| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
PerO Veteran
|
Posted: 24.03.2011 10:01 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: | | For å si det slik. Om Sir Alex Ferguson hadde ønsket at Magnus Eikrem skulle rendyrkes som høyreback på reservelaget til Manchester United i fjor, hadde det blitt slik, uansett hva Ole Gunnar Solskjær som reservelagstrener hadde sett for seg. |
Det skrev vel jeg også i mitt innlegg, at enkeltavgjørelser kan og bør tas ovenfra og ned. Men Solskjær og de andre hadde nok ikke vært der lenge hvis Alex la seg opp i lagoppstillingen hele tiden. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 24.03.2011 10:03 Post subject: |
|
|
Hvis en spiller imponerer veldig mye på utlån, burde han aldri vært utlånt i første omgang, med mindre klubben har ekstremt overskudd av gode spillere på den plassen han spiller.
Imponerer Oviasu for Ranheim i vårsesongen, er det en feilvurdering av Hoftun å låne ham ut. Utlån er for å gi spilleren erfaring, og ikke for at han skal være best på banen for et annet lag, når han kunne vært det for eget lag i stedet. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 24.03.2011 10:04 Post subject: |
|
|
| PerO wrote: |
Det skrev vel jeg også i mitt innlegg, at enkeltavgjørelser kan og bør tas ovenfra og ned. Men Solskjær og de andre hadde nok ikke vært der lenge hvis Alex la seg opp i lagoppstillingen hele tiden. |
Det har jeg da aldri påstått at Hoftun eller noen av trenerne som har vært de siste årene har gjort mot reservelags- og junior-trenerne heller.
Men noen ganger må de bare finne seg i å svelge en kamel, slik som alle med en sjef over seg må en gang i blant. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 24.03.2011 10:21 Post subject: |
|
|
He he, det blir interessant for Hoftun om Nordberg imponerer for Haugesund og Osei imponerer for RIL.
Det er vel samtidig ikke enkelt for RBK å hente Osei tilbake til RBK nå i vår? Jeg tenker da på hvordan samarbeidsklimaet vil være etter en ny "Jamtfall" episode til. RIL har vel ikke akkurat godt med tid de heller til å finne en ny midtbanespiller.
Tipper at Osei blir kjøpt av VIF i august... _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
WildRover Proff

|
Posted: 24.03.2011 10:26 Post subject: |
|
|
Ranheim kan få Winsnes  |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 24.03.2011 10:27 Post subject: |
|
|
| Legenden som vender hjem, kan allerede se for meg avisoverskriften ja. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 24.03.2011 10:35 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: | | Imponerer Oviasu for Ranheim i vårsesongen, er det en feilvurdering av Hoftun å låne ham ut. Utlån er for å gi spilleren erfaring, og ikke for at han skal være best på banen for et annet lag, når han kunne vært det for eget lag i stedet. |
hmmm. best på et lag i Adecco betyr vel ikke at det er riktig å bruke han i eliteserien. Men erfaring som nøkkelspiller i adecco kan derimot gjøre han kapabel til å ta ansvar i eliteserien.
Mye bedre enn 15 min innhopp og spill for RBK2 |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 24.03.2011 10:44 Post subject: |
|
|
Med Tettey ble det gjort helt riktig. Han var på utlån til Skeid uten at han dominerte kampene.
Ser man til f.eks. England finner man at mange av de beste spillerne har vært på utlån, uten at de har dominert så veldig, selv på et mye lavere nivå.
Poenget med utlån er å få erfaring fra voksenfotball. Er du best på et Adecco-lag, er det ikke snakk om kun erfaring lengre. Da er det mye som tyder på at du kunne bidratt på et høyere nivå.
Men ja, er det snakk om et og annet innhopp, så er jeg enig i at utlån er bedre hvis du har liten spillerfaring fra før. Men er du så bra at du kan være med og kjempe om enda mer spilletid syns jeg det blir feil med utlån. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 24.03.2011 10:50 Post subject: |
|
|
| Poenget er jo bare at laget ikke har en eneste spiller i stallen med Oseis kvaliteter. Dermed skal det ikke mye til før han blir nyttig for oss, så lenge han har et visst nivå inne. |
|
| Back to top |
|
 |
WildRover Proff

|
Posted: 24.03.2011 10:56 Post subject: |
|
|
| Det med spilletid er viktig. Men hadde Osei fått prøvd seg i treningskampene i Annan-rollen hadde vi fort sett om han allerede nå har nivået inne. Hvorfor omskolere spillere til defensiv midtbanespiller (Henriksen), når vi allerede har et lokalt talent som kan utfylle denne rollen? |
|
| Back to top |
|
 |
bennyboy Senior
|
Posted: 24.03.2011 11:03 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: | Med Tettey ble det gjort helt riktig. Han var på utlån til Skeid uten at han dominerte kampene.
Ser man til f.eks. England finner man at mange av de beste spillerne har vært på utlån, uten at de har dominert så veldig, selv på et mye lavere nivå.
|
Det du sier her er jo helt feil. I England låner PL klubbene ut sine yngre spillere til championship lag for å gi de kamptrening, og 90% av dem går rett inn på laget. For å nevne noen Tom Cleverly, Patrick Van Aanholt, Aron Ramsey, Danny Simpson er eksempler på spillere som var store i Championship ifor, som har spilt en god del kamper i PL i år. Noen mer enn andre.
Synes det å låne han ut til 1.divisjon virker som et meget godt valg, da det vil gi han bedre erfaring enn 2.div med RBK 2. Forskjellen er faktisk veldig stor. _________________ Rosenborg! Trenger man si mer? |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 24.03.2011 11:18 Post subject: |
|
|
At de sklir rett inn på laget, betyr ikke at de dominerer av den grunn. Ingen av de du nevner har forøvrig vært markant i PL denne sesongen.
Som sagt, utlån er en grei ting hvis han ikke er så god at han dominerer fra dag en. Hvis da moderklubben mangler denne spillertypen i laget, er det et feilgrep å leie ham ut i første omgang, for da har man ikke greid å fange opp nivået gjennom treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 24.03.2011 11:19 Post subject: |
|
|
| WildRover wrote: | | Det med spilletid er viktig. Men hadde Osei fått prøvd seg i treningskampene i Annan-rollen hadde vi fort sett om han allerede nå har nivået inne. Hvorfor omskolere spillere til defensiv midtbanespiller (Henriksen), når vi allerede har et lokalt talent som kan utfylle denne rollen? |
Det er nok riktig.... utlånet burde nok ikke skjedd før jul, men heller et stykke ut i oppkjøringen, når man har sett hvordan utviklingen i løpet av vinteren var.. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 24.03.2011 11:20 Post subject: |
|
|
Slik at Jönsson i det minste fikk sett ham iallfall.
Hvorfor hadde Hoftun det så fordømt travelt med å leie ut Oviasu? |
|
| Back to top |
|
 |
Pi_Meson Proff
|
Posted: 24.03.2011 11:23 Post subject: |
|
|
| TomH wrote: | | Det er vel samtidig ikke enkelt for RBK å hente Osei tilbake til RBK nå i vår? Jeg tenker da på hvordan samarbeidsklimaet vil være etter en ny "Jamtfall" episode til. RIL har vel ikke akkurat godt med tid de heller til å finne en ny midtbanespiller. |
Han er RBK-spiller. Med mindre Ranheim betaler for å ha ham der, kan jeg ikke skjønne hvordan de kan ha noe å si på at RBK ønsker å bruke sin egen spiller. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 24.03.2011 11:23 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: |
Som sagt, utlån er en grei ting hvis han ikke er så god at han dominerer fra dag en. Hvis da moderklubben mangler denne spillertypen i laget, er det et feilgrep å leie ham ut i første omgang, for da har man ikke greid å fange opp nivået gjennom treninger. |
Dominans i adecco er ikke noe argument. Til det er nivåforskjellen for stor. Rekkefølgen er derimot her et veldig godt argument. Å leie ut fordi man regner med å få kjøpt erstatter på midtbanen er veldig dumt. Vi ser jo hvordan det har gått.... |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 24.03.2011 11:36 Post subject: |
|
|
| Pi_Meson wrote: |
Han er RBK-spiller. Med mindre Ranheim betaler for å ha ham der, kan jeg ikke skjønne hvordan de kan ha noe å si på at RBK ønsker å bruke sin egen spiller. |
Sosialdemokratiets skrudde sammensetning det der. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 24.03.2011 12:02 Post subject: |
|
|
| Hva mener du med det? |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 24.03.2011 12:20 Post subject: |
|
|
At i Norge tas det fort parti for de svakeste, uansett om den sterkeste har retten på sin side, og i utgangspunktet har gitt mye til den svakeste.
Jfr. Jamtfall-bråket i fjor sommer. |
|
| Back to top |
|
 |
Rocky83 Veteran
|
Posted: 24.03.2011 12:22 Post subject: |
|
|
| Er Oviasu rask? Hva slags kvaliteter har han som eventuelt gjør han god nok for rosenborgs 11'er per dags dato? |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 24.03.2011 12:25 Post subject: |
|
|
Det sier jo egentlig litt om hvordan tankegangen i Rosenborg er når man leier ut en, ifølge mange, lovende defensiv midtbanespiller, for så å prøve å omskolere en spiller som slo igjennom i fjor i en mye mer offensiv rolle, nesten utelukkende gjennom gode offensive prestasjoner.
Det er det samme som skjer når det hentes nye spillere, eller ansettes nye fjes i administrasjonen - det er hvem de er, og ikke hva de tar med seg til fellesskapet, som er viktig. De historiske linjene i klubben er tydeligvis viktigere enn kvaliteten på det som gjøres.
Jeg føler meg rimelig sikker på to ting: den ene er at Rosenborg, med en uke igjen av overgangsvinduet, skal angre veldig hvis de ikke får på plass en balansespiller på midtbanen. Den andre tingen er at Markus Henriksen ikke kommer til å gjøre en på langt nær så god sesong i sin nye posisjon som han gjorde i den gamle. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 24.03.2011 12:30 Post subject: |
|
|
Føler meg relativ sikker på det samme Zaphod. Eneste positive er at Henriksen sannsynligvis kommer til å utvikle hodestyrken og duellspillet sitt, samt kanksje enda mer på hurtigheten.
Men laget vil lide på kort sikt. Faen meg helt utrolig at det ikke har kommet inn noen defensiv midtbanespiller! |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 24.03.2011 12:52 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: | Det sier jo egentlig litt om hvordan tankegangen i Rosenborg er når man leier ut en, ifølge mange, lovende defensiv midtbanespiller, for så å prøve å omskolere en spiller som slo igjennom i fjor i en mye mer offensiv rolle, nesten utelukkende gjennom gode offensive prestasjoner.
|
Er vel ikke feil med tankegangen. Feilen er at han blir utleid før man faktisk har fått gjort de kjøpene man planlegger.
Men nå skal det sies, at en god treningskamp beviser ikke at han er kommet langt nok i utvikling til å ta eliteserienivå. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 24.03.2011 13:23 Post subject: |
|
|
Det er jo ingen som hadde klaget hvis vi faktisk hadde kjøpt en defensiv midtbanespiller, men vi har jo ikke det, og når plan b alltid var bare å flytte litt rundt på "han som var så god i fjor", da vitner det om en særdeles enkel tankegang. Det virker som de bare verdsetter spilleren til, for eksempel, fire av fem stjerner, og så satser på at det er nivået hans overalt på banen.
Når det er sagt, så er jeg enig i at det langt fra er sikkert at Oviasu hadde vært god nok for laget, jeg personlig har bare så vidt sett ham spille. Men ut ifra det jeg har sett og lest så virker han som et naturlig valg for å komplettere førstelagsstallen, ikke først og fremst som førstevalg i posisjonen, men også som en nyttig spiller å sette innpå i den fysiske norske serien. Unge spillere med stor fysisk kapasitet er ikke helt feil for å endre et kampbilde.
For å si det på en annen måte: med tanke på stallens sammensetning mener jeg de burde beholdt Oviasu uansett om de hadde kjøpt en god defensiv midtbanespiller, og jeg føler meg rimelig sikker på at den enorme trangen til å sende ham til Ranheim ikke hadde vært der hvis han hadde hett Henriksen, Jamtfall, Hoftun, Heggem etc. etc. Eller, dessverre, for den saks skyld, Johansen. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 24.03.2011 15:18 Post subject: |
|
|
| Rocky83 wrote: | | Er Oviasu rask? Hva slags kvaliteter har han som eventuelt gjør han god nok for rosenborgs 11'er per dags dato? |
Han har en "Tettey-fysikk": rask, lett i kroppen (dvs ikke svak, men veldig bevegelig), stor aksjonsradius, bra 1 mot 1 defensivt og meget god teknisk. Vet ikke helt med pasningsfot og blikk. Helt klart totalt sett bedre defensivt enn samtlige RBKs midtbanespillere per dags dato, i tillegg til at han er god offensivt. |
|
| Back to top |
|
 |
|