English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBKweb griller Erik Hoftun
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 12, 13, 14  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
nidaros997
Veteran

PostPosted: 11.09.2011 22:52    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Da poster jeg et forslag. De som måtte ha sterke innvendinger mot dette, må si i fra innen midnatt. Hvis det kreves noen endringer, så vil jeg lage et endelig oppsett rett etter midnatt.

2. Hva slags arbeidsoppgaver tilligger en sportsdirektør ut over å sluttføre kontraktsforhandlinger, og hvordan er ansvarsfordelingen mellom styre, speider, trener og sportsdirektør ved kjøp av nye spillere og fornying av kontrakter?

8. Hva synes du om sammensettingen av det sportslige støtteapparatet i RBK, og hvilke tanker gjør du deg om at noen av de funksjonene Erik Hamrén anså som viktige ikke lenger finnes i klubben?

Jeg savner et spørsmål som går på toppidrett, alkoholbruk i sesong o.l. Det burde vært et spørsmål kun på dette punktet, det vil si sportslig ledelse mer generelt.

I begge spørsmålene over kunne toppidrett (knytte seg til Olympiatoppen etc., om det trenes nok etc.) vært koblet inn. Jeg synes dette burde ligge under sportslig leder og ikke (kun) trenere.

Du kunne også lagt til Høgmos navn sammen med Hamrèns navn i spørsmål 9.
Back to top
View user's profile Send private message
Erik
Veteran

PostPosted: 11.09.2011 23:08    Post subject: Reply with quote

Jeg syntest du har valgt bredt og bra Kristobal, godt jobbet Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
kristobal
Legende

PostPosted: 11.09.2011 23:15    Post subject: Reply with quote

Godt å se at Konesseur i hvert fall lot være å kritisere ett av spørsmålene - det han selv utformet. Jeg har prøvd å velge spørsmål fra litt forskjellige bidragsytere. Det som flest ønsker svar på er for øvrig det med 3,5-årskontraktene og kontraktsfornying/Bosman.

Her er en oppdatert versjon, der jeg også har kuttet vekk den første setningen i spm 7. Jeg synes supporternes holdninger til ståa i vinter kommer godt nok fram i spm 5. Ift Torbjørnsen synes jeg det blir litt feil å si at kjøpene etter hans avskjed ble så mye merkeligere enn tidligere, da vi selv i hans tid som fast ansatt kjøpte mye rart (som han antakelig ikke var herre over) - blant annet foran 2008-sesongen.

1. Hva skjedde under utformingen av kjøpekontrakten med Rune Almenning Jarstein, har regeltolkningen gitt oss penger tilbake i andre saker, og hva har saken fått å si for måten man håndterer kontraktsskriving?
2. Hva slags arbeidsoppgaver tilligger en sportsdirektør ut over å sluttføre kontraktsforhandlinger, og hvordan er ansvarsfordelingen mellom styre, speider, trener og sportsdirektør ved kjøp av nye spillere og fornying av kontrakter?
3. Hva er det som gjør at klubben svært sjelden skriver lengre kontrakter enn 3,5 år?
4. Kunne du som sportslig leder ha gjort noe annerledes når vi ser at mange av våre gode spillere de siste årene enten har gått kontrakten ut eller blitt solgt for relativt lave summer kort tid før kontraktens utløp?
5. I årsmeldingen for 2010 som ble lagt fram på årsmøtet i februar ble det hevdet at klubben hadde lyktes i å etablere en mindre spillerstall med høyere kvalitet. Hvor beskrivende vil du si det var for stallen vi gikk til seriestart i år med?
6. Hvilke konsekvenser mener du det fikk at klubben tonet ned bruken av Stig Torbjørnsen for en periode? Ser du i dag et behov for enda flere speidere i klubben?
7. Hva er grunnen til at klubben velger å bruke store summer på forsterkninger først langt ut i sesongen?
8. Føler du vi klarer å ha en sunn toppidrettskultur blant spillerene i klubben, og hvilke tanker gjør du deg om sammensettingen av det sportslige støtteapparatet med tanke på at noen av de viktige funksjonene som Per Mathias Høgmo og Erik Hamrén anså som viktige ikke lenger finnes i klubben?
9. Hvilke kvaliteter blir det viktig å tilføre RBK-laget i tida framover? Har klubben en langsiktig tankegang om hva slags spillertyper man må lete etter i sesongene framover, eller ser man bare etter "gode spillere" litt uavhengig av spisskompetanse den dagen det er hundre prosent klart at man trenger erstatninger eller forsterkninger?
10. Hva mener du at du har lyktes best med som sportsdirektør i Rosenborg?

Last edited by kristobal on 11.09.2011 23:31; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
nidaros997
Veteran

PostPosted: 11.09.2011 23:24    Post subject: Reply with quote

Takk for at du la til det om toppidrett, selv om det nå er litt "to spørsmål i ett" Smile

En fin samling av spørsmål dette. Skal bli interessant å høre hva Hoftun svarer. Hvordan vil svarene bli formidlet? Video-intervju lagt ut på rbk.no?
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 11.09.2011 23:29    Post subject: Reply with quote

Det er litt to spm i ett, men det går på litt av det samme siden det er typiske toppidrettskultur-biter som er tatt vekk. Jeg anser nå dette som et endelig oppsett til spørsmål for mediesjef Heldal.
Back to top
gonnagetchaa
Veteran

PostPosted: 11.09.2011 23:37    Post subject: Reply with quote

Tommel'n opp!
ode
Veteran

PostPosted: 11.09.2011 23:38    Post subject: Reply with quote

Et bra knippe av spørsmål dette. Godt jobba kristobal, og alle som har kommet med innspill.
cypern
Proff

PostPosted: 11.09.2011 23:59    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Det er litt to spm i ett, men det går på litt av det samme siden det er typiske toppidrettskultur-biter som er tatt vekk. Jeg anser nå dette som et endelig oppsett til spørsmål for mediesjef Heldal.

Godt jobba og takk for at du tok imot innspill !
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 12.09.2011 00:15    Post subject: Reply with quote

Bra, kristobal. Du fikk fram det beste i oss. Wink
Back to top
gonnagetchaa
Veteran

PostPosted: 12.09.2011 00:21    Post subject: Reply with quote

hehehe Razz
Nils Heldal
Senior

PostPosted: 12.09.2011 07:56    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Bra, kristobal. Du fikk fram det beste i oss. Wink

Helt enig - hadde trodd at dette ikke ville funke. Har nå tatt de 5 første spørsmåla. De 5 siste imorgen. Vi rakk ikke mer idag fordi vi må reise. Erik tok spørsmåla på strak arm, uten at propagandagjengen var innvolvert med svar slik og slik. Han lover også å ta morgendagens 5 på samme strake arm - slik at svarene kommer fra hjertet vøtt.

Blir publisert på bloggen min om ca 30 min (må kode)
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 12.09.2011 08:04    Post subject: Reply with quote

Tommel'n opp!
Back to top
dalla
Rutinert

PostPosted: 12.09.2011 08:10    Post subject: Reply with quote

Flott arbeid kristobal Tommel'n opp!
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 12.09.2011 09:09    Post subject: Reply with quote

Ja, dette var gode spørsmål.

Jordi Cruyff 18.08.2011
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 12.09.2011 09:42    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Godt å se at Konesseur i hvert fall lot være å kritisere ett av spørsmålene - det han selv utformet.

Jeg har ikke utformet noen av disse spørsmålene.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 12.09.2011 09:43    Post subject: Reply with quote

http://nilsheldal.rbkblog...no/?p=5169
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 12.09.2011 09:47    Post subject: Reply with quote

zzz, som forventet
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 12.09.2011 09:52    Post subject: Reply with quote

Jøss, har jeg fått æren for hele opplegget nå? Det kan jeg da umulig ha fortjent? Jeg kan i hvert fall ikke husket å ha luftet denne ideen.

Jaja, så nøye er det vel ikke - det viktigste er at det ble gjennomført på en god måte!
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 12.09.2011 09:58    Post subject: Reply with quote

Greit nok, men synes han kaver seg litt bort ifra spørsmål nummer fem. De mest interessante spørsmålene gjenstår uansett, så blir interessant å høre hva han sier i morgen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 12.09.2011 09:59    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
Jøss, har jeg fått æren for hele opplegget nå? Det kan jeg da umulig ha fortjent? Jeg kan i hvert fall ikke husket å ha luftet denne ideen

Hehe, tror det var v_olden sin idé, men han har vært så masete og spydig mot Heldal på bloggen, at jeg tipper han gir æren til en random annen bare for å irritere han litt ekstra.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 12.09.2011 10:06    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
kristobal wrote:
Godt å se at Konesseur i hvert fall lot være å kritisere ett av spørsmålene - det han selv utformet.

Jeg har ikke utformet noen av disse spørsmålene.

Konesseur wrote:
I årsmeldingen presentert på årsmøtet i februar 2011 fant vi følgende formulering: "Vi har også nådd målsettingen med å
etablere en mindre stall med enda større kvalitet.". Ryktene vil ha det til at det er du som har formulert dette. Har du en kommentar?

Dette er bakgrunnen for spørsmålet jeg tok med:
5. I årsmeldingen for 2010 som ble lagt fram på årsmøtet i februar ble det hevdet at klubben hadde lyktes i å etablere en mindre spillerstall med høyere kvalitet. Hvor beskrivende vil du si det var for stallen vi gikk til seriestart i år med?

Ingen andre i tråden har brukt dette sitatet i noen av de spørsmålene de har stilt.

Jeg mener spørsmålet jeg ordla litt annerledes godt ivaretar ditt ønske om å få svar på det du lurer på. Med den spørsmålsstillingen du la opp til kan fokuset fort bli på ryktene og hvem som hadde skrevet det, mer enn å utfordre ham på selve innholdet.

Hvorvidt han gir et godt svar er en vurdering hver enkelt får ta, men dette mener jeg var den beste måten å gi oss svaret på spørsmålet på.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 12.09.2011 10:10    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Greit nok, men synes han kaver seg litt bort ifra spørsmål nummer fem. De mest interessante spørsmålene gjenstår uansett, så blir interessant å høre hva han sier i morgen.

Helt enig i at det er de mest interessant spørsmålene som står igjen. Ellers lurer jeg nesten på om vi på RBKWeb, som en slags takkegave, kanskje , skal spleise på nytt kamera til Heldal, så'n slipper å ha ett som kun kan filme fem minutter i slengen. Noe lignende har jeg faktisk aldri vært bort i før - pinglekamera! Razz
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 12.09.2011 10:11    Post subject: Reply with quote

Sikkert mobilkamera. Der er det ikke uvanlig med slike begrensninger.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 12.09.2011 10:18    Post subject: Reply with quote

Ja, det er vel mulig. Jeg trodde ikke det var mulig å få så god kvalitet med mobilkamera, men jeg er ikke veldig bevandret i mobilkameraenes verden.
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 12.09.2011 10:21    Post subject: Reply with quote

Han er mye på rotur her, den godeste Hoftun. Foreløpig ser jeg ikke så mye som tyder på at han har noen strategi utover å prøve sitt beste i hver eneste enkeltsituasjon som oppstår,mange "spesielle situasjoner", og ingen langsiktighet som hindrer at slike situasjoner oppstår. Jeg skulle gjerne sett noen oppfølgingsspørsmål der, ja.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 12, 13, 14  Next
Page 9 of 14

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb