English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
John Chibuike
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 118, 119, 120  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
moomoo
Veteran

PostPosted: 23.09.2011 15:50    Post subject: Reply with quote

Uten sammenligningsgrunnlag. Annan og Chibbe er to helt forskjellige spillere.

Der Chibbe sliter med å være blandt topp 50 i sin rolle, er annan lett inne på topp 5 i sin rolle. Problemet er at det ikke er så voldsomt mange klubber som bruker en defensivt orientert DM lengere. De foretrekker heller å ha en tilbaketrukken playmaker ala Pirlo i den rollen.

Topp 3 DM må vell være noe som.
1.Annan
2.Senna
3.Bosquet

Da snakkes det ballvinnere. og jeg har enda ikke sett noen bedre enn Annan på det. Mener han godt kan være verdens beste i den fasen av spillet.

Ã… liste opp bedre 10'ere en Chibbe er lett.

C.Ronaldo, Messi, Silva +++++

Det fordi de fleste STORE og DYRE spilerne i dag nettopp er 10'ere. MEN, hva er sjangsen for at vi kjøper Messi^^ Chibbe holder meget høy klasse pr. Norsk standard, og fortsetter han sånn kan han lett spille i større ligaer, uten tvil.

PeAcE
View user's profile Send private message
quentez
Veteran

PostPosted: 23.09.2011 16:17    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
1.Annan
2.Senna
3.Bosquet

Må si jeg sliter med å forstå hvordan 'verdens beste' DM kan spille i Vitesse, mens EM og VM-vinnere fra en av verdens beste ligaer visstnok skal være dårligere.
Back to top
Cyrilp
Veteran

Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 23.09.2011 17:02    Post subject: Reply with quote

SteinarG wrote:
Jeg var av den oppfattning av at han var mer spiss enn midtbanespiller. Tok tydeligvis feil. Da blir det veldig trangt om plassene på midten dersom både han og Berntsen kommer. Liker ikke helt at det blir lagt opp til å spille kun med Prica på topp... Hjelper selvfølgelig litt at både Berntsen og Chibuike er offensive spillere, men likevel....

Hehe, artig å lese denne tråden fra starten av når vi vet hvordan det har gått... Smile Kan ikke gjøre annet enn å smile etter de siste kampene... dessverre tror jeg nok vi er for sent ute med høstformen til å ta gull, men jeg gir aldri opp troa/håpet!

Krysser så mange fingre for Viking i dag som det er mulig å gjøre!

EDIT: Når guttungen står og prater om Brannkampen når en skriver er det lett å blingse. Razz Viking krysser man fingrene for i dag naturligvis. Razz

Last edited by Cyrilp on 23.09.2011 18:55; edited 1 time in total
Back to top
Anders4
Proff

PostPosted: 23.09.2011 17:07    Post subject: Reply with quote

biffen wrote:
Huff, ikke ta det jeg skrev altfor seriøst. Overdriver fort litt når man er i halvveis ekstase over nysigneringene(og da spesielt Chibbu). Men selv mener jeg fortsatt at Annan ikke er komplett, og det er det tydelig noen i Tyskland som har vært enige med meg i. For at du skal spille fast på sentral midt. på et godt europeisk lag, så må du ha en presis fot. Det mangler Annan.

Ikke for å være nebbete, men så du Ghana-kampene i VM 2010?
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 23.09.2011 17:13    Post subject: Reply with quote

Lucas er bedre enn Annan det samme er Matadoui, Mousa, Sissoko, Gustavo, Mascherano, De Rossi, Song for å nevne noen.
Back to top
batigol
Veteran

PostPosted: 23.09.2011 18:05    Post subject: Reply with quote

Adressa redd for at Chibuike skal forsvinne...

http://fotball.adressa.no...210467.ece
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 23.09.2011 18:12    Post subject: Reply with quote

Kroksæther velger å kaste ut noe tall også hehe

Quote:
Hva var det han kostet? 10 millioner? Jeg vil tro at Chibuike allerede har tredoblet verdien. Innen overgangsvinduet åpner igjen er han fort verdt 50 millioner.

Nå skal vi ikke ta av i Tromsø-stil her, men at Chibuike kommer til å bli solgt for en stor sum penger er jeg sikker på. Forutsatt at Hoftun makter å selge han før det er igjen 6 mnd av kontrakten, eller makter å reforhandle den. Det er jeg ikke fullt så sikker på.
Back to top
georgios
Veteran

PostPosted: 23.09.2011 18:19    Post subject: Reply with quote

Kroken har, som mange trøndere om dagen, en liten crush på Chibuike.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 23.09.2011 18:19    Post subject: Reply with quote

Chibbe bør kunne oppnå "Mikel-sum" hvis kontrakten er lang nok på slagstidpunktet.
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 23.09.2011 18:21    Post subject: Reply with quote

Han må utvikle seg mye for at vi skal hente ut en slik sum. Men med god utvikling så er det selvsagt mulig. Uansett så håper jeg han sender oss til CL før han drar videre.
Back to top
Anders4
Proff

PostPosted: 23.09.2011 18:30    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Lucas er bedre enn Annan det samme er Matadoui, Mousa, Sissoko, Gustavo, Mascherano, De Rossi, Song for å nevne noen.

Altså, jeg snakket om at Annan er god nok for Schalke (eller mange andre midt-lag i en av de 4 store ligaene), hvorvidt han er dårligere enn disse gutta er et annet spørsmål.
Back to top
biffen
Proff

PostPosted: 23.09.2011 18:40    Post subject: Reply with quote

Ja, jeg så Ghana-kampene. Jeg synes ikke han er så god som alle skal ha det til, fordi han mangler mye på en del viktige ting. Han er en meget god førsteforsvarer, men jeg så aldri at han gjorde noe annet enn å fordele enkle baller. For at han skal holde verdensklasse, må han også klare å slå en presis langpasnnig ut til f.eks en av kantene. Det gjør ikke Annan.
Hjelde
Veteran

PostPosted: 23.09.2011 19:49    Post subject: Reply with quote

Ta det litt med ro. Minnes at Sapara også så ut til å gå i svingdør innom Rosenborg etter bare noen kamper, men han ble da i 3-4 år, selv om Sapara etterhvert trakk litt i handbrekket. Det viktigste med en spiller som Chibuike er at vi ikke manøvrerer oss slik at vi får lite igjen for han. Er redd han blir så viktig og god for laget at Hoftun ikke slipper han før kontraktstiden er i ferd med å renne ut, jfr. en masse andre spillere. Kan ikke tenke med at Chibuike forlenger kontrakten, og da må vi vel selge han i 2013 for å få en bra sum for han. Det blir to herlige år det! Very Happy
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 23.09.2011 19:56    Post subject: Reply with quote

Virker som folk glemmer hvor svak norsk TL er når vi allerede diskuterer summer i 50millionerklassen for Chibuike.

Det samme gjelder litt for Annan. En fantastisk god spiller, men det er mange veldig gode spillere i andre ligaer som enkelt hadde kunnet dominere TL på samme måte. Det tror jeg vi bare må innse, selv om vi var mange som mente han var blant topp fem DMer i verden i fjor. Det er han sannsynligvis langt i fra.

Chibuike er pur kvalitet som kommer til å ta steg videre, men jeg tror ikke TL er målestokk god nok til at klubber er villige til å punge ut mer enn 20-30 millioner. I så fall må han bevise noe i EL/CL.

Last edited by abjoern on 23.09.2011 20:01; edited 1 time in total
Back to top
biffen
Proff

PostPosted: 23.09.2011 20:00    Post subject: Reply with quote

Endelig noen som er enige med meg og skjønner hva jeg mener. Smile
spraggon
Proff

PostPosted: 23.09.2011 20:57    Post subject: Reply with quote

quentez wrote:
moomoo wrote:
1.Annan
2.Senna
3.Bosquet

Må si jeg sliter med å forstå hvordan 'verdens beste' DM kan spille i Vitesse, mens EM og VM-vinnere fra en av verdens beste ligaer visstnok skal være dårligere.

Amen. Den lista er det reneste vås!!! Annan er selvsagt en meget god fotballspiller men er nok noe overvudert blandt rbk-fansen...
Back to top
Bullseye
Rutinert

PostPosted: 24.09.2011 00:16    Post subject: Reply with quote

Tippeligaen 2011 osv..... vil bestandig være rævva samenlignet med alt annet vi gjerne skulle ønske å være en del av.
Chibuike er et eksotisk krydder som vi har fått tilgang til, gudene vet hvor lenge, men kollektivt virker det som om han og overgangsvinduet høsten 2011 bidrar til seriegull for vår del. Wink
VI har samme antall tapte kamper som Molde pr.d.d. jeg tipper uavgjortkampene vil jevne ut skåren til slutt.
RBK seriemestere 2011 Wink
RBK-Patriot
Senior

PostPosted: 24.09.2011 00:52    Post subject: Reply with quote

Når vi relativt konsekvent undervurder tiden våre favoritter blir i klubben med en 3-8 år og overvurderer den endelige overgangssummen med en 20-90 millioner synes jeg det er på tide at vi setter fingern i jorda og begynner å bli litt mer realistiske.

Status er nå at Chibbe har spillt et par kamper for oss der han har vært veldig bra, og at han har mange år igjen av kontrakten og ingen har vist interesse. Kan vi ikke heller diskutere hvordan han er som spiller per nå, og hvordan vi ser for oss at vi skal bruke han fremove?
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 24.09.2011 01:37    Post subject: Reply with quote

Du har ett poeng RBK Patriot så for øyeblikket er det bare å nyte Chibuike i den tiden han er her og håper på at den dagen han drar så legger han igjen noe penger i kassen.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 24.09.2011 02:57    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:

neineinei...

Lucas er IKKE!!!! bedre enn annan til det jeg sammenligner, BALLVINNER, vinne taklinger. INGEN av de du nevner mener jeg er bedre til akkurat det.

Grunnen til at Annan spiller i Vitesse er at FÃ… lag spiller med en DM som KUN kan vinne ballen og rydde.

de du nevner der er bedre på offensive felt, og kjempespillere!!!!

uten tvil bedre en Anthony om du tenker lengre en jeg gjorde, men som sagt jeg tenkte ryddegutt!!!

Ikke tvil i havet om at det finnes flere gode DM's. Issah er god han også, men å ha en Annan som cleared alt som kommer så det er mulig å fokusere 100% offensivt er RARE. Sammenlignet med De jong så kunne han med letthet gjort samme job han som oftest gjør. kan bare spørre Landslagspillerne. og bare å SE ghana når han spiller. Fyren trenger jo for f en NERF!
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 24.09.2011 11:11    Post subject: Reply with quote

Skal vi si at det er nok Annan-diskusjon i denne tråden nå?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
JohnnyCash
Rutinert

PostPosted: 24.09.2011 11:24    Post subject: Reply with quote

Ja, vi tek ein annan diskusjon no Smile
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 24.09.2011 12:59    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:

1.Annan
2.Senna
3.Bosquet

Det er en smule naivt å rangere Annan foran Lass Diarra, De Jong, Khedira, De Rossi, Mascherano, Toure, Song, Cambiasso, Essien, Toulalan osv

unnskyld dette var siste Annan bidrag for meg i denne tråden

Last edited by PauloSilas on 24.09.2011 13:08; edited 1 time in total
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 24.09.2011 13:07    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
Keenoir wrote:

neineinei...

Lucas er IKKE!!!! bedre enn annan til det jeg sammenligner, BALLVINNER, vinne taklinger. INGEN av de du nevner mener jeg er bedre til akkurat det.

Grunnen til at Annan spiller i Vitesse er at FÃ… lag spiller med en DM som KUN kan vinne ballen og rydde.

de du nevner der er bedre på offensive felt, og kjempespillere!!!!

uten tvil bedre en Anthony om du tenker lengre en jeg gjorde, men som sagt jeg tenkte ryddegutt!!!

Ikke tvil i havet om at det finnes flere gode DM's. Issah er god han også, men å ha en Annan som cleared alt som kommer så det er mulig å fokusere 100% offensivt er RARE. Sammenlignet med De jong så kunne han med letthet gjort samme job han som oftest gjør. kan bare spørre Landslagspillerne. og bare å SE ghana når han spiller. Fyren trenger jo for f en NERF!

Da kan jeg minne deg om at Lucas var den spilleren ifjor som gjennomførte flest vellykkede taklinger av alle spillerne i de største europeiske ligaene. Han er kanskje Liverpool sin nest viktigste spiller etter Suarez og er soleklar på klubb og landslag. Nok om Annan som jeg synes er en fantastisk spiller, men litt edruelighet er å forvente.
Back to top
kevinpieter
Veteran

PostPosted: 24.09.2011 19:22    Post subject: Reply with quote

Annan er født 21. juli 1986 i Accra. Han var skikkelig god for RBK.

Men men, nok om Annan fra meg i denne tråden.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 118, 119, 120  Next
Page 18 of 120

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb