| View previous topic :: View next topic   | 

| Author | 
		Message | 

nidaros997 Veteran

| 

Posted: 11.09.2011 22:52    Post subject:  | 
				     | 

| 

| kristobal wrote: | 	 		  Da poster jeg et forslag. De som måtte ha sterke innvendinger mot dette, må si i fra innen midnatt. Hvis det kreves noen endringer, så vil jeg lage et endelig oppsett rett etter midnatt.

2. Hva slags arbeidsoppgaver tilligger en sportsdirektør ut over å sluttføre kontraktsforhandlinger, og hvordan er ansvarsfordelingen mellom styre, speider, trener og sportsdirektør ved kjøp av nye spillere og fornying av kontrakter?

8. Hva synes du om sammensettingen av det sportslige støtteapparatet i RBK, og hvilke tanker gjør du deg om at noen av de funksjonene Erik Hamrén anså som viktige ikke lenger finnes i klubben?

| 	  

Jeg savner et spørsmål som går på toppidrett, alkoholbruk i sesong o.l. Det burde vært et spørsmål kun på dette punktet, det vil si sportslig ledelse mer generelt.

I begge spørsmålene over kunne toppidrett (knytte seg til Olympiatoppen etc., om det trenes nok etc.) vært koblet inn. Jeg synes dette burde ligge under sportslig leder og ikke (kun) trenere.

Du kunne også lagt til Høgmos navn sammen med Hamrèns navn i spørsmål 9. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Erik Veteran

| 

Posted: 11.09.2011 23:08    Post subject:  | 
				     | 

| 

Jeg syntest du har valgt bredt og bra Kristobal, godt jobbet   | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

kristobal Legende

| 

Posted: 11.09.2011 23:15    Post subject:  | 
				     | 

| 

Godt å se at Konesseur i hvert fall lot være å kritisere ett av spørsmålene - det han selv utformet. Jeg har prøvd å velge spørsmål fra litt forskjellige bidragsytere. Det som flest ønsker svar på er for øvrig det med 3,5-årskontraktene og kontraktsfornying/Bosman.

Her er en oppdatert versjon, der jeg også har kuttet vekk den første setningen i spm 7. Jeg synes supporternes holdninger til ståa i vinter kommer godt nok fram i spm 5. Ift Torbjørnsen synes jeg det blir litt feil å si at kjøpene etter hans avskjed ble så mye merkeligere enn tidligere, da vi selv i hans tid som fast ansatt kjøpte mye rart (som han antakelig ikke var herre over) - blant annet foran 2008-sesongen.

1. Hva skjedde under utformingen av kjøpekontrakten med Rune Almenning Jarstein, har regeltolkningen gitt oss penger tilbake i andre saker, og hva har saken fått å si for måten man håndterer kontraktsskriving?

2. Hva slags arbeidsoppgaver tilligger en sportsdirektør ut over å sluttføre kontraktsforhandlinger, og hvordan er ansvarsfordelingen mellom styre, speider, trener og sportsdirektør ved kjøp av nye spillere og fornying av kontrakter?

3. Hva er det som gjør at klubben svært sjelden skriver lengre kontrakter enn 3,5 år?

4. Kunne du som sportslig leder ha gjort noe annerledes når vi ser at mange av våre gode spillere de siste årene enten har gått kontrakten ut eller blitt solgt for relativt lave summer kort tid før kontraktens utløp?

5. I årsmeldingen for 2010 som ble lagt fram på årsmøtet i februar ble det hevdet at klubben hadde lyktes i å etablere en mindre spillerstall med høyere kvalitet. Hvor beskrivende vil du si det var for stallen vi gikk til seriestart i år med?

6. Hvilke konsekvenser mener du det fikk at klubben tonet ned bruken av Stig Torbjørnsen for en periode? Ser du i dag et behov for enda flere speidere i klubben?

7. Hva er grunnen til at klubben velger å bruke store summer på forsterkninger først langt ut i sesongen?

8. Føler du vi klarer å ha en sunn toppidrettskultur blant spillerene i klubben, og hvilke tanker gjør du deg om sammensettingen av det sportslige støtteapparatet med tanke på at noen av de viktige funksjonene som Per Mathias Høgmo og Erik Hamrén anså som viktige ikke lenger finnes i klubben?

9. Hvilke kvaliteter blir det viktig å tilføre RBK-laget i tida framover? Har klubben en langsiktig tankegang om hva slags spillertyper man må lete etter i sesongene framover, eller ser man bare etter "gode spillere" litt uavhengig av spisskompetanse den dagen det er hundre prosent klart at man trenger erstatninger eller forsterkninger?

10. Hva mener du at du har lyktes best med som sportsdirektør i Rosenborg?
  Last edited by kristobal on 11.09.2011 23:31; edited 2 times in total | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

nidaros997 Veteran

| 

Posted: 11.09.2011 23:24    Post subject:  | 
				     | 

| 

Takk for at du la til det om toppidrett, selv om det nå er litt "to spørsmål i ett"  

En fin samling av spørsmål dette. Skal bli interessant å høre hva Hoftun svarer. Hvordan vil svarene bli formidlet? Video-intervju lagt ut på rbk.no? | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

kristobal Legende

| 

Posted: 11.09.2011 23:29    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Det er litt to spm i ett, men det går på litt av det samme siden det er typiske toppidrettskultur-biter som er tatt vekk. Jeg anser nå dette som et endelig oppsett til spørsmål for mediesjef Heldal. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

gonnagetchaa Veteran

| 

Posted: 11.09.2011 23:37    Post subject:  | 
				     | 

| 

_________________ Kauka på meg neseblod. Må være et godt tegn.

-Shadwell   | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

ode Veteran

Joined: 06 Sep 2002 Posts: 2285 Location: Bæste byen i lainne
  | 

Posted: 11.09.2011 23:38    Post subject:  | 
				     | 

| 

Et bra knippe av spørsmål dette. Godt jobba kristobal, og alle som har kommet med innspill. _________________  Visjon: "Begeistrer Europa med artig og angrepsvillig fotball"  | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

cypern Proff

| 

Posted: 11.09.2011 23:59    Post subject:  | 
				     | 

| 

| kristobal wrote: | 	 		  | Det er litt to spm i ett, men det går på litt av det samme siden det er typiske toppidrettskultur-biter som er tatt vekk. Jeg anser nå dette som et endelig oppsett til spørsmål for mediesjef Heldal. | 	  

Godt jobba og takk for at du tok imot innspill ! | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

attach Forumsjef

| 

Posted: 12.09.2011 00:15    Post subject:  | 
				     | 

| 

Bra, kristobal. Du fikk fram det beste i oss.   | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

gonnagetchaa Veteran

| 

Posted: 12.09.2011 00:21    Post subject:  | 
				     | 

| 

hehehe   _________________ Kauka på meg neseblod. Må være et godt tegn.

-Shadwell   | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Nils Heldal Senior

| 

Posted: 12.09.2011 07:56    Post subject:  | 
				     | 

| 

| attach wrote: | 	 		  Bra, kristobal. Du fikk fram det beste i oss.   | 	  

Helt enig - hadde trodd at dette ikke ville funke. Har nå tatt de 5 første spørsmåla. De 5 siste imorgen. Vi rakk ikke mer idag fordi vi må reise. Erik tok spørsmåla på strak arm, uten at propagandagjengen var innvolvert med svar slik og slik. Han lover også å ta morgendagens 5 på samme strake arm - slik at svarene kommer fra hjertet vøtt.

Blir publisert på bloggen min om ca 30 min (må kode) | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

attach Forumsjef

| 

Posted: 12.09.2011 08:04    Post subject:  | 
				     | 

| 

| 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

dalla Rutinert

| 

Posted: 12.09.2011 08:10    Post subject:  | 
				     | 

| 

Flott arbeid kristobal   | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

longines Veteran

| 

Posted: 12.09.2011 09:09    Post subject:  | 
				     | 

| 

Ja, dette var gode spørsmål. _________________ "I think they're a team that's looking for their form, for their game, for their everything."

Jordi Cruyff 18.08.2011 | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Konesseur Veteran

| 

Posted: 12.09.2011 09:42    Post subject:  | 
				     | 

| 

| kristobal wrote: | 	 		  | Godt å se at Konesseur i hvert fall lot være å kritisere ett av spørsmålene - det han selv utformet.  | 	  

Jeg har ikke utformet noen av disse spørsmålene. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

attach Forumsjef

| 
		 | 

| Back to top | 
		 | 

| 

Konesseur Veteran

| 

Posted: 12.09.2011 09:47    Post subject:  | 
				     | 

| 

| zzz, som forventet | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Bakklandia Legende

| 

Posted: 12.09.2011 09:52    Post subject:  | 
				     | 

| 

Jøss, har jeg fått æren for hele opplegget nå? Det kan jeg da umulig ha fortjent? Jeg kan i hvert fall ikke husket å ha luftet denne ideen.

Jaja, så nøye er det vel ikke - det viktigste er at det ble gjennomført på en god måte! _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Hedon Forumsjef

| 

Posted: 12.09.2011 09:58    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Greit nok, men synes han kaver seg litt bort ifra spørsmål nummer fem. De mest interessante spørsmålene gjenstår uansett, så blir interessant å høre hva han sier i morgen. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Hedon Forumsjef

| 

Posted: 12.09.2011 09:59    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Bakklandia wrote: | 	 		  | Jøss, har jeg fått æren for hele opplegget nå? Det kan jeg da umulig ha fortjent? Jeg kan i hvert fall ikke husket å ha luftet denne ideen | 	  

Hehe, tror det var v_olden sin idé, men han har vært så masete og spydig mot Heldal på bloggen, at jeg tipper han gir æren til en random annen bare for å irritere han litt ekstra. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

kristobal Legende

| 

Posted: 12.09.2011 10:06    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Konesseur wrote: | 	 		   	  | kristobal wrote: | 	 		  | Godt å se at Konesseur i hvert fall lot være å kritisere ett av spørsmålene - det han selv utformet.  | 	  

Jeg har ikke utformet noen av disse spørsmålene. | 	  

| Konesseur wrote: | 	 		  I årsmeldingen presentert på årsmøtet i februar 2011 fant vi følgende formulering: "Vi har også nådd målsettingen med å

etablere en mindre stall med enda større kvalitet.". Ryktene vil ha det til at det er du som har formulert dette. Har du en kommentar? | 	  

Dette er bakgrunnen for spørsmålet jeg tok med:

5. I årsmeldingen for 2010 som ble lagt fram på årsmøtet i februar ble det hevdet at klubben hadde lyktes i å etablere en mindre spillerstall med høyere kvalitet. Hvor beskrivende vil du si det var for stallen vi gikk til seriestart i år med?

Ingen andre i tråden har brukt dette sitatet i noen av de spørsmålene de har stilt.

Jeg mener spørsmålet jeg ordla litt annerledes godt ivaretar ditt ønske om å få svar på det du lurer på. Med den spørsmålsstillingen du la opp til kan fokuset fort bli på ryktene og hvem som hadde skrevet det, mer enn å utfordre ham på selve innholdet.

Hvorvidt han gir et godt svar er en vurdering hver enkelt får ta, men dette mener jeg var den beste måten å gi oss svaret på spørsmålet på. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Bakklandia Legende

| 

Posted: 12.09.2011 10:10    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Hedon wrote: | 	 		  | Greit nok, men synes han kaver seg litt bort ifra spørsmål nummer fem. De mest interessante spørsmålene gjenstår uansett, så blir interessant å høre hva han sier i morgen. | 	  

Helt enig i at det er de mest interessant spørsmålene som står igjen. Ellers lurer jeg nesten på om vi på RBKWeb, som en slags takkegave, kanskje , skal spleise på nytt kamera til Heldal, så'n slipper å ha ett som kun kan filme fem minutter i slengen. Noe lignende har jeg faktisk aldri vært bort i før - pinglekamera!   _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Hedon Forumsjef

| 

Posted: 12.09.2011 10:11    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Sikkert mobilkamera. Der er det ikke uvanlig med slike begrensninger. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Bakklandia Legende

| 

Posted: 12.09.2011 10:18    Post subject:  | 
				     | 

| 

Ja, det er vel mulig. Jeg trodde ikke det var mulig å få så god kvalitet med mobilkamera, men jeg er ikke veldig bevandret i mobilkameraenes verden. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
  | 

Posted: 12.09.2011 10:21    Post subject:  | 
				     | 

| 

Han er mye på rotur her, den godeste Hoftun. Foreløpig ser jeg ikke så mye som tyder på at han har noen strategi utover å prøve sitt beste i hver eneste enkeltsituasjon som oppstår,mange "spesielle situasjoner", og ingen langsiktighet som hindrer at slike situasjoner oppstår. Jeg skulle gjerne sett noen oppfølgingsspørsmål der, ja. _________________ Sitat slutt. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

|