English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Jan Jönsson
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 205, 206, 207 ... 381, 382, 383  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 19.03.2012 15:25    Post subject: Reply with quote

Godt innlegg, Brady, selv om jeg ikke hadde trodd at jeg noen gang skulle "signere" et innlegg som er så negativt...

Problemet er jo nettopp det at JJ skaper begeistring, internt i klubben. At supporterne ikke er begeistret, og dermed unnlater å møte opp på Lerkendal, virker ikke å bety noe som helst - dessverre Sad
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende

PostPosted: 19.03.2012 15:29    Post subject: Reply with quote

Hentesveis wrote:
Problemet er jo nettopp det at JJ skaper begeistring, internt i klubben.
Stemmer ikke helt da, men på tide at prestisje i ansettelser (BEGGE stillingene) slutter å bety mer enn det de koster klubben i poeng, navn og økonomi nå.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 19.03.2012 15:34    Post subject: Reply with quote

Jeg tenkte ikke i første rekke på medlemmene, snarere på de ansatte...

Jeg har iallfall ikke fått noen signaler om at noen av de ansatte ikke syns ting er helt OK.

Å se på RBK slik de fremstår nå er omtrent som å sette seg ned for å se på Valens Rikskringkasting. Forventninger i forkant, deretter oppdager man at det er samme gamle smørja, før man får nok og slår over på noe annet etter et kvarter...
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 19.03.2012 15:49    Post subject: Reply with quote

Det må finnes noen blant de mange ansatte/tillitsvalgte som evner å gjøre opp seg sin egen mening om ting, til tross for konfliktskyheten som preger RBK, men om dette er folk med makt eller ansvar er for meg uvisst.

Det som er sikkert, er at en slik mistillit ikke luftes i pressen.

Jeg tenker at ting fortsatt kan skje "ut av intet". Jeg kjenner ikke modus operandi til Koteng, men dersom ting er så dysfunksjonelle som de fremstår, burde det være mulig å identifisere problemet relativt raskt for så å gjøre noe med det.

Selv om det koster.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 19.03.2012 15:53    Post subject: Reply with quote

Hva med en "ny trener"-tråd type "nye spillere"-tråden? Jeg tror det beste er å kvitte seg med JJ så fort som mulig, men jeg har ingen forslag til hvem som skal ta over. Jeg ser ingen aktuelle i Norge, bortsett fra Solskjær tror jeg ingen trenere i Norge er bedre enn JJ, uten at det sier så mye om JJ, og jeg ser ikke på Eggen som et realistisk alternativ. Jeg har null oversikt over aktuelle trenere utenfor Norge.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 19.03.2012 16:38    Post subject: Reply with quote

Bra Brady. Nesten helt enig, men ville forskrive en hardere medisin.
Årsakene er ikke bare sportslige, men også for å bryte med en uheldig "kompis-kultur" som gjerne kan få gode kår når kompetanse og kontroll tangerer hverandre på lavt nivå.

Trond Henriksen som vikar i hovedtrenerrollen igjen, og videre som assistent, blir som å plastre en finger som trenger amputasjon.

Trenerteamet bør evalueres som et team, med resultatansvar. Keepertreneren også. Vi må da ha Tippeligaens høyeste kost/nytte-faktor på keeperressurser de årene Jamtfall har trent keeperne?

Og uten kyndig konsulenthjelp til assistenten på en av hans ansvarsområder (dødballtrening) hadde laget vært enda dårligere på det området.

Å løse ut hele trenerteamet vil kunne ha en kostnadsside, men vil også åpne enorme NYE muligheter. Vi kan få inn en trener/manager som selv henter inn assistenter med kompetanse som er komplementær. Da kan denne også gjøre andre gode.

Som vikar har jeg eventuelt større tro på Bjørn Hansen enn Trond Henriksen, inntil en mer langsiktig løsning er på plass.

Dessuten trenger ikke jobb-bytte for TH og JJ (Jamtfall) bety "sparken" og avskjed i unåde med den negativiteten og frykten det kan skape for de i styret som kanskje er mer opptatt av sin subjektive oppfatning av godt omdømme enn poengfangst. Både de og RBK-miljøet kan ha godt av å slippe til nye impulser og la dem selv utvikle seg innen ledelse/kommunikasjon/HR-forvaltning.

