English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2012
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 282, 283, 284 ... 303, 304, 305  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Ivar
Veteran

PostPosted: 06.08.2012 20:13    Post subject: Reply with quote

Syns det føltes som han hadde gått tjue kamper uten mål, kan ikke huske sist han virket så farlig og så villig til å gjøre noe som mot AaFK. Holder han formen som han viste da så går det jo kanskje greit om vi bare henter én spiss dette vinduet.
bongo
Veteran

PostPosted: 06.08.2012 20:32    Post subject: Reply with quote

Vi trenger en spiss som kan score 20+ mål i serien, med Prica (i surpompmodus) på vei bort og Iversen totalt ute av form, hvem skal da score målene? Elyounoussi? Tviler jeg sterkt på!
Sier ikke at han er en dårlig signering, absolutt ikke!
Men vi trenger en spiss som kan bøtte inn mål. Og det har vi vel strengt tatt ikke hatt siden Brattbakks dager.
Signerer vi Tarik er jeg redd Hoftun sier seg fornøyd, uten og ha løst Rosenborgs største problem pr. dags dato!
Back to top
View user's profile Send private message
XChrisX
Rutinert

PostPosted: 06.08.2012 20:38    Post subject: Reply with quote

Bongo,

Å si at vi ikke har hatt en spiss som kan bøtte inn mål siden Brattbakk blir litt feil. Iversen får utrolig mye pes her inne, men han skal ha en ting: hadde det ikke vært for han i 2006 hadde vi kanskje ikke fått seriegull og da ble han toppscorer også. Så målene kom jo ganske jevnt og trutt da også...
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
bongo
Veteran

PostPosted: 06.08.2012 20:54    Post subject: Reply with quote

Delvis enig, det var derfor jeg skrev "strengt tatt" Både Iversen og spesielt Prica har tidvis vært veldig god og scoret mye mål.
Men Iversen har snittet på 11 mål pr, sesong etter at han kom til Rosenborg i 2006, syns ikke det er godt nok egentlig.
Mitt poeng er uansett at nå som Prica er på vei bort og Iversen kanskje ser ut til å være ferdig på toppnivå, så trenger vi en spiss som kan score mye mål, og det har vi ikke. Det tror jeg heller ikke Tarik kommer til å være, men jeg kan jo ta feil.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 06.08.2012 21:01    Post subject: Reply with quote

Noe Prica også har fått, dette året. Berettighet?, ja absolutt, men han har vært en god tilvekst for RBK. Óg hvem scorer 20+ i TL? Sjeldent aldri at vi har slike spillere i RBK og i TL, forøvrig.

Tarik er nok en spiller som i større grad kompletterer dagens stall. Vi får flere strenger å spille på. Er ikke i tvil om at denne gutten vil score mange mål og gi flere assist i løpet av en sesong. Han og laget blir vesentlig bedre.

Du nevner Brattbakk. Akk ja, skulle gjerne hatt en slik spiller i klubben igjen. Men hvem er som ham? Jeg finner ingen i dagens TL. Ren ønsketenking med andre ord.

Med det vi så av Prica i siste kamp, og at han muligens blir ut kontraktstiden, tror jeg kabalen er/blir løst framover. Ikke dermed sagt at jeg ikke ønsker meg enda en angriper, heller tvert imot, men skal være fryktelig glad med Tarik, Alas, Reg., og Mix i ett og samme overgangsvindu. Mer kan man vel umulig forlange.
bongo
Veteran

PostPosted: 06.08.2012 21:30    Post subject: Reply with quote

Selvfølgelig er det ønsketenking, men skal Rosenborg ta gullet og ha noe å gjøre i ett eventuelt gruppespill i europa er det nettopp den spilleren vi mangler. Prica i toppform løser problemet i høst, men han forsvinner uansett etter sesongen.
Rosenborg skaper flest sjanser, men vi klarer omsette i mål, det har vært problemet i hele år.
Blir uansett ett bra vindu hvis vi får Mix og Tarik. Enig i det.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 06.08.2012 21:32    Post subject: Reply with quote

Så var det dét å få de da...
puckno
Veteran

PostPosted: 06.08.2012 22:24    Post subject: Reply with quote

Noen spørsmål:

a) Virker på meg som vi går for Tarik og holder Mix litt på is. Har vi plass til BÅDE Tarik OG Mix?

b) Dersom vi sier ja til begge, hvordan vil laget se ut og hvilke oppryddinger bør vi gjøre i stallen?
Back to top
vegran
Veteran

PostPosted: 06.08.2012 22:33    Post subject: Reply with quote

Det blir forhåpentligvis ikke noen opprydding, men den tynne stallen vi har nå. Mix blir vel erstatter for Henriksen.
Back to top
ZOOlander
Veteran

PostPosted: 07.08.2012 07:26    Post subject: Reply with quote

Her må jeg si meg enig med vegran - å ha litt dekning med kvalitet har aldri skadet noen.. Sunn og god konkurranse!
Ellers mener jeg vel også at Mix vil erstatte Henriksen, mens Tarik vil være et alternativ på topp.
mogg418
Junior

PostPosted: 07.08.2012 07:38    Post subject: Reply with quote

Hva med å ta en titt på Dag Alexander Olsen? Har fortid fra Tottenham og Valencia. Valgte å avslutt kontrakten i sommer da Valencia ville satse på ett av de største spisstalentene klubben noensinne har hatt.(husker ikke navnet)

Billig, ikke på kvota(går jeg ut ifra) og bare 22 år.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
ZOOlander
Veteran

PostPosted: 07.08.2012 07:48    Post subject: Reply with quote

Er ikke han i VIF å prøver lykken nå?
Ikke for det - han signerer vel ikke om RBK kommer på banen å ønsker ham på prøvespill..
Enig - skader absolutt ikke å se på ham!
bergert
Rutinert

PostPosted: 07.08.2012 07:55    Post subject: Reply with quote

Olsen gikk til Tottenham som 17-åring, og har derfor ikke nok år til å regnes som "norsk".
Så da kan vi likegodt kjøpe kompisen til Chibike.
ZOOlander
Veteran

PostPosted: 07.08.2012 08:13    Post subject: Reply with quote

Skader vel fortsatt ikke å se på ham? Så kan man sammenlikne og vurdere hva man vil ha.. Nå tror jeg Chibbe hadde nytt godt av en kompis i RBK, men generelt og med RBKs elendige historie på å 'integrere' spesielt afrikanske spillere tror jeg det er smartere å hente en nordmann om de er like gode..
Og da føler jeg ikke jeg motsier mitt tidligere ønske om å bruke speidere å handle unge talenter fra utlandet tidlig.. Det mener jeg fortsatt, men som sagt - er de like gode, er det jo like greit osv...
Spartacus
Veteran

PostPosted: 07.08.2012 09:29    Post subject: Reply with quote

ZOOlander wrote:
Skader vel fortsatt ikke å se på ham? Så kan man sammenlikne og vurdere hva man vil ha.. Nå tror jeg Chibbe hadde nytt godt av en kompis i RBK, men generelt og med RBKs elendige historie på å 'integrere' spesielt afrikanske spillere tror jeg det er smartere å hente en nordmann om de er like gode..
Og da føler jeg ikke jeg motsier mitt tidligere ønske om å bruke speidere å handle unge talenter fra utlandet tidlig.. Det mener jeg fortsatt, men som sagt - er de like gode, er det jo like greit osv...

Man finner bedre spillere og med et langt større potensial rundt omkring i norsk andre og tredje divisjon, enn denne gutten. Hårreisende forslag, og tyder på at enkelte her inne er mer opptatt av å slenge ut navn, enn faktisk å komme med seriøse forslag.
Back to top
ZOOlander
Veteran

PostPosted: 07.08.2012 09:34    Post subject: Reply with quote

Oi - for en jævla sur og unødvendig kommentar..
Hva er det som plager deg så gæli da???
Må jo for pokker være lov å komme med forslag!?
Kjenner du spilleren så godt at du vet det er dumt å hente han, kan du jo formulere det på en saklig og grei måte - ikke gulpe ut en masse drittord om det som for meg virker som hele poenget med et forum hvor man diskuterer evt. nye spillere for RBK..
MariusV
Veteran

PostPosted: 07.08.2012 09:42    Post subject: Reply with quote

Tommel'n opp! ZOOlander
Tommel'n ned Spartacus
Back to top
Spartacus
Veteran

PostPosted: 07.08.2012 09:52    Post subject: Reply with quote

Jeg har hørt at Goliat Siklesæter på Sleivdal IL er satt på transferlista av trener Hallvar Thorkildsen, kunne denne spissen vært noe for oss?
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 07.08.2012 10:22    Post subject: Reply with quote

Eller hvorfor ikke høre om AaFK er interessert i å selge Haltur Trebeinsson?
JanneB
Veteran

PostPosted: 07.08.2012 10:29    Post subject: Reply with quote

Lurer på hvor mye vi gir for Tore Reginiussen og Tarik tilsammen. Får litt vondt i magen når jeg leser at vi byr 7,5.mill for Tarik. Vi må jo som kjent selge spillere for å break-even, så jeg er spent på hvordan vi klarer oss økonomisk i år.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 07.08.2012 12:04    Post subject: Reply with quote

Jada, da får Hoftun panikk og signeringene jeg siklet etter blir erstattet av følgende:

Ny keeper: Gary Hogan
Ny venstreback: Marius Johnsen
Ny Midtbane: Simen Brenne
Ny angriper 1: Sander Post
Ny angriper 2: Kim Holmen

Oioioi Rolling Eyes
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
meister
Senior

PostPosted: 07.08.2012 12:08    Post subject: Reply with quote

Noen som har hørt rykter om at svenske Andreas Lindberg kan være aktuell som andrekeeper?
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 07.08.2012 12:14    Post subject: Reply with quote

Ikke hørt noe, men har vi såpass stålkontroll på kvota at vi bruker to plasser på keepere, hvor det aldri er mer enn én som spiller om gangen?
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 07.08.2012 14:37    Post subject: Reply with quote

Kvota går på troppen, ikke elleveren. Dvs at Örlund i mål og en utenlandsk keeper på benken utgjør to på kvota. Kan ikke skjønne at det skal være nødvendig å bruke to plasser på keepere. Det må da finnes en brukbar norsk keeper som kan være andrevalg hos oss uten å syte for mye?
Robin
Rutinert

PostPosted: 07.08.2012 14:42    Post subject: Reply with quote

Om jeg har forstått det rett så fungerer LUS omtrent slik:

Tropp - maksimalt 25 mann
LUS klubb - 2 mann
LUS nasjon - 14 mann
Resten - fyll opp med det man vil (ikke LUS f.eks)

Dessuten kan man bruke 5 (?) spillere fra juniorlaget i løpet av en sesong. Disse spillerne kommer da utenom troppen på 25 - og jeg vet ikke om det spiller noen rolle om de er LUS eller ikke da? De kan vel også bare spille/sitte på benken et begrenset antall ganger hver...

Stemmer dette? Ikke nødvendig å bruke to frie plasser på keepere i alle fall. De frie plassene bør i utgangspunktet være til klare førstevalg også.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 282, 283, 284 ... 303, 304, 305  Next
Page 283 of 305

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb