er redde for å gjøre feil fordi Perry blir "sint". Eksempler kan være hvordan Bille sier at han aldri skal rive i stykker drakten igjen, eller at Gamboa ifølge Bille mente at Perry "will kill me" hvis han skulle bomme på straffen. |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 17.05.2013 00:13 Post subject: |
|
|
Synes Perry var direkte svak fra sidelinjen idag! _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 17.05.2013 00:17 Post subject: |
|
|
| Interesant. Utdype? |
|
| Back to top |
|
 |
steinmetz Rutinert
|
Posted: 17.05.2013 00:23 Post subject: |
|
|
| HofnerBass wrote: | | For meg virker det som om Perry har opparbeidet seg stor respekt i spillergruppa. Oppdager hele tiden småting som kan tolkes dithen at spillerne er redde for å gjøre feil fordi Perry blir "sint". Eksempler kan være hvordan Bille sier at han aldri skal rive i stykker drakten igjen, eller at Gamboa ifølge Bille mente at Perry "will kill me" hvis han skulle bomme på straffen. |
Å være redd for konsekvenser har vel heller lite med respekt å gjøre... |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 17.05.2013 00:24 Post subject: |
|
|
| Attaboy wrote: | | Synes Perry var direkte svak fra sidelinjen idag! |
Jaha? På hvilken måte? |
|
| Back to top |
|
 |
Pirlo Veteran
|
Posted: 17.05.2013 00:25 Post subject: |
|
|
| steinmetz wrote: | | Å være redd for konsekvenser har vel heller lite med respekt å gjøre... |
I min verden er det du nettopp skrev en selvmotsigelse. |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 17.05.2013 00:28 Post subject: |
|
|
Steinmetz:
Vel, det kan diskuteres.
Kan nevne en viss skotte med rød nese...
Han er/var en utrolig motivator men også nådeløs når noen gjorde en feil. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 17.05.2013 00:33 Post subject: |
|
|
| Nå skjønner jeg ingenting. Hvorfor kan ikke respekt gjøre en redd for konsekvenser? |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 17.05.2013 01:18 Post subject: |
|
|
Hovedsakelig pga tre ting:
1. Selnæs skulle ikke blitt byttet ut.
2. Mikkelsen ble byttet ut alt for sent.
3. Peptalken i pausen kan umulig inneholdt «faresignalene» fra de to foregående kampene. Historien gjentok seg, selv om Lunna tabbet seg ut. Vi virket nervøse i store deler av 2. omgangen. (Mulig det var jeg som var nervøs, skal sies!). _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 17.05.2013 01:20 Post subject: |
|
|
| Enig Atta. Svært overraskende at Selnæs ble bytta ut. At Dockal fikk så lite tid er også merkelig. Og første 25 av 2. omgangen så ut som om vi ville safe 2-0... |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 17.05.2013 01:35 Post subject: |
|
|
Enig med punkt 1 og 2. Det er heller ikke første gang Mikkelsen/Dockal byttet kommer i seneste laget. Selnæs-byttet føler jeg er litt feigt. Det sto vel 2-1 på det tidspunktet, og det kan jo virke som et litt defensivt bytte, nærmest for å prøve å trygge en seier slik som de 2 foregående kampene. Vet ikke om det kan ligge noe annet bak ? Om Selnæs hadde fått seg en liten smell eller noe sånnt. Pussig var det i allefall.
Når det gjelder punkt 3 så er det vanskelig å gardere seg mot 2 slike keepertabber, uansett hva man sier i garderoben. Er dog enig i at vi ikke så like skarpe ut rett etter pause som i 1. omgang.
Laget skal derimot ha kred for å greie å reise seg etter 2-2. Den er tung å få i trynet når du har vært fullstendig overlegen gjennom hele kampen. |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 17.05.2013 01:43 Post subject: |
|
|
At selnæs ble bytta ut oppfattet jeg også som merkelig, men det kan jo være med så mangt. Han starta forige kamp og kanskje Perry også vil bruke ham neste kamp, da er det greit at han får hviletid. Skal ikke se bort ifra at det var et planlagt trekk å bytte svensson og selnæs slik at begge to skulle være aktuelle for bruk i alle de tre kampene som nå går på rappen.
Er ikke så fryktelig lenge siden selnæs ble matchet alt for mye og måtte ta et lengre sykefravær. |
|
| Back to top |
|
 |
Rånny Legende

|
|
| Back to top |
|
 |
Flaav Veteran
Joined: 27 Jul 2008 Posts: 1569 Location: Med utsikt til Lerka
|
|
| Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 17.05.2013 20:32 Post subject: |
|
|
De store prøvelsene kommer på rekke og rad nå. Jeg vil si vi egentlig bare har hatt to kamper som i utganspunktet har vært antatt tøffe kamper. Haugesund og Aafk borte, hjemme mot TIL er trepoeng for alle tippeliga lag. Disse to kampene står vi med 1 poeng.
MFK vil mobilisere alt de har, og dette er kanskje den kampen de trenger. Her tenker jeg på det mentale planet. VIF borte blir heller ingen enkel kamp, og vi får virkelig testet oss både mot Godset og Viking. Jeg tror dette er fire avgjørende kamper, eller det gir oss ganske klar pekepinn på resten av sesongen.
Uansett, det er bra å se at vi har hittill gjort det såpass bra at vi er i en gunstig posisjon foran disse kampene. Kampene mot de antatt dårligere lagene skal vinnes, og stort sett har vi gjort det. Samtidig, vi må bli bedre, ettersom vi ikke får, og kan ikke gi bort så mye personlig feil mot de antatt bedre lagene. Vi spilte tidvis bra mot Sarpsborg, spesielt førsteomgangen, men vi må heller ikke glemme at de målene vi fikk i denne kampen.
Første målet var rett og slett en lang ball opp, Mix fikk andreballen i beina, og spilte glitrende gjennom Bille. Var det tre berøringer/pasninger på dette målet. Drillo hadde tårer i øynene. Det andre målet var rett og slett en langball fra egen halvdel som landet i bakrommet til bille, og han gjorde ingen feil. Drillo gråter av glede igjen, men han vil nok samtidig påpeke at forsvarspillet er på guttenivå. Tredjemålet våres kommer fra lite besluttsomt forsvarspill fra sarpsborg, noe som resulterer i frispark, og et glimrende frispark fra Tarik. Sistemålet kommer igjen fra en soloprestasjon fra Tarik, og vi får et greit straffespark, men det er tvilsomt om vi hadde fått dette straffesparket på bortebane mot europeisk motstand.
Jeg er altså ikke beroliget. Vi klarer ikke å stå kampene ut som et lag, og jeg synes banespillet våres har mye å gå på. Jeg er redd for at vi blir for lett avslørt, og at vi ikke får disse billige målene mot bedre motstand. Det positive er at vi er i en god posisjon, det er tendenser og disse burde bli bedre for hver kamp som går. _________________ “A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”
Zeman |
|
| Back to top |
|
 |
|