Hovedsamarbeidspartneren kan kanskje ha noen enkle løsninger å tilby? Det er vel gjerne det beste?
Jangusk
Veteran

PostPosted: 19.03.2012 16:41    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Jeg har vært skeptisk til Janne Jönsson fra dag én han ble nevnt som en mulig kandidat som ny trener for Rosenborg. Spillestilen til Stabæk imponerte meg ikke spesielt mye, men jeg så allikevel på Jönsson som en over gjennomsnittet god Tippeligatrener. Det betyr at det har gått enda litt dårligere enn hva jeg hadde fryktet når han tok over.

At han skulle fremstå såpass tafatt og idéløs har gjort at dette ble et dyrekjøpt valg av Rosenborg. Her har man betalt overpris til de grader og sitter tilbake med et valg som ikke fungerer i en klubb på Rosenborgs nivå.

Er det ingenting positivt han har tatt med seg i løpet av perioden han har vært her vil mange spørre? Joda. Kontringsspillet har til tider vært inspirerende å se på, og han har fått frem en god selvtillit hos veldig mange spillere på at de er gode målscorere.

Det laget mangler er en spillestil som bygger opp bakfra gjennom spill langs bakken, gode bevegelser og plan i angrepsfasen, samt et trygt fundament når laget skal forsvare seg.

Dette er det vel muligheter for at Jönsson vil få til etterhvert, vil sikkert enkelte si. Jeg tillater meg å tvile sterkt. Jönsson sier at han ønsker å bygge opp spillet langs bakken når han snakker om sin spillefilosofi, men det kommer ikke frem i praksis når man ser forsvarsfireren slå lange baller i lufta gang på gang i kampsituasjon. I tillegg kan man flere ganger høre en svensk røst i bakgrunnen rope ut oppmuntrende tilrop til denne lempingen.

I intervjusituasjon fremstår han som veldig usikker på tolking av kampforløp. Han har veldig ofte ikke en klar oppfatning av hvorfor ting skjer som det gjør, men drar det hele ned til et spørsmål om innsats. Samtidig kan jeg ikke fri meg fra å tenke hvor langtekkelig og frustrerende det må være å høre på Jönsson snakke. Om han snakker på samme måte til spillerne som til media, er det mer søvndyssende enn de mer intetsigende bibelpassasjene i en gjennomsnittlig norsk søndagsgudstjeneste. Apropos dette, var det visstnok Daniel Nannskog som tok pausepraten i Stabækgarderoben hvis det trengtes en oppvekker.

Jeg syns også det er lite lurt av ham å legge lista lavt når han blir intervjuet. Det snakkes ofte om at laget hadde målsjanser 'nok'. hvilke utviklingsmuligheter gir en slik sjargong hvis det er vanlig språkbruk innad i laget?

Jeg kan heller ikke si at det imponerer når han etter Viking-kampen snakker om hvor bra laget hadde fungert i de andre treningskampene. Ett- eller tomålsseire mot noen svenske lag, uavgjort mot et Adecco-lag og en tomålsseier mot et hviterussisk lag er altså der lista ligger. Jeg har ikke sett alle disse kampene, men av det jeg har sett har iallfall ikke den offensive samhandlingen vært noe spesielt å skryte av. Mer av det samme vi så i fjor vil jeg si, og det er vel strengt tatt ikke godt nok for et lag som Rosenborg.

Synd å si det, for Jönsson er sikkert en bra fyr, hel ved og alt det der. Men som fotballtrener ser jeg ikke ham som en som kan bringe verken suksess eller utvikling til Rosenborg. Derfor mener jeg han bør avskjediges fra sin stilling jo før jo heller. Da tar jeg heller Trond Henriksen som vikar frem til sommeren mens markedet blir sondert.

Så får de nye kostene i klubben være seg sitt ansvar bevisst og virkelig sondere markedet denne gang, og i tillegg se litt bak resultater. Rosenborg er et lag med en sterk identitet, og da er en spillestil som skaper begeistring like viktig som å skape resultater.

Tommel'n opp! Tommel'n opp!
Back to top
acson
Veteran

PostPosted: 19.03.2012 17:16    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Hva med en "ny trener"-tråd type "nye spillere"-tråden? Jeg tror det beste er å kvitte seg med JJ så fort som mulig, men jeg har ingen forslag til hvem som skal ta over. Jeg ser ingen aktuelle i Norge, bortsett fra Solskjær tror jeg ingen trenere i Norge er bedre enn JJ, uten at det sier så mye om JJ, og jeg ser ikke på Eggen som et realistisk alternativ. Jeg har null oversikt over aktuelle trenere utenfor Norge.

Jeg kunne ønske meg en slik tråd. Man kan si mye om nye spillere tråden, men det kommer frem navn, man prøver å finne opplysninger om disse navnene og man skaffer seg kunskap. Hvem er Thomas Majtan, eller noe i den duren? Føler at jeg kjenner kristobal's spissdrøm fra i høst, ganske godt.

Når det gjelder trenere utenfor Norge, føler jeg meg ganske på glattisen. Hvem kjenner ikke toppnavnene? Men det er ikke disse som er aktuelle for oss. Kansje er det en reservelagstrener som OGS? Noen slenger frem navn, sikkert mange håpløse forslag, men at vi bedrer den generelle kunskapen om aktuelle trenere, det er jeg sikker på. Kom med tråden. Smile
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 19.03.2012 20:46    Post subject: Reply with quote

abjoern wrote:
Det må finnes noen blant de mange ansatte/tillitsvalgte som evner å gjøre opp seg sin egen mening om ting, til tross for konfliktskyheten som preger RBK, men om dette er folk med makt eller ansvar er for meg uvisst.

Det som er sikkert, er at en slik mistillit ikke luftes i pressen.

Jeg tenker at ting fortsatt kan skje "ut av intet". Jeg kjenner ikke modus operandi til Koteng, men dersom ting er så dysfunksjonelle som de fremstår, burde det være mulig å identifisere problemet relativt raskt for så å gjøre noe med det.

Selv om det koster.

Det kommer til å koste mer,mye mer om ikke noe blir gjort,og det pronto
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 19.03.2012 20:52    Post subject: Reply with quote

Ingen trenere bedre enn J.J??
Fagermo,Deila,Det er bare å peise på,taktikk er oppskryttduden,Solskjær,Til og med fyren som gikk læretia si i Rbk og trener B.....,ja, så å si alle trenerne i tippeligaen er bedre egnet en Janne nå for tiden.Og det begrunner jeg med at de ikke har 190 mill.til rådighet,men fortsatt greier og skape helt ok fotballag med en grei filosofi.
Back to top
hansern
Proff

PostPosted: 19.03.2012 21:26    Post subject: Reply with quote

Jeg er redd gårsdagens lille skuffelse langt fra blir den eneste denne sesongen. Jeg begynner å lure på om mange av problemene vi ser rett og slett munner ut i for dårlig innsats. I går vant vi ikke mange dueller og omtrent ikke andreballer. Hva er grunnen til at spillerne er så lite motiverte. Er ikke JJ i stand til å tenne de? Stilles det ikke krav til spillerne når det gjelder innsats? Er de motløse fordi de ikke greier å forstå hva som forventes av de og hvordan de skal opptre?

Jeg tror JJ mangler respekt i gruppa og at det derfor blir lett å slippe seg ned fordi det ikke får konsekvenser. Dette er som sagt bare en spekulasjon, men det må jo være lov til å undre litt når man ser hvordan RBK framstår om dagen.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 19.03.2012 21:39    Post subject: Reply with quote

Jangusk wrote:
Fagermo,Deila,Det er bare å peise på,taktikk er oppskryttduden,Solskjær,Til og med fyren som gikk læretia si i Rbk og trener B.....,ja, så å si alle trenerne i tippeligaen er bedre egnet en Janne nå for tiden.Og det begrunner jeg med at de ikke har 190 mill.til rådighet,men fortsatt greier og skape helt ok fotballag med en grei filosofi.

Det var vel omtrent det Janne J gjorde i Stabæk i 2008 også, men var han en bedre trener enn Hamrén med femteplassen av den grunn?

Er nok ganske annerledes å være trener i RBK.

På mange måter er det nok enklere å skape suksess i småklubber. Janne J er sågar den treneren de siste årene som har fulgt opp gullet best. Det til tross for at Stabæk var noe svekket året etterpå.

Kanskje var han ikke rett mann for RBK, men å liksom skulle rangere ham milevis bak trenere som ikke en gang har klart det Janne klarte i Stabæk blir litt rart.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hjelde
Veteran

PostPosted: 19.03.2012 21:53    Post subject: Reply with quote

JAn Jønsson er jo ikke sann for tiden... har ikke sett maken på misforstått positivitet. Det hagler med komiske Ali-, bortforklarings, se-bak-resultatet - uttalelser. Det intervjuet med 2mas, klarte jeg rett og slett ikke å lese ferdig for mannen har jo helt tatt av med dette tullet. Alle ser jo at Rosenborg er helt ute og kjøre ute på banen, sett i forhold til det klubben har vært. Det har ikke vært plan over angrepsspillet siden Jønsson kom, og vi redder oss inn til en tredjeplass med mest midler i ligaen... og nå tapte vi siste kampen før serien starter med 4-0... og Jønsson slår til med vaset om at en dårlig generalprøve gir en god premiere. Spillet har for det meste vært flaut o begredelig.... det er mulig å gjøre noe med det... men ikke med panisk positivitet som akkurat matcher Floyd Landis på troverdighets- skalaen.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 19.03.2012 22:44    Post subject: Reply with quote

Det er jo åpenbart under det intervjuet at han enten undervurderer 2mas og rbkweb enormt i forhold til hva vi forstår av fotballsjargong, eller så har han ingen målbare knagger i forhold til bra eller dårlig.

Alt dreier seg jo om trygghet eller ikke trygghet, nå har vi spilt lenger sammen, og først var de trygge, så ble de utrygge, men nå er de trygge igjen. Og det er lurt å kunne variere litt i hvordan vi spiller (!!!, har vi mer enn en måte, når ingen klarer å identifisere én engang?), men ikke for mye, for da blir vi utrygge.

Er vi bedre? Virkelig? Hvordan da, hva gjør vi bedre? Hva er endret? Hvorfor er det endret? Her ses det ikke bare bak resultatene, det ses bak prosessene som kommer bak forutsetningene som står bak resultatene.

Det er null og niks av det han sier i det intervjuet som gir meg den minste slags tiltro til at han i det hele tatt er fotballtrener på ordentlig. Og det er ikke ment som kritikk av journalisten, for jeg innser jo at det er litt som å klemme champagne ut av en fersk bæsj.
Jangusk
Veteran

PostPosted: 20.03.2012 09:31    Post subject: Reply with quote

Det jeg ser an Janne i disse dager,men som har skjedd om og om igjen er at han TROR spillerne har blitt bedre siden i fjord,han TROR laget er mer sammensatt og mer sammspilt siden i fjor.

Jeg syns ikke det oser styrke og klar handlingskraft av alle denne"troingen".
Dette vil igjen sette sitt preg på en prestasjonsgruppe,at treneren tror så masse og ikke VET.

Dette er en milevis forskjell på disse to tingene,og det er der mye av problemene til Janne ligger.Det kan være vanskelig å snu denne negative vinden som blåser over Rosenborg fortiden,men jeg mener at treneren må lære seg å være tydelig og klar på at JEG VET DU ER BLITT BEDRE,og AT JEG VET AT LAGET HAR BLITT DITT OG DATT.

Men det som er positivt oppe i dette er at det ser ut til at Janne begybnner å åpne øynene sine og ser at det tross alt ikke er så mange positive vinder ute og går nå for tiden,og da er det håp.

Heia RBK
Back to top
Daniel Sjölund
Senior

PostPosted: 20.03.2012 09:41    Post subject: Reply with quote

Han snakker jo omtrent BARE om sjanse- og målstatistikk i hele jævla intervjuet. Ingenting om HVORDAN vi spilte. Ble utrolig provosert av å lese svarene hans.
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 20.03.2012 09:42    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Jangusk wrote:

Det var vel omtrent det Janne J gjorde i Stabæk i 2008 også, men var han en bedre trener enn Hamrén med femteplassen av den grunn?

Er nok ganske annerledes å være trener i RBK.

På mange måter er det nok enklere å skape suksess i småklubber. Janne J er sågar den treneren de siste årene som har fulgt opp gullet best. Det til tross for at Stabæk var noe svekket året etterpå.

Kanskje var han ikke rett mann for RBK, men å liksom skulle rangere ham milevis bak trenere som ikke en gang har klart det Janne klarte i Stabæk blir litt rart.

Milevis og milevis fru Blom.Det jeg sier er at de IKKE er noe spesiellt dårligere ihvertfall.Eller prøver å ytre Very Happy
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 20.03.2012 10:20    Post subject: Reply with quote

Ambisjonene endres og justeres etter nivået; nå MÅ vi ikke lengre spille ute i Europa. Medalje er for litt for hardt å kreve i vår hjemlige bakgårdsliga.....:

http://fotball.adressa.no...229049.ece
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 20.03.2012 10:32    Post subject: Reply with quote

Gratulerer med å ha tolket nok en uttalelse i verste mening. Se tilbake til de glade 90-årene så hadde vi så å si samme uttrykte målsetting som i dag. Ingen klaget på det den gangen. Men vil man misforstå, så får man det jo til. Gratulerer.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 20.03.2012 10:32    Post subject: Reply with quote

Åååh, jeg blir gal. For en vattnisse. "trenger ikke skjemmes over innsatsen mot Plzen og Larnaca", "må ikke ut i Europa, må egentlig ingenting", "bedre rustet", "det er jo trøndere fansen vil ha", "ingen penger er forsterkende for klubben" og denne:

(Iversen er) Veldig viktig for oss. Han er fit, motivert, sugen, trønder, rutinert, erfaren og har et navn som alle kjenner. Jeg er så glad for at vi lyktes å få han tilbake, smiler Jönsson.

Altså: Iversen er jo åpenbart viktig for oss nå, siden han i det minste er fotballklok, og det er opp til hver enkelt å finne på noe gøy, men er det virkelig det der som er sjekklista for en god spiller, i Jönssons hode? Og skal Rosenborg virkelig ha blomster for å "lykkes" med å få ham tilbake, når det var han selv som tok kontakt?

Jönsson fortsetter faktisk å bekrefte selv de mest negative karakteristikker og antagelser folk har kommet med om ham, selv de som i utgangspunktet virker urimelige.
Jangusk
Veteran

PostPosted: 20.03.2012 11:27    Post subject: Reply with quote

Du bør ta høyde for historien og ikke minst budsjettet før du gratulerer alle for å være over middels glade i Rosenborg
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 20.03.2012 11:31    Post subject: Reply with quote

Den siste var til Kristobal Smile
Back to top
acson
Veteran

PostPosted: 20.03.2012 11:56    Post subject: Reply with quote

Jangusk wrote:
Du bør ta høyde for historien og ikke minst budsjettet før du gratulerer alle for å være over middels glade i Rosenborg

Ser du ikke at kristobal's problem, er at han har viklet seg inn i et sammensurium av tabeller, statistikker og gjenomsnittstall fra de siste 30 år. Han tar ikke høyde for de menneskelige faktorene og det svekker hans dømmekraft. Men for all del, mye lesbart fra den kanten, bare ikke i problemstillinger der menneskelige faktorer har stor innvirkning.
Back to top
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 20.03.2012 12:09    Post subject: Reply with quote

Jönsson blir bare mer og mer patetisk og latterlig for hver dag som går. Det finns liksom ingen grenser for hvor mye piss han presterer å lire av seg under en intervju!
andreasb
Senior

PostPosted: 20.03.2012 12:23    Post subject: Reply with quote

Vi MÅ ikke ut i Europa hvert år, men jeg er så latterlig lei forsiktige holdningen i forhold til målsettinger og uttalelser med formål å ikke legge press på seg selv! Vi skal ha som mål å vinne serien hvert år!! Det forventer jeg faktisk at hovedtreneren til Rosenborg skal si utad også. Medalje? Sølv? Bronse? Foruten at det gir kvalikkmuligheter til Europa så bryr jeg med 0 om slikt metall.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 205, 206, 207 ... 381, 382, 383  Next
Page 206 of 383

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb