English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Per Ciljan Skjelbred
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 176, 177, 178 ... 231, 232, 233  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 14.07.2011 19:40    Post subject: Reply with quote

Samtidig ikke veldig rart. Hauger er landslagsspiller. Skjelbred er ikke.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Strand
Veteran

PostPosted: 14.07.2011 19:42    Post subject: Reply with quote

Det finansierer godt inn Issah med hensyn til (antatt) lønnsforskjell. Så med tanke på nullbudsjettet er prisen vi får helt grei. Tror dog at bruksverdien på Skjelbred ut året lett overstiger 4 mill, men en Skjelbred med hodet andre steder er jo ingen tjent med. Alt i alt "greit" nok?
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende

PostPosted: 14.07.2011 19:45    Post subject: Reply with quote

Jeg synes det er greit nok (men heller ikke mer), men hvis du vurderer bruksverdien som høyere enn 4 mill skjønner jeg ikke helt hvorfor du synes det.
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 14.07.2011 19:47    Post subject: Reply with quote

Han er en av få i troppen som evner å holde på ballen mot internasjonal motstand, noe som blir viktig i kvalik og eventuelt EL/CL. Han er også viktig utenomsportslig som gullkalven vår.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 14.07.2011 19:59    Post subject: Reply with quote

En annen ting er signaleffekten i forhold til vinduet vi er inne i. Det gir Rosenborg bra omdømme å sende spillere til Bundesligaen og lignende. Motsatt effekt ville det gitt om vi holdt han igjen ut kontraktstiden.

Det kan fort være forskjellen på å få signert en Dockal eller ikke.

Ser ikke på Skjelbred som uerstattelig. Han er god, men fortsatt ikke produktiv nok etter min smak. Det er fikst og pent, men han mangler skikkelig momentum - både offensivt og defensivt. Dette i motsetning til for eksempel Henriksen, som har en skikkelig punch i det meste han gjør.
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 14.07.2011 20:07    Post subject: Reply with quote

Det Hedon skriver her tror jeg er viktig. Spillere og agenter ser her at klubben bl.a er løsningsorientert og det kan være den lille detaljen som trengs for at vi kan snappe opp Dockal eller andre spillere vi byr på som det er rift om.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 14.07.2011 21:43    Post subject: Reply with quote

Jeg tenkte egentlig ikke på hvorfor du mener bruksverdien er over 4 mill, men hvorfor du mener 4 mill er en grei deal hvis du mener bruksverdien er over 4 mill.
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 14.07.2011 22:09    Post subject: Reply with quote

Fire millioner er greit alt tatt i betraktning, signaleffekt, nullbudsjett osv.

Sportslig tror jeg at bidraget hans vil overstige fire millioner om han er spilleren som tar oss helt til CL eller seriegull. Det tror jeg Skjelbred kan bidra til ettersom vi mangler bredde og kvalitet, som blir enda dårligere uten ham.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 14.07.2011 22:22    Post subject: Reply with quote

Strand wrote:
Sportslig tror jeg at bidraget hans vil overstige fire millioner om han er spilleren som tar oss helt til CL eller seriegull.

Tror du det?
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 14.07.2011 22:31    Post subject: Reply with quote

Det finner vi vel aldri ut nå, men i e-cup er han en av få som klarer å holde på ballen og skape muligheter på motstanders banehalvdel.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 14.07.2011 22:51    Post subject: Reply with quote

Han har dessverre skapt lite de siste årene. Alt for mye tråkling og støttepasninger rett utenfor 16-meteren. Men veldig god med ball, noe som er nyttig mot god motstand selv om det ikke er produktivt rent statistisk.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
attach
Forumsjef

PostPosted: 15.07.2011 00:01    Post subject: Reply with quote

Da snakker vi simpel statistikk. Ferdighetene hans forhindrer mål i mot og skaper sjanser for oss uten at det nødvendigvis vises i den statistikken vi bruker til daglig.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 15.07.2011 09:30    Post subject: Reply with quote

PCS er en god spiller, ingen tvil om det. Men jeg tror vi kan bli enda bedre uten ham og med en erstatter som produserer mer.

Jeg tror ellers ikke at RBKs nivå per 15.07.11 er så mye dårligere enn per 15.07.10 heller, men det er ikke akkurat noen ny konklusjon fra min side. Smile
Back to top
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 15.07.2011 09:49    Post subject: Reply with quote

Det mest oppsiktsvekkende er nok at du kunne konkludere med dette allerede i fjor på denne tiden (om ikke enda tidligere).
Back to top
nin
Rutinert

PostPosted: 15.07.2011 10:01    Post subject: Reply with quote

Jeg synes det er synd vi ikke har klarere/mer statistikk fra kampene, pasninger etc. Synes det er alt for stort fokus på målpoeng for hele midtbanen. Skulle hatt Opta stats eller Chalkboards for tippeligaen.

En god artikkel som på sett og vis kan omhandle situasjonen til Per litt: http://espn.go.com/sports...ichael-cox
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 15.07.2011 12:26    Post subject: Reply with quote

Strand wrote:
Hedon wrote:
Strand wrote:
Sportslig tror jeg at bidraget hans vil overstige fire millioner om han er spilleren som tar oss helt til CL eller seriegull.

Tror du det?

Det finner vi vel aldri ut nå, men i e-cup er han en av få som klarer å holde på ballen og skape muligheter på motstanders banehalvdel.

Poenget til Hedon var vel at det er noe man bør vite, ikke tro, at PCSs bidrag vil overstige fire mill om han er - som du sier - spilleren som tar oss helt til CL. Smile
Back to top
blubbin
Rutinert

PostPosted: 15.07.2011 12:56    Post subject: Reply with quote

Med tanke på Skjelbreds vanvittige/hårreisende lønn (5 millioner siden 2008 i følge skattelistene), så sparer man i realiteten kanskje 2 millioner ekstra på å la ham gå nå. Så 4 millioner kan faktisk bety 6 i praksis, og da er det ikke så ille.
Back to top
Stubbelur
Veteran

PostPosted: 16.07.2011 00:14    Post subject: Reply with quote

Men så skal vi vel lønne nye signeringer også.

Litt OT, men skulle ønske vi fikk mer statistikk fra ZXY.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 25.07.2011 20:31    Post subject: Reply with quote

Vi tok en liten avskjedsprat på Island etter treninga forrige tirsdag: Skulle gjerne hatt rekorden

Kunne nok ha gått grundigere til verks; Skjelbred åpnet for en lengre prat enn hva RBK først hadde gitt tillatelse til, men da var jeg vel allerede forberedt på å beherske meg. Wink

Ellers så leser jeg i VG at overgangssummen ikke er €500k, derimot €400k eller 3,1 MNOK etter dagens kurs...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Strand
Veteran

PostPosted: 25.07.2011 21:41    Post subject: Reply with quote

Flott intervju 2mas Smile
Back to top
hristo
Senior

PostPosted: 25.07.2011 21:42    Post subject: Reply with quote

Ja, takk for et fint intervju.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 25.07.2011 21:46    Post subject: Reply with quote

Veldig bra jobba uansett. Interessant lesning, og gir et fint innblikk i Pers ulike stadier av karrieren, hans oppfatninger av ulike trenere og han egne syn på årsakene til at han ikke har hatt den rivende utviklingen de siste årene. Likte det intervjuet der.

Selv har jeg vel alltid vært av den oppfatning at Brann-kampen dagen før eksamenen i 2005 som han egentlig ikke skulle være med på, for så å bli kastet rett uti det i et veldig tidlig innbytte var hovedårsaken til benketilværelsen fram til høsten. Men det trenger jo ikke være hele sannheten.

Artig for Per at han får sjansen i Tyskland. Var vel høyaktuell der for et par-tre år siden også.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 25.07.2011 22:26    Post subject: Reply with quote

Han misforsto kanskje spørsmålet om sommeren 2005; virka egentlig litt som om han generelt svarte for perioden 2004-05. Men jeg følte vel litt tidspress, og spurte ikke opp att om det.

Likeledes hadde dette fortjent et oppfølgingsspørsmål:

Quote:
- Jeg hadde som sagt flere ganger vært aktuell for å dra, men da har det vært noe annet som har stått i veien.

Mellom linjene er det muligens noe bitterhet overfor arbeidsgiveren; gitt at interessen (fra f.eks. Wolfsburg og Schalke) har vært konkret. Kunne i den sammenheng også ha presset litt mer ang. utgående kontrakt, som tilsynelatende var et viktig ledd i at forhandlingene med Hamburgg gikk gjennom.

Uansett var praten hjertelig med gode svar - han husker tilsynelatende "enkeltepisoder" godt, i god RBKweb-tradisjon; absolutt ham verdig.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Brady
Veteran

PostPosted: 25.07.2011 23:10    Post subject: Reply with quote

Svært interessant og godt intervju. Er mulig jeg drar det litt langt her, men leser mellom linjene at han ikke har veldig mye til overs for verken Perry eller Ola By Rise, og at han mener Hamrén satte en brems på utviklingen hans, ikke bare gjennom hvor han ble plassert på banen men også gjennom den type fotball laget spilte.

Uansett, ønsker Skjelbred alt mulig godt i Tyskland and beyond. Han har vært en som har gitt alt for klubben i den tiden han har vært her.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 26.07.2011 02:15    Post subject: Reply with quote

Meget god jobb Thomas. Av mange intervju jeg har lest, har jeg fått inntrykket av at Høgmo var en mann det er utrolig at vi ikke gjorde alt for å beholde. Var vi virkelig så "blinde" på at vi vant når han hadde permisjon? Så ingen grepene han gjorde, og at det var disse som førte til gullet? Han måtte jo eksperimentere hele våren for å finne ut hvordan han ville spille - og det toppnivået vi viste under ham i CL 05 var sinnssvakt. Kampen mot Olympiakos borte må vel prestasjonsmessig være topp 5 kamper vi har levert?
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 176, 177, 178 ... 231, 232, 233  Next
Page 177 of 233

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb