View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Barney Veteran

|
Posted: 13.12.2012 14:58 Post subject: |
|
|
EspN wrote: | Mini sier han er sikker på at det er per joar hansen som blir vår trener... |
Da blir det nok sånn. JJ kom vel også helt sikkert til å bli på¨Lerkendal  |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 13.12.2012 15:03 Post subject: |
|
|
Jannesbart:
Espn:
Hvor har du det fra? Noe nytt nå? _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 13.12.2012 15:04 Post subject: |
|
|
Haha,nei,det er sant det. jeg aner ikke hvem det blir,håper på noe bedre,lei av og vente..
Nei,såg bare på tv2sport,at mini og hoftun ble intervjuet på brakka. |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 13.12.2012 15:10 Post subject: |
|
|
Jeg tror ikke at folk på Brakka er klar over hvor stor frustrasjonen er i tilhengerskaren for øyeblikket. Det er helt utrolig at det ikke er kommet en pressemelding om at Perry ikke er aktuell ennå. |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 13.12.2012 15:12 Post subject: |
|
|
To år med JJ har bygd opp litt frustrasjon ja... |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 13.12.2012 15:55 Post subject: |
|
|
WT62 wrote: | Det er en del på forumet her som behøver en kraftig realitetsorientering i forhold til romantiseringen av 90 tallet og Eggenperioden. Vi kan selvsagt ønske oss tilbake dit, og for oss som var gamle nok til å være med så var det et eventyr,men dit kommer vi dessverre ikke. Det beste vi kan håpe på er å med en heldig trekning år om annet å kvalifisere oss inn til CL.
|
Det samme resonnementet som det du kommer med gikk igjen på 80-tallet også, og vil sikkert bli kvedet om igjen om 20 år. Disse såkalte realistene har ikke drømmer og visjoner, og vil heller aldri oppnå noe. |
|
Back to top |
|
 |
Caupolican Junior
|
Posted: 13.12.2012 16:00 Post subject: |
|
|
Nei, det er sant. Hadde mennesket ikke hatt drømmer og visjoner, hadde vi aldri satt foten på Mars!  |
|
Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 13.12.2012 16:33 Post subject: |
|
|
Poenget mitt var at de fortrinn vi fikk på 90 -tallets via NAE's filosofi er mer "brød og smør" for de fleste gode lag i dag,mao en del av en almenn grunnfilosofi. Er absolutt ingenting i veien med å ha ambisjoner ,snarere tvert i mot,men da må man også ha en realistisk forståelse av mulighetsområdene. Det er lite sannsynlig at Pep Guardiola + en russisk milliardær skulle dukke opp på Lerkendal over helga, da må man fokusere på det man kan gjøre noe med.
For RBK betyr det å optimalisere effekten av de ressursene man har og prøve å finne den nye faktoren som kan gi klubben et forsprang igjen.
Den nye faktoren er ikke samhandling og go'fot, de er en forutsetning for å kunne finne den ukjente X.
Jeg tror Perry er den rette til å stable laget på beina igjen etter et Eggensk samhandlingsmønster og da er vi iallefall i TL topp igjen.
Det må være førsteprioritet nå.
Så må man se på veien videre, slett ikke sikkert at den børa skal kun legges på hovedtrener. Her burde feks NAE, Bjørn Hansen mfl bli engasjert i en "tenketank" uten innflytelse på dagens lag,men med oppgaven å se på utviklingstrekk etc med tanke på hva klubben kan gjøre feks for å hevde seg i CL i 2014.
Fordelen med dette er at hvis de som holder på med den daglige drift også skal tenke de lange tanker så blir disse tankene veldig lett kortsiktige og fokusert på nærliggende utfordringer.
Min konklusjon er iallefall at fokuset på hovedtrener er overdrevet,spørsmålet er heller om sportslig ledelse og styret er kompetente og visjonære nok til å se hva som kreves i tidenf remover. |
|
Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 13.12.2012 16:38 Post subject: |
|
|
Caupolican wrote: | Nei, det er sant. Hadde mennesket ikke hatt drømmer og visjoner, hadde vi aldri satt foten på Mars!  |
Er vel heller dårlig med fotspor på Mars foreløpig.  |
|
Back to top |
|
 |
Caupolican Junior
|
Posted: 13.12.2012 16:44 Post subject: |
|
|
Nei, det var igrunnen det som var poenget! |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 13.12.2012 16:58 Post subject: |
|
|
Høres jo veldig ut som alt står på om per joar hansen sier ja eller nei til rbk jobben ut i fra det som ble vist på tv2 sport.
Begynne og bli mer og mer overbesvist at det er han som er vår nye trener om han ikke takke nei,bli vel avklaring idag eller i morgen om han er vår trener,var visst hektiske møter på brakka. |
|
Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 13.12.2012 17:01 Post subject: |
|
|
Kjenner jeg er i ferd med å bli likegyldig til hele klubben. Kan vi ikke bare ansette Perry og bli ferdige med det. La han få en sjanse eller noe, det kan jo tross alt ikke bli verre enn det sammensuriumet av rot vi presterte på motstanderens banehalvdel under Janne.
Kanskje vi bare må innse at det er langt mellom Eggen- og Hamrén-ene ute på markedet. Kanskje RBK rett og slett ikke er så attraktivt ute i kontinentet lengre?
Bortsett fra Sollied er det jo tross alt ikke kommet en eneste spesifikk kandidat fra noen her inne, såvidt jeg har fått med meg. Vi ser jo at VIF også famler i blinde når de "vurderer" kandidater som Bergkamp og Meulensteen, men kommer til å ende opp med Høgmo.
Last edited by quentez on 13.12.2012 17:02; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 13.12.2012 17:01 Post subject: |
|
|
Regner med at Adressa kun har hørt litt feil på vokalene, og at det er PerO som blir presentert som klubbens nye trener. |
|
Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 13.12.2012 17:03 Post subject: |
|
|
quentez wrote: | Kjenner jeg er i ferd med å bli likegyldig til hele klubben. Kan vi ikke bare ansette Perry og bli ferdige med det. La han få en sjanse eller noe, det kan jo tross alt ikke bli verre enn det sammensuriumet av rot vi presterte på motstanderens banehalvdel under Janne.
Kanskje vi bare må innse at det er langt mellom Eggen- og Hamrén-ene ute på markedet. Kanskje RBK rett og slett ikke er så attraktivt ute i kontinentet lengre?
Bortsett fra Sollied er det jo tross alt ikke kommet en eneste spesifikk kandidat fra noen her inne, såvidt jeg har fått med meg. |
Trenger ikke mer enn èn trener, og derfor funker det fint med èn kandidat. |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 13.12.2012 17:04 Post subject: |
|
|
Eventuelt Peg'y.. |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 13.12.2012 17:05 Post subject: |
|
|
kristobal wrote: | Regner med at Adressa kun har hørt litt feil på vokalene, og at det er PerO som blir presentert som klubbens nye trener. |
Faen, jeg som ba om at kandidaturet ble holdt hemmelig... |
|
Back to top |
|
 |
davus Rutinert

|
Posted: 13.12.2012 17:24 Post subject: |
|
|
quentez wrote: | Vi ser jo at VIF også famler i blinde når de "vurderer" kandidater som Bergkamp og Meulensteen, men kommer til å ende opp med Høgmo. |
Meulensteen kan de gjerne få for min del. Var en katastrofe i Brøndby i sin tid, og har tro på han kan være det igjen. Ler fortsatt høyt når jeg tenker på dengang. _________________ Forza Rosenborg |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 13.12.2012 17:29 Post subject: |
|
|
JannesBart wrote: | Trond Sollied får det til. Han har alt som skal til for å lykkes rimelig raskt, og CV-en hans er et bevis på det. |
Sollied har uten tvil bred erfaring og god kjennskap til "RBK-fotball".
Men heller ikke han kommer med en garanti for å lykkes.
CV-en hans? 2000-2005 Brügge, ok. Lovende.
Etter 2005 har han trent seks klubber, aldri mer enn én sesong på rad. Det er ikke veldig tillitvekkende.
Hvorfor er han i det hele tatt ledig, om han er slik en garanti for suksess? |
|
Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 13.12.2012 17:37 Post subject: |
|
|
Jeg orker ikke å skrive på nytt, så jeg siterer meg selv i fra en annen tråd:
Quote: |
Tilslutt landet jeg på følgende konklusjon:
* Fordi dette er mannen med det høyeste poengsnittet av alle nordmenn som har vært trenere i utlandet.
* Han utviklet sin fotballfilosofi fra personen som gav RBK sin virkelige storhetstid.
* Han er en forkjemper for den type fotballen som Lerkendal publikumet krever (personlig så er ikke det så nøye for meg, så lenge vi vinner er jeg fornøyd.) og med det kan tribunene fylles opp i større grad enn nå.
Når det gjelder karrieren hans ute så er den strålende frem til han får sparken i Olympiakos. Noe de antageligvis angret på mtp hvordan det gikk med dem etterpå, de ville jo faktisk ha han tilbake i vår og det må jo da bety noe? Han hadde nettopp vunnet cupen og ledet serien i det han fikk sparken, at han ikke hadde prestert allverden i CL på den korte tiden i Olympiakos (halvannen sesong) synes jeg ikke er noe rart. Europa resultater tar tid.
Jeg vil heller ikke lese for mye inn i Saudi- Arabia prosjektet, det har ofte vært mye kluss med vestlige trenere og spillere som skal "over there" for en kjapp "cash grab".
Heerenveen perioden er jeg ikke videre imponert over, men det kan være mye som spilte inn der og det er ikke slik at alle opphold i ulike klubber gir suksess. Uansett så fikk han cup gull der.
I Lierse var han vist rimelig likt og hadde en tung oppgave. Klubben var vel i økonomiske problemer og hadde et betydelig svekket mannskap, men han reddet dem fra nedrykk (noe Reka ikke klarte ett par år i forveien).
Han gjorde såpass greit at Gent ville ha han tilbake. Nå er ikke Gent en toppklubb i utg.pkt, men likevel ble det en tredjeplass på De Buffalos. Grunnen til at fikk sparken denne sesongen var fordi det ble konflikter mellom han, styreformann og hjelpetrenere, så det legger jeg heller ikke så mye mer i.
Alt i alt så finner jeg, Trond Sollied, som det beste alternativet. |
|
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 13.12.2012 23:40 Post subject: |
|
|
Jeg går med på at han er det beste alternativet -- men vil fremdeles mene ganske bestemt at heller ikke han kommer med noen garanti for suksess. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 13.12.2012 23:43 Post subject: |
|
|
Brady wrote: | Disse såkalte realistene har ikke drømmer og visjoner, og vil heller aldri oppnå noe. |
Det er absolutt et unyttig ytterpunkt: å være overbevist om at det ikke vil gå bra, og derved være fornøyd med mindre og også oppnå mindre.
Like unyttig er det andre ytterpunktet: å ha så store krav at de aldri kan bli innfridd, og at man derfor alltid vil bli skuffet. |
|
Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 13.12.2012 23:53 Post subject: |
|
|
haavarl wrote: | Jeg går med på at han er det beste alternativet -- men vil fremdeles mene ganske bestemt at heller ikke han kommer med noen garanti for suksess. |
Garantier er ikke poenget her. Poenget er at vi burde ikke diskutere Perry når Trond er et alternativ. Det er kriminelt å vurdere Per Joar over Trond. Hvorfor skal ledelsen gå i mot supporternes ønske? Trond vil gjøre en bedre jobb enn Per Joar, derom hersker ingen tvil. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 13.12.2012 23:59 Post subject: |
|
|
Du sa jo at JannesBart wrote: | Trond Sollied får det til. Han har alt som skal til for å lykkes rimelig raskt, og CV-en hans er et bevis på det. | , høres ut som om du legger inn en garanti her. Jeg synes ikke saken er så sikker som du får den til å fremstå.
Sollied har best CV, men det er noe som skurrer. |
|
Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 14.12.2012 00:22 Post subject: |
|
|
haavarl wrote: | Du sa jo at JannesBart wrote: | Trond Sollied får det til. Han har alt som skal til for å lykkes rimelig raskt, og CV-en hans er et bevis på det. | , høres ut som om du legger inn en garanti her. Jeg synes ikke saken er så sikker som du får den til å fremstå.
Sollied har best CV, men det er noe som skurrer. |
Eneste jeg kan garantere er at vi alle skal dø en gang. Hvis du leter etter bevis for at Sollied i 2013 vinner TL, så må jeg skuffe deg, for det har jeg ikke. Men basert på tidligere meritter så er det overveiende sannsynelig at Trond får det til. Hvorfor tror jeg det? Fordi han har "fått det til" i hele karrieren, forutenom Heerenveen og Saudi Arabia (kun tre kamper) |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 14.12.2012 00:26 Post subject: |
|
|
Jeg har også veldig trua på trond sollied,men han virker veldig uaktuell fra klubben sin side.
Han sitter på en erfaring og en kompetanse ingen andre av kandidatene har iallefall.
Det vi må vurdere han ut i fra og ikke om han ikke lykkes eller lykkes. |
|
Back to top |
|
 |
|