English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Jan Jönsson
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 374, 375, 376 ... 381, 382, 383  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Barney
Veteran

PostPosted: 19.12.2012 18:32    Post subject: Reply with quote

gisp! wrote:

Jeg havner igjen på at JJ er mer en typisk prosessveileder enn en leder.

Mellomleder, ikke Leder.

Man kan vri og vende på det som man vil, men som fotballspiller kan man ha en god tilværelse med anstendig lønn uten at man er i nærheten av å være best. Innen langrenn bør man være best og samtidig ha litt mediatekke for å tjene godt - det er en viss forskjell. I tillegg er det forskjell på å få et lag til å fungere sammen i forhold til ett individ - man må bla. ta hensyn til gruppedynamikk.

Derfor trenger man faktisk en trener, en som sørger for at man opprettholder en viss standard på trening og som sørger for å luke ut ugresset uten de riktige holdningene dersom dette blir nødvendig.

JJ feilet på begge disse punktene.
Back to top
View user's profile Send private message
Strand
Veteran

PostPosted: 19.12.2012 21:06    Post subject: Reply with quote

Frodo wrote:

HAHA! For et sitat av Iversen. Hva han gjorde med Aalesund? De hadde rykket ned både i 2008 og 2009 uten serieutvidelsen, laget har tapt flere seriekamper enn de har vunnet, sluppet inn flere mål enn de har scoret.

Joda, de var et jojolag før Rekdal, men de spilte i Tippeligaen i 2003, 2005 og 2007, og mange lag har kommet rett fra Adecco og gjort det langt bedre.

Haha, du er jaggu meg en klovn uten like. I 2008 kom Rekdal inn uti sesongen for å berge klubben, noe han klarte. I 2009 vant de cupgull, i 2010 kom Aafk på en sterk fjerdeplass og presterte meget bra i EL-kvalik, i 2011 vant de cupen igjen og presterte fortsatt bra i EL-kvalik, noe de for så vidt gjorde i år også. I serien var de skuffende i år, og det har ingen lagt skjul på.

Rekdal tok Aafk fra å være en klar nedrykkskandidat ingen hadde tro på til å bli en fryktet motstander i Tippeligaen. Før Rekdals tid var bortekamp synonymt med tap for Aafk-fansen.
Back to top
Number10
Veteran

PostPosted: 19.12.2012 21:19    Post subject: Reply with quote

Janne på Tv2 Sporten strax.
Meninger om RBK

-Merkelig at jeg har sittet nest lengst i klubben.
-Snakker mye om samhandling, men man får for liten tid. Noe må det være med klubben.
Back to top
media
Veteran

PostPosted: 19.12.2012 22:27    Post subject: Reply with quote

Number10 wrote:

-Snakker mye om samhandling, men man får for liten tid. Noe må det være med klubben.

Lett å være enig i punkt 1.
Lett å være uenig i punkt 2. Du fikk mer enn nok tid, Janne, og du fikk mange gode spillere. Finn et speil og se etter andre årsaker til underprestering.
Back to top
Cyrilp
Veteran

Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 19.12.2012 22:35    Post subject: Reply with quote

Det beste med hele innslaget var vel at å høre mjooo, jajaaaaaaaa... og vite at han nå ikke lengre er vårt problem. Smile
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 20.12.2012 03:08    Post subject: Reply with quote

Number10 wrote:
Meninger om RBK

Når det ikke er snev av offensiv samhandling etter 2 år, så kan han faen ikke skylde på for liten tid. I 2012 får man ikke åresvis på seg til å bygge lag i toppklubber. Gud så glad jeg er vi er kvitt denne nissen. Tommel'n ned
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 20.12.2012 03:33    Post subject: Reply with quote

Nå har jeg lest Jannes "tilsvar" til Iversen, og registrerer hva han har å si etter to år i RBK, og da har jeg følgende å si:

Jan Jönsson, du er en kunnskapsløs, ubrukelig dass uten snev av selvinnsikt eller evne til selvkritikk, og du skal være sjeleglad for at du i det hele tatt fikk sjansen til å snylte ut flere millioner kroner for den jobben du slett ikke gjorde som trener for Rosenborg. Kos deg med de pengene, for det er sannsynligvis dine best betalte år du fikk hos oss, akkurat i den korte perioden folk faktisk trodde du hadde noe å fare med som fotballtrener. Du satt ikke et sekund for kort som trener i Rosenborg, men heller ett år og elleve måneder for lenge. Måtte det aldri, aldri skje igjen.

Fra nå av: "Hvor er de nå?", eller kanskje "Hvor er de heldigvis ikke nå?" (hint: svart og kvit).
Brumle
Proff

PostPosted: 20.12.2012 07:41    Post subject: Reply with quote

Hehehe.. Fra trådens førsteside:

-Må si jeg absolutt stiller meg bak å ansatte Jan Jönsson som trener. Sollied kan godt komme å nytteløst be på sine knær og Hareide kan like greit drømme videre.

-Virker jo som om JJ har et ganske solid nettverk og da. I tillegg er han god til å hente de riktige spillertypene imo.

-Treneren er den viktigste mannen i klubben, så det er ikke her det skal spares. Gi ham et tilbud han ikke kan si nei til.

-Tilby han 5 millioner i årslønn, 4 år. 4 mill i sign on fee og lovnader om sportslig satsing slik at han kan bygge opp et lag mesterligaen verdig. Går det ann å si nei til å få doblet lønnen sin og større sportslige muligheter?

-Fantastisk artig informasjon fra 2mas. Det er ikke hvem som helst som laerer seg japansk saann uten videre vil jeg tro. Mannen virker som et funn og bekrefter mitt inntrykk fra TV skjermen og spillet til Stabekk. Her er det ingen vits aa spare pàa noe.

Cool
Back to top
Fosningen
Rutinert

PostPosted: 20.12.2012 09:42    Post subject: Reply with quote

Greit å være kritisk, men å kalle folk "en ubrukelig dass" og "nisse" er... lavmål. Han er vår eks-trener, en hyggelig fyr som ikke slo til i klubben. Stygge karakteristikker på person bør forumet holde seg for god til. Ikke bare drar det ned nivået, men det ødelegger faktisk troverdigheten for dem som har noe å komme med også.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 20.12.2012 09:46    Post subject: Reply with quote

Merkelig som Jönsson maser om det der Rapid-angrepet vi hadde. Nevnte det både i pressekonferansen i forbindelse med treneravgangen, og ble nevnt flere ganger i dagens intervju i Adresseavisen.

Har en mistanke om at der en stikker til styret i klubben, som ikke har greid å forklart Jönsson hvilken type fotball de ønsker. Jönsson tror åpenbart at det er snakk om mer spill i lengderetningen, og tenker kun rundt det.

Er lite imponerende av styret å være så snever i sjargongen sin ovenfor Jönsson. Jeg tror ikke de egentlig vet hva de ønsker i forbindelse med spillestil. Noe valget av Perry er et bevis for, ettersom det står i motsetning til mye av det de har sagt de ønsker å se på Lerkendal.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 20.12.2012 10:18    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Number10 wrote:
Meninger om RBK

Når det ikke er snev av offensiv samhandling etter 2 år, så kan han faen ikke skylde på for liten tid. I 2012 får man ikke åresvis på seg til å bygge lag i toppklubber. Gud så glad jeg er vi er kvitt denne nissen. Tommel'n ned

Det bør vel presiseres at Janne ikke klaget på for lite tid. Han pekte derimot på at klubben har for stor gjennomtrekk i stallen til at samhandling er lett å få til, og at det er en av årsakene til de hyppige trenerskiftene.

Han har nok et poeng... etter Eggengenerasjonen har gjennomtrekken i stallen vært stor. Men det er antagelig noe som vil vedvare, og dermed noe trenrne til RBK må leve med.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 20.12.2012 10:27    Post subject: Reply with quote

Må være forsmedelig for JJ å bli sagt opp for å bli erstattet av Perry.
Back to top
ricko11
Rutinert

PostPosted: 20.12.2012 12:02    Post subject: Reply with quote

Å skylde på gjennomtrekk i stallen er noe av det mest tafatte en trener, ikke bare i RBK men i øvre halvdel av ligaen, kan skylde på. Dette er ganske likt i alle klubber som gjør det bra. Det varierer litt fra år til år og det er ingen ting vi kan gjøre med det. Det er positivt for klubben og negativt for laget.
Andre gode unnskyldninger kan jo være banen, været, mygg og alt annet utenfor trenerens kontroll, men til syvende og sist tar en skikkelig trener ansvaret selv når det blåser som verst.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 20.12.2012 12:16    Post subject: Reply with quote

Samtidig er det sånn at tilstanden i RBKs spillerstall var hovedgrunnen til at i alle fall jeg ville frede JJ i starten.

Temmelig markante spillere forsvant. Vi mistet etterhvert Mikael Lustig, Kris Stadsgaard, Jim Larsen, Vadim Demidov, Markus Henriksen, Anthony Annan og Per Ciljan Skjelbred, og det tok jaggu sin tid før nye folk kom. Ikke var alle erstatterne nødvendigvis av samme klasse heller. (Noe som er en mild underdrivelse. Annan ut, Issah inn?)

Denne utviklingen i spillerstallen var og er Hoftuns ansvar.

Jeg mener JJ har rett, vesentlig svekket spillerstall, kombinert med et budsjett for spillerkjøp som vel var godt under det han i sin tid ble forespeilet. Og JJ klaget faktisk ikke så mye offentlig over dette.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 20.12.2012 12:45    Post subject: Reply with quote

JJ var temmelig lojal, når det gjaldt spillerstallen.

Gårsdagens intervju var heller ikke bestemt rettet mot JJ's periode i klubben, men mer hvorfor er JJ nr. 2 på lista etter bare 2 år i stolen. MAO, mer om alle de andre, som har sittet kortere....

jeg synes han klarte seg bra. Ingen klaging på egen vegne, mer generelt om klubben i et lengre perspektiv.
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 20.12.2012 13:33    Post subject: Reply with quote

Tror de fleste fredet JJ i 2011, særlig på vårparten med de store manglene i spillerstallen.
Back to top
ricko11
Rutinert

PostPosted: 20.12.2012 13:52    Post subject: Reply with quote

haavarl

Er langt i fra uenig i det du skriver, og mener heller ikke at det er JJ sitt ansvar med kjøp/salg. Også enig i at forventninger og krav var mindre første året. Det jeg mener er at han kanskje hadde vært like godt tjent med å ta litt mer av ansvaret for manglende spillemønster og ikke bare snakke om jevne kamper, marginer, manglende kontinuitet osv. osv.

Har ikke akkurat stått i fremste rekke for å ta støyten for å si det sånn.
Spillerne følte tydeligvis behov for å gå offentlig ut å sette fingeren på et par ting til slutt.
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 20.12.2012 15:57    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
JJ var temmelig lojal, når det gjaldt spillerstallen.

Gårsdagens intervju var heller ikke bestemt rettet mot JJ's periode i klubben, men mer hvorfor er JJ nr. 2 på lista etter bare 2 år i stolen. MAO, mer om alle de andre, som har sittet kortere....

jeg synes han klarte seg bra. Ingen klaging på egen vegne, mer generelt om klubben i et lengre perspektiv.

Usedvanlig lojal type.
Helt klart at styret og daglig leder leverte dårlig ift. å få satt et lag de også.
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 20.12.2012 16:01    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Jan Jönsson, du er en kunnskapsløs, ubrukelig dass uten snev av selvinnsikt eller evne til selvkritikk, og du skal være sjeleglad for at du i det hele tatt fikk sjansen til å snylte ut flere millioner kroner for den jobben du slett ikke gjorde som trener for Rosenborg.

Sånt synes jeg faktisk vi skal holde oss for gode for, personlig. JJ gjorde den jobben han er god for under litt dårligere betingelser enn han hadde sett for seg. Ikke hans feil at styret/Hoftun ansatte feil person.
Back to top
FanFraSør
Rutinert

PostPosted: 20.12.2012 16:54    Post subject: Reply with quote

Dere som hele tiden maser om at stallen var for dårlig spillerne var for vanskelige, ikke treneren sin skyld, Hoftun den egentlige grunnen til at alt gikk dårlig bla bla bla. Hva er egentlig oppgavene til en trener som får 5 millioner i året i Norges eneste superklubb, en klubb som er en kjempe i forhold til alle klubbene den konkurrerer mot i en historisk dårlig liga?

Hvorfor skal man lønne en trener mange millioner i året dersom han MÅ ha klassespillere i alle posisjoner som alle tar ansvar og motiverer seg selv på egenhånd for å prestere? Dere får det til å høres ut som "hadde Janne bare hatt første 11'er til Barcelona så hadde det nok gått bra". Dere fraskriver treneren nesten all ansvar. Vi snakker om treneren til RBK i tippeligaen! Du betaler ikke en fører mange millioner for å vinne dragrace mot andre førere som maks kan trimme bilene sine opp til 100 hk når han selv får en bil med 150 hk og likevel skrikes det etter at aller helst burde hatt 300 hk til.

Janne fikk en for dårlig stall til å ha noe i europa å gjøre det første året men absolutt ikke for dårlig til å slåss om gullet i 2011 noe han også gjorde. En bedre trener hadde klart å vippe det til sin fordel og tatt gullet.

Jeg blir så matt at folk ikke kan forstå at RBK konkurrerer mot lag som har utrolig mye dårligere arbeidsbetingelser. Det er helt latterlig at vi nesten kom på en 6 - 7 plass i 2011 og får godset foran oss i 2012!
Back to top
Frodo
Rutinert

PostPosted: 21.12.2012 19:36    Post subject: Reply with quote

Strand wrote:
Frodo wrote:

HAHA! For et sitat av Iversen. Hva han gjorde med Aalesund? De hadde rykket ned både i 2008 og 2009 uten serieutvidelsen, laget har tapt flere seriekamper enn de har vunnet, sluppet inn flere mål enn de har scoret.

Joda, de var et jojolag før Rekdal, men de spilte i Tippeligaen i 2003, 2005 og 2007, og mange lag har kommet rett fra Adecco og gjort det langt bedre.

Haha, du er jaggu meg en klovn uten like. I 2008 kom Rekdal inn uti sesongen for å berge klubben, noe han klarte. I 2009 vant de cupgull, i 2010 kom Aafk på en sterk fjerdeplass og presterte meget bra i EL-kvalik, i 2011 vant de cupen igjen og presterte fortsatt bra i EL-kvalik, noe de for så vidt gjorde i år også. I serien var de skuffende i år, og det har ingen lagt skjul på.

Rekdal tok Aafk fra å være en klar nedrykkskandidat ingen hadde tro på til å bli en fryktet motstander i Tippeligaen. Før Rekdals tid var bortekamp synonymt med tap for Aafk-fansen.

Fryktet motstander? Derfor de ble nummer 13 i 2009, nummer 9 i 2011 og nummer 11 i 2012? Én god sesong i serien er ikke det store å skryte av, vi kan jo bare liste opp hvilke lag som har blitt minst nummer 4 én gang de siste årene (nei, jeg presenterer ingen liste her nå).

Jeg er enig i at jeg nok har undervurdert prestasjonene i mitt innlegg, da i hovedsak fordi jeg kun fokuserte på serien. Men cupen, selv Hødd har vunnet den, så det får være måte på til fokus den skal ha. Du derimot overvurderer prestasjonene noe hinsides all fornuft. Aafk ble nummer 11 i 2007 under Perry, og i årene som fulgte har de vært på samme nivå i serien, med unntak av én sesong hvor det ble 4. plass. Men den sesongen var heller ikke så sterk som det høres ut, kun 8 poeng ned til 12. plassen, mens det var 21 poeng opp til gullet. Utrolig jevnt fra 4. plassen og ned til 12. plass.

Og du nevner at Aafk er blitt så mye bedre på bortebane under Rekdal. Under Perry i 2007 tok de 0,85 poeng i snitt per bortekamp. Ser vi på sesongene ledet av Rekdal i sin helhet, har vi:

2009: 1,00 poeng
2010: 1,07 poeng
2011: 0,80 poeng
2012: 0,60 poeng
Snitt: 0,87 poeng.

JA! Rekdal tok 0,87 poeng i snitt på bortekampene sine på disse 4 sesongene, og det er EN GEDIGEN fremgang i forhold til de 0,85 poengene Perry klarte! (Så vidt jeg ser tok Rekdal 3 poeng på 3 bortekamper i 2008, uten at jeg har sjekket det i detalj).

Aafk tok for øvrig 0,92 poeng i snitt på bortebane i 2005, altså mer enn snittet Rekdal har de siste fire årene, selv om de rykket ned i 2005. 0,85 i snitt i 2003, så i årene 2003, 2005 og 2007 tok Aafk flere poeng i snitt på bortebane enn i årene 2009-2012. (0,872 mot 0,867 poeng.) Så mye var din hukommelse verdt, gitt.

Med hilsen fra en liten klovn til en akk så mye større klovn Tommel'n opp!
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 21.12.2012 20:56    Post subject: Reply with quote

Måtte denne tråden en dag synke like kjapt som...

Dobbelthaka til Svendsen, brystene til Koteng, tupeen til Dorsin, tilliten til Hoftun og hårfestet til Chibuike.
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 21.12.2012 22:11    Post subject: Reply with quote

Frodo wrote:
Men cupen, selv Hødd har vunnet den, så det får være måte på til fokus den skal ha.

Jeg gidder ikke å argumentere med deg, men at Hødds fantastiske prestasjon i år skal devaluere cupen så mye at en cupseier skal forbigås med et skuldertrekk er så håpløst at jeg knapt finner ord.
Back to top
Lengterhjem
Junior

PostPosted: 21.12.2012 23:41    Post subject: Reply with quote

@ DEW Tommel'n opp! Tommel'n opp!

vi lever i nuet, ikke fortiden.
Jangusk
Veteran

PostPosted: 22.12.2012 16:15    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Det bør vel presiseres at Janne ikke klaget på for lite tid. Han pekte derimot på at klubben har for stor gjennomtrekk i stallen til at samhandling er lett å få til, og at det er en av årsakene til de hyppige trenerskiftene.

Han har nok et poeng... etter Eggengenerasjonen har gjennomtrekken i stallen vært stor. Men det er antagelig noe som vil vedvare, og dermed noe trenrne til RBK må leve med.

Det begynte å trekke skikkelig når Hoftun kom inn som SD. Og det sier det meste om Hoftuns evne til å utføre en god nok jobb som SD i Rbk.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 374, 375, 376 ... 381, 382, 383  Next
Page 375 of 383

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb