View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
moomoo Veteran

|
Posted: 23.09.2011 15:50 Post subject: |
|
|
Uten sammenligningsgrunnlag. Annan og Chibbe er to helt forskjellige spillere.
Der Chibbe sliter med å være blandt topp 50 i sin rolle, er annan lett inne på topp 5 i sin rolle. Problemet er at det ikke er så voldsomt mange klubber som bruker en defensivt orientert DM lengere. De foretrekker heller å ha en tilbaketrukken playmaker ala Pirlo i den rollen.
Topp 3 DM må vell være noe som.
1.Annan
2.Senna
3.Bosquet
Da snakkes det ballvinnere. og jeg har enda ikke sett noen bedre enn Annan på det. Mener han godt kan være verdens beste i den fasen av spillet.
Ã… liste opp bedre 10'ere en Chibbe er lett.
C.Ronaldo, Messi, Silva +++++
Det fordi de fleste STORE og DYRE spilerne i dag nettopp er 10'ere. MEN, hva er sjangsen for at vi kjøper Messi^^ Chibbe holder meget høy klasse pr. Norsk standard, og fortsetter han sånn kan han lett spille i større ligaer, uten tvil.
PeAcE _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
|
|
Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 23.09.2011 16:17 Post subject: |
|
|
moomoo wrote: | Topp 3 DM må vell være noe som.
1.Annan
2.Senna
3.Bosquet |
Må si jeg sliter med å forstå hvordan 'verdens beste' DM kan spille i Vitesse, mens EM og VM-vinnere fra en av verdens beste ligaer visstnok skal være dårligere. |
|
Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4041 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 23.09.2011 17:02 Post subject: |
|
|
SteinarG wrote: | Jeg var av den oppfattning av at han var mer spiss enn midtbanespiller. Tok tydeligvis feil. Da blir det veldig trangt om plassene på midten dersom både han og Berntsen kommer. Liker ikke helt at det blir lagt opp til å spille kun med Prica på topp... Hjelper selvfølgelig litt at både Berntsen og Chibuike er offensive spillere, men likevel.... |
Hehe, artig å lese denne tråden fra starten av når vi vet hvordan det har gått... Kan ikke gjøre annet enn å smile etter de siste kampene... dessverre tror jeg nok vi er for sent ute med høstformen til å ta gull, men jeg gir aldri opp troa/håpet!
Krysser så mange fingre for Viking i dag som det er mulig å gjøre!
EDIT: Når guttungen står og prater om Brannkampen når en skriver er det lett å blingse. Viking krysser man fingrene for i dag naturligvis.  _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen.
Last edited by Cyrilp on 23.09.2011 18:55; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Anders4 Proff
|
Posted: 23.09.2011 17:07 Post subject: |
|
|
biffen wrote: | Huff, ikke ta det jeg skrev altfor seriøst. Overdriver fort litt når man er i halvveis ekstase over nysigneringene(og da spesielt Chibbu). Men selv mener jeg fortsatt at Annan ikke er komplett, og det er det tydelig noen i Tyskland som har vært enige med meg i. For at du skal spille fast på sentral midt. på et godt europeisk lag, så må du ha en presis fot. Det mangler Annan. |
Ikke for å være nebbete, men så du Ghana-kampene i VM 2010? |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 23.09.2011 17:13 Post subject: |
|
|
Lucas er bedre enn Annan det samme er Matadoui, Mousa, Sissoko, Gustavo, Mascherano, De Rossi, Song for å nevne noen. |
|
Back to top |
|
 |
batigol Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 23.09.2011 18:12 Post subject: |
|
|
Kroksæther velger å kaste ut noe tall også hehe
Quote: | Hva var det han kostet? 10 millioner? Jeg vil tro at Chibuike allerede har tredoblet verdien. Innen overgangsvinduet åpner igjen er han fort verdt 50 millioner. |
Nå skal vi ikke ta av i Tromsø-stil her, men at Chibuike kommer til å bli solgt for en stor sum penger er jeg sikker på. Forutsatt at Hoftun makter å selge han før det er igjen 6 mnd av kontrakten, eller makter å reforhandle den. Det er jeg ikke fullt så sikker på. |
|
Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 23.09.2011 18:19 Post subject: |
|
|
Kroken har, som mange trøndere om dagen, en liten crush på Chibuike. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 23.09.2011 18:19 Post subject: |
|
|
Chibbe bør kunne oppnå "Mikel-sum" hvis kontrakten er lang nok på slagstidpunktet. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 23.09.2011 18:21 Post subject: |
|
|
Han må utvikle seg mye for at vi skal hente ut en slik sum. Men med god utvikling så er det selvsagt mulig. Uansett så håper jeg han sender oss til CL før han drar videre. |
|
Back to top |
|
 |
Anders4 Proff
|
Posted: 23.09.2011 18:30 Post subject: |
|
|
Keenoir wrote: | Lucas er bedre enn Annan det samme er Matadoui, Mousa, Sissoko, Gustavo, Mascherano, De Rossi, Song for å nevne noen. |
Altså, jeg snakket om at Annan er god nok for Schalke (eller mange andre midt-lag i en av de 4 store ligaene), hvorvidt han er dårligere enn disse gutta er et annet spørsmål. |
|
Back to top |
|
 |
biffen Proff

|
Posted: 23.09.2011 18:40 Post subject: |
|
|
Ja, jeg så Ghana-kampene. Jeg synes ikke han er så god som alle skal ha det til, fordi han mangler mye på en del viktige ting. Han er en meget god førsteforsvarer, men jeg så aldri at han gjorde noe annet enn å fordele enkle baller. For at han skal holde verdensklasse, må han også klare å slå en presis langpasnnig ut til f.eks en av kantene. Det gjør ikke Annan. _________________ biffen |
|
Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 23.09.2011 19:49 Post subject: |
|
|
Ta det litt med ro. Minnes at Sapara også så ut til å gå i svingdør innom Rosenborg etter bare noen kamper, men han ble da i 3-4 år, selv om Sapara etterhvert trakk litt i handbrekket. Det viktigste med en spiller som Chibuike er at vi ikke manøvrerer oss slik at vi får lite igjen for han. Er redd han blir så viktig og god for laget at Hoftun ikke slipper han før kontraktstiden er i ferd med å renne ut, jfr. en masse andre spillere. Kan ikke tenke med at Chibuike forlenger kontrakten, og da må vi vel selge han i 2013 for å få en bra sum for han. Det blir to herlige år det!  |
|
Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 23.09.2011 19:56 Post subject: |
|
|
Virker som folk glemmer hvor svak norsk TL er når vi allerede diskuterer summer i 50millionerklassen for Chibuike.
Det samme gjelder litt for Annan. En fantastisk god spiller, men det er mange veldig gode spillere i andre ligaer som enkelt hadde kunnet dominere TL på samme måte. Det tror jeg vi bare må innse, selv om vi var mange som mente han var blant topp fem DMer i verden i fjor. Det er han sannsynligvis langt i fra.
Chibuike er pur kvalitet som kommer til å ta steg videre, men jeg tror ikke TL er målestokk god nok til at klubber er villige til å punge ut mer enn 20-30 millioner. I så fall må han bevise noe i EL/CL.
Last edited by abjoern on 23.09.2011 20:01; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
biffen Proff

|
Posted: 23.09.2011 20:00 Post subject: |
|
|
Endelig noen som er enige med meg og skjønner hva jeg mener.  _________________ biffen |
|
Back to top |
|
 |
spraggon Proff
|
Posted: 23.09.2011 20:57 Post subject: |
|
|
quentez wrote: | moomoo wrote: | Topp 3 DM må vell være noe som.
1.Annan
2.Senna
3.Bosquet |
Må si jeg sliter med å forstå hvordan 'verdens beste' DM kan spille i Vitesse, mens EM og VM-vinnere fra en av verdens beste ligaer visstnok skal være dårligere. |
Amen. Den lista er det reneste vås!!! Annan er selvsagt en meget god fotballspiller men er nok noe overvudert blandt rbk-fansen... |
|
Back to top |
|
 |
Bullseye Rutinert

|
Posted: 24.09.2011 00:16 Post subject: |
|
|
Tippeligaen 2011 osv..... vil bestandig være rævva samenlignet med alt annet vi gjerne skulle ønske å være en del av.
Chibuike er et eksotisk krydder som vi har fått tilgang til, gudene vet hvor lenge, men kollektivt virker det som om han og overgangsvinduet høsten 2011 bidrar til seriegull for vår del.
VI har samme antall tapte kamper som Molde pr.d.d. jeg tipper uavgjortkampene vil jevne ut skåren til slutt.
RBK seriemestere 2011  _________________ Cantate Conflictus |
|
Back to top |
|
 |
RBK-Patriot Senior
|
Posted: 24.09.2011 00:52 Post subject: |
|
|
Når vi relativt konsekvent undervurder tiden våre favoritter blir i klubben med en 3-8 år og overvurderer den endelige overgangssummen med en 20-90 millioner synes jeg det er på tide at vi setter fingern i jorda og begynner å bli litt mer realistiske.
Status er nå at Chibbe har spillt et par kamper for oss der han har vært veldig bra, og at han har mange år igjen av kontrakten og ingen har vist interesse. Kan vi ikke heller diskutere hvordan han er som spiller per nå, og hvordan vi ser for oss at vi skal bruke han fremove? |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 24.09.2011 01:37 Post subject: |
|
|
Du har ett poeng RBK Patriot så for øyeblikket er det bare å nyte Chibuike i den tiden han er her og håper på at den dagen han drar så legger han igjen noe penger i kassen. |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 24.09.2011 02:57 Post subject: |
|
|
Keenoir wrote: | Lucas er bedre enn Annan det samme er Matadoui, Mousa, Sissoko, Gustavo, Mascherano, De Rossi, Song for å nevne noen. |
neineinei...
Lucas er IKKE!!!! bedre enn annan til det jeg sammenligner, BALLVINNER, vinne taklinger. INGEN av de du nevner mener jeg er bedre til akkurat det.
Grunnen til at Annan spiller i Vitesse er at FÃ… lag spiller med en DM som KUN kan vinne ballen og rydde.
de du nevner der er bedre på offensive felt, og kjempespillere!!!!
uten tvil bedre en Anthony om du tenker lengre en jeg gjorde, men som sagt jeg tenkte ryddegutt!!!
Ikke tvil i havet om at det finnes flere gode DM's. Issah er god han også, men å ha en Annan som cleared alt som kommer så det er mulig å fokusere 100% offensivt er RARE. Sammenlignet med De jong så kunne han med letthet gjort samme job han som oftest gjør. kan bare spørre Landslagspillerne. og bare å SE ghana når han spiller. Fyren trenger jo for f en NERF! _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
|
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 24.09.2011 11:11 Post subject: |
|
|
Skal vi si at det er nok Annan-diskusjon i denne tråden nå? |
|
Back to top |
|
 |
JohnnyCash Rutinert
Joined: 25 Oct 2010 Posts: 531 Location: All over the place
|
Posted: 24.09.2011 11:24 Post subject: |
|
|
Ja, vi tek ein annan diskusjon no  _________________ I'm the man in black |
|
Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 24.09.2011 12:59 Post subject: |
|
|
moomoo wrote: |
Topp 3 DM må vell være noe som.
1.Annan
2.Senna
3.Bosquet
|
Det er en smule naivt å rangere Annan foran Lass Diarra, De Jong, Khedira, De Rossi, Mascherano, Toure, Song, Cambiasso, Essien, Toulalan osv
unnskyld dette var siste Annan bidrag for meg i denne tråden _________________
Peter Storey wrote: | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
Last edited by PauloSilas on 24.09.2011 13:08; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 24.09.2011 13:07 Post subject: |
|
|
moomoo wrote: | Keenoir wrote: | Lucas er bedre enn Annan det samme er Matadoui, Mousa, Sissoko, Gustavo, Mascherano, De Rossi, Song for å nevne noen. |
neineinei...
Lucas er IKKE!!!! bedre enn annan til det jeg sammenligner, BALLVINNER, vinne taklinger. INGEN av de du nevner mener jeg er bedre til akkurat det.
Grunnen til at Annan spiller i Vitesse er at FÃ… lag spiller med en DM som KUN kan vinne ballen og rydde.
de du nevner der er bedre på offensive felt, og kjempespillere!!!!
uten tvil bedre en Anthony om du tenker lengre en jeg gjorde, men som sagt jeg tenkte ryddegutt!!!
Ikke tvil i havet om at det finnes flere gode DM's. Issah er god han også, men å ha en Annan som cleared alt som kommer så det er mulig å fokusere 100% offensivt er RARE. Sammenlignet med De jong så kunne han med letthet gjort samme job han som oftest gjør. kan bare spørre Landslagspillerne. og bare å SE ghana når han spiller. Fyren trenger jo for f en NERF! |
Da kan jeg minne deg om at Lucas var den spilleren ifjor som gjennomførte flest vellykkede taklinger av alle spillerne i de største europeiske ligaene. Han er kanskje Liverpool sin nest viktigste spiller etter Suarez og er soleklar på klubb og landslag. Nok om Annan som jeg synes er en fantastisk spiller, men litt edruelighet er å forvente. |
|
Back to top |
|
 |
kevinpieter Veteran

|
Posted: 24.09.2011 19:22 Post subject: |
|
|
Annan er født 21. juli 1986 i Accra. Han var skikkelig god for RBK.
Men men, nok om Annan fra meg i denne tråden. _________________ My meaning is bad, but my grammar is good. |
|
Back to top |
|
 |
|