English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2013
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
NYTTIG INFORMASJON
 BILLETTER
 VEIBESKRIVELSE
 BORTESUPPORTER
 INNMELDING I KJERNEN
SAMLING I BUNN
 MULTIMEDIA
 BOKHANDEL
 SPILL
 ANDRE I SVART-HVITT
 AUTOGRAFER
 LINKER
RBKweb
 RSS-KANAL
 ARKIV
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 TA KONTAKT
 BRUK SOM STARTSIDE
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Borek Dockal
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 26, 27, 28 ... 53, 54, 55  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Sjt. Viseth
Proff

PostPosted: 09.03.2012 12:41    Post subject: Reply with quote

Ja enig, set som jeg ser for meg som et drømmesenario er om den nye HB (om han kommer)har en bra innleggsfot, så dokal kan søke innover i angrep, HB kommer på utsiden for gi han rom å trekke med seg en spiller. da har dokal muligheten tiil å være der jeg tror han er best, på hjørnet av 16 og innover.

Hvis vi skal spille sånn, må Issah ut å dekke rommet HB forlater.
Back to top
View user's profile Send private message
Wannebo
Rutinert

PostPosted: 09.03.2012 12:59    Post subject: Reply with quote

Hvis vi skulle spilt sånn hadde det nesten vært bedre å spilt Dockal på venstre, så han kunne skjært inn og skyte/legge overlegg.
Dew
Veteran

PostPosted: 09.03.2012 13:02    Post subject: Reply with quote

Det hender jeg leser igjennom de første sidene i denne tråden bare for å få den Silly Season-følelsen hvor alt går fra et usannsynlig rykte til å bli en realitet. Sjelden har jeg blitt så glad for en overgang som da Borek kom.
Back to top
Sjt. Viseth
Proff

PostPosted: 09.03.2012 13:08    Post subject: Reply with quote

Wanneboo wrote:
Hvis vi skulle spilt sånn hadde det nesten vært bedre å spilt Dockal på venstre, så han kunne skjært inn og skyte/legge overlegg.

Nja, eneste å utsette på det er vell at innoverskrudde innlegg er lettere for keeper å plukke.
Back to top
Wannebo
Rutinert

PostPosted: 09.03.2012 13:13    Post subject: Reply with quote

Ashley Young gjør det hele tiden for United. Sanches på Barcelona det samme. Litt mer sammenlignbart gjorde Sapara det samme hele tiden for oss før. Husker flere kamper der Sapara serverte Iversen fra venstresiden innoverskrudd.
2mas
Sjef

PostPosted: 10.03.2012 15:28    Post subject: Reply with quote

Sjt. Viseth wrote:
Ingen tvil om at borek får en kjempesessong, men burde ikke han få utfolde seg litt mere sentralt? Han trenger ikke å bytte rolle men at han får en rolle hvor han søker mere inn i banen?

Hevder fortsatt at dette vil være den beste oppstillinga i øyeblikket:

Erik Bråthen

Jon Inge Høiland - Jim Larsen - Stefan Strandberg - Mikael Dorsin

Markus Henriksen - Mohammed-Awal Issah - Jonas Svensson
Borek Dockal

Rade Prica - John Chibuike

Henriksen og Svensson vil blomstre som indreløpere mens det vil være spennende å se Bårsjek sentralt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Dew
Veteran

PostPosted: 10.03.2012 15:30    Post subject: Reply with quote

Tommel'n opp!

BÅRREK sentralt ville vært gull.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 10.03.2012 15:36    Post subject: Reply with quote

Bårsjek.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 10.03.2012 15:46    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:

Erik Bråthen

Borek Dockal

Henriksen og Svensson vil blomstre som indreløpere mens det vil være spennende å se Bårsjek sentralt.

Hva er denne trangen til å ha eneste innleggsfot midt i midten, 2mas? Vi gjorde akkurat samme merkelige trekket med Sapara også.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 10.03.2012 16:05    Post subject: Reply with quote

Jeg vil ha en ny høyreback som tar innlegg i stedet for at Dockal skal tusle rundt på kanten slik som en annen slappfisk (les: Sapara sommeren 2008 før Hamrén gikk bort fra flat firer).

Vi har ingen utpregede kantspillere, så da får vi ta det til etterretning.

Last edited by 2mas on 10.03.2012 16:07; edited 2 times in total
Back to top
Dew
Veteran

PostPosted: 10.03.2012 16:06    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Bårsjek.

Har alltid trodd det uttales Bårrek Rolling Eyes

Men greit nok, så lenge jeg ikke uttaler navnet hans slik Arne Scheie gjør.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 10.03.2012 16:07    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Jeg vil ha en ny høyreback som tar innlegg i stedet for at Dockal skal tusle rundt på kanten slik som en annen slappfisk (les: Sapara).
Og akkurat det var greia med Sapara også. Det ble akseptert!

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 10.03.2012 16:10    Post subject: Reply with quote

Du var litt for kjapp for meg. Utbroderer i stedet omskrivinga mi:

Lekre, smekre RBKweb, 12.07.08 wrote:
Svensken la om til flat firer med to sentrale "balansespillere" etter han tok over 1. juni, men forsøker altså nå å kopiere suksessen fra i fjor høst med diamant på midtbanen.

- Jeg syns det passer best med de spillerne vi har samt med tanke på motstanderen, forklarer han.

Spesielt håper han å få Sapara tilbake i godt, gammelt slag.

- Den ene tanken med å spille med diamanten er å utnytte det han er best på. Jeg syns også han har gjort det bra på kanten, så den muligheten fins fortsatt, sier Hamrén, som altså ikke utelukker en snarlig retur til den klassiske, svenske 4-4-2 med to flate ledd.

- Min ambisjon er at vi skal ha mer enn ett alternativ. Det er små, små detaljer som skiller mellom om vi spiller med diamant eller flat midtbane, mener Erik Hamrén og utgreier:

- Det er bra å ha litt ulike alternativer, slik at man ikke låser seg. Å alltid spille på samme måte er en styrke, men jeg syns det er en enda større styrke å kunne veksle litt.

Sånn syns jeg også Jönsson bør tenke. Man trenger ikke begrave flat firer for evig tid, men akkurat nå passer det best med diamant.
Back to top
Rånny
Veteran

PostPosted: 10.03.2012 16:19    Post subject: Reply with quote

Huff som jeg savner Hamren. Den første etter Eggen som krevde noe, og fikk det. ( Spillere fra Premier League, mentaltrener, kostholdsekspert ) og fikk fantastiske resultater. Dog var ikke europakarrieren noe kjempe bra.

- Torgeir Børven
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 10.03.2012 16:26    Post subject: Reply with quote

Den historieinteresserte husker naturligvis at Sapi spilte indreløper i 4-3-3 høsten 2006 og våren 2007. Seniorrådgiver Eggen la om til 4-4-2-diamant med følgende begrunnelse. Vikartrener Henriksen fulgte naturligvis befalinga fra Fannrem, og beholdte taktikken hele sin periode.

Og så dukket altså Hamrén opp. Gjorde om, gjorde om tilbake igjen for å så legge om til 4-2-3-1 i 2009. Da ble altså Sapi igjen, men denne gang noe mindre, malplassert til høyre.
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 10.03.2012 18:45    Post subject: Reply with quote

Mener å huske at vi i tillegg prøvde ut Sapara som sentral defensiv midtbane i 2007 etter mye medieskriverier rundt "Skammelsrudrollen". Var ingen stor sukess i de kampene det ble forsøkt. Var vel samme sesongen Per Ciljan også ble brukt litt der uten altfor stort hell.
2mas
Sjef

PostPosted: 10.03.2012 18:57    Post subject: Reply with quote

Sapi funka så dårlig sentralt i 4-3-3 at Strand(!) ble foretrukket av Tørum:

Rosenborg-kapteinen ble plassert sentralt mot Tromsø for å gi Marek Sapara større muligheter til å utfolde seg, men gjorde vel egentlig ikke mer enn hva som strengt talt kreves i rollen.

- Roar gjorde den jobben han ble satt til. Det som skaper mest trøbbel for ham, er at resten av laget er veldig offensivt. Han får veldig store rom å dekke fordi kantene og til dels indreløperne er flinke til å løpe framover, men seine til å snu og løpe hjem igjen, sier Knut Tørum til rbkweb.no.

Men konkurransen om plassen var denne gang liten ettersom Vidar Riseth fortsatt er ute med sin lårstrekk, mens Alexander Tettey er usikker på grunn av influensa.

Les mer: Strand fortsetter sentralt
Back to top
mortenlj77
Rutinert

PostPosted: 10.03.2012 20:52    Post subject: Reply with quote

Rånny wrote:
Huff som jeg savner Hamren. Den første etter Eggen som krevde noe, og fikk det. ( Spillere fra Premier League, mentaltrener, kostholdsekspert ) og fikk fantastiske resultater. Dog var ikke europakarrieren noe kjempe bra.

Jeg også. Er sikker på at resultater i Europa ville kommet hvis han hadde fortsatt i 1-2 år til. En blemme (quarabag) er tillatt.
Dessuten er jeg sikker på at den betydelige svekkelsen av laget som skjedde sommeren/høsten/vinteren 10/11 ikke hadde skjedd om vi hadde hatt en permanent trener der da som hadde turt å si fra. De spillerne som forsvant ville jo sikkert gjort det uansett, men kan aldri tenke meg at Hamrèn ville funnet seg i å starte en ny sesong med et så svekket lag.

Ivar Hoff
Back to top
Løkkagutt
Proff

PostPosted: 12.03.2012 22:02    Post subject: Reply with quote

Mener Dockal selv har sagt at han trives best som høyrekant i en firer på midten, noe jeg er enig i. Syns han minner mer om Beckham enn Sapara i spillestilen, stor arbeidskapasitet med en veldig god innleggsfot. Sapara er en mer playmakertype enn Dockal.
Back to top
Juchmako2
Veteran

PostPosted: 12.03.2012 22:32    Post subject: Reply with quote

Dockal har vel heller sagt at han foretrekker å spille på vingen i 4-3-3, hvor han slipper å jobbe så mye defensivt? Husker ikke nøyaktig hvor jeg leste det intervjuet.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Recon
Legende

PostPosted: 13.03.2012 14:18    Post subject: Reply with quote

Løkkagutt wrote:
Syns han minner mer om Beckham enn Sapara i spillestilen, stor arbeidskapasitet med en veldig god innleggsfot. Sapara er en mer playmakertype enn Dockal.

????

Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 13.03.2012 14:39    Post subject: Reply with quote

Dockal blir nok Sapara anno 2007. Giftig på dødballer, høy score på de fleste spillerbørser men råtten defensivt.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Simvik91
Proff

PostPosted: 13.03.2012 19:22    Post subject: Reply with quote

Juchmako2 wrote:
Dockal har vel heller sagt at han foretrekker å spille på vingen i 4-3-3, hvor han slipper å jobbe så mye defensivt? Husker ikke nøyaktig hvor jeg leste det intervjuet.

Stemmer. Jeg stilte ham det konkrete spørsmålet (kant 4-4-2 vs ving 4-3-3/4-2-3-1) i en webchat på rbk.no og han svarte nettopp det du skriver der: Ving, blant annet pga mindre defensivt ansvar. Får jo utfolt seg mer offensivt derfra, i likhet med Holm på motsatt side.

Er også enig i at han kan minne litt om Beckham i stilen, samtidig som han jo udiskutabelt også har litt Sapara i seg Smile

Med Issah - Henriksen på midten tror jeg det skal gå fint om Dockal ikke er den mest aktive i det defensive arbeidet.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Veteran

PostPosted: 14.03.2012 10:01    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Dockal blir nok Sapara anno 2007. Giftig på dødballer, høy score på de fleste spillerbørser men råtten defensivt.

dockal røyker vel ikke en tjuepakning om dagen som Sapara gjorde, det hjelper forhåpentligvis litt på de defensive løpene hehe Smile
Back to top
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 14.03.2012 11:44    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Sjt. Viseth wrote:
Ingen tvil om at borek får en kjempesessong, men burde ikke han få utfolde seg litt mere sentralt? Han trenger ikke å bytte rolle men at han får en rolle hvor han søker mere inn i banen?

Erik Bråthen

Borek Dockal

Dette hadde kanskje funket om vi hadde en bedre offensiv back enn JIH, ser liksom ikke for meg at han skal herje langs høyrekanten
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 26, 27, 28 ... 53, 54, 55  Next
Page 27 of 55

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2013 RBKweb