| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Ivar Veteran

|
Posted: 06.08.2012 20:13 Post subject: |
|
|
Syns det føltes som han hadde gått tjue kamper uten mål, kan ikke huske sist han virket så farlig og så villig til å gjøre noe som mot AaFK. Holder han formen som han viste da så går det jo kanskje greit om vi bare henter én spiss dette vinduet. _________________ @Ivaraal |
|
| Back to top |
|
 |
bongo Veteran
|
Posted: 06.08.2012 20:32 Post subject: |
|
|
Vi trenger en spiss som kan score 20+ mål i serien, med Prica (i surpompmodus) på vei bort og Iversen totalt ute av form, hvem skal da score målene? Elyounoussi? Tviler jeg sterkt på!
Sier ikke at han er en dårlig signering, absolutt ikke!
Men vi trenger en spiss som kan bøtte inn mål. Og det har vi vel strengt tatt ikke hatt siden Brattbakks dager.
Signerer vi Tarik er jeg redd Hoftun sier seg fornøyd, uten og ha løst Rosenborgs største problem pr. dags dato! |
|
| Back to top |
|
 |
XChrisX Rutinert
|
Posted: 06.08.2012 20:38 Post subject: |
|
|
Bongo,
Å si at vi ikke har hatt en spiss som kan bøtte inn mål siden Brattbakk blir litt feil. Iversen får utrolig mye pes her inne, men han skal ha en ting: hadde det ikke vært for han i 2006 hadde vi kanskje ikke fått seriegull og da ble han toppscorer også. Så målene kom jo ganske jevnt og trutt da også... |
|
| Back to top |
|
 |
bongo Veteran
|
Posted: 06.08.2012 20:54 Post subject: |
|
|
Delvis enig, det var derfor jeg skrev "strengt tatt" Både Iversen og spesielt Prica har tidvis vært veldig god og scoret mye mål.
Men Iversen har snittet på 11 mål pr, sesong etter at han kom til Rosenborg i 2006, syns ikke det er godt nok egentlig.
Mitt poeng er uansett at nå som Prica er på vei bort og Iversen kanskje ser ut til å være ferdig på toppnivå, så trenger vi en spiss som kan score mye mål, og det har vi ikke. Det tror jeg heller ikke Tarik kommer til å være, men jeg kan jo ta feil. |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 06.08.2012 21:01 Post subject: |
|
|
Noe Prica også har fått, dette året. Berettighet?, ja absolutt, men han har vært en god tilvekst for RBK. Óg hvem scorer 20+ i TL? Sjeldent aldri at vi har slike spillere i RBK og i TL, forøvrig.
Tarik er nok en spiller som i større grad kompletterer dagens stall. Vi får flere strenger å spille på. Er ikke i tvil om at denne gutten vil score mange mål og gi flere assist i løpet av en sesong. Han og laget blir vesentlig bedre.
Du nevner Brattbakk. Akk ja, skulle gjerne hatt en slik spiller i klubben igjen. Men hvem er som ham? Jeg finner ingen i dagens TL. Ren ønsketenking med andre ord.
Med det vi så av Prica i siste kamp, og at han muligens blir ut kontraktstiden, tror jeg kabalen er/blir løst framover. Ikke dermed sagt at jeg ikke ønsker meg enda en angriper, heller tvert imot, men skal være fryktelig glad med Tarik, Alas, Reg., og Mix i ett og samme overgangsvindu. Mer kan man vel umulig forlange. _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
bongo Veteran
|
Posted: 06.08.2012 21:30 Post subject: |
|
|
Selvfølgelig er det ønsketenking, men skal Rosenborg ta gullet og ha noe å gjøre i ett eventuelt gruppespill i europa er det nettopp den spilleren vi mangler. Prica i toppform løser problemet i høst, men han forsvinner uansett etter sesongen.
Rosenborg skaper flest sjanser, men vi klarer omsette i mål, det har vært problemet i hele år.
Blir uansett ett bra vindu hvis vi får Mix og Tarik. Enig i det. |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 06.08.2012 21:32 Post subject: |
|
|
Så var det dét å få de da... _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 06.08.2012 22:24 Post subject: |
|
|
Noen spørsmål:
a) Virker på meg som vi går for Tarik og holder Mix litt på is. Har vi plass til BÅDE Tarik OG Mix?
b) Dersom vi sier ja til begge, hvordan vil laget se ut og hvilke oppryddinger bør vi gjøre i stallen? |
|
| Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
Posted: 06.08.2012 22:33 Post subject: |
|
|
| Det blir forhåpentligvis ikke noen opprydding, men den tynne stallen vi har nå. Mix blir vel erstatter for Henriksen. |
|
| Back to top |
|
 |
ZOOlander Veteran
|
Posted: 07.08.2012 07:26 Post subject: |
|
|
Her må jeg si meg enig med vegran - å ha litt dekning med kvalitet har aldri skadet noen.. Sunn og god konkurranse!
Ellers mener jeg vel også at Mix vil erstatte Henriksen, mens Tarik vil være et alternativ på topp. _________________ Saklig |
|
| Back to top |
|
 |
mogg418 Junior
|
Posted: 07.08.2012 07:38 Post subject: |
|
|
Hva med å ta en titt på Dag Alexander Olsen? Har fortid fra Tottenham og Valencia. Valgte å avslutt kontrakten i sommer da Valencia ville satse på ett av de største spisstalentene klubben noensinne har hatt.(husker ikke navnet)
Billig, ikke på kvota(går jeg ut ifra) og bare 22 år. |
|
| Back to top |
|
 |
ZOOlander Veteran
|
Posted: 07.08.2012 07:48 Post subject: |
|
|
Er ikke han i VIF å prøver lykken nå?
Ikke for det - han signerer vel ikke om RBK kommer på banen å ønsker ham på prøvespill..
Enig - skader absolutt ikke å se på ham! _________________ Saklig |
|
| Back to top |
|
 |
bergert Rutinert

|
Posted: 07.08.2012 07:55 Post subject: |
|
|
Olsen gikk til Tottenham som 17-åring, og har derfor ikke nok år til å regnes som "norsk".
Så da kan vi likegodt kjøpe kompisen til Chibike. _________________ If something is hard doing, it's not worth doing |
|
| Back to top |
|
 |
ZOOlander Veteran
|
Posted: 07.08.2012 08:13 Post subject: |
|
|
Skader vel fortsatt ikke å se på ham? Så kan man sammenlikne og vurdere hva man vil ha.. Nå tror jeg Chibbe hadde nytt godt av en kompis i RBK, men generelt og med RBKs elendige historie på å 'integrere' spesielt afrikanske spillere tror jeg det er smartere å hente en nordmann om de er like gode..
Og da føler jeg ikke jeg motsier mitt tidligere ønske om å bruke speidere å handle unge talenter fra utlandet tidlig.. Det mener jeg fortsatt, men som sagt - er de like gode, er det jo like greit osv... _________________ Saklig |
|
| Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 07.08.2012 09:29 Post subject: |
|
|
| ZOOlander wrote: | Skader vel fortsatt ikke å se på ham? Så kan man sammenlikne og vurdere hva man vil ha.. Nå tror jeg Chibbe hadde nytt godt av en kompis i RBK, men generelt og med RBKs elendige historie på å 'integrere' spesielt afrikanske spillere tror jeg det er smartere å hente en nordmann om de er like gode..
Og da føler jeg ikke jeg motsier mitt tidligere ønske om å bruke speidere å handle unge talenter fra utlandet tidlig.. Det mener jeg fortsatt, men som sagt - er de like gode, er det jo like greit osv... |
Man finner bedre spillere og med et langt større potensial rundt omkring i norsk andre og tredje divisjon, enn denne gutten. Hårreisende forslag, og tyder på at enkelte her inne er mer opptatt av å slenge ut navn, enn faktisk å komme med seriøse forslag. |
|
| Back to top |
|
 |
ZOOlander Veteran
|
Posted: 07.08.2012 09:34 Post subject: |
|
|
Oi - for en jævla sur og unødvendig kommentar..
Hva er det som plager deg så gæli da???
Må jo for pokker være lov å komme med forslag!?
Kjenner du spilleren så godt at du vet det er dumt å hente han, kan du jo formulere det på en saklig og grei måte - ikke gulpe ut en masse drittord om det som for meg virker som hele poenget med et forum hvor man diskuterer evt. nye spillere for RBK.. _________________ Saklig |
|
| Back to top |
|
 |
MariusV Veteran
|
Posted: 07.08.2012 09:42 Post subject: |
|
|
ZOOlander
Spartacus |
|
| Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 07.08.2012 09:52 Post subject: |
|
|
| Jeg har hørt at Goliat Siklesæter på Sleivdal IL er satt på transferlista av trener Hallvar Thorkildsen, kunne denne spissen vært noe for oss? |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 07.08.2012 10:22 Post subject: |
|
|
Eller hvorfor ikke høre om AaFK er interessert i å selge Haltur Trebeinsson? _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
| Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 07.08.2012 10:29 Post subject: |
|
|
| Lurer på hvor mye vi gir for Tore Reginiussen og Tarik tilsammen. Får litt vondt i magen når jeg leser at vi byr 7,5.mill for Tarik. Vi må jo som kjent selge spillere for å break-even, så jeg er spent på hvordan vi klarer oss økonomisk i år. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 07.08.2012 12:04 Post subject: |
|
|
Jada, da får Hoftun panikk og signeringene jeg siklet etter blir erstattet av følgende:
Ny keeper: Gary Hogan
Ny venstreback: Marius Johnsen
Ny Midtbane: Simen Brenne
Ny angriper 1: Sander Post
Ny angriper 2: Kim Holmen
Oioioi  _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
meister Senior
|
Posted: 07.08.2012 12:08 Post subject: |
|
|
| Noen som har hørt rykter om at svenske Andreas Lindberg kan være aktuell som andrekeeper? |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 07.08.2012 12:14 Post subject: |
|
|
Ikke hørt noe, men har vi såpass stålkontroll på kvota at vi bruker to plasser på keepere, hvor det aldri er mer enn én som spiller om gangen? _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 07.08.2012 14:37 Post subject: |
|
|
Kvota går på troppen, ikke elleveren. Dvs at Örlund i mål og en utenlandsk keeper på benken utgjør to på kvota. Kan ikke skjønne at det skal være nødvendig å bruke to plasser på keepere. Det må da finnes en brukbar norsk keeper som kan være andrevalg hos oss uten å syte for mye? _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Robin Rutinert
|
Posted: 07.08.2012 14:42 Post subject: |
|
|
Om jeg har forstått det rett så fungerer LUS omtrent slik:
Tropp - maksimalt 25 mann
LUS klubb - 2 mann
LUS nasjon - 14 mann
Resten - fyll opp med det man vil (ikke LUS f.eks)
Dessuten kan man bruke 5 (?) spillere fra juniorlaget i løpet av en sesong. Disse spillerne kommer da utenom troppen på 25 - og jeg vet ikke om det spiller noen rolle om de er LUS eller ikke da? De kan vel også bare spille/sitte på benken et begrenset antall ganger hver...
Stemmer dette? Ikke nødvendig å bruke to frie plasser på keepere i alle fall. De frie plassene bør i utgangspunktet være til klare førstevalg også. |
|
| Back to top |
|
 |
|